市場調査レポート
商品コード
1268897

ウォッカの市場規模、シェア、動向分析レポート、タイプ別(フレーバー付き、無香料)、流通チャネル別(オフトレード、オントレード)、地域別、セグメント別、予測、2023年~2030年

Vodka Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Flavored, Non-Flavored), By Distribution Channel (Off-Trade, On-Trade), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 92 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ウォッカの市場規模、シェア、動向分析レポート、タイプ別(フレーバー付き、無香料)、流通チャネル別(オフトレード、オントレード)、地域別、セグメント別、予測、2023年~2030年
出版日: 2023年04月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 92 Pages
納期: 2~10営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ウォッカの市場成長と動向:

世界のウォッカ市場規模は2030年に402億5,000万米ドルに達すると推定され、予測期間中はCAGR5.6%で拡大すると予測されています。

ミレニアル世代は、過去においてアルコール飲用者のかなりの割合を占めており、この傾向は予測期間中も続くと予想されます。この世代は購買力が高く、レストランやパブによく行く消費者の大きな割合を占めているため、アルコール飲料市場にとって主要な人口層です。その結果、ウォッカを含む様々な飲食物の最も有力な購買層となっているようです。

ウォッカをベースにしたプレミックスカクテル、スピリッツ、ハードセルターなどのRTD(Ready to Drink)飲料は、新製品開発が大幅に増加しており、市場を牽引することが期待されます。例えば、2022年3月、Svedkaブランドで、Constellation Brands社は、缶入りウォッカのラインを発売しました。Tea Spritzラインは、本物の紅茶、スパークリングウォーター、天然のトロピカルフルーツフレーバーを組み合わせたスピリッツベースのハードセルターと説明されており、3つのフレーバーが用意されています:オレンジマンゴー、パイナップルグァバ(いずれもウコン入り)、ラズベリーキウイの3種類です。

ビールやワインとは異なり、レストランやバーでのウォッカの消費量は伸びています。今後もオンプレミスでの消費を上回る成長が見込まれます。COVID-19の混乱後、消費者がバーに戻ったことで、ウォッカのオンプレミス消費は促進され、この動向は今後も続くと予想されます。2019年のIWSRドリンク市場分析によると、米国のウォッカのオンプレミス販売総額は5.9%増加し、例えばGrey Gooseは2021年にオンプレミス販売が181%増加し、プレミアムウォッカのメーカーに有利な機会を提供しています。

特にミレニアル世代の人々の間で高級フレーバーウォッカの需要が高まっていることから、フレーバーセグメントは予測期間中に最も速い成長率を示すと予想されています。主要企業は、さまざまなウォッカ製品を提供し、「すぐに飲める」ドリンクカテゴリーを開拓しようとしています。新たに発売された商品には、DEWAR'Sブレンデッドスコッチウイスキーを使った「ウイスキーサワー」、BACARDIラムを使った「ラムダイキリ」、42BELOWウォッカを使った「エスプレッソマティーニカクテル」「パッションフルーツマティーニカクテル」等があります。このような取り組みにより

オフトレード分野は、小売店が提供する割引や販促キャンペーンにより、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。小売店では、様々な種類のアルコールを簡単に手に入れることができるため、予測期間中に顕著な成長が期待されます。

アジア太平洋地域は、予測期間中に6.1%のCAGRで成長すると予想されています。アジア太平洋はウォッカの主要市場の一つであり、同地域ではより質の高い飲料に対する人々の支出が増加しているためです。中国では、大流行が始まって以来、アルコールをオンラインで購入するようになったことはよく知られています。IWSRが発表した調査結果によると、2019年から2020年にかけて、中国のアルコールeコマース部門の金額は約20%増加したというデータが出ています。中国におけるアルコールのオンライン販売の浸透が進んだことが、ウォッカ市場の成長を後押ししています。

主要メーカーは、Diageo、Bacardi Limited、Pernod Ricardです。また、市場の大手企業は、複数の州にサービスを提供する地域ブランドの買収という動向を打ち出しています。プレイヤーは、事業の規模拡大だけでなく、一貫したサービスが顧客に与えるプラスの影響という点でも、地域ブランドの重要性と優位性を認識しているのです。

ウォッカ市場のレポートハイライト

  • 2022年、ノンフレーバーセグメントが65%超の最大シェアを占める。ノンフレーバーウォッカの需要は、天然成分で作られたアルコールの消費を促す健康志向の高まりに起因すると考えられます。
  • オントレード部門は、2022年に67%以上の大きな市場シェアを占めています。このセグメントの成長は、パブの数の増加や病院産業の拡大に起因していると考えられます。
  • 欧州は予測期間中に5.8%という大幅なCAGRで成長すると予想されています。プレミアムウォッカの需要の高まりとカクテル文化の高まりが、この地域のウォッカ市場の成長促進要因となっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • セグメント別の見通し
  • 地域別の見通し

第3章 ウォッカ市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 原材料の見通し
    • 製造業の展望
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 ウォッカ市場:消費者行動分析

  • 消費者の動向と好み
  • 購買行動に影響を与える要因
  • 消費者向けサービスの導入動向
  • 主な観察と調査結果

第5章 ウォッカ市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • フレーバー付き
  • 無香料

第6章 ウォッカ市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • オフトレード
  • オントレード

第7章 ウォッカ市場:地域推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 北米
    • 種類別、2017~2030年
    • 流通チャネル別、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 種類別、2017~2030年
    • 流通チャネル別、2017~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • ロシア
    • イタリア
  • アジア太平洋地域
    • 種類別、2017~2030年
    • 流通チャネル別、2017~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • 種類別、2017~2030年
    • 流通チャネル別、2017~2030年
    • ブラジル
    • アルゼンチン
  • 中東とアフリカ
    • 種類別、2017~2030年
    • 流通チャネル別、2017~2030年
    • 南アフリカ

第8章 競合分析

  • 主要市場参入企業別最近の動向と影響分析
  • 会社の分類
  • 参加者の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2022年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • このセクションで分析される主要企業のリストは次のとおりです
    • Brown-Forman Corporation
    • Diageo
    • Pernod Ricard
    • Belvedere Vodka
    • Bacardi Limited
    • Constellation Brands, Inc.
    • Proximo Spirits, Inc.
    • Distell Limited
    • Stoli Group
    • Iceberg Vodka Corporation
図表

List of Tables

  • 1. Vodka market estimates & forecast, by type (USD Million)
  • 2. Vodka market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • 3. U.S. macro-economic outlay
  • 4. Canada macro-economic outlay
  • 5. U.K. macro-economic outlay
  • 6. Germany macro-economic outlay
  • 7. France macro-economic outlay
  • 8. Russia macro-economic outlay
  • 9. Italy macro-economic outlay
  • 10. China macro-economic outlay
  • 11. India macro-economic outlay
  • 12. Japan macro-economic outlay
  • 13. Brazil macro-economic outlay
  • 14. Argentina macro-economic outlay
  • 15. South Africa macro-economic outlay
  • 16. Recent developments & impact analysis, by key market participants

List of Figures

  • 1. Vodk market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. Vodka market - Industry value chain analysis
  • 10. Vodka market dynamics
  • 11. Vodka market: PORTER's analysis
  • 12. Vodka market, by type: Key takeaways
  • 13. Vodka market, by type: Market share, 2022 & 2030
  • 14. Vodka market estimates & forecasts, by flavored, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 15. Vodka market estimates & forecasts, by non-flavored, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 16. Vodka market, by distribution channel: Key takeaways
  • 17. Vodka market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • 18. Vodka market revenue, by region, 2022 & 2030, (USD Million)
  • 19. Regional marketplace: Key takeaways
  • 20. North America vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 21. U.S. vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 22. Canada vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. Europe vodka market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 24. U.K. vodka market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 25. Germany vodka market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 26. France vodka market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 27. Russia vodka market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 28. Italy vodka market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 29. Asia Pacific vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 30. China vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 31. India vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 32. Japan vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 33. Central & South America vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 34. Brazil vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 35. Argentina vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 36. Middle East & Africa vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 37. South Africa vodka market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 38. Key company categorization
  • 39. Company market share analysis, 2022 (Value % Share)
目次
Product Code: GVR-4-68039-924-4

Vodka Market Growth & Trends:

The global vodka market size was estimated to reach USD 40.25 billion in 2030 and is expected to expand at a CAGR of 5.6% over the forecast period. Millennials have accounted for a significant percentage of alcohol drinkers in the recent past and this trend is anticipated to continue over the forecast period. The generation exhibits significant purchasing power and represents a major demographic for the alcoholic beverages market as they form a major percentage of consumers frequently visiting restaurants and pubs. As a result, they appear to be the most powerful buyers of various food and drink items, including vodka.

Vodka-based Ready to Drink (RTD) beverages such as pre-mixed cocktails, spirits, and hard seltzers are witnessing a huge increase in new product development, which is expected to drive the market. For example, in March 2022, under the Svedka brand, Constellation Brands launched a canned vodka line. The Tea Spritz line is described as a spirit-based hard seltzer that combines real tea, sparkling water, and natural tropical fruit flavors and is available in three flavors: Orange Mango, Pineapple Guava (both of which include turmeric), and Raspberry Kiwi.

Unlike beer and wine, vodka consumption at restaurants and bars has been growing. The growth is expected to continue outpacing on-premise consumption. With consumers' return to bars following the COVID-19 disruptions, vodka's on-premise consumption has been fueled, and this trend is anticipated to continue. According to IWSR Drinks Market Analysis in 2019, total vodka on-premise sales increased by 5.9% in the U.S. Grey Goose, for example, saw a 181% increase in on-premises sales in 2021, presenting lucrative opportunities for premium vodka manufacturers.

The flavored segment is anticipated to witness the fastest growth rate during the forecast period owing to the growing demand for high-end flavored vodka, especially among the millennial population. key companies are trying to offer a variety of vodka products and pioneer the 'ready-to-shake' drinks category. The newly launched product line includes the 'Whisky Sour' with DEWAR'S Blended Scotch whisky, 'Rum Daiquiri' made with BACARDI rum, and the 'Espresso Martini Cocktail' and 'Passion Fruit Martini Cocktail' made with 42BELOW vodka. With such initiatives

The off-trade segment is expected to register significant growth during the forecast period owing to the discounts and promotional offers provided by the retail outlets. The ease of accessing different varieties of alcohol at the outlets is expected to notable growth during the forecast period.

Asia Pacific is expected to register a significant CAGR of 6.1% during the forecast period. Asia Pacific is one of the leading markets for vodka owing to increased spending from people on better quality beverages in the region. In China, there has been a well-documented shift to buying alcohol online since the start of the pandemic. According to the study published by IWSR, the data shows that from 2019-2020, the value of China's alcohol e-commerce sector grew by approximately 20%. The increased penetration of online sales of alcohol in China is driving the growth of the vodka market.

Leading manufacturers are Diageo, Bacardi Limited, and Pernod Ricard. Large players in the market are also setting the trend of acquiring regional brands that serve multiple states. Players are recognizing the importance and dominance of regional brands, not just in terms of scaling their businesses but also in terms of the positive impact of consistent service on customers.

Vodka Market Report Highlights:

  • Non-Flavored segment held the largest share of over 65% in 2022. The demand for non-flavored vodka can be attributed to the growth in health consciousness which encourages the consumption of alcohol made with natural ingredients
  • On-Trade segment held a significant market share of more than 67% in 2022. The growth of the segment can be attributed to the growing number of pubs and expanding hospitality industry
  • Europe is expected to register a significant CAGR of 5.8% during the forecast period. The rising demand for premium vodka and the growing cocktail culture are the key drivers for the growth of the vodka market in the region

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. Vodka Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Outlook
    • 3.2.2. Manufacturing Outlook
    • 3.2.3. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challanges
  • 3.4. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Vodka Market: Consumer Behaviour Analysis

  • 4.1. Consumer Trends & Preferences
  • 4.2. Factors Influencing Buying Behavior
  • 4.3. Consumer Service Adoption Trends
  • 4.4. Key Observations & Findings

Chapter 5. Vodka Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Flavored
    • 5.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Non-Flavored
    • 5.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Vodka Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. Off-Trade
    • 6.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. On-Trade
    • 6.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Vodka Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. U.S.
      • 7.2.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.5. Canada
      • 7.2.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.5.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.2.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. U.K.
      • 7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Germany
      • 7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. France
      • 7.3.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.6.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.7. Russia
      • 7.3.7.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.7.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.7.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.8. Italy
      • 7.3.8.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.8.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.8.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. China
      • 7.4.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. India
      • 7.4.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Japan
      • 7.4.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.6.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.4. Brazil
      • 7.5.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.4.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.5. Argentina
      • 7.5.5.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.5.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.5.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East & Africa
    • 7.6.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. South Africa
      • 7.6.4.1. Market estimates and forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.2. Market estimates and forecast, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.3. Market estimates and forecast, by distribution channel, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2022 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. List of key companies analyzed in this section include:
    • 8.9.1. Brown-Forman Corporation
    • 8.9.2. Diageo
    • 8.9.3. Pernod Ricard
    • 8.9.4. Belvedere Vodka
    • 8.9.5. Bacardi Limited
    • 8.9.6. Constellation Brands, Inc.
    • 8.9.7. Proximo Spirits, Inc.
    • 8.9.8. Distell Limited
    • 8.9.9. Stoli Group
    • 8.9.10. Iceberg Vodka Corporation