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市場調査レポート
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1609586

米国のバーチャルケアの市場規模、シェア、動向分析レポート:相談形態別、用途別、セグメント予測、2025年~2030年

U.S. Virtual Care Market Size, Share & Trends Analysis Report By Consultation Mode (Audio, Messaging, Video), By Application (Family Medicine, Internal Medicine, Cardiology, Endocrionology), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
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2~10営業日
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米国のバーチャルケアの市場規模、シェア、動向分析レポート:相談形態別、用途別、セグメント予測、2025年~2030年
出版日: 2024年11月04日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国のバーチャルケア市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のバーチャルケアの市場規模は、2030年までに462億9,000万米ドルに達する見込みです。

2025年から2030年までのCAGRは32.35%で拡大すると予測されています。バーチャルケアは、ヘルスケアプロバイダーとの遠隔患者交流を包括する用語です。医師の予約待ち時間が長く、便利で患者中心のケアへのシフトが市場成長を後押ししています。近年、従来のケア環境からデジタルプラットフォームへの志向が高まっており、これが市場成長を後押ししています。

ヘルスケア費用の増加、通信技術の進歩、慢性疾患の蔓延が市場成長を促進する主な要因です。米国のヘルスケア費用は徐々に増加しています。National Health Expenditure Projections 2018-2027によると、米国の国民医療費は2018年~2027年にかけて年平均5.5%増加し、2027年には6兆米ドルを超えると予測されています。

バーチャルケア・ソリューションは、医療成果を改善し、経費を削減することが示されています。従来のアプローチと比較すると、患者、医療提供者、支払者にとってコスト削減となります。バーチャルケアは、慢性疾患のより良い管理、移動時間の短縮、医療専門家の共有スタッフ配置、入院期間の短縮・短縮などを通じて、ヘルスケアの効率を高めながらコストを削減しています。前述の要因は市場の成長を促進すると予想されます。

遠隔医療とオンライン診察の採用は、ケア管理を強化し、患者のQOLを高め、ヘルスケア支出を減少させています。COVID-19の流行中、米国のヘルスケアシステムは、人々の個人的な健康管理への参加を促す遠隔医療の出現により、良好な動向を目の当たりにしました。スマートフォンやモバイル技術は、健康的な行動をサポートし、教育し、修正するための臨床およびライフスタイル・アプリケーションの使用を可能にします。

さらに、この業界では、投資、M&A、新規企業や大規模企業の参入が増加しています。これにより、今後数年間の競合激化が予想されます。例えば、2021年3月、Amazon.com, Inc.は、同社のバーチャル訪問・ヘルスケア・プラットフォームであるAmazon Careへのアクセスをワシントンを拠点とする企業にも拡大しました。それ以前は、Amazon Careはワシントン州内の同社従業員とその家族に限定して提供されていました。さらに、同社はバーチャルケア製品とサービスを米国50州すべての従業員とその他の企業にも拡大する意向です。

COVID-19の大流行が遠隔医療サービスやオンライン診察の需要を押し上げました。主要な市場プレーヤーは、ユーザー数と収益の高い成長を報告しました。例えば、Teladoc Health Inc.の全体の収益は2019年と比較して2020年には97.7%増加しました。訪問者数は2020年に156%増の約1,060万人に達しました。同様に、American Well Corporationは2020年に83.4%の収益の伸びを遂げています。オンラインプラットフォームを通じた医師への容易なアクセス、旅行制限、病院の患者数減少対策が市場にプラスの影響を与えました。

米国のバーチャルケア市場レポートハイライト:

  • 診察モードに基づくと、2024年には音声セグメントが市場を独占しました。米国では、Kaiser Permanente Systemのヘルスプランがカバーする8,550万件のバーチャル対話のうち、50%が電話で行われました。音声相談への選好の高まりが市場成長を後押ししています。
  • ビデオ会議分野は、予測期間中に大きなペースで成長すると推定されます。スマートフォンの高い普及率とサービスプロバイダーの増加が、同分野の成長を牽引するとみられます。
  • 用途別では、家庭医療分野が2024年に最大の市場シェアを占めました。予測期間中、その他のセグメントが最も高いCAGRを記録すると予測されています。メンタルヘルスサービスに対する需要の急激な増加やCOVID-19の結果としてのうつ病の有病率の高さが成長を促進すると予測されています。
  • 米国における政府主導のヘルスケアプログラムは、今後数年間、患者や医療提供者による仮想ケアソリューションの採用を促進すると予測されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のバーチャルケア市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 補助市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国のバーチャルケア:市場分析ツール
    • 業界分析 - ポーターのファイブフォース分析
    • PESTLE分析
  • テクノロジータイムライン分析:新たな動向
  • ケーススタディ分析

第4章 米国のバーチャルケア市場セグメント分析、相談形態別、2018年~2030年(百万米ドル)

  • 定義と範囲
  • 相談形態市場シェア分析、2024年・2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国のバーチャルケア市場、相談形態別、2018~2030年
  • オーディオ
    • オーディオ市場推計・予測、2018年~2030年
  • メッセージング
    • メッセージング市場推計・予測、2018年~2030年
  • ビデオ
    • ビデオ市場推計・予測、2018年~2030年

第5章 米国のバーチャルケア市場セグメント分析、用途別、2018年~2030年(百万米ドル)

  • 定義と範囲
  • 用途市場シェア分析、2024年・2030年
  • セグメントダッシュボード
  • 米国のバーチャルケア市場、用途別、2018~2030年
  • 家庭医学
    • 家庭医学市場推計・予測、2018年~2030年
  • 内科
    • 内科市場推計・予測、2018年~2030年
  • 心臓病
    • 心臓病市場推計・予測、2018年~2030年
  • 小児科
    • 小児科市場推計・予測、2018年~2030年
  • 内分泌学
    • 内分泌学市場推計・予測、2018年~2030年
  • リウマチ
    • リウマチ市場推計・予測、2018年~2030年
  • 呼吸器科
    • 呼吸器科市場推計・予測、2018年~2030年
  • その他
    • その他市場推計・予測、2018年~2030年

第6章 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析、主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業プロファイル
    • CVS Health
    • virtuwell.com.
    • MeMD
    • HealthTap, Inc.
    • iCliniq
    • Teladoc Health Inc.
    • American Well
    • MDLIVE
    • Doctor on Demand
    • Sesame, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1. List of abbreviations
  • Table 2. List of secondary sources
  • Table 3. U.S. virtual care market, by consultation mode, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4. U.S. virtual care market, by application, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 U.S. virtual care market: outlook
  • Fig. 9 U.S. virtual care competitive insights
  • Fig. 10 Ancillary market outlook
  • Fig. 11 U.S. virtual care market driver impact
  • Fig. 12 U.S. virtual care market restraint impact
  • Fig. 13 Porter's Analysis
  • Fig. 14 PESTLE Analysis
  • Fig. 15 U.S. virtual care market: Consultation Mode outlook and key takeaways
  • Fig. 16 U.S. virtual care market: Consultation Mode movement analysis
  • Fig. 17 Video market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Audio market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Messaging market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 U.S. virtual care market: Application outlook and key takeaways
  • Fig. 21 U.S. virtual care market: Application movement analysis
  • Fig. 22 Family Medicine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Internal Medicine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Cardiology market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Pediatrics market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Endocrionology market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Rheumatology market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Pulmonology market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Others market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Heatmap Analysis, 2024
目次
Product Code: GVR-4-68039-943-7

U.S. Virtual Care Market Growth & Trends:

The U.S. virtual care market size is expected to reach USD 46.29 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is expected to expand at a CAGR of 32.35% from 2025 to 2030. Virtual care is an umbrella term encompassing all remote patient interactions with healthcare providers. High waiting times for physician appointments and the shift toward convenient and patient-focused care are boosting the market growth. In recent years, the inclination toward digital platforms from conventional care settings is increasing, which is propelling the market growth.

Rising healthcare expenses, advancements in telecommunication technologies, and the prevalence of chronic diseases are the primary factors driving the growth of the market. The cost of healthcare in the United States is gradually increasing. According to the National Health Expenditure Projections 2018-2027, national health spending in the United States is predicted to increase by an average of 5.5% per year between 2018 and 2027, reaching over USD 6.0 trillion by 2027.

Virtual care solutions have been shown to improve health outcomes and cut expenses. Compared to traditional approaches, it saves money for patients, providers, and payers. Virtual care has decreased the cost of healthcare while increasing its efficiency through better management of chronic diseases, shorter travel times, shared staffing of health professionals, and fewer and shorter hospital stays. The aforementioned factors are expected to fuel the growth of the market.

The adoption of telemedicine and online consultations has enhanced care management, elevated patients' quality of life, and decreased healthcare expenditure. During the COVID-19 outbreak, the U.S. healthcare system witnessed favorable trends due to the emergence of telemedicine encouraging people's participation in personal health management. Smartphones and mobile technologies enable the use of clinical and lifestyle applications to support, educate, and modify healthy behavior.

Moreover, the industry is witnessing an increase in the number of investments, mergers & acquisitions, and entry of new and large-scale companies. This is anticipated to intensify the competition over the next several years. For example, in March 2021, Amazon.com, Inc. expanded access to its virtual visits and healthcare platform, Amazon Care, to Washington-based businesses. Earlier, Amazon Care was exclusively offered to the company's workers and their families in the state of Washington. In addition, the company intends to expand its virtual care product and services to its employees and other businesses in all 50 U.S. states.

The COVID-19 pandemic boosted the demand for telemedicine services and online consultations. Key market players reported high growth in the number of users and revenue. For instance, the overall revenue of Teladoc Health Inc. increased 97.7% in 2020 when compared to 2019. The number of visits increased by 156% to nearly 10.6 million in 2020. Similarly, American Well Corporation witness a growth of 83.4% in revenue in 2020. Easy access to physicians through online platforms, travel restrictions, and measures to decrease the patient volume in hospitals positively impacted the market.

U.S. Virtual Care Market Report Highlights:

  • Based on consultation mode, the audio segment dominated the market in 2024. In the U.S., 50% of the 85.5 million virtual interactions covered by the Kaiser Permanente System health plan were conducted via phone. Greater preference for audio consultations is propelling the market growth
  • The video consultations segment is estimated to grow at a significant pace during the forecast period. High penetration of smartphones and an increasing number of service providers are likely to drive the segment growth
  • In terms of application, the family medicine segment accounted for the largest market share in 2024. The others segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. The sudden increase in demand for mental health services and the high prevalence of depression as a result of COVID-19 are projected to drive the growth
  • Government-initiated healthcare programs in the U.S. are anticipated to propel the adoption of virtual care solutions by patients and providers in the coming years

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Segment scope
    • 1.1.2. Regional scope
    • 1.1.3. Estimates and forecast timeline
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
    • 1.4.1. Data analysis models
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
  • 1.7. Research Assumptions
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Consultation mode outlook
    • 2.2.2. Application outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Virtual Care Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
    • 3.2.2. Market restraint analysis
  • 3.3. U.S. Virtual Care: Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
    • 3.3.2. PESTLE Analysis
  • 3.4. Technology Timeline Analysis: Emerging Trends
  • 3.5. Case Study Analysis

Chapter 4. U.S. Virtual Care Market Segment Analysis, By Consultation Mode, 2018-2030 (USD Million)

  • 4.1. Definition and Scope
  • 4.2. Consultation Mode Market Share Analysis, 2024 & 2030
  • 4.3. Segment Dashboard
  • 4.4. U.S. Virtual Care Market, by Consultation Mode, 2018 to 2030
  • 4.5. Audio
    • 4.5.1. Audio market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
  • 4.6. Messaging
    • 4.6.1. Messaging market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
  • 4.7. Video
    • 4.7.1. Video market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)

Chapter 5. U.S. Virtual Care Market Segment Analysis, By Application, 2018-2030 (USD Million)

  • 5.1. Definition and Scope
  • 5.2. Application Market Share Analysis, 2024 & 2030
  • 5.3. Segment Dashboard
  • 5.4. U.S. Virtual Care Market, by Application, 2018 to 2030
  • 5.5. Family Medicine
    • 5.5.1. Family Medicine market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD million)
  • 5.6. Internal Medicine
    • 5.6.1. Internal Medicine market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.7. Cardiology
    • 5.7.1. Cardiology market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.8. Pediatrics
    • 5.8.1. Pediatrics market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.9. Endocrionology
    • 5.9.1. Endocrionology market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.10. Rheumatology
    • 5.10.1. Rheumatology market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.11. Pulmonology
    • 5.11.1. Pulmonology market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.12. Others
    • 5.12.1. Others market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Company Profiles
    • 6.3.1. CVS Health
      • 6.3.1.1. Company overview
      • 6.3.1.2. Financial performance
      • 6.3.1.3. Product benchmarking
      • 6.3.1.4. Strategic initiatives
    • 6.3.2. virtuwell.com.
      • 6.3.2.1. Company overview
      • 6.3.2.2. Financial performance
      • 6.3.2.3. Product benchmarking
      • 6.3.2.4. Strategic initiatives
    • 6.3.3. MeMD
      • 6.3.3.1. Company overview
      • 6.3.3.2. Financial performance
      • 6.3.3.3. Product benchmarking
      • 6.3.3.4. Strategic initiatives
    • 6.3.4. HealthTap, Inc.
      • 6.3.4.1. Company overview
      • 6.3.4.2. Financial performance
      • 6.3.4.3. Product benchmarking
      • 6.3.4.4. Strategic initiatives
    • 6.3.5. iCliniq
      • 6.3.5.1. Company overview
      • 6.3.5.2. Financial performance
      • 6.3.5.3. Product benchmarking
      • 6.3.5.4. Strategic initiatives
    • 6.3.6. Teladoc Health Inc.
      • 6.3.6.1. Company overview
      • 6.3.6.2. Financial performance
      • 6.3.6.3. Product benchmarking
      • 6.3.6.4. Strategic initiatives
    • 6.3.7. American Well
      • 6.3.7.1. Company overview
      • 6.3.7.2. Financial performance
      • 6.3.7.3. Product benchmarking
      • 6.3.7.4. Strategic initiatives
    • 6.3.8. MDLIVE
      • 6.3.8.1. Company overview
      • 6.3.8.2. Financial performance
      • 6.3.8.3. Product benchmarking
      • 6.3.8.4. Strategic initiatives
    • 6.3.9. Doctor on Demand
      • 6.3.9.1. Company overview
      • 6.3.9.2. Financial performance
      • 6.3.9.3. Product benchmarking
      • 6.3.9.4. Strategic initiatives
    • 6.3.10. Sesame, Inc.
      • 6.3.10.1. Company overview
      • 6.3.10.2. Financial performance
      • 6.3.10.3. Product benchmarking
      • 6.3.10.4. Strategic initiatives