市場調査レポート
商品コード
1236097
ライセンシングスポーツマーチャンダイズの世界市場規模調査&予測、製品別(スポーツアパレル、スポーツフットウェア、玩具・ゲーム、その他)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別分析、2022-2029年Global Licensed Sports Merchandise Market Size study & Forecast, by Product (Sports Apparel, Sports Footwear, Toys and Games, Others), by Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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ライセンシングスポーツマーチャンダイズの世界市場規模調査&予測、製品別(スポーツアパレル、スポーツフットウェア、玩具・ゲーム、その他)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のライセンススポーツグッズ市場は、2021年に約319億2,000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には4.90%以上の成長率で順調に成長すると予測されています。
スポーツ選手やスポーツ団体の推薦を受けた様々なグッズは、ライセンススポーツグッズと呼ばれています。スポーツ用品、ゲーム、衣類、靴、アクセサリーなど、男性、女性、子供向けの商品で構成され、色合いやバリエーション、サイズも多岐に渡ります。スポーツファンの増加、都市化の進展、オンライン小売業の成長などが、市場拡大の主な要因となっています。また、国内外のスポーツリーグの数が顕著に増加した結果、この業界は拡大しています。従来の小売チャネルは、幅広い商品と便利なショッピング体験を提供し、本物のプレミアム品質の商品を手頃な価格で購入できるオンラインプラットフォームに常に負けています。さらに、女性のスポーツへの参加は、市場の裾野を広げています。
例えば、サウジアラビアサッカー連盟(SAFF)は2022年11月、2023年からサウジアラビアのナショナルサッカーチームの公式キットサプライヤーとして、ドイツのスポーツウェア会社アディダスがナイキの後を継ぐと宣言しました。アディダスは2026年まで、男子、女子、ユースを含むすべてのトレーニングウェアとゲームウェアをSAFFの唯一のプロバイダーとして提供することになります。さらに、世界中のスポーツリーグの拡大により、公式に承認された用具の売上が伸びています。しかし、ライセンシングスポーツマーチャンダイズはコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
ライセンススポーツ用品の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。2029年には、北米が他の地域を抜き、世界最大の市場となりました。特に大学生や専門学校生を中心とした野球、バスケットボール、サッカーなどのスポーツへの参加の増加、一般市民のアクティブなライフスタイル、健康やフィットネス活動の導入の増加などが、市場優位性の要因となっており、北米のライセンススポーツ用品業界の市場参入企業に新しい成長機会をもたらすと思われます。10代の若者の間で数多くの国際的なスポーツの人気が急上昇していることや、異文化間のファッション動向の採用が増加していることから、予測期間中にCAGRが最も速く成長すると予測されるのはアジア太平洋地域です。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Licensed Sports Merchandise Market is valued at approximately USD 31.92 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.90% over the forecast period 2022-2029. Various goods that have the endorsement of a sportsperson or a sports organisation are referred to as licenced sports merchandise. It comprises goods like sports equipment, games, clothing, shoes, and accessories for men, women, and children that come in a broad range of hues, variations, and sizes. The rising number of sports fans, along with increased urbanisation and the growth of the online retail sector, are some of the key reasons fueling the market's progress. The industry is also expanding as a result of a noticeable increase in the number of national and international sports leagues. Traditional retailing channels are constantly losing ground to online platforms that offer a wide range of products and a convenient shopping experience for real premium-quality goods at affordable prices. Additionally, female engagement in sports has broadened the market's reach.
For example, the Saudi Arabian Football Federation (SAFF) declared in November 2022 that the German sportswear firm Adidas would take over from Nike as the official kit supplier of Saudi Arabia's national soccer teams beginning in 2023. Adidas will serve as the SAFF's only provider of all training and game apparel through the year 2026, including for the men's, women's, and youth teams. Additionally, the expansion of sports leagues across the globe has boosted sales of officially approved gear. However, the high cost of Licensed Sports Merchandise stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Licensed Sports Merchandise Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. By 2029, North America has surpassed all other regions as the world's largest market. The increased participation in sports like baseball, basketball, and soccer, especially among college and university students, active lifestyles among the general public, and an increase in the adoption of health and fitness activities are all factors that contribute to market dominance and are likely to present new growth opportunities for market participants in the North American licenced sports merchandise industry. Due to a surge in the popularity of numerous international sports among teens and the increased adoption of cross-cultural fashion trends, Asia Pacific is anticipated to experience the fastest growth in the CAGR during the forecast period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: