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市場調査レポート
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1405948

米国の電子タバコ・VAPEの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント別予測、2023年~2030年

U.S. E-cigarette & Vape Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Disposable, Rechargeable), By Distribution Channel (Online, Retail Store), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国の電子タバコ・VAPEの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年12月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国の電子タバコ・VAPE市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の電子タバコ・VAPE市場規模は、2024年から2030年にかけて29.8%のCAGRで拡大し、2030年には695億3,000万米ドルに達する見込みです。

米国におけるVAPEショップの急成長や、若者の間での電子タバコ人気の高まりなど、様々な要因が予測期間中の市場成長を促進すると予測されています。電子タバコやVAPE MODは、従来のタバコを吸う代わりに利用するユーザーが増えています。

従来のタバコの使用に対する健康上の懸念が高まっているため、同市場は大幅な成長が見込まれています。米国は、販売のための最も広い電子タバコやVAPE MODの販売網を所有しています。しかし、同国の各州における新たな課税規則が、予測期間中の市場成長に対する潜在的な脅威となることが予想されます。

世界中のユーザーがパーソナル化されたヴェポライザーの使用に注目しています。これらのヴェポライザーは高度なカスタマイズが可能で、ユーザーはバッテリーの強さ、蒸気の量、消費したニコチンの量を記録できます。カートリッジに充填可能なフレーバーの数が急速に増加していることが、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

米国では、高校生の間でフレーバー付き電子タバコの利用が増加しており、市場成長を促進すると予想されます。米国では、タバコに関連するがんの症例が増加しています。その結果、ユーザーはタバコ喫煙に代わるものを探しており、それによって市場成長が促進されます。

米国の電子タバコ・VAPE市場レポートハイライト:

  • モジュール式電子タバコは、蒸気の発生量が多いことで知られており、予測期間中に最も急成長する分野となる見込みです。さらに、これらのデバイスは、ユーザーが常に補充することができます。
  • 従来の喫煙から電子タバコと電子リキッドへの消費者の嗜好のシフトの増加は、予測期間にわたって電子リキッドセグメントの成長を促進すると予想されます。電子タバコで消費される電子リキッドが無害であることを確認するために、電子リキッドメーカーは安全基準を改善するために研究科学者と協力しています。
  • オンライン販売チャネルは、予測期間中に最も急成長するセグメントとして浮上すると予想されます。世界中の数多くのプレーヤーがオンライン広告キャンペーンを企画・実行しており、電子タバコやVAPEはソーシャルメディアのインフルエンサー・コミュニティで広くトレンドとして成長しているため、若者の注目を集めています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の電子タバコ・VAPE市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会分析
  • 米国の電子タバコ・VAPE市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の電子タバコ・VAPE市場:製品の推定・動向分析

  • 米国の電子タバコ・VAPE市場:重要なポイント
  • 米国の電子タバコ・VAPE市場:動向および市場シェア分析、2022年および2030年
  • 使い捨て
  • 充電式
  • モジュール式

第5章 米国の電子タバコ・VAPE市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 米国の電子タバコ・VAPE市場:重要なポイント
  • 米国の電子タバコ・VAPE市場:動向および市場シェア分析、2022年および2030年
  • オンライン
  • 小売店

第6章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 市場参入企業の分類
    • Reynolds American Inc.
    • Imperial Brands
    • Altria Group, Inc.
    • Japan Tobacco Inc.
    • Philip Morris International
    • British American Tobacco
    • NicQuid
    • Shenzhen IVPS Technology Co., Ltd.
    • Shenzhen KangerTech Technology Co., Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviations
  • Table 2 U.S. e-cigarette & vape market, by product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. e-cigarette & vape market, by retail store, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. e-cigarette & vape market, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 U.S. E-Cigarette & Vape Market: Market outlook
  • Fig. 9 U.S. E-Cigarette & Vape Market: Competitive insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 Industry value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. e-cigarette & vape market driver impact
  • Fig. 15 U.S. e-cigarette & vape market restraint impact
  • Fig. 16 U.S. e-cigarette & vape market strategic initiatives analysis
  • Fig. 17 U.S. e-cigarette & vape market: Product movement analysis
  • Fig. 18 U.S. e-cigarette & vape market: Product outlook and key takeaways
  • Fig. 19 Disposable market estimates and forecasts, 2018 - 2030
  • Fig. 20 Rechargeable market estimates and forecasts, 2018 - 2030
  • Fig. 21 Modular Devices market estimates and forecasts, 2018 - 2030
  • Fig. 22 U.S. e-cigarette & vape market: Distribution channel movement analysis
  • Fig. 23 U.S. e-cigarette & vape market: Distribution channel outlook and key takeaways
  • Fig. 24 Online market estimates and forecasts, 2018 - 2030
  • Fig. 25 Retail store market estimates and forecasts, 2018 - 2030
目次
Product Code: GVR-2-68038-945-6

U.S. E-cigarette & Vape Market Growth & Trends:

The U.S. e-cigarette & vape market size is expected to reach USD 69.53 billion by 2030, expanding at a CAGR of 29.8% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Various factors, such as the rapid growth of vape shops in the U.S. and the increasing popularity of e-cigarettes among the youth population, is expected to drive the market growth over the forecast period. E-cigarettes and vape mods are being increasingly used by users as a substitute for smoking traditional cigarettes.

Due to the increasing health concern over the usage of conventional tobacco cigarettes, the market is expected to witness significant growth. The U.S. owns the widest e-cigarette and vape mod distribution network for sale. However, the new taxation rules among the states of the country are expected to act as potential threats to market growth during the forecast period.

Users across the globe are focusing on using personalized vaporizers. These vaporizers allow a high degree of customization by which the user can keep track of the battery strength, amount of vapor, and amount of nicotine consumed. The rapid surge in the number of available flavors that can be used to fill the cartridge is expected to drive the market growth over the forecast period.

In the U.S., the increasing usage of flavored electronic cigarettes among high school students is expected to propel the market growth. The cases of tobacco-related cancer in the U.S. are increasing. This, as a result, users are looking for alternatives to tobacco smoking, thereby driving the market growth.

U.S. E-cigarette & Vape Market Report Highlights:

  • The modular devices segment is expected to emerge as the fastest-growing segment over the forecast period as these devices are known for their high vapor production. Moreover, these devices can be constantly refilled by users
  • An increasing shift in consumer preferences from conventional smoking to e-cigarette and e-liquids is expected to drive the e-liquid segment growth over the forecast period. To make sure that e-liquids are harmless for consumption in e-cigarettes, e-liquid manufacturers are collaborating with research scientists to improve on the safety standards
  • The online distribution channel segment is expected to emerge as the fastest-growing segment over the forecast period. Numerous players across the globe are planning and executing online advertising campaigns, which catch the attention of youth since e-cigarette and vape are growing as a trend in the extensive social media influencer community

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Product
    • 1.1.2. Distribution channel
    • 1.1.3. Estimates and forecast timeline
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
  • 1.7. List of Secondary Sources
  • 1.8. List of Primary Sources
  • 1.9. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Product
    • 2.2.2. Distribution channel
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. E-cigarette & Vape Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market driver analysis
    • 3.3.2. Market restraint analysis
    • 3.3.3. Market opportunity analysis
  • 3.4. U.S. E-cigarette & Vape Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry analysis - Porter's Five Forces
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrant
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Technological landscape
      • 3.4.2.3. Economic landscape
      • 3.4.2.4. Social landscape

Chapter 4. U.S. E-Cigarette & Vape Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. U.S. E-cigarette & Vape Market: Key Takeaways
  • 4.2. U.S. E-cigarette & Vape Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 4.3. Disposable
    • 4.3.1. Disposable market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.4. Rechargeable
    • 4.4.1. Rechargeable market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.5. Modular Devices
    • 4.5.1. Modular devices market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. E-Cigarette & Vape Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. E-cigarette & Vape Market: Key Takeaways
  • 5.2. U.S. E-cigarette & Vape Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 5.3. Online
    • 5.3.1. Dermatology Online market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.4. Retail Store
    • 5.4.1. Retail store market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.2. Convenience Store
      • 5.4.2.1. Convenience store market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.3. Drug Stores
      • 5.4.3.1. Drug stores market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.4. News stands
      • 5.4.4.1. News stands market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.5. Tobacconist
      • 5.4.5.1. Tobacconist market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.4.6. Specialty e-cigarette stores
      • 5.4.6.1. Specialty e-cigarette stores market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2. Market Participant Categorization
    • 6.2.1. Reynolds American Inc.
      • 6.2.1.1. Company overview
      • 6.2.1.2. Financial performance
      • 6.2.1.3. Product benchmarking
      • 6.2.1.4. Strategic initiatives
    • 6.2.2. Imperial Brands
      • 6.2.2.1. Company overview
      • 6.2.2.2. Financial performance
      • 6.2.2.3. Product benchmarking
      • 6.2.2.4. Strategic initiatives
    • 6.2.3. Altria Group, Inc.
      • 6.2.3.1. Company overview
      • 6.2.3.2. Financial performance
      • 6.2.3.3. Product benchmarking
      • 6.2.3.4. Strategic initiatives
    • 6.2.4. Japan Tobacco Inc.
      • 6.2.4.1. Company overview
      • 6.2.4.2. Financial performance
      • 6.2.4.3. Product benchmarking
      • 6.2.4.4. Strategic initiatives
    • 6.2.5. Philip Morris International
      • 6.2.5.1. Company overview
      • 6.2.5.2. Financial performance
      • 6.2.5.3. Product benchmarking
      • 6.2.5.4. Strategic initiatives
    • 6.2.6. British American Tobacco
      • 6.2.6.1. Company overview
      • 6.2.6.2. Financial performance
      • 6.2.6.3. Product benchmarking
      • 6.2.6.4. Strategic initiatives
    • 6.2.7. NicQuid
      • 6.2.7.1. Company overview
      • 6.2.7.2. Financial performance
      • 6.2.7.3. Product benchmarking
      • 6.2.7.4. Strategic initiatives
    • 6.2.8. Shenzhen IVPS Technology Co., Ltd.
      • 6.2.8.1. Company overview
      • 6.2.8.2. Financial performance
      • 6.2.8.3. Product benchmarking
      • 6.2.8.4. Strategic initiatives
    • 6.2.9. Shenzhen KangerTech Technology Co., Ltd.
      • 6.2.9.1. Company overview
      • 6.2.9.2. Financial performance
      • 6.2.9.3. Product benchmarking
      • 6.2.9.4. Strategic initiatives