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市場調査レポート
商品コード
1588622
バーベキューグリルの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Barbeque Grill Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Application, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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バーベキューグリルの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年10月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のバーベキューグリル市場規模は2025年から2030年にかけてCAGR 5.1%を記録し、2030年には70億8,000万米ドルに達すると予測されています。
ライフスタイルや食習慣の変化が進むとともに、栄養価の高さからグリル料理の人気が高まっていることが、市場の成長を牽引すると見られています。さらに、世界中でバーベキューコンセプトのレストランが着実に増加しています。
消費者、特に若い世代は、新しい料理やユニークな料理を試すのが好きです。ほとんどのバーベキュー・レストランは、ライブ調理、豊富なビュッフェ、活気ある雰囲気、素晴らしい音楽を提供するようになってきており、予測期間中、バーベキュー・グリルの成長に有利に働くと予想されます。全米レストラン協会(National Restaurant Association)によると、2020年の米国のレストラン店舗数は100万を超え、2022年の業界収益は8,990億米ドルに達すると予測されています。
さらに、メーカーは市場シェアを獲得するため、アウトドア用に設計された小型で実用的なアイテムを提供することで努力を重ねており、こうしたバーベキューグリルの普及を後押しします。例えば、FireWireはステンレス・スチール・ケーブルでできたフレキシブルな串で、ユーザーはカボブを調理し、マリネ袋に折りたたんで直接グリルの上に置くことができます。また、屋外グリルのサイドトレイにクリップで固定できるクリップ式ライト「マーベリック GL-01蛍光ステンレスライト」なども、バーベキューグリル用のアクセサリーとして重宝されています。
バーベキューグリル市場は、著しい勢いで成長しています。バーベキューグリルには、家庭用および業務用キッチンで調理するためのガス式、電気式、炭火式があります。さまざまな食品/料理に関する個人の意識の高まりが、バーベキューグリルのポジティブな市場シナリオを構築する可能性が高いです。欧米諸国ではホームパーティーの文化が高まっており、グリラーやフライヤーといった調理器具の利用が活発化しています。
製品別では、電気部門が2025年から2028年にかけて最も高いCAGRで拡大すると予想されています。経済的な電力入手のしやすさ、環境にやさしい家電製品への関心の高まりが、消費者の関心をテクノロジー主導の食品調理家電製品に向けさせ、電気バーベキューグリル市場の需要を固めています。電気バーベキューグリルは、ガス漏れや火災事故を避けることができるため、他のカウンター製品よりも安全です。さらに、ロティサリー・アタッチメントやノンスティック・グリル・プレートが付属しているため、機能性も高いです。また、予熱なしですぐに使用できるため、利便性も向上しています。バーベキュー・グリルの採用が拡大しているのは、手間のかからない着火、自動温度調節、安全で無煙な操作などの特長があるからです。
バーベキューグリルの商業用途は、予測期間中最大のカテゴリーになると予測されます。商業分野、特にホスピタリティ分野での急速な建設が、バーベキューグリルの成長に有利に働くと予想されます。ホテル業界における作業実績の増加は、ホテル建設活動の上昇をもたらしました。さらに、レストラン、フード・ステーション、フード・ジョイント、その他の大衆食堂がバーベキュー・グリル市場の成長見通しを活用し、商業セグメントを支えています。
北米はバーベキューグリルの最大の地域市場であり、2024年には57.4%のシェアを占める。アメリカ人は野外パーティーを好み、家族や友人をもてなします。同地域に住む人々は、様々な祭りやお祝いのために自宅でバーベキューグリルを焼くことを好みます。Hearth, Patio, and Barbeque Association(HPBA)の報告書によると、米国の成人の75%近くがグリルやスモークを所有しており、バーベキューグリルのニーズによりよく応え、地域市場の成長を高めています。
The global barbeque grill market size is expected to reach USD 7.08 billion by 2030, registering a CAGR of 5.1% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing shift in lifestyles and eating habits along with growing popularity of grilled food owing to its nutritional benefits is expected to lead the growth of the market. Furthermore, rising number of barbeque concept restaurants across the world is steadily increasing.
Consumers, especially the young generation, like to experiment with new food dishes and like to taste new and unique food dishes. Most of the barbeque restaurants are increasingly offering live cooking, extensive buffet spread, vibrant atmosphere and great music, which is expected to favor the growth of the barbeque grill over the forecast period. According to the National Restaurant Association, there were over 1 million restaurant locations in the U.S. in 2020, and the industry revenue is projected to reach USD 899 billion in 2022.
Additionally, manufacturers are redoubling their efforts in order to capture market share by offering smaller, utilitarian items designed for outdoor purposes, which will help boost the adoption of these barbeque grills. For instance, the FireWire is a flexible skewer made of stainless-steel cable that enables users to prepare kabobs, fold them into a marinating bag, and place them directly onto the grill. In addition, products such as the Maverick GL-01 Fluorescent Stainless-Steel Light is a clip-on light that can be clipped onto the side tray of an outdoor grill, are useful accessories for barbeque grills.
The market for barbeque grills is growing at a significant pace. Barbeque grill includes gas, electric, and charcoal based for cooking in household and commercial kitchens. The growing awareness among individuals regarding different food/cuisines is likely to build a positive market scenario for barbeque grills. The increasing culture of house parties across Western countries is triggering the usage of cooking appliances such as grillers and fryers, and, therefore, consumers these days are increasingly installing various cooking appliances at their residences.
By product, the electric segment is expected to expand at the highest CAGR from 2025 to 2028. Economic electricity accessibility and rising concerns about eco-friendly appliances are drawing the attention of consumers toward technology-led food cooking appliances and thus consolidating the demand for the electric barbeque grill market. The appliance is safer than other counter products as it avoids gas leaks and fire accidents. Further, these come along with rotisserie attachments and non-stick grill plates giving them greater functionality. Along with that, these can be used instantly without any pre-heating, leading to better convenience. Growing adoption of these appliances can be attributed to their features, such as hassle-free fire ignition, automatic temperature adjustment, and safe & smokeless operation, among others.
Commercial application of barbeque grills is estimated to be the largest category during the forecast period. Rapid construction in the commercial segment, particularly the hospitality sector, is expected to favor the growth of barbeque grills. Increasing working performance in the hotel industry has resulted in a rise in hotel construction activities. Additionally, restaurants, food stations, food joints, and other public eateries are leveraging the growth prospects for the barbeque grill market, thus supporting the commercial segment.
North America is the largest regional market for barbeque grills and contributed a share of 57.4% in 2024. Americans love to have cookout outdoor parties and enjoy entertaining families and friends. People living there prefer barbeque grilling at home for various festivals and celebrations. As per the report of the Hearth, Patio, and Barbeque Association (HPBA), nearly 75% of U.S. adults own a grill or smoke to better serve the needs of barbeque grills, enhancing the growth of the regional market.