表紙:複合現実ヘッドセット市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、オペレーティングシステム別、ストレージ別、充電技術別、エンドユーザー別、産業別、解像度別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1321501

複合現実ヘッドセット市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、オペレーティングシステム別、ストレージ別、充電技術別、エンドユーザー別、産業別、解像度別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Mixed Reality Headset Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Operating System, By Storage, By Charging Technology, By End-user, By Industry, By Resolution, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 171 Pages | 納期: 2~10営業日

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複合現実ヘッドセット市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、オペレーティングシステム別、ストレージ別、充電技術別、エンドユーザー別、産業別、解像度別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年07月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 171 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

複合現実ヘッドセット市場の成長と動向

Grand View Research, Incの最新レポートによると、世界の複合現実ヘッドセット市場規模は、2023年から2030年にかけて29.1%のCAGRで成長し、2030年には216億8,000万米ドルに達すると推定されています。

この著しい成長は、世界的にいくつかの産業垂直方向で複合現実ヘッドセットの用途がかなり増加していることに起因しています。様々な企業が効率改善、生産性向上、コスト削減のためにこの技術の可能性を認識しているため、複合現実ヘッドセットは様々な企業用途で牽引力を増しています。バーチャルミーティング、遠隔コラボレーション、バーチャルトレーニング、製品ビジュアライゼーション、プロトタイピングの需要の増加が、複合現実ヘッドセット市場の成長を促進すると予想されます。

ゲームとエンターテインメント産業の継続的な拡大は、ゲーム愛好家がより没入的でインタラクティブな体験に惹かれるようになり、複合現実ヘッドセットの大きな需要を扇動しています。ヘッドセットによって、仮想世界を探検したり、仮想オブジェクトと相互作用したり、多人数参加型体験をしたりすることができます。現在、複数のゲーム会社が複合現実ゲームの開拓に力を入れており、市場に有利な機会が生まれると思われます。

2023年6月、ARゲーム開発で有名なNiantic, Inc.が「Wol」という最新タイトルを発表しました。これは教育的な複合現実体験で、カリフォルニア州の歴史的なレッドウッドの森を通る仮想世界にユーザーを誘う。人工知能を搭載したこの新作は、様々なプラットフォームで教育的で没入感のある体験を提供することを目的としています。この体験はスマートフォンやタブレットでもアクセスできるが、メタ・クエスト・プロやメタ・クエスト2を含むメタ社の複合現実ヘッドセットでは、より強化された体験を提供します。

複合現実ヘッドセット市場の成長は、利用可能なコンテンツの増加によってさらに促進されています。複合現実ヘッドセットの需要が高まるにつれて、コンテンツやアプリケーションの入手可能性も高まっています。コンテンツ制作者や開発者は、教育コンテンツ、ゲーム、シミュレーション、クリエイティブツールなど、魅力的な複合現実体験の創造に向けて多額の投資を行っています。

複合現実ヘッドセット市場レポート・ハイライト

  • コンポーネント別では、様々な企業アプリケーションにおける没入型体験の需要増加により、ハードウェア分野が2022年に72%以上の収益シェアを占めました。
  • オペレーティングシステムでは、アンドロイドセグメントが2022年に55%の大きな収益シェアを占めました。これらの複合現実ヘッドセットは、スマートフォンやタブレットなどの既存のAndroidデバイスとのシームレスな統合を提供します。
  • ストレージに関しては、没入感の高いコンテンツで複合現実体験を提供するためにストレージ容量を拡大する必要性が高まっているため、128GB超セグメントは2023年から2030年にかけて30.6%以上のCAGRを記録します。
  • 充電技術に関しては、ワイヤレス・セグメントは、その利便性の高さから、2030年までに大幅な成長率を記録すると予想されます。
  • エンドユーザーに関しては、遠隔コラボレーション、製造、設計、トレーニング、シミュレーションとともに、製品のデモンストレーション、プロモーション、広告、没入型ショッピングの採用が増加しているため、2022年には商業セグメントが34%以上の大きなシェアを獲得しました。
  • 業種別では、小売・eコマース分野は、バーチャルショッピングイベントや体験による製品需要の増加により、予測期間中に約31%の大幅なCAGRが見込まれています。
  • 解像度の面では、より高解像度のディスプレイを必要とする複合現実の進歩が進んでいることから、4K以上のセグメントは2023年から2030年にかけて32%以上のCAGRを記録すると推定されます。
  • 流通チャネルの面では、オンラインチャネルで幅広い製品、手頃な価格帯、魅力的なオファー、割引などが利用できるため、消費者の嗜好が高まり、オンラインセグメントが大きなCAGRを記録すると推定されます。
  • 地域別では、北米は、複合現実感ソリューション開発の最前線にいる様々な大手ハイテク企業の強い存在感により、予測期間中に約27%の顕著なCAGRで成長すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 産業の展望

  • 市場系統の見通し
  • 産業のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 産業分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • 複合現実ヘッドセット:製品比較
  • 複合現実ヘッドセット:テクノロジーの情勢
    • XRテクノロジーにおけるブロックチェーン
    • エッジおよびクラウドコンピューティング
    • 強化されたセンサーと追跡
    • メタバース
  • 複合現実ヘッドセット市場- 規制状況
  • 複合現実ヘッドセット市場- COVID-19の影響分析

第4章 複合現実ヘッドセット市場:コンポーネントの推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス

第5章 複合現実ヘッドセット市場:オペレーティングシステムの推定・動向分析

  • オペレーティングシステムの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • オペレーティングシステム別
    • Android
    • Windows
    • その他

第6章 複合現実ヘッドセット市場:ストレージの推定・動向分析

  • ストレージの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ストレージ別
    • 128GB未満
    • 128GB超

第7章 複合現実ヘッドセット市場:充電技術の推定・動向分析

  • 充電技術の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 充電技術別
    • 有線
    • 無線

第8章 複合現実ヘッドセット市場:エンドユーザーの推定・動向分析

  • エンドユーザーの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • エンドユーザー別
    • 商業
    • 消費者
    • 軍と政府

第9章 複合現実ヘッドセット市場:産業の推定・動向分析

  • 産業の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 産業別
    • 教育
    • ゲーム
    • メディアとエンターテイメント
    • ヘルスケア
    • 小売とeコマース
    • IT&テレコム
    • エネルギーと再生可能エネルギー
    • 石油・ガス
    • 自動車
    • 製造業
    • スポーツ
    • その他

第10章 複合現実ヘッドセット市場:解像度の推定と推定・動向分析

  • 解像度の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 解像度別
    • HD
    • 4K以上

第11章 複合現実ヘッドセット市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン

第12章 複合現実ヘッドセット市場:地域推定・動向分析

  • 複合現実ヘッドセット市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米の複合現実ヘッドセット市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州の複合現実ヘッドセット市場の推定と予測、2018~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域の複合現実ヘッドセット市場の推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカの複合現実ヘッドセット市場の推定と予測、2018~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東およびアフリカ(MEA)
    • MEAの複合現実ヘッドセット市場の推定と予測、2018~2030年
    • サウジアラビア

第13章 競合情勢

  • 主な参加者
    • Acer Inc.
    • Amber Garage(Holokit)
    • Apple Inc
    • Asus Tek Computer Inc
    • Dell Technologies Inc
    • Hewlett Packard Enterprise
    • HTC Corporation
    • Magic Leap, Inc.
    • Meta Platform Inc
    • Microsoft Corporation
    • Occipital Inc.
    • Pico Technology Co. Ltd.
    • Samsung Electronics Company Limited
    • Valve Corporation
    • Varjo
    • Vuzix
  • 主要市場参入企業による最近の展開と影響
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場での位置づけ
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • 合併と買収
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By Component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By Operating System, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By Storage, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By Charging Technology, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By End-User, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By Industry, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By Resolution, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Mixed Reality Headset Market Revenue Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 10 Key company categorization
  • Table 11 Company Heat Map Analysis
  • Table 12 Key companies undergoing expansions
  • Table 13 Key companies involved in mergers and acquisitions
  • Table 14 Key companies undergoing collaborations
  • Table 15 Key companies launching new products
  • Table 16 Key Companies undertaking R&D activities

List of Figures

  • Fig. 1 Mixed Reality Headset Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot
  • Fig. 8 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 9 Mixed Reality Headset Market Value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 10 Mixed Reality Headset - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 11 Mixed Reality Headset Market Dynamics
  • Fig. 12 Key Market Driver Impact
  • Fig. 13 Key Market Restraint Impact
  • Fig. 14 Mixed Reality Headset Market: PORTER's Five Forces Analysis
  • Fig. 15 Mixed Reality Headset Market: Macroeconomic Analysis
  • Fig. 16 Mixed Reality Headset Market, by Component, Key Takeaways
  • Fig. 17 Component movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Mixed Reality Headset Market, by Operating System, Key Takeaways
  • Fig. 19 Operating System movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Mixed Reality Headset Market, by Storage, Key Takeaways
  • Fig. 21 Storage movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Mixed Reality Headset Market, by Charging Technology, Key Takeaways
  • Fig. 23 Charging Technology movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Mixed Reality Headset Market, by End-User, Key Takeaways
  • Fig. 25 End-User movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Mixed Reality Headset Market, by Industry, Key Takeaways
  • Fig. 27 Industry movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Mixed Reality Headset Market, by Resolution, Key Takeaways
  • Fig. 29 Resolution movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Mixed Reality Headset Market, by Distribution Channel, Key Takeaways
  • Fig. 31 Distribution Channel movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Regional market size estimates & forecasts, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Regional movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Key Company Categorization
  • Fig. 35 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 36 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-100-3

Mixed Reality Headset Market Growth & Trends

The global mixed reality headset market size is estimated to reach USD 21.68 billion by 2030, growing at a CAGR of 29.1% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The significant growth can be ascribed to a considerable rise in the application of mixed reality headsets across several industry verticals globally. Mixed reality headsets are gaining traction in various enterprise applications as various businesses recognize the potential of this technology for improving efficiency, enhancing productivity, and reducing costs. The increasing demand for virtual meetings, remote collaboration, virtual training, product visualization, and prototyping is expected to drive the growth of the market for mixed reality headsets.

The ongoing expansion of the gaming and entertainment industry has instigated a significant demand for mixed reality headsets as gaming enthusiasts are drawn to more immersive and interactive experiences. The headsets allow them to explore virtual worlds, interact with virtual objects, and engage in multiplayer experiences. Several gaming companies are now focusing on the development of mixed reality games, which will create lucrative opportunities for the market.

In June 2023, renowned AR games developer Niantic, Inc. launched its latest title named Wol. It is an educational mixed-reality experience that takes the users into a virtual world through California's historic Redwood Forest. Powered by artificial intelligence, the new title aims to provide an educational and immersive experience across various platforms. Although the experience can be accessed on smartphones and tablets, it provides a more enhanced experience on Meta's mixed-reality headsets, including Meta Quest Pro and Meta Quest 2.

The growth of the market for mixed reality headsets is being further driven by increased content availability. With the increasing demand for mixed-reality headsets, the availability of content and applications is also increasing. Content creators and developers are making hefty investments toward the creation of compelling mixed reality experiences, including educational content, games, simulations, and creative tools.

Mixed Reality Headset Market Report Highlights

  • In terms of component, the hardware segment held over 72% revenue share in 2022 owing to increasing demand for immersive experiences in various enterprise applications
  • In terms of operating system, the Android segment held a significant revenue share of 55% in 2022. These mixed reality headsets offer seamless integration with existing Android devices, such as smartphones and tablets
  • In terms of storage, the >128 GB segment will record a CAGR of over 30.6% from 2023 to 2030 owing to the increasing need for expanded storage spaces to deliver mixed reality experiences with highly immersive content
  • In terms of charging technology, the wireless segment is expected to witness a substantial growth rate by 2030 due to the greater convenience offered by it
  • In terms of end-user, the commercial segment captured a sizeable share of over 34% in 2022, due to the increasing adoption of product demonstration, promotion, advertising, and immersive shopping, along with remote collaboration, manufacturing, designing, training, and simulation
  • In terms of industry, the retail and e-commerce segment is expected to witness a substantial CAGR of approximately 31% during the forecast period owing to increasing product demand due to virtual shopping events and experiences
  • In terms of resolution, the 4K and above segment is estimated to record a CAGR of over 32% from 2023 to 2030 with increasing advancements in mixed reality requiring displays with higher resolution
  • In terms of distribution channel, the online segment is estimated to record a significant CAGR with increasing consumer preference due to the availability of a wide range of offerings, affordable price points, attractive offers, discounts, etc., on online channels
  • In terms of region, North America is expected to grow at a notable CAGR of around 27% over the forecast period owing to the strong presence of various major tech companies that are at the forefront of the development of mixed reality solutions

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape

Chapter 3. Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market driver analysis
    • 3.3.2. Market restraint analysis
    • 3.3.3. Market challenges
    • 3.3.4. Market opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
    • 3.4.2. Macroeconomic Analysis
  • 3.5. Mixed Reality Headsets: Product Comparison
  • 3.6. Mixed Reality Headsets: Technology Landscape
    • 3.6.1. Blockchain in XR Technology
    • 3.6.2. Edge and Cloud Computing
    • 3.6.3. Enhanced Sensors and Tracking
    • 3.6.4. The Metaverse
  • 3.7. Mixed Reality Headset Market - Regulatory Landscape
  • 3.8. Mixed Reality Headset Market - COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. Mixed Reality Headset Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Mixed Reality Headset Estimates & Forecast, By Component (USD Million)
    • 4.2.1. Hardware
    • 4.2.2. Software
    • 4.2.3. Services

Chapter 5. Mixed Reality Headset Market: Operating System Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Operating System Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecast, By Operating System (USD Million)
    • 5.2.1. Android
    • 5.2.2. Windows
    • 5.2.3. Others

Chapter 6. Mixed Reality Headset Market: Storage Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Storage Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecast, By Storage (USD Million)
    • 6.2.1. <128 GB
    • 6.2.2. >128 GB

Chapter 7. Mixed Reality Headset Market: Charging Technology Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Charging Technology Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecast, By Charging Technology (USD Million)
    • 7.2.1. Wired
    • 7.2.2. Wireless

Chapter 8. Mixed Reality Headset Market: End-User Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. End-User Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecast, By End-User (USD Million)
    • 8.2.1. Commercial
    • 8.2.2. Consumer
    • 8.2.3. Military & Government

Chapter 9. Mixed Reality Headset Market: Industry Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. Industry Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 9.2. Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecast, By Industry (USD Million)
    • 9.2.1. Education
    • 9.2.2. Gaming
    • 9.2.3. Media and Entertainment
    • 9.2.4. Healthcare
    • 9.2.5. Retail and E-Commerce
    • 9.2.6. IT & Telecom
    • 9.2.7. Energy and Renewables
    • 9.2.8. Oil and Gas
    • 9.2.9. Automotive
    • 9.2.10. Manufacturing
    • 9.2.11. Sports
    • 9.2.12. Others

Chapter 10. Mixed Reality Headset Market: Resolution Estimates & Trend Analysis

  • 10.1. Resolution Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 10.2. Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecast, By Resolution (USD Million)
    • 10.2.1. HD
    • 10.2.2. 4K and Above

Chapter 11. Mixed Reality Headset Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 11.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 11.2. Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
    • 11.2.1. Online
    • 11.2.2. Offline

Chapter 12. Mixed Reality Headset Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 12.1 Mixed Reality Headset Market: Regional Outlook
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 North America mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.2.2 U.S.
      • 12.2.2.1 U.S. mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.2.3 Canada
      • 12.2.3.1 Canada mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Europe mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.3.2 UK
      • 12.3.2.1 UK mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.3.3 Germany
      • 12.3.3.1 Germany mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.3.4 France
      • 12.3.4.1 France mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.3.5 Italy
      • 12.3.5.1 Italy mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.3.6 Spain
      • 12.3.6.1 Spain mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Asia Pacific mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.4.2 China
      • 12.4.2.1 China mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.4.3 Japan
      • 12.4.3.1 Japan mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.4.4 India
      • 12.4.4.1 India mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.4.5 South Korea
      • 12.4.5.1 South Korea mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.4.6 Australia
      • 12.4.6.1 Australia mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 12.5 Latin America
    • 12.5.1 Latin America mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.5.2 Brazil
      • 12.5.2.1 Brazil mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.5.3 Mexico
      • 12.5.3.1 Mexico mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 12.6 Middle East and Africa (MEA)
    • 12.6.1 MEA mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 12.6.2 Saudi Arabia
      • 12.6.2.1 Saudi Arabia mixed reality headset market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 13. Competitive Landscape

  • 13.1 Key Participants
    • 13.1.1. Acer Inc.
    • 13.1.2. Amber Garage (Holokit)
    • 13.1.3. Apple Inc
    • 13.1.4. Asus Tek Computer Inc
    • 13.1.5. Dell Technologies Inc
    • 13.1.6. Hewlett Packard Enterprise
    • 13.1.7. HTC Corporation
    • 13.1.8. Magic Leap, Inc.
    • 13.1.9. Meta Platform Inc
    • 13.1.10. Microsoft Corporation
    • 13.1.11. Occipital Inc.
    • 13.1.12. Pico Technology Co. Ltd.
    • 13.1.13. Samsung Electronics Company Limited
    • 13.1.14. Valve Corporation
    • 13.1.15. Varjo
    • 13.1.16. Vuzix
  • 13.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
  • 13.3 Company Categorization
  • 13.4 Participant's Overview
  • 13.5 Financial Performance
  • 13.6 Product Benchmarking
  • 13.7 Company Market Positioning
  • 13.8 Company Market Share Analysis, 2022
  • 13.9 Company Heat Map Analysis
  • 13.10 Strategy Mapping
    • 13.10.1 Expansion
    • 13.10.2 Mergers & Acquisition
    • 13.10.3 Collaborations
    • 13.10.4 New product launches
    • 13.10.5 Research & Development