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市場調査レポート
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1553494

米国のエアフレッシュナーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、セグメント別予測、2024年~2030年

U.S. Air Fresheners Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Sprays/Aerosols, Electric Air Fresheners, Gels, Scented Candles, Others), By Application, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のエアフレッシュナーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月16日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

米国のエアフレッシュナー市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のエアフレッシュナー市場規模は2024年から2030年にかけてCAGR 3.9%で拡大し、2030年には32億4,000万米ドルに達すると予測されています。

可処分所得の増加と、住居に関連する美的な香りを好む消費者の嗜好が、この市場の成長を促進する本質的な要因の1つです。この地域における自動車販売の増加も、この市場の成長を促すと予想されています。

また、贈答品として美的な香りのキャンドルを好む消費者も、この層におけるエアフレッシュナーの売上を増加させる要因になると予想されます。革新的な香りを市場に導入しようとするエアフレッシュナーメーカーの積極的な取り組みと相まって、幅広い製品認知度がこの市場の成長を後押ししています。

特別な日や休日の集まりだけでなく、一年を通して良い香りのする住宅を好む住宅所有者の動向が高まっているため、住宅分野が最大の市場シェアを占めています。この地域のエッセンシャルオイル需要は、エアフレッシュナー市場の前向きな成長を示唆する需要の増加傾向を示しています。

2017年、販売されたエアフレッシュナー缶の総数は3億個以上と推定され、米国では3,000万人以上の住民が1年間に6缶以上使用しています。これらの数字は、この地域の可処分所得指数と優れた相関関係を示しています。

米国のエアフレッシュナー市場レポートハイライト:

  • スプレー/エアゾールが市場全体で最大のシェアを占めるが、電動エアフレッシュナーがこの市場で最も急成長しているセグメントとして浮上しました。
  • 住宅用セグメントが最大シェアを占める。このセグメントは、メーカーが毎年製品を変更するよう促す課題の大部分に直面しています。
  • キャンドル・セグメントは、2024年から2030年にかけて、この地域の不健全な経済状況のために売上高が横ばいとなった。2018年以降、このセグメントは、一人当たり所得の上昇により健全なペースで成長すると予測されています。
  • メーカーはエアフレッシュナー製品の研究開発にかなりの額を費やしています。このセグメントからのエッセンシャルオイル需要は過去10年間でピークに達しています。
  • 主流小売業者による流通が増加しているため、スーパーマーケットとハイパーマーケットがこの業界の主要流通チャネルを占めています。
  • 先進パッケージングとボトリングにおける革新と生産プロセスにおける技術進歩が、予測期間中の業界の成長を促進すると予想されます。
  • 買収・合併、研究開発活動、製品発売、技術提携は、競争優位性を獲得するための主要な戦略的イニシアティブであり、その源泉です。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のエアフレッシュナー市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国のエアフレッシュナー市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 米国のエアフレッシュナー市場:製品別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のエアフレッシュナー市場:製品別変動分析、2023年および2030年
  • スプレー/エアゾール
  • 電気式エアフレッシュナー
  • ジェル
  • 香り付きキャンドル
  • その他

第5章 米国のエアフレッシュナー市場:用途別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のエアフレッシュナー市場:用途別変動分析、2023年および2030年
  • 住宅
  • 商業
  • 自動車
  • その他

第6章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Procter &Gamble
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • SC Johnson&Son, Inc.
    • Air-Scent International
    • Renegade Products USA.
    • Good &Well Supply Co.
    • The Yankee Candle Company, Inc.
    • Bath &Body Works Direct, Inc.
    • ILLUME Candles
目次
Product Code: GVR-2-68038-163-4

U.S. Air Fresheners Market Growth & Trends:

The U.S. air fresheners market size is projected to reach USD 3.24 billion by 2030, expanding at a CAGR of 3.9% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising disposable income coupled with consumer's preference for aesthetic fragrance associated with their residence is one of the essential factors driving the growth of this market. The rise in car sales in this region is also expected to prompt the growth in this market.

Consumer preference for aesthetic fragrant candles as giftable items are also expected to be a factor increasing the sales of air fresheners in this demographic. Wide-scale product awareness coupled with an aggressive effort by air freshener manufacturers to introduce innovative fragrance in the market is propelling the growth in this market.

The residential segment accounts for the largest market share owing to a rising trend of house owners preferring their residence to smell nice throughout the year and not just limited to special occasions and holiday gatherings. Essential oil demand in this region is exhibiting a trend of rising demand hinting the positive growth of the air freshener market.

In 2017, the total number of air freshener cans that have been sold were estimated to be more than 300 million considering more than 30 million residents in the U.S. have used 6 cans or more than in a year. These figures have shown an excellent co-relation with disposable income indexes in this region.

U.S. Air Fresheners Market Report Highlights:

  • Sprays/ Aerosol accounted for the largest share in the entire market however, electric air fresheners emerged as the fastest-growing segment in this market
  • The residential segment accounts for the largest share in this market. This segment faces the majority of the challenges for the manufacturers prompting them to modify their product yearly
  • The candle segment was flatlining in sales in 2024 to 2030 owing to the non-healthy economic status in this region. Post-2018, this segment is forecasted to grow at a healthy pace owing to rising per capita income
  • Manufacturers are spending a significant amount on research and development of air freshener products. Essential oil demand from this segment is at its peak since the last 10 years
  • Supermarkets & hypermarkets accounted for the major distribution channel for this industry owing to increasing distribution by mainstream retailers
  • Innovation in packaging and bottling coupled with technological advancement in the production process is expected to drive industry growth over the forecast period
  • Acquisition & mergers, R&D activities, product launches, and technological collaborations are few major strategic initiatives and the source for gaining competitive advantage

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Air Fresheners Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. U.S. air fresheners Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. U.S. Air Fresheners Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. air fresheners Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Sprays/Aerosols
    • 4.3.1. Sprays/Aerosols Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Electric Air Fresheners
    • 4.4.1. Electric Air Fresheners Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Gels
    • 4.5.1. Gels Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Scented Candles
    • 4.6.1. Scented Candles Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Others
    • 4.7.1. Other Products Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Air Fresheners Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. air fresheners Market: Application Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Residential
    • 5.3.1. Residential Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Commercial
    • 5.4.1. Commercial Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Automotive
    • 5.5.1. Automotive Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Other Applications Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Company Heat Map Analysis
  • 6.4. Company Profiles
    • 6.4.1. Procter & Gamble
      • 6.4.1.1. Participant's Overview
      • 6.4.1.2. Financial Performance
      • 6.4.1.3. Product Benchmarking
      • 6.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.2. Reckitt Benckiser Group PLC
      • 6.4.2.1. Participant's Overview
      • 6.4.2.2. Financial Performance
      • 6.4.2.3. Product Benchmarking
      • 6.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.3. Henkel AG & Co. KGaA
      • 6.4.3.1. Participant's Overview
      • 6.4.3.2. Financial Performance
      • 6.4.3.3. Product Benchmarking
      • 6.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.4. S. C. Johnson& Son, Inc.
      • 6.4.4.1. Participant's Overview
      • 6.4.4.2. Financial Performance
      • 6.4.4.3. Product Benchmarking
      • 6.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.5. Air-Scent International
      • 6.4.5.1. Participant's Overview
      • 6.4.5.2. Financial Performance
      • 6.4.5.3. Product Benchmarking
      • 6.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.6. Renegade Products USA.
      • 6.4.6.1. Participant's Overview
      • 6.4.6.2. Financial Performance
      • 6.4.6.3. Product Benchmarking
      • 6.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.7. Good & Well Supply Co.
      • 6.4.7.1. Participant's Overview
      • 6.4.7.2. Financial Performance
      • 6.4.7.3. Product Benchmarking
      • 6.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.8. The Yankee Candle Company, Inc.
      • 6.4.8.1. Participant's Overview
      • 6.4.8.2. Financial Performance
      • 6.4.8.3. Product Benchmarking
      • 6.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.9. Bath & Body Works Direct, Inc.
      • 6.4.9.1. Participant's Overview
      • 6.4.9.2. Financial Performance
      • 6.4.9.3. Product Benchmarking
      • 6.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 6.4.10. ILLUME Candles
      • 6.4.10.1. Participant's Overview
      • 6.4.10.2. Financial Performance
      • 6.4.10.3. Product Benchmarking
      • 6.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives