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市場調査レポート
商品コード
1406001

バーチャルインフルエンサーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、提供別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Virtual Influencer Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Non-human, Human), By Offering (Solution, Services), By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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バーチャルインフルエンサーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、提供別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年12月22日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

バーチャルインフルエンサー市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新調査によると、世界のバーチャルインフルエンサー市場規模は2030年までに458億2,000万米ドルに達し、2023年から2030年までのCAGRは38.9%で成長すると予測されています。

投資収益率を高めながら、多くの潜在顧客層にリーチできるユニークなマーケティング戦略を採用するブランドからの選好の高まりが、予測期間中の市場成長を促進すると予測されています。さらに、特に人工知能や3Dモデリングなどの分野における技術進歩が、バーチャルインフルエンサーのリアルさと機能性を高めています。継続的な進歩により、バーチャルインフルエンサーは進化を続け、ますます洗練され、オーディエンスにとって魅力的な存在になると予想されます。

バーチャルインフルエンサーは、ブランドが特定のオーディエンスにリーチするのを助けるため、投資リターンを向上させる。ブランドは、特定の層をターゲットとするバーチャルインフルエンサーの創出に注力しています。ブランドはバーチャルインフルエンサーと仕事をする間、宿泊費、旅費、その他の経費を節約できるため、彼らは現実のインフルエンサーと比べて費用対効果が高いです。さらに、視聴者に提供されるインタラクティブで没入感のある体験は、ブランドが顧客とより強いつながりを築くのに役立ち、予測期間中の市場を拡大させる可能性があります。

さらに、バーチャルインフルエンサーはクリエイティブの自由度が高く、手頃な価格で拡張性があるため、適切な顧客をターゲットにするのに役立ちます。Prada S.p.A.、Puma SE、YOOX Net-a-Porter Group S.p.A.、Alibaba.com、Samsung Electronics Co.Ltd.などの人気ブランドは、様々なソーシャルメディアプラットフォームで自社製品を宣伝するためにバーチャルインフルエンサーを開発しています。2023年2月、化粧品会社のメイベリン・ニューヨークは、同社のマスカラ・シリーズを宣伝するためにMayというバーチャルインフルエンサーを立ち上げ、今後の製品発売を支援する予定です。

バーチャルインフルエンサー市場レポートのハイライト

  • タイプ別では、人間アバタータイプのセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。この市場シェアの伸びは、よりリアルで親近感のあるバーチャルインフルエンサーに対する需要の高まりによるものです。
  • 提供面では、サービスセグメントが予測期間中に約40%のCAGRで最も速い成長が見込まれます。これは、コンサルティング、分析&レポート、ソーシャルメディア管理など、数多くのサービスが提供されているためです。
  • 最終用途別では、ファッション・ライフスタイル分野が2022年に最大の収益シェアを占めました。ファッション・ライフスタイル分野に関連するブランドは、バーチャルインフルエンサーに特に魅力を感じています。
  • 北米市場は2022年に最も高い市場シェアを獲得しました。同地域には人気のソーシャルメディアプラットフォームがいくつかあり、同地域の市場成長に拍車をかけています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析

第4章 タイプの推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • タイプ別
    • 人間以外
    • 人間のアバター

第5章 提供の推定・動向分析

  • 提供の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 提供別
    • ソリューション
    • サービス

第6章 最終用途の推定・動向分析

  • 最終用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 最終用途別
    • 食品・エンターテインメント
    • スポーツ・フィットネス
    • 銀行・金融
    • 旅行・休暇
    • ファッション・ライフスタイル
    • その他

第7章 地域の推定・動向分析

  • バーチャルインフルエンサー市場、地域別、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米のバーチャルインフルエンサー市場の推定と予測、2018年から2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のバーチャルインフルエンサー市場の推定と予測、2018年から2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のバーチャルインフルエンサー市場の推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのバーチャルインフルエンサー市場の推定と予測、2018年から2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ(MEA)
    • 中東・アフリカのバーチャルインフルエンサー市場の推定と予測、2018~2030年
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第8章 バーチャルインフルエンサー市場-競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Epic Games, Inc.
    • Pinscreen Inc.
    • Soul Machines
    • NEON
    • AI Foundation
    • Dapper Labs, Inc.
    • UneeQ Limited
    • Didimo Inc.
    • Spatial Systems, Inc.
    • DeepBrain AI Inc.
    • REBLIKA
    • Ogilvy
    • Cafegroup
  • 主要市場参入企業による最近の開発と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Virtual Influencer Market Revenue Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Global Virtual Influencer Market Revenue Estimates and Forecast, By Offering, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Global Virtual Influencer Market Revenue Estimates and Forecast, By End-use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 5 Company Heat Map Analysis
  • Table 6 Key Companies undergoing expansions
  • Table 7 Key Companies involved in M&As
  • Table 8 Key Companies undergoing collaborations
  • Table 9 Key Companies launching new products
  • Table 10 Key Companies undertaking R&D activities

List of Figures

  • Fig. 1 Virtual Influencer Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Virtual Influencer Market Value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 11 Virtual Influencer - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Virtual Influencer Market Dynamics
  • Fig. 13 Virtual Influencer Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 14 Virtual Influencer Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 15 Virtual Influencer Market share by Type, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 Virtual Influencer Market, by Type: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 17 Non-human market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 18 Human Avatar market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 19 Virtual Influencer Market share by Offering, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Virtual Influencer Market, by Offering: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 21 Solution market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 22 Services market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 23 Virtual Influencer Market, by End-Use: Key Takeaways
  • Fig. 24 Virtual Influencer Market, by End-Use: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 25 Food & Entertainment market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 26 Sports & Fitness market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 27 Banking & Finance market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 28 Travel & Holiday market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 29 Fashion & Lifestyle market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 30 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 31 Virtual Influencer Market Revenue, by Region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Regional Marketplace: Key Takeaways (1/2)
  • Fig. 33 Regional Marketplace: Key Takeaways (2/2)
  • Fig. 34 North America Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 U.S. Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Canada Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Europe Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Germany Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 U.K. Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 France Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Italy Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Spain Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Asia Pacific Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 China Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Japan Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 India Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 Australia Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 South Korea Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Latin America Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 Brazil Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 Mexico Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 MEA Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD million)
  • Fig. 53 UAE Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 South Africa Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 Saudi Arabia Virtual Influencer Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 Key Company Categorization
  • Fig. 57 Company Market Positioning
  • Fig. 58 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-175-0

Virtual Influencer Market Growth & Trends:

The global virtual influencer market size is expected to reach USD 45.82 billion by 2030, growing at a CAGR of 38.9% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc.Increasing preference from brands to adopt unique marketing strategies that can reach a large potential customer base while generating higher returns on investment is expected to fuel the growth of the market over the forecast period. Moreover, technological progress, particularly in areas such as artificial intelligence and 3D modeling, enhances the realism and functionalities of virtual influencers. With ongoing advancements, it is anticipated that virtual influencers will continue to evolve, becoming increasingly sophisticated and attractive to audiences.

Virtual influencers improve investment returns as they help brands reach out to specific audiences. Brands focus on creating virtual influencers to target specific demographics. They are cost-effective compared to real-life influencers because brands can save on accommodation, travel, and other expenses while working with virtual influencers. In addition, the interactive and immersive experience offered to the audience helps brands build stronger connections with customers, which can augment the market over the forecast period.

Furthermore, virtual influencers provide a higher degree of creative freedom and affordable scalability, which helps to target the right customer. Popular brands, including Prada S.p.A., Puma SE, YOOX Net-a-Porter Group S.p.A., Alibaba.com, and Samsung Electronics Co., Ltd., have developed virtual influencers to promote their products on various social media platforms. In February 2023, Maybelline New York, a cosmetics company, launched their virtual influencer named May to promote their series of Mascara and will assist in future product launches.

Virtual Influencer Market Report Highlights:

  • Based on type, the human avatar type segment held the largest market share in 2022. This growth in market share is attributed to the increasing demand for more realistic and relatable virtual influencers
  • In terms of offering, the services segment is expected to grow at the fastest CAGR of around 40% over the forecast period. This is attributed to the numerous services offered, which include consultancy, analytics & reporting, and social media management, among others
  • Based on end-use, the fashion & lifestyle segment held the largest revenue share in 2022. Brands associated with the fashion and lifestyle sectors find virtual influencers particularly appealing
  • The North America market captured the highest market share in 2022. The region is home to some popular social media platforms, which is fueling the market growth in the region

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1 List of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Industry Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
    • 3.3.3 Market Challenges
    • 3.3.4 Market Opportunities
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 PORTER'S Analysis
    • 3.4.2 Macroeconomic Analysis

Chapter 4 Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
    • 4.2.1 Non-human
    • 4.2.2 Human Avatar

Chapter 5 Offering Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Offering Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By Offering (USD Billion)
    • 5.2.1 Solution
    • 5.2.2 Services

Chapter 6 End-use Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 End-use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 Virtual Influencer Market Estimates & Forecast, By End-use (USD Billion)
    • 6.2.1 Food & Entertainment
    • 6.2.2 Sports & Fitness
    • 6.2.3 Banking & Finance
    • 6.2.4 Travel & Holiday
    • 6.2.5 Fashion & Lifestyle
    • 6.2.6 Others

Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Virtual Influencer Market by Region, 2022 & 2030
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 North America Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2 U.S.
      • 7.2.2.1 U.S. Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3 Canada
      • 7.2.3.1 Canada Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Europe Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2 Germany
      • 7.3.2.1 Germany Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3 UK
      • 7.3.3.1 UK Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4 France
      • 7.3.4.1 France Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5 Italy
      • 7.3.5.1 Italy Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6 Spain
      • 7.3.6.1 Spain Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Asia Pacific Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2 China
      • 7.4.2.1 China Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3 Japan
      • 7.4.3.1 Japan Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4 India
      • 7.4.4.1 India Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5 Australia
      • 7.4.5.1 Australia Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6 South Korea
      • 7.4.6.1 South Korea Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Latin America Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2 Brazil
      • 7.5.2.1 Brazil Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3 Mexico
      • 7.5.3.1 Mexico Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6 Middle East & Africa (MEA)
    • 7.6.1 MEA Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2 UAE
      • 7.6.2.1 UAE Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3 South Africa
      • 7.6.3.1 South Africa Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4 Saudi Arabia
      • 7.6.4.1 Saudi Arabaia Virtual Influencer Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8 Virtual Influencer Market - Competitive Landscape

  • 8.1 Key Market Participants
    • 8.1.1 Epic Games, Inc.
    • 8.1.2 Pinscreen Inc.
    • 8.1.3 Soul Machines
    • 8.1.4 NEON
    • 8.1.5 AI Foundation
    • 8.1.6 Dapper Labs, Inc.
    • 8.1.7 UneeQ Limited
    • 8.1.8 Didimo Inc.
    • 8.1.9 Spatial Systems, Inc.
    • 8.1.10 DeepBrain AI Inc.
      • 8.1.11REBLIKA
    • 8.1.12 Ogilvy
    • 8.1.13 Cafegroup
  • 8.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.3 Company Categorization
  • 8.4 Participant's Overview
  • 8.5 Financial Performance
  • 8.6 Product Benchmarking
  • 8.7 Company Heat Map Analysis
  • 8.8 Strategy Mapping
    • 8.8.1 Expansion
    • 8.8.2 Merger & Acquisition
    • 8.8.3 Partnerships & Collaborations
    • 8.8.4 New Product Launch
    • 8.8.5 Research & Development