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市場調査レポート
商品コード
1654327

北米のパック入りサラダ市場:市場規模・シェア・動向分析 (製品別・加工別・種類別・ブランド別・流通チャネル別・地域別)、セグメント別予測 (2025年~2030年)

North America Packaged Salad Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Vegetarian, Non-Vegetarian), By Processing, By Type, By Brand, By Distribution Channel, By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
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北米のパック入りサラダ市場:市場規模・シェア・動向分析 (製品別・加工別・種類別・ブランド別・流通チャネル別・地域別)、セグメント別予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年01月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

北米のパック入りサラダ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のパック入りサラダ市場規模は2030年までに116億8,000万米ドルに達し、2025年から2030年までのCAGRは7.9%を記録すると予測されています。

消費者の健康志向の高まりと簡便食品志向の高まりが、市場成長の主な要因になると見られています。

2020年はブランドカテゴリー分野が市場をリードしています。ブランドのパック入りサラダとは、国内外に広く販売されているサラダのことで、小売店や地域が限定されていないです。小売チャネルは通常、限定商品を活用するためにブランドとプライベートブランドの両方のパック入りサラダを扱っています。

ベジタリアン向け製品は顧客の間で最も人気があり、ベジタリアン向けパック入りサラダの需要は北米で増加する健康志向の消費者に押されています。有機農産物/製品を求める個人は、この点でベジタリアン向けパック入りサラダの大きな需要を生み出し続けています。

2020年の北米市場は米国が支配的でした。健康的なライフスタイルを送ることへの意識が高まるにつれ、消費者の間でパック入りサラダの需要が大きく伸びています。さらに、米国では大手企業の浸透度が高いため、製品の入手しやすさが向上しています。

市場参入企業の中には冷凍ベーカリーのトップメーカーに名を連ね、大規模な顧客基盤を持つ企業もあるため、市場参入企業は互いに厳しい競合に直面しています。市場は細分化されており、Earthbound Farm、Vegpro International Inc.、Dole Food Company, Inc.、Fresh Express Incorporatedなど、多数の世界的・地域的企業が存在します。

北米パック入りサラダ市場レポート・ハイライト

  • ベジタリアンサラダ部門が北米のパック入りサラダ業界を支配し、2024年の売上高シェアは68.0%でした。これは、菜食主義などの動向に傾倒する個人の増加、入手のしやすさ、顧客の嗜好によるものです。
  • 2024年の北米Xのパック入りサラダX市場では、従来型サラダ部門が最大の売上シェアを占めました。従来型サラダは、オーガニック製品などの動向よりも、既知の味、風味、素材、口に合う製品を好む既存顧客の大きなグループに好まれています。
  • 2024年、北米のパック入りサラダ業界ではオフライン流通セグメントが最大の売上シェアを占めました。
  • 2024年の北米パック入りサラダ市場はパック入り野菜のセグメントが支配的でした。ほうれん草、スイスチャード、レタス、青梗菜、ロメインレタス、キャベツ、クレソン、ルッコラ、マスタードグリーン、コラードグリーン、オクラ、ブロッコリーなど、あらかじめ洗浄され、カットされ、束ねられたパック入り野菜の需要の高まりが、このセグメントの成長に寄与しています。
  • ブランド製品セグメントは、2024年に北米のパック入りサラダ業界で最大の収益シェアを占めました。これは主に、各ブランドが提供する原材料や製品の品質、各社が確保するコンプライアンス要件や規制規範の遵守、主要ブランドが採用するパッケージ革新戦略などの側面によって牽引されています。
  • 北米のパック入りサラダ市場は、米国が2024年に76.6%の売上シェアを占めました。

目次

第1章 分析方法・範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のパック入りサラダ市場:変動要因・傾向・範囲

  • 市場連関の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場の見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 利益率分析 (業界レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因の分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者の原料採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 北米のパック入りサラダ市場:製品別の推定・動向分析

  • 北米のパック入りサラダ市場:主なポイント、製品別
  • 変動分析と市場シェア:製品別 (2024年・2030年)
  • 製品別 (2018~2030年)
    • ベジタリアン
    • 非ベジタリアン

第6章 北米のパック入りサラダ市場:加工別の推定・動向分析

  • 北米のパック入りサラダ市場:主なポイント、加工別
  • 変動分析と市場シェア:加工別 (2024年・2030年)
  • 加工別 (2018~2030年)
    • オーガニック
    • 従来型

第7章 北米のパック入りサラダ市場:種類別の推定・動向分析

  • 北米のパック入りサラダ市場:主なポイント、種類別
  • 変動分析と市場シェア:種類別 (2024年・2030年)
  • 種類別 (2018~2030年)
    • パック入り野菜
    • パッケージキット

第8章 北米のパック入りサラダ市場:ブランド別の推定・動向分析

  • 北米のパック入りサラダ市場:主なポイント、ブランド別
  • 変動分析と市場シェア:ブランド別 (2024年・2030年)
  • ブランド別 (2018~2030年)
    • プライベートラベル製品
    • ブランド製品

第9章 北米のパック入りサラダ市場:流通チャネル別の推定・動向分析

  • 北米のパック入りサラダ市場:主なポイント、流通チャネル別
  • 変動分析と市場シェア:流通チャネル別 (2024年・2030年)
  • 流通チャネル別 (2018~2030年)
    • オンライン
    • オフライン

第10章 北米のパック入りサラダ市場:国別の推定・動向分析

  • 北米のパック入りサラダ市場:国別展望
  • 国別市場:重要なポイント
  • 国別 (2018~2030年)
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第11章 北米のパック入りサラダ市場:競合分析

  • 最新動向と影響分析:主な市場参入企業別
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 原料のベンチマーク
  • 企業市場シェア分析 (%、2024年)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • BrightFarms
    • Dole
    • Earthbound Farm
    • Eat Smart
    • Missionero
    • Gotham Greens
    • Mann Packing Co., Inc
    • BONDUELLE
    • Fresh Express
    • VEGPRO INTERNATIONAL
    • organicgirl
図表

List of Tables

  • Table 1. North America packaged salad market: Key market driver analysis
  • Table 2. North America packaged salad market: Key market restraint analysis
  • Table 3. North America packaged salad market estimates & forecast, by country (USD Million)
  • Table 4. North America packaged salad market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 5. North America packaged salad market estimates & forecast, by processing (USD Million)
  • Table 6. North America packaged salad market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 7. North America packaged salad market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • Table 8. North America packaged salad market estimates & forecast, by brand (USD Million)
  • Table 9. U.S. macro-economic outlay
  • Table 10. U.S. packaged salad market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 11. U.S. packaged salad market estimates & forecast, by processing (USD Million)
  • Table 12. U.S. packaged salad market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 13. U.S. packaged salad market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • Table 14. U.S. packaged salad market estimates & forecast, by brand (USD Million)
  • Table 15. Canada macro-economic outlay
  • Table 16. Canada packaged salad market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 17. Canada packaged salad market estimates & forecast, by processing (USD Million)
  • Table 18. Canada packaged salad market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 19. Canada packaged salad market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • Table 20. Canada packaged salad market estimates & forecast, by brand (USD Million)
  • Table 21. Mexico macro-economic outlay
  • Table 22. Mexico packaged salad market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 23. Mexico packaged salad market estimates & forecast, by processing (USD Million)
  • Table 24. Mexico packaged salad market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 25. Mexico packaged salad market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • Table 26. Mexico packaged salad market estimates & forecast, by brand (USD Million)
  • Table 27. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 28. Company market share, 2024 (%)
  • Table 29. Company heat map analysis, 2024
  • Table 30. Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 Packaged salad market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 North America parent industry and packaged salad market size (USD Million)
  • Fig. 11 North America packaged salad market size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • Fig. 12 North America packaged salad market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 13 North America packaged salad market: Value chain analysis
  • Fig. 14 North America packaged salad market: Dynamics
  • Fig. 15 North America packaged salad market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 North America packaged salad market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Fig. 17 North America vegetarian packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 North America non-vegetarian packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 North America packaged salad market estimates & forecast, by processing (USD Million)
  • Fig. 20 North America organic packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 North America conventional packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 North America packaged salad market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Fig. 23 North America packaged salad market estimates & forecast, for online distribution, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 North America packaged salad market estimates & forecast, for offline distribution, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 North America packaged salad market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • Fig. 26 North America packaged greens market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 North America packaged kits market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 North America packaged salad market estimates & forecast, by brands (USD Million)
  • Fig. 29 North America packaged salad market estimates & forecast, by private label products, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 North America non-vegetarian packaged salad market estimates & forecast, by branded products, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Packaged salad market: Country outlook, 2024 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Country marketplace: Key takeaways
  • Fig. 33 North America packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 U.S. packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Canada packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Mexico packaged salad market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Key company categorization
  • Fig. 38 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 39 Strategic framework of packaged salad
目次
Product Code: GVR-4-68038-354-6

North America Packaged Salad Market Growth & Trends:

The North America packaged salad market size is expected to reach USD 11.68 billion by 2030, registering a CAGR of 7.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising health consciousness among consumers and a growing inclination toward convenience foods are expected to be the major factors contributing to the growth of the market.

The branded category segment led the market in 2020. Branded packaged salads are salads that are widely available nationally or internationally and are not limited to one retailer or region. Retail channels usually trade both branded and private label packaged salads to take advantage of exclusive products.

Vegetarian products are most popular among customers and the demand for vegetarian packaged salads is being pushed by the rising number of health-conscious consumers in North America. Individuals searching for organic produce/products continue to create a large demand for vegetarian packed salads in this regard.

The U.S. dominated the North American market in 2020. With the increasing awareness about leading a healthy lifestyle, the demand for packaged salads has been growing significantly among consumers. Furthermore, the high penetration of key market players in the U.S. has improved product accessibility across the country.

The market players face stiff competition from each other as some of them are among the top frozen bakery manufacturers and have a large customer base. The market is fragmented with the presence of a large number of global and regional players such as Earthbound Farm; Vegpro International Inc.; Dole Food Company, Inc.; and Fresh Express Incorporated.

North America Packaged Salad Market Report Highlights:

  • The vegetarian salad segment dominated the North America packaged salad industry with a revenue share of 68.0% in 2024. This is attributed to the growing number of individuals inclined towards trends such as veganism, ease of availability, and customer preferences.
  • The conventional salads segment held the largest revenue share of the North America packaged salad market in 2024. Conventional salads are well-liked by a large group of existing customers who prefer known tastes, flavors, ingredients, and palate-friendly products over trends such as organic offerings.
  • The offline distribution segment held the largest revenue share of the North America packaged salad industry in 2024.
  • The packaged greens segment dominated the North America packaged salad market in 2024. Growing demand for pre-washed, cut & bundled, packaged greens such as spinach, Swiss chard, lettuce, Bok choy, Romaine lettuce, cabbage, watercress, arugula, mustard greens, Collard greens, Okra, Broccoli, and others is contributing to the growth of this segment.
  • The branded product segments held the largest revenue share of the North America packaged salad industry in 2024. This is mainly driven by aspects such as the quality of ingredients and products offered by the brands, adherence to compliance requirements and regulatory norms ensured by the companies, and packaging innovation strategies embraced by the key brands.
  • The U.S. dominated the North America packaged salad market with a revenue share of 76.6% in 2024.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. North America Packaged Salad Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Ingredient Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. North America Packaged Salad Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. North America Packaged Salad Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Vegetarian
      • 5.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Non-vegetarian
      • 5.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. North America Packaged Salad Market: Processing Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. North America Packaged Salad Market, By Processing: Key Takeaways
  • 6.2. Processing Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Processing, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Organic
      • 6.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Conventional
      • 6.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. North America Packaged Salad Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. North America Packaged Salad Market, By Type: Key Takeaways
  • 7.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 7.3. Market Estimates & Forecasts, by Type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.1. Packaged Greens
      • 7.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Packaged Kits
      • 7.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. North America Packaged Salad Market: Brand Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. North America Packaged Salad Market, By Brand: Key Takeaways
  • 8.2. Brand Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 8.3. Market Estimates & Forecasts, by Brand, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.1. Private Label Products
      • 8.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. Branded Products
      • 8.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. North America Packaged Salad Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. North America Packaged Salad Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 9.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 9.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.1. Online
      • 9.3.1.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.2. Offline
      • 9.3.2.1. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 10. North America Packaged Salad Market: Country Estimates & Trend Analysis

  • 10.1. North America Packaged Salad Market: Country Outlook
  • 10.2. Country Marketplaces: Key Takeaways
  • 10.3. Market Estimates & Forecasts, by Country, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.1. U.S.
      • 10.3.1.1. Key Country Dynamics
      • 10.3.1.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.2. Canada
      • 10.3.2.1. Key Country Dynamics
      • 10.3.2.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 10.3.3. Mexico
      • 10.3.3.1. Key Country Dynamics
      • 10.3.3.2. Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 11. North America Packaged Salad Market: Competitive Analysis

  • 11.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 11.2. Company Categorization
  • 11.3. Participant's Overview
  • 11.4. Financial Performance
  • 11.5. Ingredient Benchmarking
  • 11.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 11.7. Company Heat Map Analysis
  • 11.8. Strategy Mapping
  • 11.9. Company Profiles
    • 11.9.1. BrightFarms
      • 11.9.1.1. Company Overview
      • 11.9.1.2. Financial Performance
      • 11.9.1.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.2. Dole
      • 11.9.2.1. Company Overview
      • 11.9.2.2. Financial Performance
      • 11.9.2.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.3. Earthbound Farm
      • 11.9.3.1. Company Overview
      • 11.9.3.2. Financial Performance
      • 11.9.3.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.4. Eat Smart
      • 11.9.4.1. Company Overview
      • 11.9.4.2. Financial Performance
      • 11.9.4.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.5. Missionero
      • 11.9.5.1. Company Overview
      • 11.9.5.2. Financial Performance
      • 11.9.5.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.6. Gotham Greens
      • 11.9.6.1. Company Overview
      • 11.9.6.2. Financial Performance
      • 11.9.6.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.7. Mann Packing Co., Inc
      • 11.9.7.1. Company Overview
      • 11.9.7.2. Financial Performance
      • 11.9.7.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.8. BONDUELLE
      • 11.9.8.1. Company Overview
      • 11.9.8.2. Financial Performance
      • 11.9.8.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.9. Fresh Express
      • 11.9.9.1. Company Overview
      • 11.9.9.2. Financial Performance
      • 11.9.9.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.10. VEGPRO INTERNATIONAL
      • 11.9.10.1. Company Overview
      • 11.9.10.2. Financial Performance
      • 11.9.10.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.10.4. Strategic Initiatives
    • 11.9.11. organicgirl
      • 11.9.11.1. Company Overview
      • 11.9.11.2. Financial Performance
      • 11.9.11.3. Ingredient Portfolios
      • 11.9.11.4. Strategic Initiatives