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市場調査レポート
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1553594

ソース、ドレッシング、調味料の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Sauces, Dressings & Condiments Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Distribution Channel (Hypermarkets & Supermarkets, Convenience Stores, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 100 Pages
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ソース、ドレッシング、調味料の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

ソース、ドレッシング、調味料市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のソース、ドレッシング、調味料市場規模は2030年までに2,375億4,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは5.3%で拡大すると予測されています。

若者の成人顧客の間で各国料理の人気が高まっていることは、予測期間中も業界の成長を後押しする主要因であり続けると予想されます。さらに、ヘルシーで栄養価の高いオン・ザ・ゴー食品に対する需要の高まりが、多種多様なソース、調味料、ドレッシングの需要を促進しています。

ディップは最も急成長する製品セグメントで、2019年から2025年にかけてCAGR 5.3%で拡大すると予想されます。動きの速いライフスタイルに起因する若者の食生活パターンの変化が、ディップやテーブルソースの需要を促進しています。さらにここ数年、米国や欧州諸国ではアジア料理の人気が高まっており、調味料やドレッシングの需要を後押ししています。ワシントン・ポスト』紙の記事によると、2014年、米国に存在する大手レストラン・チェーンの売上高の約50%をアジア料理が占めています。

米国はソース、ドレッシング、調味料の世界最大市場です。過去数年間、この地域の主要企業は、調味料やドレッシングの需要増に対応するために、革新的な製品の発売だけでなく、合併や買収を含むマーケティング戦略を採用してきました。例えば、2018年12月、The Kraft Heinz CompanyはPhiladelphia Dipsというブランド名で幅広いディップを発売しました。ディップは、セロリ入りのバッファロースタイル、ハラペーニョチェダー、黒豆とコーン入りのサウスウエストスタイルの3種類の味があります。

ソース、ドレッシング、調味料市場レポートハイライト:

  • クッキングソース分野は2023年に37.9%の最大市場収益シェアを占めました。クッキングソースは、食事に風味とバラエティを加える手軽で簡単な方法を提供し、忙しい家庭にとって貴重な選択肢となります。
  • ハイパーマーケット&スーパーマーケット流通部門は、2023年に最大の市場収益シェアを占めました。
  • ハイパーマーケット&スーパーマーケット流通部門は、2023年に最大の市場収益シェアを占めました。ハイパーマーケットとスーパーマーケットは、ひとつ屋根の下で幅広い品揃えを提供し、バラエティを追求する消費者にとって便利です。
  • アジア太平洋のソース、ドレッシング、調味料市場は、2023年に35.2%の最大の売上シェアを占めました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ソース、ドレッシング、調味料市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 ソース、ドレッシング、調味料市場:製品別推定・動向分析

  • 製品別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 製品別、2018年-2030年
  • テーブルソース
  • 調理用ソース
  • 漬物
  • ピューレとペースト
  • ディップ
  • その他

第6章 ソース、ドレッシング、調味料市場:流通チャネル別推定・動向分析

  • 流通チャネル別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 流通チャネル別、2018年-2030年
  • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンライン
  • その他

第7章 ソース、ドレッシング、調味料市場:地域別推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ/ポジショニング分析
  • 戦略マッピング
    • The Kraft Heinz Company
    • McCormick & Company, Inc.
    • CAMPBELL SOUP COMPANY
    • Del Monte Foods, Inc.
    • General Mills Inc.
    • Unilever
    • Conagra Brands, Inc.
    • Kikkoman Sales USA, Inc.
    • PepsiCo
    • Nestle
目次
Product Code: GVR-3-68038-614-1

Sauces, Dressings & Condiments Market Growth & Trends:

The global sauces, dressings, and condiments market size is expected to reach USD 237.54 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 5.3% from 2024 to 2030. Rising popularity of international cuisines among the youth adult customers is expected to remain a key factor boosting industry growth over the forecast period. Moreover, increasing demand for healthy and nutritious on-the-go food products has propelled the demand for a wide variety of sauces, condiments, and dressings.

Dips is expected to be the fastest growing product segment, expanding at a CAGR of 5.3% from 2019 to 2025. Changing diet pattern of the youth population owing to fast moving lifestyle has fueled the demand for dips and table sauces. Moreover, over the past few years, growing popularity of Asian cuisines in U.S. and European countries is propelling the demand for the condiments and dressings. According to an article published by 'The Washington Post', in 2014, Asian cuisines accounts for around 50% of the sales of the major restaurant chains present in U.S. This significant rising popularity of Asian cuisines across the globe is increasing the scope for the global market over the forecast period.

U.S. represented the world's largest market for sauces, dressings, and condiments. Over the past few years, the major players of the region have adopted marketing strategies including innovative product launches as well as mergers and acquisitions in order to cater to the increasing demand for condiments and dressings. For instance, in December 2018, The Kraft Heinz Company launched a wide range of dips under the brand name Philadelphia Dips. Dips are available in three flavors: buffalo style with celery, jalapeno cheddar, and southwest style with black bean and corn.

Sauces, Dressings & Condiments Market Report Highlights:

  • The cooking sauces segment accounted for the largest market revenue share of 37.9% in 2023. Cooking sauces offer a quick and easy way to add flavor and variety to meals, making them valuable options for busy households.
  • The hypermarkets & supermarkets distribution segment accounted for the largest market revenue share in 2023.
  • The hypermarkets & supermarkets distribution segment accounted for the largest market revenue share in 2023. Hypermarkets and supermarkets offer an extensive range of products under one roof, making them convenient for consumers pursuing variety.
  • Asia Pacific sauces, dressings & condiments market accounted for the largest revenue share of 35.2% in 2023.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.5.1. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Sauces, Dressings & Condiments Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
      • 3.4.1.1. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Sauces, Dressings & Condiments Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates & Forecast, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Table Sauces
    • 5.3.1. Table Sauces Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Cooking Sauces
    • 5.4.1. Cooking Sauces Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Pickled Products
    • 5.5.1. Pickled Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Purees and Pastes
    • 5.6.1. Purees and Pastes Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Dips
    • 5.7.1. Dips Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.8. Others
    • 5.8.1. Others Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Sauces, Dressings & Condiments Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates & Forecast, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Hypermarkets & Supermarkets
    • 6.3.1. Hypermarkets & Supermarkets Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Convenience Stores
    • 6.4.1. Convenience Stores Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Online
    • 6.5.1. Online Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Others Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Sauces, Dressings & Condiments Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. U.K.
      • 7.3.2.1. U.K. Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. Japan
      • 7.4.2.1. Japan Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. China
      • 7.4.3.1. China Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. Australia
      • 7.4.5.1. Australia Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. South Korea
      • 7.4.6.1. South Korea Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. South Africa Sauces, Dressings & Condiments Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map/ Positioning Analysis
  • 8.4. Strategy Mapping
    • 8.4.1. The Kraft Heinz Company
      • 8.4.1.1. Company Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.2. McCormick & Company, Inc.
      • 8.4.2.1. Company Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.3. CAMPBELL SOUP COMPANY
      • 8.4.3.1. Company Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Del Monte Foods, Inc.
      • 8.4.4.1. Company Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.5. General Mills Inc.
      • 8.4.5.1. Company Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Unilever
      • 8.4.6.1. Company Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Conagra Brands, Inc.
      • 8.4.7.1. Company Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.8. Kikkoman Sales USA, Inc.
      • 8.4.8.1. Company Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.9. PepsiCo
      • 8.4.9.1. Company Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Nestle
      • 8.4.10.1. Company Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Strategic Initiatives