市場調査レポート
商品コード
1178735
ライセンススポーツ商品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(スポーツアパレル、玩具・ゲーム、その他)、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年Licensed Sports Merchandise Market Size, Share & Trends Analysis Report By Products (Sports Apparel, Toys and Games, Others), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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ライセンススポーツ商品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(スポーツアパレル、玩具・ゲーム、その他)、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年 |
出版日: 2022年12月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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ライセンススポーツ商品市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ライセンススポーツ商品の世界市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR4.9%を記録し、2030年には490億米ドルに達すると予測されています。市場拡大の主な要因の1つは、スポーツ愛好家の人口増加、都市化の進展、オンライン小売業の拡大です。
また、地域や世界のスポーツリーグの数が顕著に増加していることも、市場の成長を後押ししています。職場や学校で着用できるヨガパンツやスウェットパンツ、ジム用タンクなど、スポーツレジャー用のアパレルやフットウェアの需要が高まっていることも、市場成長の原動力となっています。消費者の好みは、従来の小売チャネルから、豊富な品揃えと本物の高級品を手頃な価格で購入できる便利なショッピング体験を提供するオンラインプラットフォームへと常に移行しています。
COVID-19期間中、ライセンススポーツ商品市場は予想外の課題に直面しました。パンデミックにより、オリンピックやワールドカップなどの主要なスポーツ大会が延期され、スポーツライセンス商品の販売にマイナスの影響を及ぼしました。また、物流にも制約があり、ライセンススポーツ商品市場にマイナスの影響を与えました。2022年にライセンス世界が発表したレポートによると、パンデミックにより大きな混乱を被ったスポーツ産業は、2021年に反発を見せ、2019年から8.0%の成長を遂げました。
2021年には、6歳以上のアメリカ人の54.0%が一度でもアウトドアレクリエーションに参加し、過去最高の参加者数を記録しました。COVID-19が継続され、ワクチンが利用できるようになると、ほとんどの制限が解除されました。しかし、多くの国で政府がそれまで課していた制限を減らすにつれて、企業も前進しています。2022年にOutdoor Foundationが発表したレポートによると、2021年のアウトドアレクリエーション参加者数は2.2%増の1億6420万人でした。そのため、予測期間中は市場の回復がプラスに働くと予想されます。
スポーツチームやアスリートの推薦を受けた製品やグッズを、スポーツライセンス商品と定義しています。スポーツ用品、玩具、スポーツ用アクセサリー、ビデオゲーム、衣料品、靴などが含まれます。スポーツ事業者は、商標登録されたロゴやデザインなどのブランドを使用した商品を販売することで、ライセンス団体から一定額のロイヤリティを受け取ることができます。スポーツやビデオゲームのファンは、公式ライセンスのスポーツウェアやスポーツアクセサリーを身に付けて楽しんでいます。
通気性、軽量性、防水性に優れたスポーツウェアやアクセサリーは、プレミアム価格からリーズナブルな価格帯で市場に提供されています。様々な商品を購入するために、オンラインショップを利用するお客様が増えています。スポーツイベントやコンテスト、トーナメントの商業化により、伝統的なスポーツやeスポーツに多額の投資が行われています。ランニング、水泳、サイクリングなどの持久系スポーツの人気が非常に高まっているため、アウトドアやスポーツのライセンスウェアの市場が拡大しています。
その他製品セグメントは2022年の市場シェアをリードしており、予測期間中に需要の漸増が見込まれます。その他の製品セグメントは、2022年に33.7%以上のトップシェアを占め、近い将来に大きな成長を示すことが期待されます。この成長の背景には、スポーツリーグの増加や、世界のスポーツイベントのファン層の拡大があると考えられます。
その他の分野では、キーホルダー、マグカップ、カップなどの製品があります。トレンドのスポーツクラブ用キーホルダー、マグカップ、カップ、アクセサリーの発売が増加し、予測期間中に同分野が拡大することが予想されます。また、スポーツ用品のオンラインショッピングが急増しており、近い将来、同分野の成長につながる機会が生まれると予測されます。
オフライン分野は、2022年の売上高シェアが70.6%でした。製品の物理的な展示や製品の特徴を確認できることが、オフラインの販売・流通経路の人気を高める主な要因となっています。米国の消費者は、主に量販店、次いで小売店、百貨店、専門店でオフラインでの購入を好むと報告されています。
北米は2022年に最大市場として浮上し、2030年には世界市場の52.01%近いシェアを占めると推定されています。市場の優位性は、特に大学生や専門学校生の間で野球、バスケットボール、サッカーなどのスポーツへの参加が増加していること、一般市民の間でアクティブなライフスタイルが定着していること、健康やフィットネス活動の採用が増加していることに起因しており、これらは北米のライセンススポーツ商品業界の市場参入企業に新たな成長の機会をもたらすと思われます。
ライセンススポーツ商品市場の主要プレイヤーは、製品提供の多様化と拡大に注力しています。M&Aは主要なプレーヤーが採用する顕著な戦略です。メーカーは、他者に対する競争優位性を得るために、強固なサービスを提供しています。
ライセンススポーツ商品市場レポートハイライト
2021年の市場セグメンテーションでは、その他の製品セグメントが市場シェアをリードしており、予測期間中も需要の漸増が見込まれます。その他製品セグメントは、2022年に33.7%以上の主要な市場シェアを占め、近い将来に大きな成長を示すことが期待されます。この成長は、スポーツリーグの数の増加や、世界のスポーツイベントのファン層の拡大が、このセグメントの成長を支えていることに起因していると思われる
オフライン分野は、2022年の売上高シェアが70.6%となっています。製品の物理的な展示や製品の特徴を確認できることが、オフラインの販売・流通チャネルの人気を高める主な要因となっている
北米は2022年に最大市場として浮上し、2030年には世界市場の52.01%のシェアを占めると推定されます。市場の優位性は、特に大学生や専門学校生の間で野球、バスケットボール、サッカーなどのスポーツへの参加が増加していること、一般市民の間でアクティブなライフスタイルが定着していること、健康やフィットネス活動の採用が増加していることが、北米のライセンススポーツ商品業界の市場参入企業に新しい成長機会をもたらすと考えられる要因であると考えられる
The global licensed sports merchandise market size is expected to reach USD 49.0 billion in 2030 registering a CAGR of 4.9% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. One of the major factors driving the market's expansion is the growing population of sports enthusiasts, together with increased urbanization and the expansion of the online retail industry.
The growth of the market is also being aided by a notable rise in the number of regional and worldwide sports leagues. Increasing demand for sports leisure apparel and footwear, including yoga pants, sweatpants, and gym tanks that can be worn at workplaces and schools, fuels the market growth. Consumer preference is constantly shifting from traditional retailing channels, towards online platforms that provide a large selection of products and a convenient shopping experience for buying genuine premium-quality goods at reasonable costs.
During COVID-19 licensed sports merchandise market faced unexpected challenges. Due to the pandemic, major sports tournaments like the Olympics, World Cups, etc. were postponed, which had a negative impact on the sales of licensed sports merchandise. Also, there was a restriction on logistics which negatively impacted the licensed sports merchandise market. According to a report published by License Global in 2022, after suffering significant disruptions due to the pandemic, the sports industry saw a rebound in 2021, growing by 8.0% since 2019.
In 2021, 54.0% of Americans, age 6 and over participated in outdoor recreation at least once, the highest number of participants on record. As COVID-19 continued and vaccines became available most restrictions were lifted. However, as governments in many countries reduced the previously imposed restrictions, companies are making progress. According to a report published by Outdoor Foundation in 2022, the outdoor recreation participant base grew by 2.2% in 2021 to 164.2 million participants. As a result, the market recovery is anticipated to impact positively during the forecast period.
Products and goods that have the endorsement of a sports team or athlete are defined as licensed sports merchandise. It covers products like sporting goods, toys, and accessories for sports, video games, clothes, and footwear. Sports entities receive a fixed amount of royalty payments from licensing organizations for goods sold with their trademarked logos, designs, and other branding. Fans of sports and video games enjoy wearing officially licensed sports gear and sports accessories.
Sports apparel and accessories that are breathable, light, and waterproof are offered in the market at premium and reasonable price points. Customers are increasingly using online shops to purchase a variety of goods. Significant investments in traditional and e-sports have resulted from the commercialization of athletic events, contests, and tournaments. The market for licensed outdoor and sports apparel is growing as endurance sports like running, swimming, and cycling are gaining enormous popularity.
The others product segment led the market share in 2022 and is expected to witness progressive growth in demand during the forecast period. The others product segment accounted for the leading market share of more than 33.7% in 2022 and is expected to witness significant growth in the near future. The growth can be attributed to the rising number of sports leagues and the growing fan base of sports events worldwide.
Under the other segment products include such as keychains, mugs, cups, etc. An increase in the launch of trendy sports club key chains, mugs, cups, and accessories are expected to augment the segment during the forecast period. Furthermore, a surge in online shopping for sporting goods is projected to create prospective opportunities for the growth of the segment in the near future.
The offline segment accounted for a revenue share of 70.6% in 2022. Physical display of the products and the ability to check product features have been major factors driving the popularity of offline sales and distribution channels. Consumers in the U.S. have reported a preference for offline purchases, mainly from mass merchants, followed by retail, department, and specialty stores.
North America emerged as the largest market in 2022 and is estimated to account for close to 52.01% share of the global market by 2030. Market dominance can be attributed to the increased participation in sports like baseball, basketball, and soccer, particularly among college and university students, active lifestyles among the general public, and an increase in the adoption of health and fitness activities which are likely to create new growth opportunities for the market players in North America licensed sports merchandise industry.
The major players in the licensed sports merchandise market focus on diversifying and expanding the range of their product offerings. Mergers & acquisitions are the prominent strategies adopted by the key players. Manufacturers are providing robust services to gain a competitive advantage over others.