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市場調査レポート
商品コード
1771723

米国のフィットネスアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、プラットフォーム別、デバイス別、セグメント別予測、2025年~2033年

U.S. Fitness Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Exercise & Weight Loss, Diet & Nutrition, Activity Tracking), By Platform (Android, iOS), Devices (Smartphones, Tablets), and Segment Forecasts, 2025 - 2033


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
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米国のフィットネスアプリ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、プラットフォーム別、デバイス別、セグメント別予測、2025年~2033年
出版日: 2025年06月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

市場規模と動向:

米国のフィットネスアプリ市場規模は2024年に42億3,000万米ドルと推計され、2033年には101億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までのCAGRは10.0%で成長します。

この成長は、消費者の健康に対する優先事項の進化と技術の進歩に起因しています。健康意識の高まりと予防医療への関心の高まりにより、個人はフィットネスと健康を管理するツールを積極的に求めるようになっています。この変化は、スマートフォンの普及とインターネットへのアクセスの向上により、フィットネスアプリが簡単に入手でき、便利に利用できるようになったことも後押ししています。さらに、スマートウォッチやフィットネスバンドなどのウェアラブルデバイスの利用が増加していることで、リアルタイムの健康追跡が可能になり、ユーザーのエンゲージメントが高まっています。さらに、特にCOVID-19の流行以降、消費者が従来のジムでのルーチンワークよりも柔軟でオンデマンドなフィットネス・ソリューションを好み続けていることから、自宅でのワークアウトやバーチャル・コーチングへのシフトが進んでいます。

米国におけるフィットネスアプリの普及:高まる動向

フィットネスや予防医療に対する意識の高まりが、米国におけるフィットネスアプリの普及を大きく後押ししています。消費者は、自分の健康をモニターし、体重を管理し、ストレスを軽減し、活動的なライフスタイルを維持するために、デジタル・プラットフォームを利用するようになっています。肥満、糖尿病、心血管疾患などの慢性疾患に対する懸念が高まる中、多くの個人がフィットネスアプリを積極的に利用して運動習慣、食事計画、総合的な健康状態を追跡しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のフィットネスアプリ市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 補助市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国のフィットネスアプリ:市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTLE分析
  • 価格分析
  • 米国のフィットネスアプリ市場における主要な評価指標
    • 市場の主要企業の指標(維持率、解約率、コンバージョン率)
  • 消費者行動分析
    • 人口統計分析
    • 消費者の動向と嗜好
  • フィットネスアプリの設計で考慮されるパラメータ
  • フィットネスアプリ業界の未来の動向
  • 米国におけるフィットネスアプリの普及率

第4章 米国のフィットネスアプリ市場セグメント分析、タイプ別、2021年~2033年

  • 定義と範囲
  • タイプ別市場シェア分析、2024年および2033年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国のフィットネスアプリ市場(タイプ別、2021年~2033年)
  • 運動と減量
    • 運動と減量市場収益推計と予測、2021年~2033年
  • 食事と栄養
    • 食事と栄養市場収益推計と予測、2021年~2033年
  • アクティビティトラッキング
    • アクティビティトラッキング市場収益推計と予測、2021年~2033年

第5章 米国のフィットネスアプリ市場セグメント分析、プラットフォーム別、2021年~2033年

  • 定義と範囲
  • プラットフォーム市場シェア分析、2024年および2033年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国のフィットネスアプリ市場(プラットフォーム別、2021年~2033年)
  • Android
    • Android市場収益推計と予測、2021年~2033年
  • iOS
    • iOS市場収益推計と予測(2021年~2033年)
  • その他
    • その他市場収益推計と予測、2021年~2033年

第6章 米国のフィットネスアプリ市場セグメント分析、デバイス別、2021年~2033年

  • 定義と範囲
  • デバイス市場シェア分析、2024年および2033年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国のフィットネスアプリ市場(デバイス別、2021年~2033年)
  • スマートフォン
    • スマートフォン市場収益推計と予測(2021年~2033年)
  • タブレット
    • タブレット市場収益推計と予測、2021年~2033年
  • ウェアラブルデバイス
    • ウェアラブルデバイス市場収益推計と予測、2021年~2033年

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Peloton Interactive, Inc.
    • Azumio, Inc.
    • MyFitnessPal, Inc.
    • Nike, Inc.
    • Under Armour, Inc.
    • Zwift Inc..
    • Strava, Inc.
    • Calm.com, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 List of Abbreviation
  • Table 2 List of Secondary sources
  • Table 3 U.S. Fitness app market, by type, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • Table 4 U.S. Fitness app market, by platform, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • Table 5 U.S. Fitness app market, by devices, 2021 - 2033 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 Fitness app market: market outlook
  • Fig. 9 Fitness app competitive insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 Industry value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. fitness app market driver impact
  • Fig. 15 U.S. fitness app market restraint impact
  • Fig. 16 U.S. fitness app market strategic initiatives analysis
  • Fig. 17 U.S. fitness app market: Type movement analysis
  • Fig. 18 U.S. fitness app market: Type outlook and key takeaways
  • Fig. 19 Exercise & Weight Loss market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 20 Diet & Nutrition market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 21 Activity Tracking market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 22 U.S. fitness app Market: Platform Movement Analysis
  • Fig. 23 U.S. fitness app market: Platform outlook and key takeaways
  • Fig. 24 Android market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 25 iOS market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 26 Others market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 27 U.S. fitness app market: Devices movement analysis
  • Fig. 28 U.S. fitness app market: Devices outlook and key takeaways
  • Fig. 29 Smartphones market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 30 Tablets market estimates and forecast, 2021 - 2033
  • Fig. 31 Wearable devices market estimates and forecast, 2021 - 2033
目次
Product Code: GVR-4-68040-633-2

Market Size & Trends:

The U.S. fitness apps market size was estimated at USD 4.23 billion in 2024 and is projected to reach USD 10.10 billion by 2033, growing at a CAGR of 10.0% from 2025 to 2033. The growth is attributed to the evolving consumer health priorities and technological advancements. Rising health awareness and a growing focus on preventive healthcare have led individuals to actively seek tools for managing fitness and well-being. This shift is further supported by the widespread adoption of smartphones and improved internet accessibility, making fitness apps easily available and convenient to use. In addition, the increasing usage of wearable devices such as smartwatches and fitness bands enables real-time health tracking and enhances user engagement. Moreover, the shift toward at-home workouts and virtual coaching, especially following the COVID-19 pandemic, as consumers continue to prefer flexible, on-demand fitness solutions over traditional gym routines.

Rising Adoption of Fitness Apps in the U.S.: A Growing Trend

Growing awareness around physical fitness and preventive healthcare has significantly boosted the adoption of fitness apps in the U.S. Consumers are increasingly turning to digital platforms to monitor their health, manage weight, reduce stress, and maintain an active lifestyle. With rising concerns about chronic conditions such as obesity, diabetes, and cardiovascular diseases, many individuals are proactively using fitness apps to track exercise routines, diet plans, and overall wellness.

U.S. Fitness Apps Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country levels and provides an analysis on the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. fitness apps market report based on type, platform, and devices:

  • Type Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
  • Exercise & Weight Loss
  • Diet & Nutrition
  • Activity Tracking
  • Platform Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
  • Android
  • iOS
  • Others
  • Devices Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
  • Smartphones
  • Tablets
  • Wearable Devices

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Segment scope
    • 1.1.2. Estimates and forecast timeline
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
    • 1.4.1. Data analysis models
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
    • 1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1)
      • 1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach
  • 1.7. Research Assumptions
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Type outlook
    • 2.2.2. Platform outlook
    • 2.2.3. Device outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Fitness Apps Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
      • 3.2.1.1. Rising Health Awareness and Preventive Healthcare Focus
      • 3.2.1.2. High Smartphone usage and Internet Accessibility
      • 3.2.1.3. Growth in Wearable Device Integration
      • 3.2.1.4. Shift Toward At-Home Workouts and Virtual Coaching
    • 3.2.2. Market restraint analysis
      • 3.2.2.1. Privacy and data security concerns
      • 3.2.2.2. Technological barriers and device compatibility
  • 3.3. U.S. Fitness Apps: Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
    • 3.3.2. PESTLE Analysis
  • 3.4. Pricing Analysis
  • 3.5. Key Evaluation Metrics for U.S. Fitness Apps Market
    • 3.5.1. Metrics for the key companies in the market (retention rate, churn rate, and conversion rate)
  • 3.6. Consumer Behavior Analysis
    • 3.6.1. Demographic Analysis
    • 3.6.2. Consumer Trends & Preferences
  • 3.7. Parameters Considered in Designing Fitness Apps
  • 3.8. Futuristic Trends in Fitness Apps Industry
  • 3.9. Adoption Rates of Fitness Apps in the U.S.

Chapter 4. U.S. Fitness Apps Market Segment Analysis, By Type, 2021 - 2033 (USD Billion)

  • 4.1. Definition and Scope
  • 4.2. Type Market Share Analysis, 2024 & 2033
  • 4.3. Segment Dashboard
  • 4.4. U.S. Fitness Apps Market, by Type, 2021 to 2033
  • 4.5. Exercise & Weight Loss
    • 4.5.1. Exercise & Weight Loss Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 4.6. Diet & Nutrition
    • 4.6.1. Diet & Nutrition Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 4.7. Activity Tracking
    • 4.7.1. Activity Tracking Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)

Chapter 5. U.S. Fitness Apps Market Segment Analysis, By Platform, 2021 - 2033 (USD Billion)

  • 5.1. Definition and Scope
  • 5.2. Platform Market Share Analysis, 2024 & 2033
  • 5.3. Segment Dashboard
  • 5.4. U.S. Fitness Apps Market, by Platform, 2021 to 2033
  • 5.5. Android
    • 5.5.1. Android Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 5.6. iOS
    • 5.6.1. iOS Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Fitness Apps Market Segment Analysis, By Device, 2021 - 2033 (USD Billion)

  • 6.1. Definition and Scope
  • 6.2. Device Market Share Analysis, 2024 & 2033
  • 6.3. Segment Dashboard
  • 6.4. U.S. Fitness Apps Market, by Device, 2021 to 2033
  • 6.5. Smartphones
    • 6.5.1. Smartphones Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 6.6. Tablets
    • 6.6.1. Tablets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 6.7. Wearable Devices
    • 6.7.1. Wearable Device Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Profiles
    • 7.3.1. Apple Inc.
      • 7.3.1.1. Company overview
      • 7.3.1.2. Financial performance
      • 7.3.1.3. Platform benchmarking
      • 7.3.1.4. Strategic initiatives
    • 7.3.2. Google LLC (Alphabet Inc.)
      • 7.3.2.1. Company overview
      • 7.3.2.2. Financial performance
      • 7.3.2.3. Platform benchmarking
      • 7.3.2.4. Strategic initiatives
    • 7.3.3. Peloton Interactive, Inc.
      • 7.3.3.1. Company overview
      • 7.3.3.2. Financial performance
      • 7.3.3.3. Platform benchmarking
      • 7.3.3.4. Strategic initiatives
    • 7.3.4. Azumio, Inc.
      • 7.3.4.1. Company overview
      • 7.3.4.2. Financial performance
      • 7.3.4.3. Platform benchmarking
      • 7.3.4.4. Strategic initiatives
    • 7.3.5. MyFitnessPal, Inc.
      • 7.3.5.1. Company overview
      • 7.3.5.2. Financial performance
      • 7.3.5.3. Platform benchmarking
      • 7.3.5.4. Strategic initiatives
    • 7.3.6. Nike, Inc.
      • 7.3.6.1. Company overview
      • 7.3.6.2. Financial performance
      • 7.3.6.3. Platform benchmarking
      • 7.3.6.4. Strategic initiatives
    • 7.3.7. Under Armour, Inc.
      • 7.3.7.1. Company overview
      • 7.3.7.2. Financial performance
      • 7.3.7.3. Platform benchmarking
      • 7.3.7.4. Strategic initiatives
    • 7.3.8. Zwift Inc..
      • 7.3.8.1. Company overview
      • 7.3.8.2. Financial performance
      • 7.3.8.3. Platform benchmarking
      • 7.3.8.4. Strategic initiatives
    • 7.3.9. Strava, Inc.
      • 7.3.9.1. Company overview
      • 7.3.9.2. Financial performance
      • 7.3.9.3. Platform benchmarking
      • 7.3.9.4. Strategic initiatives
    • 7.3.10. Calm.com, Inc.
      • 7.3.10.1. Company overview
      • 7.3.10.2. Financial performance
      • 7.3.10.3. Platform benchmarking
      • 7.3.10.4. Strategic initiatives