市場調査レポート
商品コード
1114176
水質向上剤の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(栄養、非栄養)、形態別(液体、粉末)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年Water Enhancer Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Nutritional, Non-nutritional), By Form (Liquid, Powder), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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水質向上剤の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(栄養、非栄養)、形態別(液体、粉末)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年07月15日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の水質向上剤市場規模は、予測期間中に9.8%のCAGRを記録し、2030年までに58億4000万米ドルに達すると予測されています。
世界中で栄養価の高い飲料を毎日摂取するなど、健康的なライフスタイルに対する認識と採用が高まっていることが、業界成長の主な原動力として機能しています。さらに、消費者のフレーバーウォーターやヘルシーウォーターの消費パターンが、特に監禁期間中に世界中で大きく変化したことが、業界の成長にさらに寄与しています。その他、スポーツ栄養ベースの水質向上剤に対する需要の高まりも、市場を牽引する要因となっています。COVID-19パンデミックの期間中、COVID-19ウイルスの拡散を防ぐために、すべての地域でスーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアなどのオフライン小売チェーンが閉鎖されたため、製品の売上が減少しました。さらに、パンデミック時には、輸出入を含むサプライチェーンの混乱が、市場にさらなる影響を与えました。
米国、英国、ドイツなどの新興経済諸国では、フレーバーウォーター系エンハンサーの輸入が大幅に減少し、COVID-19パンデミック時の業界の成長に影響を及ぼしました。2021年には、非栄養素製品セグメントがより大きな収益シェアに貢献しました。この市場は主に、フレーバーとカラーのための水のエンハンサーの大きな需要によって駆動されています。さらに、この製品カテゴリでは、さまざまなフレーバーや成分を利用できることが、このセグメントのより大きなシェアに寄与しています。栄養製品分野は、新興経済諸国における健康的な飲料製品の需要の高まりにより、予測期間中に大きく成長すると予測されます。また、液体や粉末などの形態別にも分析されています。2021年には、液体形態セグメントが最大の市場シェアを占めています。
便利なパッケージのために液体の水分増強製品の採用が増加したことは、市場成長に貢献した主要な駆動要因の1つです。市場の主要メーカーは、主に柔軟で便利なパッケージで液体形態ベースの水のエンハンサーを提供しています。粉末タイプは、新興企業による粉末タイプの新製品投入の増加により、予測期間中に大きく成長すると予測されます。
すべての年齢層に適した健康的な食事の選択肢として栄養価の高い水質向上剤の人気があるため、北米が2021年に最大の収益シェアを占めた
欧州は2021年に大きな収益シェアを占め、2022年から2030年にかけて安定したCAGRで成長すると予想される
ベルギーとイタリアにおけるスポーツおよびエネルギー水のエンハンサーの売上が大幅に伸び、市場シェアに貢献した
英国、ドイツ、フランスにおける健康的な水の摂取に関する意識の高まりが、予測期間中の同地域の成長を促進する見込み
また、ソーシャルメディアや有名人・スポーツ選手の推薦によるエナジードリンク・ミックス製品のマーケティングは、この地域の栄養価の高い水のエンハンサーの需要をさらに押し上げます。
オンライン販売チャネルは、予測期間中に最も速い成長率を記録すると予想されます。
この成長は、主要メーカーが製品の販売を促進するために、技術的に高度なeコマース技術の導入に力を入れていることが要因です。
メーカー各社は、オンライン販売プラットフォームやモバイル・アプリケーションを利用し、顧客が注文を追跡できるようにすることで、わずかな期間でのドアステップ配送をますます好むようになってきています。
The global water enhancer market size is expected to reach USD 5.84 billion by 2030, registering a CAGR of 9.8% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing awareness and adoption of a healthy lifestyle including daily intake of nutritious drinks across the globe act as the major driving force for the industry growth. Moreover, the significant changes in the flavored and healthy water consumption patterns of consumers, especially during the lockdown period, across the globe further contributed to the industry growth. The other factors that drive the market include the growing demand for sports nutrition-based water enhancers. During the COVID-19 pandemic, product sales decreased due to the shutdown of offline retail chains, such as supermarkets, hypermarkets, and convenience stores, across all regions to prevent the spread of the COVID-19 virus. Moreover, the disruption in the supply chain including the import and export further impacted the market during the pandemic.
A significant decline in the import of flavored water-based enhancers in developed economies, such as the U.S., U.K., and Germany, impacted the industry growth during the COVID-19 pandemic. The non-nutritional product segment contributed to a larger revenue share in 2021. The market is mainly driven by the significant demand for water enhancers for flavor and color. Moreover, the availability of various flavors and ingredients in this product category contributes to the larger share of this segment. The nutritional product segment is projected to grow significantly during the forecast period due to the rising demand for healthy beverage products in developed economies. The industry is also analyzed on the basis of the form including liquid and powder. The liquid form segment held the largest market share in 2021.
A rise in the adoption of liquid water enhancer products owing to the convenient packaging is one of the major driving factors that contributed to the market growth. The key manufacturers in the market are mainly offering the liquid form-based water enhancer in flexible and convenient packaging. The powder segment is projected to grow significantly over the forecast period due to the rising focus of emerging companies on launching new products in powder form.