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市場調査レポート
商品コード
1268897
ウォッカの市場規模、シェア、動向分析レポート、タイプ別(フレーバー付き、無香料)、流通チャネル別(オフトレード、オントレード)、地域別、セグメント別、予測、2023年~2030年Vodka Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Flavored, Non-Flavored), By Distribution Channel (Off-Trade, On-Trade), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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ウォッカの市場規模、シェア、動向分析レポート、タイプ別(フレーバー付き、無香料)、流通チャネル別(オフトレード、オントレード)、地域別、セグメント別、予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年04月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 92 Pages
納期: 2~10営業日
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世界のウォッカ市場規模は2030年に402億5,000万米ドルに達すると推定され、予測期間中はCAGR5.6%で拡大すると予測されています。
ミレニアル世代は、過去においてアルコール飲用者のかなりの割合を占めており、この傾向は予測期間中も続くと予想されます。この世代は購買力が高く、レストランやパブによく行く消費者の大きな割合を占めているため、アルコール飲料市場にとって主要な人口層です。その結果、ウォッカを含む様々な飲食物の最も有力な購買層となっているようです。
ウォッカをベースにしたプレミックスカクテル、スピリッツ、ハードセルターなどのRTD(Ready to Drink)飲料は、新製品開発が大幅に増加しており、市場を牽引することが期待されます。例えば、2022年3月、Svedkaブランドで、Constellation Brands社は、缶入りウォッカのラインを発売しました。Tea Spritzラインは、本物の紅茶、スパークリングウォーター、天然のトロピカルフルーツフレーバーを組み合わせたスピリッツベースのハードセルターと説明されており、3つのフレーバーが用意されています:オレンジマンゴー、パイナップルグァバ(いずれもウコン入り)、ラズベリーキウイの3種類です。
ビールやワインとは異なり、レストランやバーでのウォッカの消費量は伸びています。今後もオンプレミスでの消費を上回る成長が見込まれます。COVID-19の混乱後、消費者がバーに戻ったことで、ウォッカのオンプレミス消費は促進され、この動向は今後も続くと予想されます。2019年のIWSRドリンク市場分析によると、米国のウォッカのオンプレミス販売総額は5.9%増加し、例えばGrey Gooseは2021年にオンプレミス販売が181%増加し、プレミアムウォッカのメーカーに有利な機会を提供しています。
特にミレニアル世代の人々の間で高級フレーバーウォッカの需要が高まっていることから、フレーバーセグメントは予測期間中に最も速い成長率を示すと予想されています。主要企業は、さまざまなウォッカ製品を提供し、「すぐに飲める」ドリンクカテゴリーを開拓しようとしています。新たに発売された商品には、DEWAR'Sブレンデッドスコッチウイスキーを使った「ウイスキーサワー」、BACARDIラムを使った「ラムダイキリ」、42BELOWウォッカを使った「エスプレッソマティーニカクテル」「パッションフルーツマティーニカクテル」等があります。このような取り組みにより
オフトレード分野は、小売店が提供する割引や販促キャンペーンにより、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。小売店では、様々な種類のアルコールを簡単に手に入れることができるため、予測期間中に顕著な成長が期待されます。
アジア太平洋地域は、予測期間中に6.1%のCAGRで成長すると予想されています。アジア太平洋はウォッカの主要市場の一つであり、同地域ではより質の高い飲料に対する人々の支出が増加しているためです。中国では、大流行が始まって以来、アルコールをオンラインで購入するようになったことはよく知られています。IWSRが発表した調査結果によると、2019年から2020年にかけて、中国のアルコールeコマース部門の金額は約20%増加したというデータが出ています。中国におけるアルコールのオンライン販売の浸透が進んだことが、ウォッカ市場の成長を後押ししています。
主要メーカーは、Diageo、Bacardi Limited、Pernod Ricardです。また、市場の大手企業は、複数の州にサービスを提供する地域ブランドの買収という動向を打ち出しています。プレイヤーは、事業の規模拡大だけでなく、一貫したサービスが顧客に与えるプラスの影響という点でも、地域ブランドの重要性と優位性を認識しているのです。
The global vodka market size was estimated to reach USD 40.25 billion in 2030 and is expected to expand at a CAGR of 5.6% over the forecast period. Millennials have accounted for a significant percentage of alcohol drinkers in the recent past and this trend is anticipated to continue over the forecast period. The generation exhibits significant purchasing power and represents a major demographic for the alcoholic beverages market as they form a major percentage of consumers frequently visiting restaurants and pubs. As a result, they appear to be the most powerful buyers of various food and drink items, including vodka.
Vodka-based Ready to Drink (RTD) beverages such as pre-mixed cocktails, spirits, and hard seltzers are witnessing a huge increase in new product development, which is expected to drive the market. For example, in March 2022, under the Svedka brand, Constellation Brands launched a canned vodka line. The Tea Spritz line is described as a spirit-based hard seltzer that combines real tea, sparkling water, and natural tropical fruit flavors and is available in three flavors: Orange Mango, Pineapple Guava (both of which include turmeric), and Raspberry Kiwi.
Unlike beer and wine, vodka consumption at restaurants and bars has been growing. The growth is expected to continue outpacing on-premise consumption. With consumers' return to bars following the COVID-19 disruptions, vodka's on-premise consumption has been fueled, and this trend is anticipated to continue. According to IWSR Drinks Market Analysis in 2019, total vodka on-premise sales increased by 5.9% in the U.S. Grey Goose, for example, saw a 181% increase in on-premises sales in 2021, presenting lucrative opportunities for premium vodka manufacturers.
The flavored segment is anticipated to witness the fastest growth rate during the forecast period owing to the growing demand for high-end flavored vodka, especially among the millennial population. key companies are trying to offer a variety of vodka products and pioneer the 'ready-to-shake' drinks category. The newly launched product line includes the 'Whisky Sour' with DEWAR'S Blended Scotch whisky, 'Rum Daiquiri' made with BACARDI rum, and the 'Espresso Martini Cocktail' and 'Passion Fruit Martini Cocktail' made with 42BELOW vodka. With such initiatives
The off-trade segment is expected to register significant growth during the forecast period owing to the discounts and promotional offers provided by the retail outlets. The ease of accessing different varieties of alcohol at the outlets is expected to notable growth during the forecast period.
Asia Pacific is expected to register a significant CAGR of 6.1% during the forecast period. Asia Pacific is one of the leading markets for vodka owing to increased spending from people on better quality beverages in the region. In China, there has been a well-documented shift to buying alcohol online since the start of the pandemic. According to the study published by IWSR, the data shows that from 2019-2020, the value of China's alcohol e-commerce sector grew by approximately 20%. The increased penetration of online sales of alcohol in China is driving the growth of the vodka market.
Leading manufacturers are Diageo, Bacardi Limited, and Pernod Ricard. Large players in the market are also setting the trend of acquiring regional brands that serve multiple states. Players are recognizing the importance and dominance of regional brands, not just in terms of scaling their businesses but also in terms of the positive impact of consistent service on customers.