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市場調査レポート
商品コード
1772221

米国のヘルスケアにおける拡張現実・仮想現実の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、技術タイプ別、セグメント予測、2025~2030年

U.S. Augmented Reality And Virtual Reality In Healthcare Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software, Services), By Technology Type (Augmented Reality, Virtual Reality), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
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2~10営業日
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米国のヘルスケアにおける拡張現実・仮想現実の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、技術タイプ別、セグメント予測、2025~2030年
出版日: 2025年06月25日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

市場規模と動向:

米国のヘルスケアにおける拡張現実・仮想現実の市場規模は、2024年に10億3,000万米ドルと推計され、2025~2030年にかけてCAGR 15.4%で成長すると予測されています。

ヘルスケアITインフラの進歩とベンチャーキャピタル投資の増加は、多数の新興企業やNIHやFDAイニシアチブなどの政府プログラムによって後押しされ、AR/VR研究を支えています。加えて、ヘッドマウントデバイスのコスト低下、遠隔医療、慢性疾患ケア、低侵襲手術による需要の高まり、リアルタイム診断や臨床トレーニングの強化に向けたAIや5G技術との統合が挙げられます。

AR・VRは、没入型技術における極めて重要なイノベーションです。ARは、音、画像、テキストなどのデジタル情報を現実世界の視点に直接統合することで、現実世界の知覚を向上させます。これによりインタラクティブな体験が容易になり、複雑な概念を具体的な文脈の中で視覚化することができます。VRは包括的な没入感を提供し、ユーザーをシミュレートされた環境に誘います。これにより、デジタル空間内でのインタラクションが可能になり、現実世界とはまったく異なる体験ができます。このような技術は、様々な分野でユーザーの参加と理解を促進するのに役立っています。

VRは、没入型かつインタラクティブな体験を提供することで、知識の定着を高め、リスクのないトレーニング環境を整えることで、医学教育に革命をもたらしています。例えば、2023年3月、ハーバード大学医学部准教授でJolly Goodの顧問である大内啓医師は、Brigham and Women's Hospitalと共同で、救急医療向けにデザインされたVRコンテンツを作成しました。Jolly Goodは、大内医師の指導・監督の下、様々な医療専門分野にわたる実写VRコンテンツを開発し、その教育効果を評価することに共同で注力していく予定です。

VRと同様に、ARも医学教育に大きな変革をもたらしつつあります。インタラクティブな3次元フォーマットを通じて、解剖学的構造や疾患の病態を調べることができます。例えば、2024年6月、GE HealthCareとMediView XRは、ミネアポリスの医療センターでOmnifyXR Interventional Suiteの初の臨床利用に成功しました。この最先端ソリューションは、拡張現実とライブ画像および3D解剖学的ビューを組み合わせたもので、放射線治療の合理化とリアルタイムの共同作業の向上を目指しています。

拡張現実(AR)・仮想現実(VR)と人工知能(AI)の統合は、より正確な診断、没入型医療トレーニング、手術計画の強化を可能にすることで、医療を変革しています。AIはAR/VRプラットフォームでリアルタイムのデータ解釈を可能にし、臨床上の意思決定や治療の個別化を改善します。このような融合は、異業種間のパートナーシップに見られるように、教育やヘルスケアにおいても牽引力を増しています。例えば、2023年8月、EON Realityは、Sandals Corporate University(SCU)と提携し、Spatial AI技術を導入し、AIを搭載したXRソリューションを活用して、没入体験を通じて学習と情報保持を強化しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会分析
    • 市場課題分析
  • ビジネス環境分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • PESTLE分析
    • COVID-19の影響

第4章 米国のヘルスケアにおける拡張現実・仮想現実市場:コンポーネント別の推定・動向分析

  • コンポーネント別のセグメントダッシュボード
  • コンポーネント別の市場シェア変動分析、2024年および2030年
  • 市場規模、予測、動向分析(コンポーネント別、2018~2030年)
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第5章 米国のヘルスケア市場における拡張現実・仮想現実市場:技術タイプ別の推定・動向分析

  • 技術タイプ別のセグメントダッシュボード
  • 技術タイプ別の市場シェア変動分析、2024年および2030年
  • 市場規模、予測、動向分析(技術タイプ別、2018~2030年)
  • 拡張現実(AR)
  • 仮想現実(VR)

第6章 競合情勢

  • 参加者概要
  • 2024年の企業市場ポジション/シェア分析
  • 企業分類
  • 企業プロファイル/上場企業
    • Elevate Healthcare
    • Stryker
    • EON Reality, Inc.
    • Intuitive Surgical Operations, Inc.
    • GE HealthCare
    • Microsoft
    • WorldViz, Inc.
    • Medscape(WebMD LLC)
    • Apple Inc.
    • CAE Healthcare Inc.
    • Hologic, Inc.
    • Siemens Healthineers
    • Koninklijke Philips NV
    • EchoPixel
    • Surgical Theater, Inc.
    • SAMSUNG
    • HTC Corporation
図表

List of Tables

  • Table 1 List of secondary sources
  • Table 2 List of abbreviations
  • Table 3 U.S. augmented reality and virtual reality in healthcare market, by component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. augmented reality and virtual reality in healthcare market, Technology Type, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 Market formulation & validation
  • Fig. 7 Market segmentation
  • Fig. 8 Market snapshot
  • Fig. 9 Segment snapshot
  • Fig. 10 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 11 Market trends & outlook
  • Fig. 12 Market driver relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 13 Market restraint relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 14 PESTLE analysis
  • Fig. 15 Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U S augmented reality and virtual reality in healthcare market component outlook: Key takeaways
  • Fig. 17 U S augmented reality and virtual reality in healthcare market: Component movement analysis, 2018 & 2030
  • Fig. 18 Hardware market estimates and forecasts 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Software market estimates and forecasts 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Services market estimates and forecasts 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 U S augmented reality and virtual reality in healthcare market technology type outlook: Key Takeaways
  • Fig. 22 U S augmented reality and virtual reality in healthcare market: technology type movement analysis, 2018 & 2030
  • Fig. 23 Augmented reality market estimates and forecasts 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Virtual reality market estimates and forecasts 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Market Participant Categorization
  • Fig. 26 Strategy mapping
  • Fig. 27 Company market position analysis
目次
Product Code: GVR-4-68040-643-1

Market Size & Trends:

The U.S. augmented reality and virtual reality in healthcare market size was estimated at USD 1.03 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 15.4% from 2025 to 2030. Advancements in healthcare IT infrastructure and increased venture capital investment, fueled by numerous start-ups and government programs such as NIH and FDA initiatives, support AR/VR research. In addition, the declining cost of head-mounted devices, rising demand from telemedicine, chronic disease care, and minimally invasive surgery, and integration with AI and 5G technologies for enhanced real-time diagnostics and clinical training.

AR and VR are crucial innovations in immersive technology. AR enhances real-world perception by directly integrating digital information, such as sounds, images, or text, into our real-world viewpoint. This facilitates interactive experiences, allowing for the visualization of complex concepts within a tangible context. VR offers a comprehensive immersion, transporting users to a simulated environment. This allows for interaction within a digital space, offering an experience entirely distinct from the real world. These technologies are instrumental in advancing user engagement and understanding in various sectors.

Virtual reality is revolutionizing medical education by offering immersive and interactive experiences that enhance knowledge retention and furnish environments for training devoid of risks. For instance, in March of 2023, Dr. Kei Ouchi, an Associate Professor of Medicine at Harvard Medical School and advisor of Jolly Good, collaborated with Brigham and Women's Hospital to create VR content designed for emergency care. Under the guidance and supervision of Dr. Ouchi, Jolly Good is expected to develop live-action VR content across various medical specialties, with a collaborative focus on evaluating its educational impact.

Similar to VR, AR is significantly transforming medical education. It allows students to examine anatomical structures and disease pathologies through an interactive, three-dimensional format. For instance, in June 2024, GE HealthCare and MediView XR successfully implemented the first-ever clinical use of the OmnifyXR Interventional Suite at a medical center in Minneapolis. This cutting-edge solution combines augmented reality with live imaging and 3D anatomical views, aiming to streamline radiology procedures and improve real-time collaboration.

The integration of Artificial Intelligence (AI) with Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) is transforming healthcare by enabling more accurate diagnostics, immersive medical training, and enhanced surgical planning. AI powers real-time data interpretation in AR/VR platforms, improving clinical decision-making and personalization of treatment. This convergence is gaining traction in education and healthcare alike, as seen in cross-industry partnerships. For instance, in August 2023, EON Reality, Inc. partnered with Sandals Corporate University (SCU) to introduce Spatial AI technology, utilizing AI-powered XR solutions to enhance learning and information retention through immersive experiences.

U.S. Augmented Reality And Virtual Reality In Healthcare Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. augmented reality and virtual reality market report on the basis of component and technology type

  • Component Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Hardware
  • Software
  • Technology Type Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Augmented Reality
    • Surgical Application
    • Rehabilitation
    • Training & Continuing Medical Education
  • Virtual Reality
    • Simulation
    • Diagnostics
    • Virtual Reality Exposure Therapy (VRET)
    • Rehabilitation
    • Pain Distraction

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Component
    • 1.2.2. Technology Type
  • 1.3. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.4. Research Methodology
  • 1.5. Information Procurement
    • 1.5.1. Purchased Database
    • 1.5.2. GVR's Internal Database
    • 1.5.3. Secondary Sources
    • 1.5.4. Primary Research
  • 1.6. Information Analysis
    • 1.6.1. Data Analysis Models
  • 1.7. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.8. Model Details
    • 1.8.1. Commodity Flow Analysis
  • 1.9. List of Secondary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
      • 3.2.1.1. Increasing Adoption Of AR/VR in Surgical And Diagnostic Procedures
      • 3.2.1.2. Increase in telemedicine and remote patient monitoring
      • 3.2.1.3. Growing investments and increasing government support
      • 3.2.1.4. Increasing adoption of AR and VR applications in training and education
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
      • 3.2.2.1. High Implementation Costs
      • 3.2.2.2. Data privacy and security concerns
    • 3.2.3. Market Opportunity Analysis
    • 3.2.4. Market Challenges Analysis
  • 3.3. Business Environment Analysis
    • 3.3.1. Porter's Five Forces Analysis
      • 3.3.1.1. Supplier power
      • 3.3.1.2. Buyer power
      • 3.3.1.3. Substitution threat
      • 3.3.1.4. Threat of new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTLE Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and Social Landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape
      • 3.3.2.4. Environmental landscape
      • 3.3.2.5. Legal landscape
    • 3.3.3. Impact of COVID-19

Chapter 4. U.S. Augmented Reality And Virtual Reality In Healthcare Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Component Segment Dashboard
  • 4.2. Component Market Share Movement Analysis, 2024 & 2030
  • 4.3. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, by Component, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.4. Hardware
    • 4.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Software
    • 4.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Services
    • 4.6.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Augmented Reality And Virtual Reality In Healthcare Market: Technology Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Technology Type Segment Dashboard
  • 5.2. Technology Type Market Share Movement Analysis, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, by Technology Type, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.4. Augmented Reality
    • 5.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.4.1.1. Surgical Application
        • 5.4.1.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.4.1.2. Rehabilitation
        • 5.4.1.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.4.1.3. Training & Continuing Medical Education
        • 5.4.1.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Virtual Reality
    • 5.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.5.1.1. Simulation
        • 5.5.1.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.5.1.2. Diagnostics
        • 5.5.1.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.5.1.3. Virtual Reality Exposure Therapy (VRET)
        • 5.5.1.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.5.1.4. Rehabilitation
        • 5.5.1.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 5.5.1.5. Pain Distraction
        • 5.5.1.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Participant Overview
  • 6.2. Company Market Position/Share Analysis, 2024
  • 6.3. Company Categorization
  • 6.4. Company Profiles/Listing
    • 6.4.1. Elevate Healthcare
      • 6.4.1.1. Overview
      • 6.4.1.2. Financial performance
      • 6.4.1.3. Product benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic initiatives
    • 6.4.2. Stryker
      • 6.4.2.1. Overview
      • 6.4.2.2. Financial performance
      • 6.4.2.3. Product benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic initiatives
    • 6.4.3. EON Reality, Inc.
      • 6.4.3.1. Overview
      • 6.4.3.2. Financial performance
      • 6.4.3.3. Product benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic initiatives
    • 6.4.4. Intuitive Surgical Operations, Inc.
      • 6.4.4.1. Overview
      • 6.4.4.2. Financial performance
      • 6.4.4.3. Product benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic initiatives
    • 6.4.5. GE HealthCare
      • 6.4.5.1. Overview
      • 6.4.5.2. Financial performance
      • 6.4.5.3. Product benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic initiatives
    • 6.4.6. Microsoft
      • 6.4.6.1. Overview
      • 6.4.6.2. Financial performance
      • 6.4.6.3. Product benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic initiatives
    • 6.4.7. WorldViz, Inc.
      • 6.4.7.1. Overview
      • 6.4.7.2. Financial performance
      • 6.4.7.3. Product benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic initiatives
    • 6.4.8. Medscape (WebMD LLC)
      • 6.4.8.1. Overview
      • 6.4.8.2. Financial performance
      • 6.4.8.3. Product benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic initiatives
    • 6.4.9. Apple Inc.
      • 6.4.9.1. Overview
      • 6.4.9.2. Financial performance
      • 6.4.9.3. Product benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic initiatives
    • 6.4.10. CAE Healthcare Inc.
      • 6.4.10.1. Overview
      • 6.4.10.2. Financial performance
      • 6.4.10.3. Product benchmarking
      • 6.4.10.4. Strategic initiatives
    • 6.4.11. Hologic, Inc.
      • 6.4.11.1. Overview
      • 6.4.11.2. Financial performance
      • 6.4.11.3. Product benchmarking
      • 6.4.11.4. Strategic initiatives
    • 6.4.12. Siemens Healthineers
      • 6.4.12.1. Overview
      • 6.4.12.2. Financial performance
      • 6.4.12.3. Product benchmarking
      • 6.4.12.4. Strategic initiatives
    • 6.4.13. Koninklijke Philips N.V.
      • 6.4.13.1. Overview
      • 6.4.13.2. Financial performance
      • 6.4.13.3. Product benchmarking
      • 6.4.13.4. Strategic initiatives
    • 6.4.14. EchoPixel
      • 6.4.14.1. Overview
      • 6.4.14.2. Financial performance
      • 6.4.14.3. Product benchmarking
      • 6.4.14.4. Strategic initiatives
    • 6.4.15. Surgical Theater, Inc.
      • 6.4.15.1. Overview
      • 6.4.15.2. Financial performance
      • 6.4.15.3. Product benchmarking
      • 6.4.15.4. Strategic initiatives
    • 6.4.16. SAMSUNG
      • 6.4.16.1. Overview
      • 6.4.16.2. Financial performance
      • 6.4.16.3. Product benchmarking
      • 6.4.16.4. Strategic initiatives
    • 6.4.17. HTC Corporation
      • 6.4.17.1. Overview
      • 6.4.17.2. Financial performance
      • 6.4.17.3. Product benchmarking
      • 6.4.17.4. Strategic initiatives