デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1362941

米国のバーチャル診療の市場規模、シェア、動向分析レポート:サービスタイプ別、商用プランタイプ別、年齢層別、性別、セグメント別予測、2023年~2030年

U.S. Virtual Visits Market Size, Share & Trends Analysis Report, By Service Type (Allergies, Urgent Care), By Commercial Plan Type (Small Group, Medicaid), By Age Group, By Gender, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
米国のバーチャル診療の市場規模、シェア、動向分析レポート:サービスタイプ別、商用プランタイプ別、年齢層別、性別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年09月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のバーチャル診療市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のバーチャル診療市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 29.9%で拡大し、2030年には1,055億米ドルに達する見込みです。

米国では、遠隔医療や遠隔診察に対する需要の増加や、新しく先進的な技術の導入が市場の成長にプラスの影響を与えています。スマートフォンやアシスト技術の普及が進んでいることも、市場の急成長の主な要因となっています。

サービス分野では、風邪・インフルエンザ管理が2022年に最大の市場シェアを占めました。市場成長の主な要因は、風邪やインフルエンザのような一般的な症状の治療のために、病院を受診することで新たな病気にかかる可能性を減らすために、患者の遠隔診察に対する需要が高まっていることです。遠隔医療や遠隔診察を通じて遠隔地でも専門医が利用できるようになったことが、バーチャル診療市場に革命をもたらし、市場成長の重要な要因となっています。

年齢別では、18~34歳のセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。この成長は、この年齢層の消費者によるスマートフォンの普及とインターネット利用の増加の結果です。メンタルヘルスの問題に悩む若年成人の増加もここ数年で増加しており、COVID-19期間中はさらに増加したため、市場シェアが大きくなっています。

性別では、2022年の収益シェアは64.5%で女性が市場を独占しています。遠隔医療と遠隔診察に対する需要の増加は、特に妊娠中の女性において追加感染症にかかる可能性を減らすために、COVID-19のために増加しました。バーチャル診療により、すべての人が自宅にいながらにして専門医やより優れた医療施設にアクセスすることが容易になり、この分野と市場全体の成長の大きな要因となっています。

商用プランタイプ別では、自費/ASOグループプランの売上シェアが最大でした。このセグメントの成長は、ASOグループが、回避可能な状態での定期的な病院受診を避けるために、保障プランにバーチャル受診を提案し、奨励した結果です。パンデミック(世界的大流行)の最中には、感染のリスクを避けるため、医療プロバイダーは全国で緊急時以外の受診のみを奨励していました。パンデミックの後、雇用主はますます自己保障プランを好むようになり、爆発的に増加する医療費を削減するために、従業員に費用対効果の高い医療サービスを提供するようになっています。

COVID-19パンデミックは、米国におけるバーチャル診療市場に大きな成長をもたらしました。パンデミックのピーク時に医療の解決策を必要としていた人々によって、遠隔診察は必要とされていた必要なケアを提供していました。バーチャル診療の利用が急増したのは、政府のイニシアチブの結果であり、また実際に病院を訪れて病気に感染することを恐れた結果でもあります。医療提供者にとっても、緊急でないケースで遠隔診療を利用することで負担が軽減され、必要な救済となっています。医療システムの全体的な生産性も向上し、バーチャル診療市場が大成功を収め、将来的にも診察の手段となることが証明されました。

米国のバーチャル診療市場レポート・ハイライト

  • 米国市場は2030年までに1,055億米ドルに達すると予測されます。これは遠隔医療サービスとバーチャル診療に対する需要の高まりと、アプリやコネクテッドデバイスを通じたバーチャルケアの提供分野の進歩によるものです。
  • 風邪・インフルエンザ管理サービス分野は、2022年時点で最大の収益シェアを占めています。一般的な症状に関する相談を受けるための遠隔医療ソリューションの採用率がパンデミックの間に上昇し、これは病気の蔓延を抑制するためのすべての民間および政府機関による認識と奨励の結果でした。
  • 18~34歳の年齢層が2022年に最大の売上シェアを占めたが、これはスマートフォンやインターネット接続機器の使用の増加、この年齢層の消費者のメンタルヘルス問題の負担の増加、バーチャル診療を通じた医療へのアクセスの容易さによるもので、これらすべてがこのセグメントの成長に寄与しています。
  • 性別セグメントでは、女性が市場を独占し、2022年の売上シェアは64.5%を記録しました。パンデミック時にバーチャル診療の採用が増えたことで、妊婦が物理的に病院に行かなくても最高の医療を受けられる安全な環境が整い、質の高い産後ケアが女性にも提供されるようになったことが、市場全体の成長につながっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のバーチャル診療市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 普及と成長の見通しマッピング
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国のバーチャル診療市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国のバーチャル診療市場:サービスタイプの推定・動向分析

  • 米国のバーチャル診療市場:重要なポイント
  • 米国のバーチャル診療市場:動向と市場シェア分析、2022年と2030年
  • 風邪・インフルエンザ管理
  • アレルギー
  • 応急手当
  • 予防治療
  • 慢性期治療管理
  • 行動ヘルス

第5章 米国のバーチャル診療市場:年齢層の推定・動向分析

  • 米国のバーチャル診療市場:重要なポイント
  • 米国のバーチャル診療市場:動向と市場シェア分析、2022年と2030年
  • 18~34歳
  • 35~49歳
  • 50~64歳
  • 65歳以上

第6章 米国のバーチャル診療市場:性別の推定・動向分析

  • 米国のバーチャル診療市場:重要なポイント
  • 米国のバーチャル診療市場:動向と市場シェア分析、2022年と2030年
  • 男性
  • 女性

第7章 米国のバーチャル診療市場:商用プランタイプの推定・動向分析

  • 米国のバーチャル診療市場:重要なポイント
  • 米国のバーチャル診療市場:動向と市場シェア分析、2022年と2030年
  • 小集団
  • 自費/ASOグループプラン
  • メディケイド
  • メディケア

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 市場参入企業の分類
    • American Well
    • MDLIVE
    • Doctor On Demand by Included Health, Inc.
    • eVisit
    • Teladoc Health, Inc.
    • MeMD
    • HealthTap, Inc.
    • Vidyo, Inc.
    • PlushCare
    • Zipnosis
図表

List of Tables

  • Table 1 List of Abbreviations
  • Table 2 U.S. virtual visits market, by service type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. virtual visits market, by age group, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. virtual visits market, by gender, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 U.S. virtual visits market, by commercial plan type, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 U.S. virtual visits: Market outlook
  • Fig. 9 U.S. virtual visits: Competitive insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. virtual visits market driver impact
  • Fig. 14 U.S. virtual visits market restraint impact
  • Fig. 15 U.S. Virtual Visits Market Strategic Initiatives Analysis
  • Fig. 16 U.S. virtual visits market: Service type movement analysis
  • Fig. 17 U.S. virtual visits market: Service type outlook and key takeaways
  • Fig. 18 Cold and flu management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Allergies market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Urgent care market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Preventive care market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Chronic care management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Behavioral health market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 U.S. virtual visits market: Age group movement analysis
  • Fig. 25 U.S. virtual visits market: Age group outlook and key takeaways
  • Fig. 26 Age 18-34 market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Age 35-49 market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Age 50-64 market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Age 65 and above market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 U.S. virtual visits market: Gender movement analysis
  • Fig. 31 U.S. virtual visits market: Gender outlook and key takeaways
  • Fig. 32 Male market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Female market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 U.S. virtual visits market: Commercial plan type movement analysis
  • Fig. 35 U.S. virtual visits market: Commercial plan type outlook and key takeaways
  • Fig. 36 Small group market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Self-funded/ASO group plans market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Medicaid market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Medicare market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
目次
Product Code: 978-1-68038-818-3

U.S. Virtual Visits Market Growth & Trends:

The U.S. virtual visits market size is expected to reach USD 105.5 billion by 2030, expanding at a CAGR of 29.9% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. Increasing demand for telehealth and teleconsultation and introduction of new and advanced technologies has positively impacted the growth of the market in the U.S. Increasing penetration of smartphones and assisted technologies has also been a key factor for the fast growth of the market.

In the service segment, cold and flu management had the largest market share in 2022. The major factor behind the growth of the market is the growing demand for teleconsultations for patients for treatment of common conditions like cold and flu to reduce the chances of contracting additional illnesses due to hospital visits. The availability of specialists through telehealth and teleconsultations, even in remote areas has brought about a revolution in the virtual visits market, acting as a key factor for the growth of the market.

Based on age, the 18 to 34 years segment had the largest market share in 2022. The growth is a result of increasing smartphone penetration and increased internet usage by the consumers in this age group. The increase in the number of young adults suffering from mental health issues has also risen in the past few years and more so during COVID-19, resulting in a large market share.

Based on gender, women dominated the market with a revenue share of 64.5% in 2022. The increasing demand for telemedicine and telehealth has increased due to COVID-19 to reduce the chances of contracting additional infections, especially in pregnant females. The virtual visits made it easier for all to get access to specialists and better healthcare facilities within the comfort of their homes, proving to be a major factor in the growth of this segment and the market overall.

Based on the type of commercial plans, self-funded/ASO group plans had the largest revenue share. Growth in this segment has been a result of ASO groups proposing and encouraging virtual visits in their coverage plans to avoid regular visits to hospitals in avoidable conditions. During the pandemic, only non-emergency visits throughout the country were encouraged by healthcare providers to avoid the risk of infection. In wake of the pandemic, employers are increasingly preferring self-coverage plans and providing cost-effective healthcare services for their employees to diminish the exploding healthcare costs, which is further enhancing the growth of the market.

The COVID-19 pandemic created a massive growth spurt for the virtual visits market in the U.S. With the people needing healthcare solutions during the peak of the pandemic, teleconsultations were providing the necessary care that was needed. The huge jump in the uptake of virtual consultations was a result of government initiatives as well as fear of contracting the disease by physically visiting the hospitals. It came as a necessary relief for the healthcare providers as well, where they were less burdened due to the use of teleconsultations in case of non-emergency cases. The overall productivity of the healthcare system had also improved, proving the virtual visit market has been a great success and would be a way to consult in the future as well.

U.S. Virtual Visits Market Report Highlights:

  • The U.S. market is expected to reach USD 105.5 billion by 2030, due to rising demand for telehealth services and virtual visits and also due to advancements in the field of delivering virtual care through apps and connected devices
  • The cold and flu management service segment had the biggest revenue share as of 2022. Growing adoption rates of telehealth solutions to get consultations regarding common conditions have risen during the pandemic, this has been a result of awareness and encouragement by all private and government agencies to curb the spread of the disease
  • The age group 18-34 held the largest revenue share in 2022, this has been due to the increasing use of smartphones and internet-connected devices, increasing burden of mental health issues among the consumers in this age, and ease of access to healthcare through virtual visits, all contributing to the growth of the segment
  • In the gender segment, women dominated the market with a record revenue share of 64.5% in 2022. The increasing adoption of virtual visits during the pandemic had created a safe environment for pregnant women to receive the best healthcare without physically going to hospitals and quality post-natal care was also made available for women, resulting in the overall growth of the market

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Service type
    • 1.1.2. Age group
    • 1.1.3. Gender
    • 1.1.4. Commercial plan type
    • 1.1.5. Regional scope
    • 1.1.6. Estimates and forecast timeline
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
  • 1.7. List of Secondary Sources
  • 1.8. List of Primary Sources
  • 1.9. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Service type outlook
    • 2.2.2. Age group outlook
    • 2.2.3. Gender outlook
    • 2.2.4. Commercial plan type outlook
    • 2.2.5. Regional outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Virtual Visits Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market driver analysis
    • 3.3.2. Market restraint analysis
  • 3.4. U.S. Virtual Visits Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrant
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Technological landscape
      • 3.4.2.3. Economic landscape

Chapter 4. U.S. Virtual Visits: Service Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. U.S. Virtual Visits Market: Key Takeaways
  • 4.2. U.S. Virtual Visits Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 4.3. Cold and Flu Management
    • 4.3.1. Cold and flu management market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.4. Allergies
    • 4.4.1. Allergies market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.5. Urgent Care
    • 4.5.1. Urgent care market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.6. Preventive Care
    • 4.6.1. Preventive care market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.7. Chronic Care management
    • 4.7.1. Chronic care management market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.8. Behavioral Health
    • 4.8.1. Behavioral health market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Virtual Visits Market: Age Group Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Virtual Visits Market: Key Takeaways
  • 5.2. U.S. Virtual Visits Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 5.3. Age 18-34
    • 5.3.1. Age 18-34 market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.4. Age 35-49
    • 5.4.1. Age 35-49 market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.5. Age 50-64
    • 5.5.1. Age 50-64 market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.6. Age 65 and above
    • 5.6.1. Age 65 and above market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Virtual Visits Market: Gender Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Virtual Visits Market: Key Takeaways
  • 6.2. U.S. Virtual Visits Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 6.3. Male
    • 6.3.1. Male market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 6.4. Female
    • 6.4.1. Female market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Virtual Visits Market: Commercial Plan Type Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. U.S. Virtual Visits Market: Key Takeaways
  • 7.2. U.S. Virtual Visits Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
  • 7.3. Small Group
    • 7.3.1. Small group market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 7.4. Self-Funded/ASO Group Plans
    • 7.4.1. Self-funded/ASO group plans market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 7.5. Medicaid
    • 7.5.1. Medicaid market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 7.6. Medicare
    • 7.6.1. Medicare market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.2. Market Participant Categorization
    • 8.2.1. American Well
      • 8.2.1.1. Company overview
      • 8.2.1.2. Financial performance
      • 8.2.1.3. Product benchmarking
      • 8.2.1.4. Strategic initiatives
    • 8.2.2. MDLIVE
      • 8.2.2.1. Company overview
      • 8.2.2.2. Financial performance
      • 8.2.2.3. Product benchmarking
      • 8.2.2.4. Strategic initiatives
    • 8.2.3. Doctor On Demand by Included Health, Inc.
      • 8.2.3.1. Company overview
      • 8.2.3.2. Financial performance
      • 8.2.3.3. Product benchmarking
      • 8.2.3.4. Strategic initiatives
    • 8.2.4. eVisit
      • 8.2.4.1. Company overview
      • 8.2.4.2. Financial performance
      • 8.2.4.3. Product benchmarking
      • 8.2.4.4. Strategic initiatives
    • 8.2.5. Teladoc Health, Inc.
      • 8.2.5.1. Company overview
      • 8.2.5.2. Financial performance
      • 8.2.5.3. Product benchmarking
      • 8.2.5.4. Strategic initiatives
    • 8.2.6. MeMD
      • 8.2.6.1. Company overview
      • 8.2.6.2. Financial performance
      • 8.2.6.3. Product benchmarking
      • 8.2.6.4. Strategic initiatives
    • 8.2.7. HealthTap, Inc.
      • 8.2.7.1. Company overview
      • 8.2.7.2. Financial performance
      • 8.2.7.3. Product benchmarking
      • 8.2.7.4. Strategic initiatives
    • 8.2.8. Vidyo, Inc.
      • 8.2.8.1. Company overview
      • 8.2.8.2. Financial performance
      • 8.2.8.3. Product benchmarking
      • 8.2.8.4. Strategic initiatives
    • 8.2.9. PlushCare
      • 8.2.9.1. Company overview
      • 8.2.9.2. Financial performance
      • 8.2.9.3. Product benchmarking
      • 8.2.9.4. Strategic initiatives
    • 8.2.10. Zipnosis
      • 8.2.10.1. Company overview
      • 8.2.10.2. Financial performance
      • 8.2.10.3. Product benchmarking
      • 8.2.10.4. Strategic initiatives