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市場調査レポート
商品コード
1530061

ライブストリーミングの市場規模、シェア、収益分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、収益モデル別、最終用途別、地域別、2024年~2030年の収益と予測

Live Streaming Market Size, Share & Trend Analysis Report By Component (Platforms, Services), By Type (Audio Streaming, Video Streaming), By Revenue Model, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~10営業日
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ライブストリーミングの市場規模、シェア、収益分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、収益モデル別、最終用途別、地域別、2024年~2030年の収益と予測
出版日: 2024年07月04日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ライブストリーミング市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のライブストリーミング市場規模は、2024年から2030年にかけてCAGR 23.0%で成長し、2030年には3億4,513万米ドルに達すると予測されています。

Esportsとビデオゲームの人気の高まりは、ライブゲームストリーミングの大幅な急増に拍車をかけています。Esportsと競合ビデオゲームイベントは主流に認知され、世界的に多くの観客を引き付けています。主要なトーナメントには何百万人もの視聴者が集まり、こうしたイベントのライブ中継に対する需要が生まれています。ゲームコミュニティは拡大を続けており、さまざまな層の多様なプレイヤーが参加しています。この幅広い魅力が、ゲーマーがつながり、ゲームプレイ体験を共有し、愛好家仲間と交流できるライブストリーミング・プラットフォームの人気の一因となっています。ライブストリーミングは、視聴者がチャット、寄付、購読を通じてストリーマーとリアルタイムで関わることができる、非常にインタラクティブな体験を提供します。この相互作用のレベルは、ゲーマー間のコミュニティと仲間意識を育み、全体的な視聴体験を向上させる。

メディア、教育、スポーツ、ゲーム、フィットネス、政府部門など、多様な分野でライブストリーミングの採用が拡大しており、市場は目覚ましい勢いで前進しています。ブランドはライブストリーミングの力を活用し、リアルタイムのエンゲージメントを通じて消費者と深いつながりを築き、魅力的なコンテンツや体験を幅広く提供しています。この動向は、ブランドの認知度を高め、真の顧客との交流を促進し、新たな収益化の道を開く。さらに、ライブストリーミングの教育的・情報的可能性は、遠隔学習を促進し、重要な情報を発信し、市民参加を促進する機関や政府機関によって利用されています。多くのライブストリーミング・プラットフォームは、ソーシャルメディア・ネットワークとシームレスに統合しており、ブランドは複数のプラットフォームで同時にライブストリーミングを放送することで、リーチとエンゲージメントを拡大することができます。

ライブストリーミングは、ブランドやコンテンツ制作者がリアルタイムで視聴者とエンゲージする力を与え、活気あるコミュニティと双方向性を促進します。ライブチャットやインタラクティブな投票などの機能を通じて、視聴者は積極的に参加し、全体的な体験を向上させます。この直接的なエンゲージメントは、クリエイターと視聴者の関係を強化し、より大きなロイヤリティと親和性を促進します。このインタラクティブなプラットフォームを採用することで、ブランドは信憑性と透明性を示すことができ、視聴者とより深く共鳴することができます。さらに、ライブストリーミングは即時のフィードバックと適応を可能にするため、クリエイターは視聴者の好みや関心にリアルタイムで対応することができます。最終的には、このダイナミックな相互作用により、より没入的でパーソナライズされた視聴体験が培われ、クリエイターと視聴者のつながりがより豊かになります。

ライブストリーミング市場レポートのハイライト

  • プラットフォーム分野は2023年に大きな成長を遂げます。ライブストリーミングプラットフォームは、リアルタイムコンテンツへの需要の増加、テクノロジーの進歩、多様なコンテンツの提供、収益化の機会、ソーシャルインタラクション、インフルエンサー文化、世界リーチ、広範なイベント報道などにより成長しています。
  • 動画ストリーミング分野は2023年に大きな成長を遂げます。動画ストリーミングは、リアルタイムのインタラクションに対する需要の高まり、技術の進歩、多様なコンテンツの提供、クリエイターと視聴者同様にコンテンツを収益化する能力により、ライブストリーミング業界で成長を経験しています。
  • 2023年の市場シェアでは、広告付きセグメントが大きなシェアを占め、市場を独占しています。広告付きライブストリーミングは、視聴者に無料でコンテンツを提供する一方で、広告を通じて収益を得ることができるため、成長しています。ライブストリーミング・プラットフォームの大規模で熱心な視聴者ベースを活用し、ダイナミックでインタラクティブな環境でターゲット層にリーチしようとする広告主を惹きつけています。
  • ゲーム分野は、2023年までにかなりの市場シェアを獲得し、市場での優位性を確保しました。ゲームは、esportsの人気の高まり、ゲームインフルエンサーの台頭、ゲーム技術の進歩、ライブストリーミングプラットフォームのインタラクティブな性質により、市場で成長しています。
  • 即時性と双方向性が高く評価される時代において、ライブストリーミングはリアルタイムのエンゲージメントへの欲求を満たし、視聴者がライブチャット、コメント、リアクションを通じてコンテンツクリエイターとその場で対話することを可能にします。
  • ライブストリーミングは、広告、スポンサーシップ、サブスクリプション、バーチャルギフト、寄付など、マネタイズのための複数の手段を提供し、コンテンツクリエイターに高品質なコンテンツを制作するインセンティブを与える一方、プラットフォームは増加するユーザーベースから収益を得ることができます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ライブストリーミング市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
  • ライブストリーミング市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 ライブストリーミング市場:コンポーネント別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ライブストリーミング市場:コンポーネント別変動分析、2022年および2030年
  • プラットフォーム
  • サービス

第5章 ライブストリーミング市場:タイプ別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ライブストリーミング市場:タイプ別変動分析、2022年および2030年
  • オーディオストリーミング
  • ビデオストリーミング

第6章 ライブストリーミング市場:収益モデル別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ライブストリーミング市場:収益モデル別変動分析、2022年および2030年
  • 広告サポート
  • サブスクリプションベース
  • ペイパービュー

第7章 ライブストリーミング市場:最終用途別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • ライブストリーミング市場:最終用途別変動分析、2022年および2030年
  • ゲーム
  • メディアとエンターテイメント
  • 教育と専門職
  • スポーツ
  • ニュースとイベント
  • その他

第8章 ライブストリーミング市場:地域別推定・動向分析

  • ライブストリーミング市場シェア、地域別、2022年および2030年
  • 北米
    • 北米のライブストリーミング市場推計・予測、2017年-2030年
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州のライブストリーミング市場推計・予測、2017年-2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋地域のライブストリーミング市場推計・予測、2017年-2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのライブストリーミング市場推計・予測、2017年-2030年
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 中東およびアフリカのライブストリーミング市場推計・予測、2017年-2030年
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第9章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • コンポーネントのベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル/上場企業
    • Dacast, Inc.
    • Empire Video Productions LLC
    • Flux Broadcast Ltd.
    • Huya Inc.
    • International Business Machines Corporation
    • Meta
    • Pluto Inc.
    • TikTok Inc.
    • Twitch Interactive, Inc.
    • Vimeo, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Live Streaming market by Component, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 2 Global Live Streaming market by Type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 Global Live Streaming market By Revenue Model, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 Global Live Streaming market by End Use, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 Global Live Streaming market by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 6 North America Live Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 7 Europe Live Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 8 Asia Pacific Live Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 9 Latin America Live Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 10 MEA Live Streaming market by country, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 11 Key companies launching new Components/services.
  • Table 12 Key companies engaged in mergers & acquisitions.
  • Table 13 Key companies engaged in Research & development.
  • Table 14 Key Companies engaged in expansion.

List of Figures

  • Fig. 1 Information procurement
  • Fig. 2 Primary research pattern
  • Fig. 3 Market research approaches
  • Fig. 4 Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 5 QFD modeling for market share assessment.
  • Fig. 6 Parent market analysis
  • Fig. 7 Patient-population model
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 Live Streaming market snapshot
  • Fig. 10 Live Streaming market segment snapshot
  • Fig. 11 Live Streaming market competitive landscape snapshot
  • Fig. 12 Market research process
  • Fig. 13 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 14 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 15 Live Streaming Market, Component outlook key takeaways (USD Billion)
  • Fig. 16 Live Streaming Market: Component movement analysis 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 17 Platforms Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 18 Services Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 Live Streaming Market: Type outlook key takeaways (USD Billion)
  • Fig. 20 Live Streaming Market: Type movement analysis 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Audio Streaming Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 Video Streaming Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 23 Live Streaming Market: Revenue Model outlook key takeaways (USD Billion)
  • Fig. 24 Live Streaming Market: Revenue Model movement analysis 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 Ad-Supported Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 Subscription-Based Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Pay-Per-View Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 Live Streaming Market: End Use outlook key takeaways (USD Billion)
  • Fig. 29 Live Streaming Market: End Use movement analysis 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 30 Gaming Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 Media & Entertainment Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 32 Education & Professional Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 33 Sports Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 34 News & Events Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 35 Others Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 36 Live Streaming Market: Industry outlook key takeaways (USD Billion)
  • Fig. 37 Live Streaming Market: Industry movement analysis 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 38 Process Industry Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 39 Discrete Industry Live Streaming market revenue estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 40 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 41 Live Streaming Market: Regional outlook, 2022 & 2030, USD Billion
  • Fig. 42 North America Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 43 U.S. Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 44 Canada Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 45 Europe Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 46 UK Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 47 Germany Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 48 France Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 49 Asia Pacific Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 50 Japan Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 51 China Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 52 India Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 53 South Korea Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 54 Australia Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 55 Latin America Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 56 Brazil Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 57 Mexico Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 58 MEA Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 59 KSA Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 60 UAE Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 61 South Africa Live Streaming market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 62 Strategy framework
  • Fig. 63 Company Categorization
目次
Product Code: GVR-4-68040-326-2

Live Streaming Market Growth & Trends:

The global live streaming market size is anticipated to reach USD 345.13 million by 2030, growing at a CAGR of 23.0% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rising popularity of Esports and video games has fueled a significant surge in live game streaming. Esports and competitive video gaming events have gained mainstream recognition and are attracting large audiences globally. Major tournaments draw millions of viewers, creating a demand for live coverage of these events. The gaming community continues to expand, including a diverse range of players across different demographics. This broad appeal has contributed to the popularity of live streaming platforms where gamers can connect, share gameplay experiences, and interact with fellow enthusiasts. Live streaming offers a highly interactive experience where viewers can engage with streamers in real-time through chat, donations, and subscriptions. This level of interaction fosters a sense of community and camaraderie among gamers, enhancing the overall viewing experience.

The growing adoption of live streaming across diverse verticals, including media, education, sports, gaming, fitness, and government sectors, is propelling the market forward with remarkable momentum. Brands are harnessing live streaming's power to forge deeper connections with consumers through real-time engagement, offering a wide array of captivating content and experiences. This trend amplifies brand visibility, fosters genuine customer interactions, and unlocks new monetization avenues. Moreover, the educational and informational potential of live streaming is being harnessed by institutions and government entities, facilitating remote learning, disseminating crucial information, and fostering civic engagement. Many live-streaming platforms integrate seamlessly with social media networks, enabling brands to extend their reach and engagement by simultaneously broadcasting live streams across multiple platforms.

Live streaming empowers brands and content creators to engage with their audiences in real time, promoting a vibrant sense of community and interactivity. Through features such as live chat and interactive polls, viewers actively participate, enhancing the overall experience. This direct engagement strengthens relationships between creators and their audience, driving greater loyalty and affinity. By embracing this interactive platform, brands can showcase authenticity and transparency, resonating more deeply with their audience. Furthermore, live streaming enables immediate feedback and adaptation, allowing creators to respond to viewer preferences and interests in real-time. Ultimately, this dynamic interaction cultivates a more immersive and personalized viewing experience, enriching the connection between creators and their audience.

Live Streaming Market Report Highlights:

  • The platform segment is experiencing significant growth in 2023. Live streaming platforms are growing due to increasing demand for real-time content, advancements in technology, diverse content offerings, monetization opportunities, social interaction, influencer culture, global reach, and extensive event coverage.
  • The video streaming segment is experiencing significant growth in 2023. Video streaming is experiencing growth in the live streaming industry due to escalating demand for real-time interaction, technological advancements, diverse content offerings, and the ability to monetize content for creators and viewers alike.
  • The ad-supported segment has gained dominance in the market, with a significant market share in 2023. Ad-supported live streaming is growing due to its ability to offer free content to viewers while generating revenue through advertisements. It leverages the large and engaged audience base on live streaming platforms to attract advertisers seeking to reach targeted demographics in a dynamic and interactive environment.
  • The gaming segment secured dominance in the market, capturing a substantial market share by 2023. Gaming is growing in the market due to the increasing popularity of esports, the rise of gaming influencers, advancements in gaming technology, and the interactive nature of live streaming platform.
  • In an era where immediacy and interactivity are highly valued, live streaming satisfies the desire for real-time engagement, enabling viewers to interact with content creators at the moment through live chat, comments, and reactions.
  • Live streaming offers multiple avenues for monetization, including advertising, sponsorships, subscriptions, virtual gifts, and donations, providing content creators with incentives to produce high-quality content while enabling platforms to generate revenue from their growing user base.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Information Procurement
  • 1.3. Information or Data Analysis
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Live Streaming market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Live Streaming market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. Live Streaming Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Live Streaming Market: Component Movement Analysis, USD Billion, 2022 & 2030
  • 4.3. Platforms
    • 4.3.1. Platforms Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Services
    • 4.4.1. Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. Live Streaming Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Live Streaming Market: Type Movement Analysis, USD Billion, 2022 & 2030
  • 5.3. Audio Streaming
    • 5.3.1. Audio Streaming Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Video Streaming
    • 5.4.1. Video Streaming Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Live Streaming Market: Revenue Model Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Live Streaming Market: Revenue Model Movement Analysis, USD Billion, 2022 & 2030
  • 6.3. Ad-Supported
    • 6.3.1. Ad-Supported Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Subscription-Based
    • 6.4.1. Subscription-Based Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Pay-Per-View
    • 6.5.1. Pay-Per-View Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Live Streaming Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Live Streaming Market: End Use Movement Analysis, USD Billion, 2022 & 2030
  • 7.3. Gaming
    • 7.3.1. Gaming Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4. Media & Entertainment
    • 7.4.1. Media & Entertainment Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5. Education & Professional
    • 7.5.1. Education & Professional Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6. Sports
    • 7.6.1. Sports Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 7.7. News & Events
    • 7.7.1. News & Events Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 7.8. Others
    • 7.8.1. Others Live Streaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 7.8.2. market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Live Streaming Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Live Streaming Market Share, By Region, 2022 & 2030, USD Billion
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. Japan
      • 8.4.3.1. Japan Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.5. South Korea
      • 8.4.5.1. South Korea Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.6. Australia
      • 8.4.6.1. Australia Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. KSA
      • 8.6.2.1. KSA Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.3. UAE
      • 8.6.3.1. UAE Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.4. South Africa
      • 8.6.4.1. South Africa Live Streaming Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Company Categorization
  • 9.2. Company Market Positioning
  • 9.3. Participant's Overview
  • 9.4. Financial Performance
  • 9.5. Component Benchmarking
  • 9.6. Company Heat Map Analysis
  • 9.7. Strategy Mapping
  • 9.8. Company Profiles/Listing
    • 9.8.1. Dacast, Inc.
    • 9.8.2. Empire Video Productions LLC
    • 9.8.3. Flux Broadcast Ltd.
    • 9.8.4. Huya Inc.
    • 9.8.5. International Business Machines Corporation
    • 9.8.6. Meta
    • 9.8.7. Pluto Inc.
    • 9.8.8. TikTok Inc.
    • 9.8.9. Twitch Interactive, Inc.
    • 9.8.10. Vimeo, Inc.