表紙:アンビエントコマース市場規模・シェア・動向分析レポート:コンポーネント別(センサー、カメラ)、エンドユーザー別(デパート、スーパーマーケット)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1133396

アンビエントコマース市場規模・シェア・動向分析レポート:コンポーネント別(センサー、カメラ)、エンドユーザー別(デパート、スーパーマーケット)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年

Ambient Commerce Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Sensors, Cameras), By End-use (Department Stores, Supermarkets), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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アンビエントコマース市場規模・シェア・動向分析レポート:コンポーネント別(センサー、カメラ)、エンドユーザー別(デパート、スーパーマーケット)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年09月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アンビエントコマース市場の成長・動向

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のアンビエントコマース市場規模は、2022年から2030年までCAGR33.6%で拡大し、2030年には658億2000万米ドルに達すると予測されています。アンビエントコマースは、チェックアウトプロセスの自動化により、小売業者の店舗の合理化を支援します。アンビエントコマースは、様々な先進技術を駆使して、顧客のショッピング体験を完全に自動化します。

企業や小売業者は、人工知能(AI)、機械学習(ML)、モノのインターネット(IoT)などの最新技術の活用に重点を置いています。小売業者は、これらの技術を自社の業務に統合し、ビジネスプロセスの自動化と合理化を図り、お客様に豊かなショッピング体験を提供しようとしています。アンビエントコマースは、顧客に非接触型のショッピングオプションを提供し、それによって市場を牽引しています。

アンビエントコマース技術は、商品や顧客の動きを追跡することで、店舗内の棚や保管場所のデータを追跡します。このため、小売店には自動化されたデータが提供され、商品の補充や倉庫管理に役立っています。アンビエントコマースが提供する小売店の棚データは、小売店のサプライチェーンを合理化するため、小売店での採用が進んでいます。

COVID-19の大流行により、変化するビジネス環境を維持するために、従来のビジネスモデルを更新する必要性が浮き彫りになっています。さらに、パンデミック時に消費者が非接触で迅速な買い物方法を好むようになったことも、アンビエント・コマースの採用を後押ししています。小売業者は、消費者をオンラインショッピングではなく実店舗での買い物に誘うために、アンビエント商品などの先進技術を採用しており、これは市場成長の良い兆しとなっています。

アンビエントコマース市場のレポートハイライト

カメラ分野は予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。カメラは顧客の動きを捉え、顧客がどの商品を棚から購入し、どの商品を戻したかを特定することができます。カメラは、アンビエントコマースにおいて、チェックアウトプロセスの自動化という重要な役割を担っており、同分野を牽引している

スーパーマーケット分野は、予測期間中に最も速い成長を遂げると予想されます。スーパーマーケットでは、最近のCOVID-19ウイルスの流行により、非接触型のショッピング体験を提供するための新技術の導入が進んでいます。スーパーマーケットでは、小売店のデジタル変革を推進するために、非接触型決済、屋外型決済端末、セルフレジ、アンビエントコマースなどを導入しています。アンビエントショッピングの採用が進んでいることが、このセグメントの成長を後押ししている

アジア太平洋地域は、顧客基盤が広く、主要プレーヤーやイノベーターが多数存在することから、予測期間中に最も成長率の高い地域になると予想されます。また、中国、日本、韓国などの国々では、小売ビジネスプロセスの自動化のために新技術を採用しており、このこともこの地域の市場成長に好材料となっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 調査範囲と前提
  • データソースのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 アンビエントコマース業界の見通し

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場規模と成長見通し
  • アンビエントコマース市場-バリューチェーン分析
  • アンビエントコマース市場-市場力学
    • 市場促進要因分析
      • 自動ショッピングサービスの需要の高まり
      • 非接触型の小売決済方法に対する需要の高まり
      • 人工知能(AI)と機械学習(ML)における技術の進歩
    • 市場課題分析
      • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
  • アンビエントコマース市場- ポーターのファイブフォース分析
  • アンビエントコマース市場PESTEL分析

第4章 アンビエントコマースコンポーネントの展望

  • アンビエントコマースのコンポーネント別市場シェア、2021年
  • センサー
  • アクチュエーター
  • カメラ
  • その他

第5章 アンビエントコマースのエンドユースの見通し

  • アンビエントコマース市場シェア、最終用途別、2021年
  • 食料品店
  • コンビニエンスストア
  • スーパーマーケット
  • デパート
  • その他

第6章 アンビエントコマースの地域展望

  • 地域別アンビエントコマース市場シェア、2021年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • MEA
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア

第7章 競合分析

  • 主要な市場参加者別最近の動向と影響分析
  • 会社の分類
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2021年
  • 企業分析ツール
    • 企業の市況分析
    • 競合ダッシュボード分析

第8章 競合情勢

  • Apple Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Amazon.com, Inc.
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Alibaba Group Holding Limited
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Trigo Vision Ltd.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Tescoplc.com
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • AWM SMART SHELF
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Grabango Co.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Zippin
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Standard AI
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Sensei
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
図表

List of Tables

  • TABLE 1 Ambient commerce market - Industry snapshot & key buying criteria, 2017 - 2030
  • TABLE 2 Global ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 3 Global ambient commerce market, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 4 Global ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 5 Global ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 6 Ambient commerce market by sensors, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 7 Ambient commerce market by sensors, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 8 Ambient commerce market by actuators, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 9 Ambient commerce market by actuators, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 10 Ambient commerce market by cameras, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 11 Ambient commerce market by cameras, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 12 Ambient commerce market by other components, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 13 Ambient commerce market by other components, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 14 Ambient commerce market in grocery stores, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 15 Ambient commerce market in grocery stores, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 16 Ambient commerce market in convinience stores, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 17 Ambient commerce market in convinience stores, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 18 Ambient commerce market in supermarkets, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 19 Ambient commerce market in supermarkets, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 20 Ambient commerce market in department stores, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 21 Ambient commerce market in department stores, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 22 Ambient commerce market in others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 23 Ambient commerce market in others, by region, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 24 North America ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 25 North America ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 26 North America ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 27 U.S. ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 28 U.S. ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 29 U.S. ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 30 Canada ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 31 Canada ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 32 Canada ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 33 Europe ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 34 Europe ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 35 Europe ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 36 U.K. ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 37 U.K. ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 38 U.K. ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 39 Germany ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 40 Germany ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 41 Germany ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 42 France ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 43 France ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 44 France ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 45 Spain ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 46 Spain ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 47 Spain ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 48 Italy ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 49 Italy ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 50 Italy ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 51 Asia Pacific ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 52 Asia Pacific ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 53 Asia Pacific ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 54 China ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 55 China ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 56 China ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 57 India ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 58 India ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 59 India ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 60 Japan ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 61 Japan ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 62 Japan ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 63 South Korea ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 64 South Korea ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 65 South Korea ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 66 Latin America ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 67 Latin America ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 68 Latin America ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 69 Brazil ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 70 Brazil ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 71 Brazil ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 72 Mexico ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 73 Mexico ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 74 Mexico ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 75 MEA ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 76 MEA ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 77 MEA ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 78 UAE ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 79 UAE ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 80 UAE ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 81 Saudi Arabia ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 82 Saudi Arabia ambient commerce market, by component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • TABLE 83 Saudi Arabia ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • FIG. 1 Market segmentation and scope
  • FIG. 2 Global ambient commerce market, 2017 - 2030 (USD Million)
  • FIG. 3 Ambient commerce market - Value chain analysis
  • FIG. 4 Ambient commerce market - Market dynamics
  • FIG. 5 Ambient commerce market - Key market driver impact
  • FIG. 6 Ambient commerce market - Key market challenge impact
  • FIG. 7 Key opportunities prioritized
  • FIG. 8 Ambient commerce market - Porter's five forces analysis
  • FIG. 9 Ambient commerce market - Company market share analysis, 2021
  • FIG. 10 Ambient commerce market - PESTEL analysis
  • FIG. 11 Ambient commerce market, by component, 2021
  • FIG. 12 Ambient commerce market, by end-use, 2021
  • FIG. 13 Ambient commerce market, by region, 2021
  • FIG. 14 Ambient commerce market - Regional takeaways
  • FIG. 15 North America ambient commerce market - Key takeaways
  • FIG. 16 Europe ambient commerce market - Key takeaways
  • FIG. 17 Asia Pacific ambient commerce market - Key takeaways
  • FIG. 18 Latin America ambient commerce market - Key takeaways
  • FIG. 19 MEA ambient commerce market - Key takeaways
目次
Product Code: GVR-4-68039-981-6

Ambient Commerce Market Growth & Trends:

The global ambient commerce market size is expected to reach USD 65.82 billion by 2030, expanding at a CAGR of 33.6% from 2022 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Ambient commerce helps retailers streamline their shops by automizing their checkout processes. Ambient commerce uses various advanced technologies to completely automate the customer shopping experience.

Businesses and retailers are putting a strong emphasis on leveraging the latest technologies such as Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), and the Internet of Things (IoT). Retailers are integrating these technologies into their operations to automate and streamline their business processes and offer customers a rich shopping experience. Ambient commerce provides contactless shopping options to customers, thereby driving the market.

Ambient commerce technology tracks shelf and storage data in a store by tracking the movement of products or customers. Due to this, it provides retailers with automated data, helping them in product restocking and warehouse management. The shelf data in retail stores provided by ambient commerce streamlines the supply chain of retail stores, which is driving its adoption among retailers.

The COVID-19 pandemic has highlighted the need for updating traditional business models to sustain the changing business environment. Moreover, the growing consumer preference for contactless and quick shopping methods during the pandemic is driving the adoption of ambient commerce. Retailers are adopting advanced technologies such as ambient products to entice consumers to shop from brick-and-mortar stores instead of online shopping, which bodes well for the market growth.

Ambient Commerce Market Report Highlights:

  • The cameras segment is expected to witness significant growth over the forecast period. Cameras capture the movements of customers to identify which products they have bought from the shelves and which they have put back. Cameras play a significant role in ambient commerce in automating the checkout process, thus driving the segment
  • The supermarkets segment is expected to witness the fastest growth over the forecast period. Supermarkets are implementing new technologies to offer a contactless shopping experience owing to the recent outbreak of the COVID-19 virus. Supermarkets are adopting contactless payments, outdoor payment terminals, self-checkout, and ambient commerce to drive the digital transformation of retail stores. The growing adoption of ambient shopping is fueling the growth of the segment
  • Asia Pacific is anticipated to emerge as the fastest-growing region over the forecast period owing to a broader customer base and a substantial number of key players and innovators in the region. Additionally, countries such as China, Japan, and South Korea are adopting new technologies to automate their retail business processes, which, in turn, bodes well for the regional market growth

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research Methodology
  • 1.2 Research Scope and Assumptions
  • 1.3 List of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Ambient Commerce Market - Industry Snapshot & Key Buying Criteria, 2017 - 2030
  • 2.2 Global Ambient Commerce Market, 2017 - 2030
    • 2.2.1 Global ambient commerce market, by region, 2017 - 2030
    • 2.2.2 Global ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
    • 2.2.3 Global ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030

Chapter 3 Ambient Commerce Industry Outlook

  • 3.1 Market Segmentation and Scope
  • 3.2 Market Size and Growth Prospects
  • 3.3 Ambient Commerce Market - Value Chain Analysis
  • 3.4 Ambient Commerce Market - Market Dynamics
    • 3.4.1 Market driver analysis
      • 3.4.1.1 Growing demand for automated shopping services
      • 3.4.1.2 Growing demand for contactless retail payment methods
      • 3.4.1.3 Technological advancements in Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML)
    • 3.4.2 Market challenge analysis
      • 3.4.2.1 Data privacy and security concerns
  • 3.5 Ambient Commerce Market - Porter's Five Forces Analysis
  • 3.6 Ambient Commerce Market - PESTEL Analysis

Chapter 4 Ambient Commerce Component Outlook

  • 4.1 Ambient Commerce Market Share By Component, 2021
  • 4.2 Sensors
    • 4.2.1 Ambient commerce market by sensors, 2017 - 2030
  • 4.3 Actuators
    • 4.3.1 Ambient commerce market by actuators, 2017 - 2030
  • 4.4 Cameras
    • 4.4.1 Ambient commerce market by cameras, 2017 - 2030
  • 4.5 Others
    • 4.5.1 Ambient commerce market by other components, 2017 - 2030

Chapter 5 Ambient Commerce End-use Outlook

  • 5.1 Ambient Commerce Market Share By End-use, 2021
  • 5.2 Grocery Stores
    • 5.2.1 Ambient commerce market in grocery stores, 2017 - 2030
  • 5.3 Convenience Stores
    • 5.3.1 Ambient commerce market in convenience store, 2017 - 2030
  • 5.4 Supermarkets
    • 5.4.1 Ambient commerce market in supermarkets, 2017 - 2030
  • 5.5 Department Stores
    • 5.5.1 Ambient commerce market in department store, 2017 - 2030
  • 5.6 Others
    • 5.6.1 Ambient commerce market in others, 2017 - 2030

Chapter 6 Ambient Commerce Regional Outlook

  • 6.1 Ambient Commerce Market Share By Region, 2021
  • 6.2 North America
    • 6.2.1 North America ambient commerce market, 2017 - 2030
    • 6.2.2 North America ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
    • 6.2.3 North America ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.2.4 U.S.
      • 6.2.4.1 U.S. ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.2.4.2 U.S. ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.2.4.3 U.S. ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.2.5 Canada
      • 6.2.5.1 Canada ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.2.5.2 Canada ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.2.5.3 Canada ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
  • 6.3 Europe
    • 6.3.1 Europe ambient commerce market, 2017 - 2030
    • 6.3.2 Europe ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
    • 6.3.3 Europe ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.3.4 U.K.
      • 6.3.4.1 U.K. ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.3.4.2 U.K. ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.3.4.3 U.K. ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.3.5 Germany
      • 6.3.5.1 Germany ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.3.5.2 Germany ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.3.5.3 Germany ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.3.6 France
      • 6.3.6.1 France ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.3.6.2 France ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.3.6.3 France ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.3.7 Spain
      • 6.3.7.1 Spain ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.3.7.2 Spain ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.3.7.3 Spain ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.3.8 Italy
      • 6.3.8.1 Italy ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.3.8.2 Italy ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.3.8.3 Italy ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
  • 6.4 Asia Pacific
    • 6.4.1 Asia Pacific ambient commerce market, 2017 - 2030
    • 6.4.2 Asia Pacific ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
    • 6.4.3 Asia Pacific ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.4.4 China
      • 6.4.4.1 China ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.4.4.2 China ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.4.4.3 China ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.4.5 India
      • 6.4.5.1 India ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.4.5.2 India ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.4.5.3 India ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.4.6 Japan
      • 6.4.6.1 Japan ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.4.6.2 Japan ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.4.6.3 Japan ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.4.7 South Korea
      • 6.4.7.1 South Korea ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.4.7.2 South Korea ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.4.7.3 South Korea ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
  • 6.5 Latin America
    • 6.5.1 Latin America ambient commerce market, 2017 - 2030
    • 6.5.2 Latin America ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
    • 6.5.3 Latin America ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.5.4 Brazil
      • 6.5.4.1 Brazil ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.5.4.2 Brazil ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.5.4.3 Brazil ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.5.5 Mexico
      • 6.5.5.1 Mexico ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.5.5.2 Mexico ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.5.5.3 Mexico ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
  • 6.6 MEA
    • 6.6.1 MEA ambient commerce market, 2017 - 2030
    • 6.6.2 MEA ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
    • 6.6.3 MEA ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.6.4 UAE
      • 6.6.4.1 UAE ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.6.4.2 UAE ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.6.4.3 UAE ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030
    • 6.6.5 Saudi Arabia
      • 6.6.5.1 Saudi Arabia ambient commerce market, 2017 - 2030
      • 6.6.5.2 Saudi Arabia ambient commerce market, by component, 2017 - 2030
      • 6.6.5.3 Saudi Arabia ambient commerce market, by end-use, 2017 - 2030

Chapter 7 Competitive Analysis

  • 7.1 Recent Developments and Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 7.2 Company Categorization
  • 7.3 Vendor Landscape
    • 7.3.1 Key company market share analysis, 2021
  • 7.4 Company Analysis Tools
    • 7.4.1 Company market position analysis
    • 7.4.2 Competitive dashboard analysis

Chapter 8 Competitive Landscape

  • 8.1 Apple Inc.
    • 8.1.1 Company overview
    • 8.1.2 Financial performance
    • 8.1.3 Product benchmarking
    • 8.1.4 Strategic initiatives
  • 8.2 Amazon.com, Inc.
    • 8.2.1 Company overview
    • 8.2.2 Product benchmarking
    • 8.2.3 Strategic initiatives
  • 8.3 Alibaba Group Holding Limited
    • 8.3.1 Company overview
    • 8.3.2 Financial performance
    • 8.3.3 Product benchmarking
    • 8.3.4 Strategic initiatives
  • 8.4 Trigo Vision Ltd.
    • 8.4.1 Company overview
    • 8.4.2 Financial performance
    • 8.4.3 Product benchmarking
    • 8.4.4 Strategic initiatives
  • 8.5 Tescoplc.com
    • 8.5.1 Company overview
    • 8.5.2 Product benchmarking
    • 8.5.3 Strategic initiatives
  • 8.6 AWM SMART SHELF
    • 8.6.1 Company overview
    • 8.6.2 Financial performance
    • 8.6.3 Product benchmarking
    • 8.6.4 Strategic initiatives
  • 8.7 Grabango Co.
    • 8.7.1 Company overview
    • 8.7.2 Financial performance
    • 8.7.3 Product benchmarking
    • 8.7.4 Strategic initiatives
  • 8.8 Zippin
    • 8.8.1 Company overview
    • 8.8.2 Financial performance
    • 8.8.3 Product benchmarking
    • 8.8.4 Strategic initiatives
  • 8.9 Standard AI
    • 8.9.1 Company overview
    • 8.9.2 Financial performance
    • 8.9.3 Product benchmarking
    • 8.9.4 Strategic initiatives
  • 8.10 Sensei
    • 8.10.1 Company overview
    • 8.10.2 Financial performance
    • 8.10.3 Product benchmarking
    • 8.10.4 Strategic initiatives