市場調査レポート
商品コード
1362941
米国のバーチャル診療の市場規模、シェア、動向分析レポート:サービスタイプ別、商用プランタイプ別、年齢層別、性別、セグメント別予測、2023年~2030年U.S. Virtual Visits Market Size, Share & Trends Analysis Report, By Service Type (Allergies, Urgent Care), By Commercial Plan Type (Small Group, Medicaid), By Age Group, By Gender, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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米国のバーチャル診療の市場規模、シェア、動向分析レポート:サービスタイプ別、商用プランタイプ別、年齢層別、性別、セグメント別予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年09月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のバーチャル診療市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 29.9%で拡大し、2030年には1,055億米ドルに達する見込みです。
米国では、遠隔医療や遠隔診察に対する需要の増加や、新しく先進的な技術の導入が市場の成長にプラスの影響を与えています。スマートフォンやアシスト技術の普及が進んでいることも、市場の急成長の主な要因となっています。
サービス分野では、風邪・インフルエンザ管理が2022年に最大の市場シェアを占めました。市場成長の主な要因は、風邪やインフルエンザのような一般的な症状の治療のために、病院を受診することで新たな病気にかかる可能性を減らすために、患者の遠隔診察に対する需要が高まっていることです。遠隔医療や遠隔診察を通じて遠隔地でも専門医が利用できるようになったことが、バーチャル診療市場に革命をもたらし、市場成長の重要な要因となっています。
年齢別では、18~34歳のセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。この成長は、この年齢層の消費者によるスマートフォンの普及とインターネット利用の増加の結果です。メンタルヘルスの問題に悩む若年成人の増加もここ数年で増加しており、COVID-19期間中はさらに増加したため、市場シェアが大きくなっています。
性別では、2022年の収益シェアは64.5%で女性が市場を独占しています。遠隔医療と遠隔診察に対する需要の増加は、特に妊娠中の女性において追加感染症にかかる可能性を減らすために、COVID-19のために増加しました。バーチャル診療により、すべての人が自宅にいながらにして専門医やより優れた医療施設にアクセスすることが容易になり、この分野と市場全体の成長の大きな要因となっています。
商用プランタイプ別では、自費/ASOグループプランの売上シェアが最大でした。このセグメントの成長は、ASOグループが、回避可能な状態での定期的な病院受診を避けるために、保障プランにバーチャル受診を提案し、奨励した結果です。パンデミック(世界的大流行)の最中には、感染のリスクを避けるため、医療プロバイダーは全国で緊急時以外の受診のみを奨励していました。パンデミックの後、雇用主はますます自己保障プランを好むようになり、爆発的に増加する医療費を削減するために、従業員に費用対効果の高い医療サービスを提供するようになっています。
COVID-19パンデミックは、米国におけるバーチャル診療市場に大きな成長をもたらしました。パンデミックのピーク時に医療の解決策を必要としていた人々によって、遠隔診察は必要とされていた必要なケアを提供していました。バーチャル診療の利用が急増したのは、政府のイニシアチブの結果であり、また実際に病院を訪れて病気に感染することを恐れた結果でもあります。医療提供者にとっても、緊急でないケースで遠隔診療を利用することで負担が軽減され、必要な救済となっています。医療システムの全体的な生産性も向上し、バーチャル診療市場が大成功を収め、将来的にも診察の手段となることが証明されました。
The U.S. virtual visits market size is expected to reach USD 105.5 billion by 2030, expanding at a CAGR of 29.9% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. Increasing demand for telehealth and teleconsultation and introduction of new and advanced technologies has positively impacted the growth of the market in the U.S. Increasing penetration of smartphones and assisted technologies has also been a key factor for the fast growth of the market.
In the service segment, cold and flu management had the largest market share in 2022. The major factor behind the growth of the market is the growing demand for teleconsultations for patients for treatment of common conditions like cold and flu to reduce the chances of contracting additional illnesses due to hospital visits. The availability of specialists through telehealth and teleconsultations, even in remote areas has brought about a revolution in the virtual visits market, acting as a key factor for the growth of the market.
Based on age, the 18 to 34 years segment had the largest market share in 2022. The growth is a result of increasing smartphone penetration and increased internet usage by the consumers in this age group. The increase in the number of young adults suffering from mental health issues has also risen in the past few years and more so during COVID-19, resulting in a large market share.
Based on gender, women dominated the market with a revenue share of 64.5% in 2022. The increasing demand for telemedicine and telehealth has increased due to COVID-19 to reduce the chances of contracting additional infections, especially in pregnant females. The virtual visits made it easier for all to get access to specialists and better healthcare facilities within the comfort of their homes, proving to be a major factor in the growth of this segment and the market overall.
Based on the type of commercial plans, self-funded/ASO group plans had the largest revenue share. Growth in this segment has been a result of ASO groups proposing and encouraging virtual visits in their coverage plans to avoid regular visits to hospitals in avoidable conditions. During the pandemic, only non-emergency visits throughout the country were encouraged by healthcare providers to avoid the risk of infection. In wake of the pandemic, employers are increasingly preferring self-coverage plans and providing cost-effective healthcare services for their employees to diminish the exploding healthcare costs, which is further enhancing the growth of the market.
The COVID-19 pandemic created a massive growth spurt for the virtual visits market in the U.S. With the people needing healthcare solutions during the peak of the pandemic, teleconsultations were providing the necessary care that was needed. The huge jump in the uptake of virtual consultations was a result of government initiatives as well as fear of contracting the disease by physically visiting the hospitals. It came as a necessary relief for the healthcare providers as well, where they were less burdened due to the use of teleconsultations in case of non-emergency cases. The overall productivity of the healthcare system had also improved, proving the virtual visit market has been a great success and would be a way to consult in the future as well.