市場調査レポート
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1363024

米国のデジタルマーケティングソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、最終用途別、セグメント別予測、2023年~2030年

U.S. Digital Marketing Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution, By Service, By Deployment, By Enterprise Size, By End-use, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のデジタルマーケティングソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、サービス別、展開別、企業規模別、最終用途別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年09月14日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新調査によると、米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 17.8%を記録し、2030年には826億2,000万米ドルに達すると予測されています。

デジタルマーケティングソフトウェア市場は、技術の進歩とエンドユーザー業界や業種、特に中小企業のニーズの変化によって拡大しています。また、同地域におけるクラウドコンピューティングプラットフォームの急成長は、コンテンツ管理、マーケティングオートメーション、CRMソリューションの利用を促進すると予想されています。

大手企業やブランドは、自社のコンテンツを宣伝し、製品やサービスをオンラインで提供するために、より多くのターゲット層を求めています。広告主は、消費者のオンライン購入に対する嗜好が進化するにつれて、オンラインで商品を販売する機会が増えることを期待する必要があります。その結果、同国のデジタルマーケティングソフトウェア市場は成長しています。さらに、同国にはオラクル・コーポレーション、インターナショナル・ビジネス・マシーンズ・コーポレーション、マイクロソフト・コーポレーションといった大手企業があり、同市場において有利な立場にあります。

デジタルマーケティングソフトウェア内のコンテンツエクスペリエンスプラットフォーム(CEP)は、コンテンツの作成、管理、配信のための包括的なソリューションを提供し、シームレスで魅力的なユーザー体験を保証するため、コンテンツ管理は従来のシステムを超えて進化しています。例えば、IBM iXは2023年3月、コンテンツ管理システムのContentfulとの提携を発表し、顧客のデジタル体験構築を支援しています。Contentfulは、ビルトインのオーケストレーション、効果的なアプリのエコシステム、特定の要件に合わせてプラットフォームを簡単に適応させるフレームワークを提供することで、コンテンツの接続、開発、強化のためにチームがより効果的に協力できるようにします。

ストリーミングプラットフォームの普及に伴い、メディア&エンターテインメント企業は、デジタルマーケティングソフトウェアを使用して、絶対的なコンテンツを促進し、加入者を獲得し、競争の激しい状況で提供するサービスを差別化しています。例えば、2023年6月、TikTokはメディア企業であるCandle Mediaと提携し、米国でブランデッドエンターテインメントと新コンテンツを共同開発することを発表しました。この提携により、独立系で存在感の薄いTikTokクリエイターにビジネスチャンスが生まれることが期待され、時間の経過とともにさらに規模が拡大する可能性があります。

米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場レポートハイライト:

  • マーケティングオートメーションソフトウェアは、Eメールマーケティング、ライブチャット、ウェブサイトモニタリング、ソーシャルメディアマーケティングなど、多角的なデジタルマーケティングキャンペーンにおけるマーケティングプロセスを自動的に管理するため、予測期間中に普及が進むと予測されます。
  • マネージドサービス分野は、2023年から2030年にかけて最も高いCAGRを記録すると予測されています。マネージドサービスプロバイダーは、包括的な分析とレポート機能の提供に注力しています。これにより、企業はマーケティングパフォーマンスをより深く洞察し、データ主導の洞察に基づいて情報に基づいた意思決定を行うことができるようになっています。
  • クラウドセグメントは、企業がコストを削減し、デジタルマーケティングキャンペーンの多くの側面を追跡、整理、調整するためのコマンドセンターを確立するのに役立つため、予測期間中に大きな成長を記録すると予想されます。
  • 中小企業セグメントは、2023年から2030年にかけて最も高いCAGRを記録すると予測されます。これは、中小企業がデジタルマーケティングソフトウェアを使用して顧客とやり取りすることで、顧客とのより良いコミュニケーションが可能になり、売上が向上するためです。
  • メディア・エンターテインメント分野は、2023年から2030年にかけて最も高いCAGRを記録します。メディア・エンターテインメント分野は、デジタルマーケティングソフトウェアを採用してマーケティングコンテンツを配信し、ファンを獲得し、消費者がコンテンツと交流することで、顧客へのリーチを拡大し、売上を伸ばしています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のデジタルマーケティングソフトウェア業界の見通し

  • 市場系統の見通し
  • バリューチェーン分析
  • 米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場-市場力学
  • 市場分析ツール

第4章 米国のデジタルマーケティングソフトウェア:ソリューションの見通し

  • 米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場:ソリューションセグメント別の見通しと市場シェア、2022年と2030年
  • CRMソフトウェア
  • メールマーケティング
  • ソーシャルメディア
  • 検索マーケティング
  • コンテンツ管理ソフトウェア
  • マーケティングオートメーション
  • キャンペーン管理
  • その他

第5章 米国のデジタルマーケティングソフトウェア:サービスの見通し

  • 米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場:サービスセグメント別の見通しと市場シェア、2022年と2030年
  • プロフェッショナルサービス
  • マネージドサービス

第6章 米国のデジタルマーケティングソフトウェア:展開の見通し

  • 米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場:展開セグメント別の見通しと市場シェア、2022年と2030年
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 米国のデジタルマーケティングソフトウェア:企業規模の見通し

  • 米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場:企業規模セグメント別の見通しと市場シェア、2022年と2030年
  • 大企業
  • 中小企業(SME)

第8章 米国のデジタルマーケティングソフトウェア:最終用途の見通し

  • 米国のデジタルマーケティングソフトウェア市場:最終用途セグメント別の見通しと市場シェア、2022年と2030年
  • 自動車
  • BFSI
  • 教育
  • 政府
  • ヘルスケア
  • 製造業
  • メディア・エンターテインメント
  • その他

第9章 競合分析

  • 分類(成熟したプレーヤー、新興プレーヤー)
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル(会社概要、業績、製品タイプ概要、戦略的取り組み)
図表

List of Tables

  • Table 1 List of Abbreviations
  • Table 2 U.S. digital marketing software market, by solution, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. digital marketing software market, by service, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. digital marketing software market, by deployment, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 U.S. digital marketing software market, by enterprise size, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 U.S. digital marketing software market, by end-use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 U.S. digital marketing CRM software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 U.S. digital email marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 U.S. digital social media marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 U.S. digital search marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 U.S. digital content management marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 U.S. digital marketing automation software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 U.S. digital campaign management marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 Other U.S. digital marketing solution market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 Professional services in U.S. digital marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 Managed services in U.S. digital marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 Cloud U.S. digital marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 On-premise U.S. digital marketing software market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 U.S. digital marketing software market in large enterprises 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 U.S. digital marketing software market in SMEs 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 21 U.S. digital marketing software market in automotive 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 U.S. digital marketing software market in BFSI 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 23 U.S. digital marketing software market in education 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 24 U.S. digital marketing software market in government 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 25 U.S. digital marketing software market in healthcare 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 26 U.S. digital marketing software market in manufacturing 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 27 U.S. digital marketing software market in media & entertainment 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 28 U.S. digital marketing software market in other end-use 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Primary research process
  • Fig. 3 Information Analysis
  • Fig. 4 Data validation and publishing
  • Fig. 5 U.S. digital marketing software market analysis and key buying criteria, 2018 - 2030
  • Fig. 6 U.S. digital marketing software market segmentation
  • Fig. 7 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 8 U.S. digital marketing software market - Value chain analysis
  • Fig. 9 U.S. digital marketing software market - Market dynamics
  • Fig. 10 U.S. digital marketing software market - Porter's five forces analysis
  • Fig. 11 U.S. digital marketing software market - PESTEL analysis
  • Fig. 12 U.S. digital marketing software market: By solution segment outlook & market share, 2022 and 2030
  • Fig. 13 U.S. digital marketing software market: By service segment outlook & market share, 2022 and 2030
  • Fig. 14 U.S. digital marketing software market: By deployment segment outlook & market share, 2022 and 2030
  • Fig. 15 U.S. digital marketing software market: By enterprise size segment outlook & market share, 2022 and 2030
  • Fig. 16 U.S. digital marketing software market: By end-use segment outlook & market share, 2022 and 2030
  • Fig. 17 U.S. digital marketing software market - Key Company Categorization
  • Fig. 18 U.S. digital marketing software market - Company ranking analysis, 2022
目次
Product Code: GVR-4-68039-931-0

U.S. Digital Marketing Software Market Growth & Trends:

The U.S. digital marketing software market size is expected to reach USD 82.62 billion by 2030, registering a CAGR of 17.8% from 2023 to 2030, according to a new study conducted by Grand View Research, Inc.. The digital marketing software market has expanded with technological advancements and the changing needs of end-user industries and industry verticals, particularly SMEs. The rapid growth of cloud computing platforms in the region is also expected to boost the usage of content management, marketing automation, and CRM solutions.

Major companies and brands are looking for a larger target audience to promote their content and offer their products and services online. Advertisers should expect more opportunities to market their items online as consumers' preferences for online purchasing evolve. As a result, the digital marketing software market in the country is growing. Furthermore, the country is home to major industrial companies such as Oracle Corporation, International Business Machines Corporation, and Microsoft Corporation, well-positioned in the market.

Content management is evolving beyond traditional systems, as Content Experience Platforms (CEP) within digital marketing software provide comprehensive solutions for content creation, management, and distribution, ensuring seamless and engaging user experiences. For instance, in March 2023, IBM iX announced a partnership with Contentful, a content management system, to assist clients in building digital experiences. Contentful enables teams to collaborate more effectively to connect, develop, and enhance content by providing built-in orchestration, an effective app ecosystem, and frameworks that make it simple to adapt the platform to meet specific requirements.

With the proliferation of streaming platforms and media & entertainment companies are using digital marketing software to promote absolute content, engage subscribers, and differentiate their offerings in a competitive landscape. For instance, in June 2023, TikTok announced a partnership with Candle Media, a media company, to co-develop branded entertainment and new content in the U.S. The partnership is expected to generate opportunities for independent, underrepresented TikTok creators, with the potential to scale further over time.

U.S. Digital Marketing Software Market Report Highlights:

  • The adoption of marketing automation software is anticipated to gain traction over the forecast period as it automatically manages the marketing processes within multifaceted digital marketing campaigns, including email marketing, live chats, website monitoring, and social media marketing
  • The managed services segment is anticipated to register the highest CAGR from 2023 to 2030. Managed services providers were focusing on delivering comprehensive analytics and reporting capabilities. This allowed businesses to gain deeper insights into their marketing performance and make informed decisions based on data-driven insights
  • The cloud segment is expected to register significant growth over the forecast period since it aids firms in lowering costs and establishing a command center to track, organize, and coordinate many aspects of their digital marketing campaign
  • The SMEs segment is anticipated to register the highest CAGR from 2023 to 2030 as SMEs interact with customers using digital marketing software, allowing better communication with customers and enhancing sales
  • The media and entertainment segment will register the highest CAGR from 2023 to 2030. The media and entertainment sector is adopting digital marketing software to distribute marketing content, engage with fans, and have consumers interact with the content to expand customer reach and increase sales

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research Methodology
  • 1.2 Information Procurement
    • 1.2.1 Purchased Database
    • 1.2.2 GVR'S Internal Database
    • 1.2.3 List Of Secondary Sources
    • 1.2.4 Primary Research
  • 1.3 Information Analysis
  • 1.4 Market Formulation & Data Visualization
  • 1.5 Data Validation & Publishing
  • 1.6 List of Abbreviations

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Analysis Snapshot

Chapter 3 U.S. Digital Marketing Software Industry Outlook

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Value Chain Analysis
  • 3.3 U.S. Digital Marketing Software Market - Market Dynamics
    • 3.3.1 Market driver analysis
      • 3.3.1.1 Rising popularity of social media and social advertising
      • 3.3.1.2 Increasing penetration of smartphones and digital apps
    • 3.3.2 Market challenge analysis
      • 3.3.2.1 Integration of Digital Marketing Software tools with other business applications
    • 3.3.3 Market opportunity analysis
      • 3.3.3.1 Rising Need to Accelerate Customer Experience Digitally
  • 3.4 Market Analysis Tools
    • 3.4.1 U.S. Digital Marketing Software Market - Porter's Five Forces Analysis
    • 3.4.2 U.S. Digital Marketing Software Market - PESTEL Analysis

Chapter 4 U.S. Digital Marketing Software Solution Outlook

  • 4.1 U.S. Digital Marketing Software Market: By Solution Segment Outlook & Market Share 2022 and 2030
  • 4.2 CRM Software
    • 4.2.1 CRM digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 4.3 Email Marketing
    • 4.3.1 Email digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 4.4 Social Media
    • 4.4.1 Social media digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 4.5 Search Marketing
    • 4.5.1 Search digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 4.6 Content Management Software
    • 4.6.1 Content management digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 4.7 Marketing Automation
    • 4.7.1 Marketing automation digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 4.8 Campaign Management
    • 4.8.1 Campaign management digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 4.9 Others
    • 4.9.1 Other digital marketing software market, 2018 - 2030

Chapter 5 U.S. Digital Marketing Software Service Outlook

  • 5.1 U.S. Digital Marketing Software Market: By Service Segment Outlook & Market Share 2022 and 2030
  • 5.2 Professional Services
    • 5.2.1 Digital marketing professional services market, 2018 - 2030
  • 5.3 Managed Services
    • 5.3.1 Digital marketing managed services market, 2018 - 2030

Chapter 6 U.S. Digital Marketing Software Deployment Outlook

  • 6.1 U.S. Digital Marketing Software Market: By Deployment Segment Outlook & Market Share 2022 and 2030
  • 6.2 Cloud
    • 6.2.1 Cloud-based U.S. digital marketing software market, 2018 - 2030
  • 6.3 On-premise
    • 6.3.1 On-premise U.S. digital marketing software market, 2018 - 2030

Chapter 7 U.S. Digital Marketing Software Enterprise Size Outlook

  • 7.1 U.S. Digital Marketing Software Market: By Enterprise Size Segment Outlook & Market Share 2022 and 2030
  • 7.2 Large Enterprises
    • 7.2.1 U.S. digital marketing software market in large enterprises, 2018 - 2030
  • 7.3 Small & Medium Enterprises (SMEs)
    • 7.3.1 U.S. digital marketing software market in SMEs, 2018 - 2030

Chapter 8 U.S. Digital Marketing Software End-use Outlook

  • 8.1 U.S. Digital Marketing Software Market: By End-use Segment Outlook & Market Share 2022 and 2030
  • 8.2 Automotive
    • 8.2.1 U.S. digital marketing software market in automotive, 2018 - 2030
  • 8.3 BFSI
    • 8.3.1 U.S. digital marketing software market in BFSI, 2018 - 2030
  • 8.4 Education
    • 8.4.1 U.S. digital marketing software market in education, 2018 - 2030
  • 8.5 Government
    • 8.5.1 U.S. digital marketing software market in government, 2018 - 2030
  • 8.6 Healthcare
    • 8.6.1 U.S. digital marketing software market in healthcare, 2018 - 2030
  • 8.7 Manufacturing
    • 8.7.1 U.S. digital marketing software market in manufacturing, 2018 - 2030
  • 8.8 Media & Entertainment
    • 8.8.1 U.S. digital marketing software market in media & entertainment, 2018 - 2030
  • 8.9 Others
    • 8.9.1 U.S. digital marketing software market in other end-use, 2018 - 2030

Chapter 9 Competitive Analysis

  • 9.1 Categorization (Mature Players, Emerging Players)
  • 9.2 Company Market Share Analysis, 2022
  • 9.3 Company Heat Map Analysis
  • 9.4 Strategy Mapping
  • 9.5 Company Profiles (Overview, Financial Performance, Product Type Overview, Strategic Initiatives)
    • 9.5.1 Adobe, Inc.
    • 9.5.2 Hewlett Packard Enterprise Company
    • 9.5.3 Hibu Inc.
    • 9.5.4 Hubspot, Inc.
    • 9.5.5 International Business Machines Corporation
    • 9.5.6 Marketo, Inc.
    • 9.5.7 Microsoft Corporation
    • 9.5.8 Oracle Corporation
    • 9.5.9 Salesforce.com, Inc.
    • 9.5.10 SAS Institute, Inc.