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市場調査レポート
商品コード
1279986
世界のスマートスピーカーの市場シェア (2022年):Amazon、Googleが縮小する市場でシェアを拡大Worldwide Smart Speaker Market Shares, 2022: Amazon and Google Grow Share in a Declining Market |
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世界のスマートスピーカーの市場シェア (2022年):Amazon、Googleが縮小する市場でシェアを拡大 |
出版日: 2023年05月24日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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「スマートスピーカーの市場は、世界のほとんどの地域で冷え込んでいます。出荷台数が減少しているのは、インストールベースが高く、買い替えサイクルが長いことに加え、活用が不十分であり、アップグレード需要や家庭内での複数スピーカーへの需要が低いことも要因となっています。さらに、高いインフレ率、可処分所得の減少、記録的な高水準のクレジットカード負債(特に北米)が消費者の財布をさらに圧迫し、スマートスピーカーなどのスマートホーム機器の需要に下方圧力をかけています」とIDCのSmart Home and Office Devices調査プログラムのリサーチマネージャーである Adam Wright氏は述べています。
当レポートでは、世界のスマートスピーカーの市場を調査し、主要企業の市場シェア、市場における重要な展開、技術サプライヤーへの提言などをまとめています。
This IDC study discusses worldwide smart speaker market shares for 2022."The smart speaker market has cooled in most parts of the world," says Adam Wright, research manager for IDC's Smart Home and Office Devices research program. "Unit shipments are declining partly because of a high installed base coupled with long replacement cycles but also because of weak demand for upgrades and multiple speakers in the home stemming from issues of underutilization. Moreover, high inflation, declining disposable incomes, and record-high credit card debt - particularly in North America - are further squeezing consumers' wallets and putting downward pressure on demand for smart home devices such as smart speakers."