![]() |
市場調査レポート
商品コード
1771510
米国の航空向け5G市場:市場規模・シェア・動向分析 (通信インフラ別、技術別、接続の種類別、最終用途別)、セグメント別予測 (2025年~2030年)U.S. 5G In Aviation Market Size, Share & Trends Analysis Report By Communication Infrastructure, By Technology, By Connectivity Type (Air-to-Ground Communication, Ground-to-Ground Communication), By End-use, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
米国の航空向け5G市場:市場規模・シェア・動向分析 (通信インフラ別、技術別、接続の種類別、最終用途別)、セグメント別予測 (2025年~2030年) |
出版日: 2025年06月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
|
米国の航空向け5Gの市場規模は2024年に6億9,520万米ドルと推計され、2025年から2030年にかけてCAGR 31.7%で成長すると予測されています。
市場成長の主な要因は、米連邦航空局(FAA)の取り組みによる空域近代化の重視の高まり、ビジネスジェット機での高速機内接続需要の増加、災害被災地での迅速なネットワーク復旧ニーズの高まりなどです。
政府機関や民間航空事業者は、安全な通信をサポートし、業務効率を高めるため、5Gシステムの導入を加速させています。また米国では、地球低軌道衛星との統合や緊急・防衛用途の空中中継など、地上以外の5Gプラットフォームに大きな関心が寄せられています。しかし、厳しいFAAの耐空性およびスペクトラム認証プロセスは、規制上のハードルとなっています。米国の防衛、国土安全保障、緊急サービスによる弾力的で安全な通信に対するニーズの拡大は、市場に大きな成長機会をもたらしています。
米連邦航空局(FAA)の近代化努力は、老朽化し持続不可能な航空管制(ATC)システムを置き換える緊急の必要性によって加速しています。米国政府説明責任局(GAO)による2024年の報告書によると、FAAの138の運用システムのうち51が持続不可能と判断され、その多くが30年以上経過し、予備部品や最新機能が不足しています。システム停止による2023年の全国空域閉鎖を受け、FAAは17の重要システムが特に危険であると指摘しました。いくつかの近代化プロジェクトは進行中ですが、その多くは10~13年は完成しない見込みです。目先のリスクを軽減し、効率を向上させるため、FAAは、高速で低遅延の5Gネットワークの使用を奨励するNextGenなどのイニシアチブを推進しています。これらのシステムは、空港の地上業務、コックピットから地上への通信、リアルタイムのデータ交換をサポートし、5Gを短期から中期的に米国の空域の安全性と回復力を確保するための重要なイネーブラーとして位置づけています。
米国が世界最大のビジネス航空市場であり続ける中、特に企業やVIP旅行者の間では、高速機内接続に対する乗客の期待が高まっています。ビジネスジェット機はこの需要に応えるため、5G対応の空対地通信プラットフォームの搭載が進んでいます。2024年8月、Gogo Business AviationはSkyserviceと提携し、ビジネスジェット機6機種の5G補足型式証明書(STC)を開発しました。カナダの9カ所を含むGogoの拡大する5Gインフラに支えられたこのイニシアチブは、北米全域の巡航高度でシームレスで低遅延のブロードバンドアクセスを提供する業界の推進を強調するものです。
米国では、ハリケーン、山火事、大嵐などの悪天候が急増しています。このような災害はしばしば地上通信網を麻痺させ、緊急対応チーム間の連携を混乱させます。このような状況の中、接続性を回復するための迅速な展開ソリューションとして、空中5Gプラットフォームが注目を集めています。5Gシステムを搭載した高高度航空機を活用することで、FEMAや国防総省(DoD)などの機関は、被災地でモバイル・ネットワークを迅速に再確立することができます。これらのシステムは、捜索救助、医療対応、ロジスティクス調整などのミッションクリティカルなデータリンクを提供します。この能力の重要性がますます認識されるようになり、航空ベース5Gリレーと緊急通信フレームワークを開発するための官民協力につながっています。
米国における5Gの航空への統合は、厳しいFAAの耐空証明と、特に空港付近でのCバンド使用に関する周波数関連の安全性懸念のために大幅に遅れています。2022年1月、アメリカン航空、デルタ航空、ユナイテッド航空など米国の主要航空会社のCEOは、AT&Tとベライゾンが主要ハブ空港付近で5Gを開始した場合、航空危機が「壊滅的」になると警告する緊急書簡を発表しました。ワイドボディ機が使用不能になり、数万人の乗客が地上に降り立つ可能性があると述べています。エミレーツ航空をはじめとする国際航空会社は、ボーイング777の高度計に関する安全上の懸念から米国便をキャンセルしました。連邦航空局(FAA)はこれに対し、数十の空港で視界の悪い着陸を制限しました。通信事業者は空港周辺での5Gの展開を遅らせましたが、これらの出来事は、未解決の技術的リスクと認証のハードルが、いかに展開を混乱させ、市場の拡大を制限し、統合スケジュールを長引かせ続けているかを浮き彫りにしています。
The U.S. 5G in aviation market size was estimated at USD 695.2 million in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 31.7% from 2025 to 2030. The market growth is primarily influenced by factors such as the growing emphasis on airspace modernization under Federal Aviation Administration (FAA) initiatives, increased demand for high-speed inflight connectivity on business jets, and the rising need for rapid network restoration in disaster-affected areas.
Government agencies and private aviation operators are increasingly deploying 5G systems to support secure communications and enhance operational efficiency. Also, the U.S. is witnessing significant interest in non-terrestrial 5G platforms, including low Earth orbit satellite integration and airborne relays for emergency and defense applications. However, stringent FAA airworthiness and spectrum certification processes continue to pose regulatory hurdles. The expanding need for resilient and secure communications by U.S. defense, homeland security, and emergency services presents a substantial growth opportunity for the market.
The Federal Aviation Administration's (FAA) modernization efforts are being accelerated by the urgent need to replace aging and unsustainable air traffic control (ATC) systems. According to a 2024 report by the U.S. Government Accountability Office (GAO), 51 of the FAA's 138 operational systems were deemed unsustainable, with many over 30 years old and lacking spare parts or modern functionality. Following a national airspace shutdown in 2023 caused by a system outage, the FAA identified 17 critical systems as especially at risk. While some modernization projects are underway, many are not expected to be completed for 10-13 years. To mitigate near-term risks and improve efficiency, the FAA is pushing forward with initiatives such as NextGen, which encourages the use of high-speed, low-latency 5G networks. These systems support airport surface operations, cockpit-to-ground communication, and real-time data exchange, positioning 5G as a key enabler in securing U.S. airspace safety and resilience in the short to medium term.
As the U.S. continues to be the largest business aviation market globally, there is a growing expectation from passengers for high-speed inflight connectivity, especially among corporate and VIP travelers. Business jets are increasingly being equipped with 5G-enabled air-to-ground communication platforms to meet this demand. In August 2024, Gogo Business Aviation partnered with Skyservice to develop 5G Supplemental Type Certificates (STCs) for six business jet models. Supported by Gogo's expanding 5G infrastructure, including nine sites in Canada, this initiative underlines the industry's push toward delivering seamless, low-latency broadband access at cruising altitudes across North America.
The U.S. has witnessed an uptick in severe weather events such as hurricanes, wildfires, and major storms. These disasters often cripple terrestrial communication networks, disrupting coordination among emergency response teams. In this context, airborne 5G platforms are gaining traction as rapid deployment solutions for restoring connectivity. Leveraging high-altitude aircraft equipped with 5G systems, agencies including FEMA and the Department of Defense (DoD) can quickly reestablish mobile networks in affected regions. These systems provide mission-critical data links for search and rescue, medical response, and logistics coordination. The relevance of this capability is increasingly recognized, leading to public-private collaborations to develop air-based 5G relays and emergency telecom frameworks.
Integrating 5G into U.S. aviation is significantly delayed due to stringent FAA airworthiness certifications and spectrum-related safety concerns, particularly regarding C-band usage near airports. In January 2022, the CEOs of major U.S. airlines, including American, Delta, and United, issued an urgent letter warning of a "catastrophic" aviation crisis if AT&T and Verizon launched 5G near major hubs. They stated that widebody aircraft could become unusable, potentially grounding tens of thousands of passengers. Emirates and other international carriers canceled U.S. flights due to safety concerns with Boeing 777 altimeters. The FAA responded by restricting low-visibility landings at dozens of airports. Though telecoms delayed 5G rollouts near airports, these events underscore how unresolved technical risks and certification hurdles continue to disrupt deployment, limit market scaling, and prolong integration timelines.
U.S. 5G In Aviation Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the country level and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. 5G in aviation market report based on communication infrastructure, technology, connectivity type, and end-use: