市場調査レポート
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1405974

没入型エンターテインメントの市場規模、シェア、動向分析レポート:技術タイプ別、アプリケーション別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Immersive Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology Type (Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality, Others), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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没入型エンターテインメントの市場規模、シェア、動向分析レポート:技術タイプ別、アプリケーション別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年12月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

没入型エンターテインメント市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新調査によると、世界の没入型エンターテインメント市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR23.6%で成長し、2030年には4,267億7,000万米ドルに達する見込みです。

ゲーム、映画、音楽、スポーツ、ライブイベントなど、様々なエンターテインメント分野で没入型技術が広く応用されていることが、市場の成長を促進する主な要因です。この広範な利用は、没入型エンターテインメントの全体的な魅力を増大させ、多様な聴衆へのリーチを拡大し、予測期間中の市場成長を促進すると期待されています。

ライブパフォーマンスやイベントを強化するための没入型技術の統合は、没入型エンターテインメント産業を推進する重要な要因となっています。これには、仮想コンサート、劇場体験、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)の機能を実装して観客を魅了するインタラクティブな体験を生み出す多様なライブエンターテインメントイベントなどが含まれ、市場を拡大しています。

同市場で事業を展開する複数の企業は、より多くの顧客層に対応し、業界における足場を固めるため、市場でのプレゼンス拡大に注力しています。例えば、2023年1月、世界の技術企業であるCosm社は、没入型ビデオソリューション企業であるC360 Technologies, Inc.を買収し、没入型体験を推進する業界トップの能力を強化しました。主要企業によるこうした戦略は、市場の成長を促進すると予想されます。

没入型エンターテインメント市場レポートハイライト

  • 技術タイプ別では、バーチャルリアリティ(VR)分野が2022年に最大の市場シェアを占めました。この市場シェアの伸びは、VRハードウェアの継続的な進歩によるものです。
  • 用途別では、ゲーム用途分野が2022年に最大の収益シェアを占めました。VR、AR、MRのような革新的な技術の実装が、このセグメントの成長を後押ししています。
  • 北米地域市場は2022年に市場を独占しました。大幅な市場シェアは主に主要市場参入企業の存在に起因します。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • 没入型エンターテインメント市場-COVID-19の影響分析
  • 没入型エンターテインメント市場- 技術動向

第4章 技術タイプの推定・動向分析

  • 技術タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 技術の種類別
    • 仮想現実(VR)
    • 拡張現実(AR)
    • 複合現実(MR)
    • その他

第5章 アプリケーションの推定・動向分析

  • アプリケーションの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • アプリケーション別
    • ゲーム
    • ライブイベント
    • 博物館・文化体験
    • 音楽・コンサート
    • スポーツ
    • アーケードスタジオ
    • 没入型シアター
    • その他

第6章 地域の推定・動向分析

  • 地域別の没入型エンターテインメント市場、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米の没入型エンターテインメント市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州の没入型エンターテインメント市場の推定と予測、2018~2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域の没入型エンターテインメント市場の推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
  • 南米
    • 南米の没入型エンターテインメント市場の推定と予測、2018~2030年
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカの没入型エンターテインメント市場の推定と予測、2018~2030年
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第7章 没入型エンターテインメント市場-競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Meta Platforms, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • HTC Corporation
    • Barco NV
    • Magic Leap, Inc.
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Apple Inc.
    • Sony Group Corporation
    • Qualcomm Technologies, Inc.
    • Unity Technologies
  • 主要市場参入企業による最近の開発と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場での位置づけ
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Immersive Entertainment Market Revenue Estimates and Forecast, By Technology Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Global Immersive Entertainment Market Revenue Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 4 Company Heat Map Analysis
  • Table 5 Key Companies undergoing expansions
  • Table 6 Key Companies involved in M&As
  • Table 7 Key Companies undergoing collaborations
  • Table 8 Key Companies launching new products
  • Table 9 Key Companies undertaking R&D activities

List of Figures

  • Fig. 1 Immersive Entertainment Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Immersive Entertainment Market Value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 11 Immersive Entertainment - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Immersive Entertainment Market Dynamics
  • Fig. 13 Immersive Entertainment Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 14 Immersive Entertainment Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 15 Immersive Entertainment Market share by Technology Type, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 Immersive Entertainment Market, by Technology Type: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 17 Virtual reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 18 Augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 19 Mixed reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 20 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 21 Immersive Entertainment Market share by Application, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Immersive Entertainment Market, by Application: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 23 Gaming market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 24 Live events market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 25 Museum and cultural experiences market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 26 Music and concerts market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 27 Sports market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 28 Arcade studios market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 29 Immersive theater market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 30 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 31 Immersive Entertainment Market Revenue, by Region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Regional Marketplace: Key Takeaways (1/2)
  • Fig. 33 Regional Marketplace: Key Takeaways (2/2)
  • Fig. 34 North America Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 U.S. Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Canada Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Mexico Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Europe Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Germany Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 U.K. Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 France Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Italy Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Spain Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 Asia Pacific Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 China Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Japan Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 India Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 South Korea Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Latin America Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 Brazil Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 MEA Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD million)
  • Fig. 52 UAE Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 South Africa Immersive Entertainment Market Estimates and Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 Key Company Categorization
  • Fig. 55 Company Market Positioning
  • Fig. 56 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-166-6

Immersive Entertainment Market Growth & Trends:

The global immersive entertainment market size is expected to reach USD 426.77 billion by 2030, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 23.6% from 2023 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The widespread application of immersive technologies across various entertainment sectors, such as gaming, movies, music, sports, and live events, is the primary factor driving the growth of the market. This broad utilization augments the overall appeal of immersive entertainment, extending its reach to a diverse audience is expected to fuel market growth over the forecast period.

The integration of immersive technologies to enhance live performances and events is becoming a key factor propelling the immersive entertainment industry. This includes virtual concerts, theater experiences, and a diversity of live entertainment events that implement the features of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) to create captivating and interactive experiences for the audience, which augment the market.

Several companies operating in the market are focused on expanding their market presence to cater to the larger customer base and to strengthen their foothold in the industry. For instance, in January 2023, Cosm, a global technology company, acquired C360 Technologies, Inc., an immersive video solution company, to boost its industry-leading capacity to drive immersive experiences. Such strategies by key players are anticipated to propel the growth of the market.

Immersive Entertainment Market Report highlights

  • Based on the technology type segment, the virtual reality (VR) segment accounted for the largest market share in 2022. This growth in market share is attributed to the ongoing advancements in VR hardware
  • Based on the application segment, the gaming application segment accounted for the largest revenue share in 2022. The implementation of innovative technologies like VR, AR, and MR fuels the growth in the segment
  • The North America regional market dominated the market in 2022. The substantial market share is primarily attributed to the presence of key market participants

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1 List of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Industry Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
    • 3.3.3 Market Challenges
    • 3.3.4 Market Opportunities
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 PORTER'S Analysis
    • 3.4.2 MACROECONOMIC Analysis
  • 3.5 Immersive Entertainment Market - Covid-19 Impact Analysis
  • 3.6 Immersive Entertainment Market - Technology Trends

Chapter 4 Technology Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Technology Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Immersive Entertainment Market Estimates & Forecast, By Technology Type (USD Million)
    • 4.2.1 Virtual Reality (VR)
    • 4.2.2 Augmented Reality (AR)
    • 4.2.3 Mixed Reality (MR)
    • 4.2.4 Others

Chapter 5 Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Immersive Entertainment Market Estimates & Forecast, By Application (USD Million)
    • 5.2.1 Gaming
    • 5.2.2 Live Events
    • 5.2.3 Museum and Cultural Experiences
    • 5.2.4 Music and Concerts
    • 5.2.5 Sports
    • 5.2.6 Arcade Studios
    • 5.2.7 Immersive Theater
    • 5.2.8 Others

Chapter 6 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Immersive Entertainment Market by Region, 2022 & 2030
  • 6.2 North America
    • 6.2.1 North America Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.2 U.S.
      • 6.2.2.1 U.S. Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.3 Canada
      • 6.2.3.1 Canada Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.4 Mexico
      • 6.2.4.1 Mexico Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3 Europe
    • 6.3.1 Europe Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2 Germany
      • 6.3.2.1 Germany Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3 U.K.
      • 6.3.3.1 U.K. Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4 France
      • 6.3.4.1 France Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5 Italy
      • 6.3.5.1 Italy Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.6 Spain
      • 6.3.6.1 Spain Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4 Asia Pacific
    • 6.4.1 Asia Pacific Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2 China
      • 6.4.2.1 China Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3 Japan
      • 6.4.3.1 Japan Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4 India
      • 6.4.4.1 India Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.5 South Korea
      • 6.4.5.1 South Korea Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5 South America
    • 6.5.1 South America Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2 Brazil
      • 6.5.2.1 Brazil Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6 Middle East & Africa (MEA)
    • 6.6.1 MEA Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2 UAE
      • 6.6.2.1 UAE Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.3 South Africa
      • 6.6.3.1 South Africa Immersive Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7 Immersive Entertainment Market - Competitive Landscape

  • 7.1 Key Market Participants
    • 7.1.1 Meta Platforms, Inc.
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 HTC Corporation
    • 7.1.4 Barco NV
    • 7.1.5 Magic Leap, Inc.
    • 7.1.6 Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 7.1.7 Apple Inc.
    • 7.1.8 Sony Group Corporation
    • 7.1.9 Qualcomm Technologies, Inc.
    • 7.1.10 Unity Technologies
  • 7.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.3 Company Categorization
  • 7.4 Participant's Overview
  • 7.5 Financial Performance
  • 7.6 Product Benchmarking
  • 7.7 Company Market Positioning
  • 7.8 Company Heat Map Analysis
  • 7.9 Strategy Mapping
    • 7.9.1 Expansion
    • 7.9.2 Merger & Acquisition
    • 7.9.3 Partnerships & Collaborations
    • 7.9.4 New Product Launch
    • 7.9.5 Research & Development