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市場調査レポート
商品コード
1630990
ティーの世界市場:市場規模・シェア・動向分析 (製品別・流通チャネル別・地域別・セグメント別、2025年~2030年)Tea Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Black, Green, Oolong, Herbal) By Distribution Channel (Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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ティーの世界市場:市場規模・シェア・動向分析 (製品別・流通チャネル別・地域別・セグメント別、2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月04日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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世界のティー市場規模は2030年に246億1,000万米ドルに達し、2025年から2030年にかけてCAGR 6.0%で成長すると予測されます。
炭酸飲料の人気上昇と消費者の可処分所得の増加が相まって、特にインド、中国、ブラジルなどの新興経済国で堅調な製品需要が見込まれます。
ティーは、特にアジア太平洋 (APAC) と中東・アフリカ (MEA) で広く消費されている飲料です。抗酸化作用があるため、世界の他の地域でも絶大な人気を博しています。ポリフェノール、抗酸化物質、ビタミン、さまざまなアミノ酸が含まれているため、免疫システムの強化に役立ちます。さらに、コレステロール値を下げ、代謝を高め、ガンの予防にも役立ちます。また、少量のカフェインが含まれているため、穏やかな興奮剤として消費量を高めています。
人口動態の変化、特に都市部における中流階級の可処分所得の増加は、製品消費を促進し、ひいては市場を牽引すると予想されます。特に中国、日本、ブラジル、インドなどの国々では、ミレニアル世代が最も強い成長を記録すると予想されます。お茶を飲むことの利点に関する意識の高まりは、製品にお金を出す意欲と相まって、需要に良い結果をもたらすと予想されます。したがって、この動向を活用するため、多くのメーカーが製品をライフスタイル・ブランドのように位置づけ直し、より多くの消費者にリーチしようとしています。彼らは、新しいプレミアムフレーバーを宣伝するために、ソーシャルメディアキャンペーンや有名人の広告に取り組んでいます。
2018年、紅茶の市場シェアは約39%と最大でした。この製品は、インド、中国、スリランカ、ケニアなどの国々で主に生産・消費されています。緑茶も予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されています。緑茶は天然で有機的な解毒剤であるため、飲食品だけでなくスキンケアやウェルネス製品にも応用されています。ウーロン茶には、傷跡を治し、体重管理を助け、肌のきめを整える治療効果があります。
ウーロン茶は高級製品で、減量薬として使われるほか、2型糖尿病の予防にも効果があります。ハーブティーには、ハイビスカス、トゥルシー、ジャスミン、カモミールなど数多くのフレーバーがあります。これらの製品は、ドイツや英国など欧州諸国の消費者に人気があります。現在、インドのコルカタを拠点とするアピージェイ・スレンドラ・グループが所有する英国のパッケージ・ティー・ブランドであるタイフーは、特に欧州諸国での紅茶市場の減少に伴い、オーガニック・ハーブミックスを含むティー以外の飲料を製造しています。
ハイパーマーケットとスーパーマーケットの流通チャネルセグメントは2018年に38%以上の市場シェアを占め、コンビニエンスストアは同年に約32%の市場シェアを占めました。FabindiaやTeafloorなどの専門店は、プレミアムで絶妙なブランドやフレーバーを消費者に提供しています。一方、オンライン・チャネルは、支払い方法が簡単で、多種多様な商品を入手できることから、予測期間中、最も速いCAGR 5.9%で拡大すると予想されます。
同市場で事業を展開する企業の多くは、製品の革新と研究開発に取り組んでいます。また、より多くのターゲット消費者を惹きつけるため、革新的な広告やソーシャルメディアキャンペーンにも注力しています。Tata Global Beveragesは緑茶ベースの飲料をイントロダクションとしてReady-to-Drink分野に参入し、インドのTata TeaとカナダのTetleyが牽引しています。
The global tea market size is expected to reach USD 24.61 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 6.0% from 2025 to 2030. Rising popularity of carbonated drinks coupled with rise in consumer disposable income, especially in emerging economies such as India, China, and Brazil will create robust product demand.
Tea, being a widely consumed beverage especially across Asia Pacific (APAC) and Middle East and Africa (MEA). It has gained immense popularity in other parts of the world as well, owing to its antioxidant properties. Presence of polyphenols, antioxidants, vitamins, and a variety of amino acids make it help strengthen the immune system. Additionally, it helps lower cholesterol levels, increase metabolism, and may help prevent cancer. It also contains a small amount of caffeine, which boosts its consumption as a mild stimulant.
Changing demographics, rise in disposable income of middle class population, especially in urban areas is anticipated to drive the product consumption and in turn drive the market. Millennials are anticipated to register the strongest growth, especially in countries such as China, Japan, Brazil, and India. Rising awareness regarding the benefits of drinking tea coupled with willingness to shell out money on the product is anticipated to bode well for the demand. Hence, to leverage this trend, a number of manufacturers are repositioning the product like a lifestyle brand to reach more consumers. They engage in social media campaigns and celebrity advertising to promote their new and premium flavors.
In 2018, black tea held the largest market share of about 39%. The product is predominantly produced and consumed in countries like India, China, Sri Lanka, and Kenya. Green tea is also anticipated to hold a significant market share over the forecast period. The product is a natural and organic detoxifying agent and hence, along with food and beverage, it also finds application in skin care and wellness products. It that has therapeutic properties to cure scars, helps manage weight, and to improves skin texture.
Oolong is a premium-quality product that apart from being used as a weight loss remedy, has innate properties to help prevent type 2 diabetes. Herbal tea includes hibiscus, tulsi, jasmine, and chamomile among numerous other flavors. These products are popular among consumers from European countries such as Germany and U.K. Typhoo, the British packaged tea brand currently owned by Kolkata, India-based, Apeejay Surrendra Group, which manufactures non-tea infusions, including organic herbal mixes due to declining black tea market, especially in the European countries.
Hypermarkets and supermarkets distribution channel segment held the market share of more than 38% in 2018, while convenience stores held the market share of around 32% in the same year. Specialty stores, such as Fabindia and Teafloor provide consumers with premium and exquisite brands and flavors. On the other hand, online channel is expected to expand at the fastest CAGR of 5.9% over the forecast period due to ease of payment methods and availability of a wide variety of products.
Most companies operating in the market engage in product innovation and R&D. They also focus on innovative advertising and social media campaigns to attract more target consumers. Tata Global Beverages entered into Ready-to-Drink segment with the introduction of green tea based drink, led by Tata Tea in India and Tetley in Canada.