市場調査レポート
商品コード
1181991
アンビエントコマースの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(センサー・アクチュエーター・カメラ・その他)、エンドユース別(食料品店、コンビニエンスストア、スーパーマーケット、百貨店、その他)、地域分析、2022-2029年Global Ambient Commerce Market Size study & Forecast, by Component (Sensors Actuators, Camera and Others) by End Use ( Grocery Stores, Convenience Stores, Supermarkets, Department Stores, Others), and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
アンビエントコマースの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(センサー・アクチュエーター・カメラ・その他)、エンドユース別(食料品店、コンビニエンスストア、スーパーマーケット、百貨店、その他)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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アンビエントコマースの世界市場は、2021年に約50億2000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には33.4%以上で成長すると予想されています。
顧客に多感な購買体験を提供するために、アンビエントコマースは人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、拡張現実(AR)、センサー、アクチュエーター、その他の最先端技術を融合しています。購入や再入荷が容易であること、店舗運営費が安く済むことなどは、アンビエントコマースのメリットとして、市場の拡大を説明するための材料に過ぎません。さらに、金融取引に関するデータ、消費者の嗜好、行動動向など、さまざまなeコマース情報を提供しています。アンビエントコマース市場が拡大している背景には、eコマースの売上、自動ショッピングサービスの需要拡大、非接触型小売決済手段の需要拡大といった要因があります。
Statistaのレポートによると、電子商取引プラットフォームからの上昇売上と結果として、アンビエントコマースの需要や採用も上昇しています。さらに、人工知能(AI)と機械学習(ML)の技術的進歩は、市場で有利な成長を生み出しています。しかし、サイバー攻撃やデータ漏洩の脅威が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げになる可能性があります。
世界のアンビエントコマース市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。これらの地域のうち、北米は主要な市場プレイヤーの存在、キャッシュレス決済の普及、高度な小売手法に対する需要の高まりなどの要因から、最も高いシェアを占めています。アジア太平洋地域は、小売チェーン店の存在や人口の多さなどの要因により、最も高いCAGRレートで成長すると予測されています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争情勢や競合情勢の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Ambient Commerce Market is valued at approximately USD 5.02 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 33.4% over the forecast period 2022-2029. To give customers a multisensory purchasing experience, ambient commerce blends artificial intelligence (AI), the internet of things (IoT), augmented reality (AR), sensors, actuators, and other cutting-edge technology. The ease of purchasing, restocking, and cheaper store operating expenses are only a few advantages of ambient commerce that can be used to explain the market's expansion. Additionally, it offers various e-commerce information, including data on financial transactions, consumer preferences, and behavioral trends. The Ambient Commerce market is expanding because of factors such as e-commerce sales, growing demand for automated shopping services, and growing demand for contactless retail payment methods.
According to the report of Statista, in the year 2018 the total sales value from commerce- platforms stood at USD 2982 billion which increased to USD 4248 in the year 2020 and it is projected to reach USD 8148 billion by the year 2026, As a result with the rising sales from an e-commerce platform, the demand and adoption of Ambient Commerce also rise. Furthermore, technological advancements in Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) are creating lucrative growth in the market. However, threat of cyber-attacks and data breaches may hamper the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Ambient Commerce Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Among these regions, North America holds the highest share owing to factors such as the presence of key market players, growing adoption of cashless payment shopping, and growing demand for advanced retail methods. The Asia Pacific is anticipated to grow with the highest CAGRrate owing to factors such as the large presence of retail chain stores, and the presence of a large population.
Major market players included in this report are:
Apple Inc.
Amazon.com, Inc.
Alibaba Group Holding Limited
Trigo Vision Ltd.
Tesco plc
AWM SMART SHELF
Grabango Co.
Zippin
Standard AI
Sensei
Recent Developments in the Market:
Global Ambient Commerce Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Component, End Use, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Component offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component:
Sensors
Actuators
Camera
Others
By End Use:
Grocery Stores
Convenience Stores
Supermarkets
Department Stores
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World