市場調査レポート
商品コード
1376236

知育玩具の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、年齢別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Educational Toys Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Building & Construction Sets, Role Play Toys), By Age (Toddlers, Preschoolers), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 85 Pages | 納期: 2~10営業日

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知育玩具の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、年齢別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年10月30日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

知育玩具市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の知育玩具の市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 10.2%を記録し、2030年には1,030億5,000万米ドルに達すると予測されています。

教育ゲームや玩具は、子供のIQを高め、認知機能を高め、協調性や記憶力を向上させます。幼稚園や学校に入る前の早期教育に対する親の関心の高まりが、需要増加の原動力となっています。

同市場では、消費者が環境にやさしく持続可能な選択を求めるようになっているため、持続可能性が重視されるようになっています。これには、再生紙や段ボールなどの持続可能な材料の利用や、包装廃棄物の最小化が含まれます。さらに、これらの製品を購入する際に重要視されるのは、子どもにやさしく、子どもに害を与えないことです。英国を拠点とするウェントワース木製ジグソーパズルは、持続可能な方法で管理された森林の木材を使用し、箱はリサイクル材料で作られています。梱包にはプラスチックを一切使用せず、すべてのパズルが長持ちするように作られています。

子どもたちの脳を活性化させながら、自分らしさをプラスできる革新的な方法を模索する親たちの間で、写真やデザインをカスタマイズした知育ゲームや玩具の人気が高まっています。米国のパズル会社Dowdleは、個人的な写真やカスタマイズした写真を使用できる、カスタムイメージの木製パズルを提供しており、280ピースと510ピースの2つのサイズがあります。こうしたオーダーメイドのゲームやパズルは、大切な人への素晴らしいプレゼントになります。

子どもの学習プロセスに親が関与することを奨励する玩具は、親子が一緒に楽しめる教育的活動を促進するように設計されています。質の高い絆の時間を促進し、子供の様々なスキルの発達を助けます。たとえば、レゴやK'NEXのような工作セットは、親子で一緒に工作をすることで、創造性や運動能力、工学的な概念を養うことができます。

市場のプレーヤーは、特別に時間指定されたプレイキットを届ける通信販売サービスを提供しています。例えば、ラブベリー社は、モンテッソーリ教育に基づいてデザインされた、発達段階に応じた遊びのキットを提供しています。それぞれの箱は、おもちゃと絵本(赤ちゃんにはカード)のミックスで、生後すぐから4歳まで使えます。キットは1歳まで2ヶ月ごとに届きます。

知育玩具市場レポートのハイライト

  • 建築・建設セットは、同年齢の子ども同士の社会的相互作用と親の関与によって市場を席巻。STEM玩具は、多様なテーマとゲームプレイスタイルを包含しており、子どもたちの興味を引き、認知的関与を刺激します。
  • STEM玩具は、2023年から2030年までの予測期間において大幅な成長が見込まれます。STEM玩具は、科学技術分野に早くから興味を示している子供たちに、独特で没入感のある体験を提供します。また、こうした玩具は、幼少期からこうしたテーマへの情熱を育む上で重要な役割を果たしています。
  • オンライン販売チャネルは、その利便性、柔軟性、消費者の使いやすさから、最も速い速度で成長すると見られています。
  • アジア太平洋地域は、市場にとって有利な地域として浮上すると予測されています。これは、中産階級の増加、可処分所得の増加、同地域におけるボードゲームやパズルの人気に起因しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 知育玩具市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 製造と技術の動向
    • 販売/小売チャネル分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 知育玩具市場:製品の推定・動向分析

  • 製品の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 製品別

第6章 知育玩具市場:年齢の推定・動向分析

  • 年齢の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 年齢別

第7章 知育玩具市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 流通チャネル別

第8章 知育玩具市場:地域の推定・動向分析

  • 地域の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米の知育玩具市場の推定・予測、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州の知育玩具市場の推定・予測、2017~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域の知育玩具市場の推定・予測、2017年から2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリアとニュージーランド
  • 中南米
    • 中南米の知育玩具市場の推定・予測、2017~2030年
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • 中東とアフリカの知育玩具市場の推定・予測、2017年から2030年
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第9章 知育玩具市場:競合情勢

  • 主要企業のリストの内容:
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2022年(金額シェア%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
図表

List of Tables

  • 1. Educational toys market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • 2. Educational toys market estimates & forecast, by age (USD Million)
  • 3. Educational toys market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • 4. U.S. macro-economic outlay
  • 5. Canada macro-economic outlay
  • 6. Mexico macro-economic outlay
  • 7. UK macro-economic outlay
  • 8. Germany macro-economic outlay
  • 9. France macro-economic outlay
  • 10. Spain macro-economic outlay
  • 11. Italy macro-economic outlay
  • 12. China macro-economic outlay
  • 13. India macro-economic outlay
  • 14. Japan macro-economic outlay
  • 15. Australia & New Zealand macro-economic outlay
  • 16. Brazil macro-economic outlay
  • 17. South Africa macro-economic outlay
  • 18. UAE macro-economic outlay
  • 19. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 20. Company market share, 2022 (Value % Share)

List of Figures

  • 1. Educational toys market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. Educational toys market - Industry value chain analysis
  • 10. Educational toys market dynamics
  • 11. Educational toys market: PORTER's analysis
  • 12. Educational toys market, by product: Key takeaways
  • 13. Educational toys market, by product: Market share, 2022 & 2030
  • 14. Building & Construction Sets market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 15. Role Play Toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 16. Art & Craft Kit market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 17. STEM Toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 18. Musical Toys/Instruments market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 19. Other educational toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 20. Educational toys market, by age: Key takeaways
  • 21. Educational toys market, by age: Market share, 2022 & 2030
  • 22. Educational toys market estimates & forecasts, for toddlers, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. Educational toys market estimates & forecasts, for preschoolers, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 24. Educational toys market estimates & forecasts, for kindergarten, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 25. Educational toys market, by distribution channel: Key takeaways
  • 26. Educational toys market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • 27. Online educational toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 28. Offline educational toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 29. Educational toys market revenue, by region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • 30. Regional marketplace: Key takeaways
  • 31. Regional marketplace: Key takeaways
  • 32. North America educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 33. U.S. educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 34. Canada educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 35. Mexico educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 36. Europe educational toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 37. UK educational toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 38. Germany educational toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 39. France educational toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 40. Spain educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 41. Italy educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 42. Asia Pacific educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 43. China educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 44. India educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 45. Japan educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 46. Australia & New Zealand educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 47. Central & South America educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 48. Brazil educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 49. Middle East & Africa educational toys estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 50. South Africa educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 51. UAE educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 52. Key company categorization
  • 53. Company market share analysis, 2022 (Value % Share)
  • 54. Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-146-7

Educational Toys Market Growth & Trends:

The global educational toys market size is expected to reach USD 103.05 billion by 2030, registering a CAGR of 10.2% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. Educational games and toys enhance children's IQ, boost cognitive functions, and improve coordination, and memory. The growing parental focus on early education before kindergarten and school entry is a driving force behind the rising demand.

In the market, there is a growing emphasis on sustainability as consumers increasingly seek eco-friendly and sustainable choices. This entails the utilization of sustainable materials such as recycled paper and cardboard, as well as minimizing packaging waste. In addition, a key consideration when purchasing these products is ensuring they are child-friendly and pose no harm to kids. UK-based The Wentworth Wooden Jigsaw Company Limited produces puzzles using wood from forests that are sustainably managed and the box is made from recycled materials. Zero plastic is used during packaging and all their puzzles are made to last.

As parents search for innovative methods to engage their children in brain-boosting activities while adding a personal touch, the popularity of personalized educational games and toys, featuring customized photos and designs, is rising. Dowdle, a U.S.-based puzzle company provides personalized wooden puzzles with custom images, allowing you to use your personal or customized photos, available in two sizes: 280 pieces and 510 pieces. These tailor-made games and puzzles serve as fantastic gifts for your loved ones.

Toys that encourage parental involvement in a child's learning process are designed to facilitate educational activities that parents and children can enjoy together. They promote quality bonding time and help children develop various skills. For example, Construction sets like LEGO or K'NEX encourage parents and children to build together, fostering creativity, fine motor skills, and engineering concepts.

The market players are offering mail-order service that delivers specifically timed play kits. For instance, Lovevery offers play kits designed around Montessori tenets for different developmental windows. Each box is a mix of toys and books (or cards for babies) that start at birth and go all the way up to four years old. The kits come every two months through the first year.

Educational Toys Market Report Highlights:

  • The building and construction sets dominated the market owing to the social interaction among children of the same age and the involvement of parents, these games offer increased replay value, rendering them a more versatile and dynamic source of entertainment. They encompass a diverse range of themes and gameplay styles, which captivate children's interest and stimulate cognitive engagement
  • The STEM toys are expected to witness substantial growth over the forecast period from 2023 to 2030. These offerings create a distinctive and immersive experience for children displaying an early interest in science and technology fields. They also play a vital role in cultivating a passion for these subjects in kids from a young age
  • The online distribution channel is set to grow at the fastest rate due to its convenience, flexibility, and consumer comfort with this channel
  • Asia Pacific is projected to emerge as a lucrative region for the market. This can be attributed to the growing middle class, increasing disposable income, and the popularity of board games and puzzles in the region

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Age Outlook
  • 2.4. Distribution Channel Outlook
  • 2.5. Regional Outlook

Chapter 3. Educational Toys Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Manufacturing & Technology Trends
    • 3.2.2. Sales/Retail Channel Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier Power
      • 3.4.1.2. Buyer Power
      • 3.4.1.3. Substitution Threat
      • 3.4.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Educational Toys Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Educational Toys Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
    • 5.2.1. Building & Construction Sets
    • 5.2.2. Role Play Toys
    • 5.2.3. Art & Craft Kit
    • 5.2.4. STEM Toys
    • 5.2.5. Games & Puzzles
    • 5.2.6. Musical Toys/Instruments
    • 5.2.7. Others

Chapter 6. Educational Toys Market: Age Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Age Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Educational Toys Market Estimates & Forecast, By Age (USD Million)
      • 6.2.1.1. Toddlers (1-3 years)
      • 6.2.1.2. Preschoolers (3-5 years)
      • 6.2.1.3. Kindergarten (5 years & Above)

Chapter 7. Educational Toys Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Educational Toys Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
      • 7.2.1.1. Online
      • 7.2.1.2. Offline
      • 7.2.1.2.1. Supermarkets & Hypermarkets
      • 7.2.1.2.2. Convenience Stores
      • 7.2.1.2.3. Others

Chapter 8. Educational Toys Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. Key country dynamics
      • 8.2.2.2. U.S. educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Key country dynamics
      • 8.2.3.2. Canada educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Key country dynamics
      • 8.2.4.2. Mexico educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. Key country dynamics
      • 8.3.2.2. UK educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Key country dynamics
      • 8.3.3.2. Germany educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. Key country dynamics
      • 8.3.4.2. France educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5. Spain
      • 8.3.5.1. Key country dynamics
      • 8.3.5.2. Spain educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6. Italy
      • 8.3.6.1. Key country dynamics
      • 8.3.6.2. Italy educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. Key country dynamics
      • 8.4.2.2. China educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. India
      • 8.4.3.1. Key country dynamics
      • 8.4.3.2. India educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. Japan
      • 8.4.4.1. Key country dynamics
      • 8.4.4.2. Japan educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5. Australia & New Zealand
      • 8.4.5.1. Key country dynamics
      • 8.4.5.2. Australia & New Zealand educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Central & South America
    • 8.5.1. Central & South America educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Key country dynamics
      • 8.5.2.2. Brazil educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middles East & Africa
    • 8.6.1. Middles East & Africa educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. South Africa
      • 8.6.2.1. Key country dynamics
      • 8.6.2.2. South Africa educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.3. UAE
      • 8.6.3.1. Key country dynamics
      • 8.6.3.2. South Africa educational toys market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Educational Toys Market: Competitive Landscape

  • 9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
    • 9.1.1. The Lego World,
    • 9.1.2. Hasbro
    • 9.1.3. Ravensburger
    • 9.1.4. Melissa & Doug,
    • 9.1.5. Mattel,
    • 9.1.6. Spin Master,
    • 9.1.7. VTech Holdings Limited,
    • 9.1.8. Osmo (by Tangible Play),
    • 9.1.9. Sphero, Inc.,
    • 9.1.10. MindWare, Inc.,
    • 9.1.11. Fat Brain Toys, LLC.
  • 9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.3. Company Categorization
  • 9.4. Participant's Overview
  • 9.5. Financial Performance
  • 9.6. Product Benchmarking
  • 9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
  • 9.8. Company Heat Map Analysis
  • 9.9. Strategy Mapping