表紙:オンラインデートアプリケーションの市場規模、シェア、動向分析レポート:収益発生(サブスクリプション、広告)、地域別(北米、欧州、APAC、LATAM、MEA)、およびセグメント別予測、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1114014

オンラインデートアプリケーションの市場規模、シェア、動向分析レポート:収益発生(サブスクリプション、広告)、地域別(北米、欧州、APAC、LATAM、MEA)、およびセグメント別予測、2022年~2030年

Online Dating Application Market Size, Share & Trends Analysis Report By Revenue Generation (Subscription, Advertisement), By Region (North America, Europe, APAC, LATAM, MEA), And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 119 Pages | 納期: 2~10営業日

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オンラインデートアプリケーションの市場規模、シェア、動向分析レポート:収益発生(サブスクリプション、広告)、地域別(北米、欧州、APAC、LATAM、MEA)、およびセグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

オンラインデーティングアプリケーション市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、オンラインデートアプリケーションの世界市場規模は、2030年までに122億5000万米ドルに達すると予測されています。

2022年から2030年までのCAGRは5.5%で拡大すると予測されています。オンラインデーティングは、会員がチャットや浮気、恋愛をするためのプラットフォームを提供するオンラインサービスです。オンラインデーティングは、適切なパートナーを見つけたり、社会的な人脈を広げたりするための社会的な動向となっています。最も有名なオンラインデーティングアプリケーションは、TinderとBumbleです。これらのアプリケーションでは、デジタルメッセージを利用することで、人々のコミュニケーションを深めることができます。インターネットの利用が急増していることが、この市場の成長を後押ししている大きな要因となっています。

世界中には1,500以上の出会い系サイトやアプリケーションがあり、いくつかの出会い系アプリやオンラインプラットフォームでは、より良いマッチングや適切なプロファイルの推奨のために、出会い系アプリケーションにおける人工知能の活用を模索しています。オンライン出会い系アプリケーションは、同じような興味や好みを持つ人々を検出するアルゴリズムを用いて開発されています。例えば、Tinderは機械学習を利用しており、ユーザーがマッチングする確率を高めることを目的とした「Smart Photos」という機能をリリースしています。Match.comには、趣味や欠点、星座などの解釈に基づいてユーザーが愛を見つけるのを助けるAIチャットボット、Laraがあります。

オンライン出会い系アプリは、若い人たち、特にミレニアル世代に絶大な人気を博しています。特に、LGBTQ+のコミュニティは、多くの国で社会的偏見を持たれているため、出会い系アプリの利用が急増しています。COVID-19のパンデミックは、市場に好影響を与えています。COVID-19の世界の患者数では、欧州とアジア太平洋地域が最も大きな影響を受けています。また、米国では、ウイルスの急速な拡大により、各国政府から完全閉鎖、自宅待機、社会的隔離の指示が出され、社会生活や恋愛も制限されるなど、状況は悪化しました。人々の社会生活や恋愛生活も、この完全封鎖の影響を受けた。独身者は社会的孤立の中で仲間やつながりを求め、出会い系アプリの利用が劇的に増加しました。

サブスクリプションセグメントは市場をリードし、2021年の世界売上高の60.0%以上のシェアを占めました。サブスクリプションセグメントは、さらに年齢、性別、タイプに細分化されます。サブスクリプションセグメントは、予測期間を通じて圧倒的なシェアを維持すると予想されます。18~25歳の年齢層は、2021年におけるデートアプリの最大のユーザーグループです。26~34歳の年齢層は、予測期間中、最も急速に成長するセグメントとなる見込みです。性別では、2021年に男性ユーザーが60.0%以上の収益シェアを獲得し、市場を独占しました。女性セグメントは予測期間中、最も高いCAGRで拡大する見込みです。四半期ごとのサブスクリプションは、月ごとや年ごとのサブスクリプションと比較して、ユーザーによってより多く購読されています。アジア太平洋地域は、予測期間中に最も速い成長率を示すと予想されます。この地域の成長は、主にこの地域の独身人口の多さ、消費者の購買力の増加、都市化などに起因しています。

オンラインデートアプリケーション市場のレポートハイライト

オンラインデーティングアプリケーションは、インターネット利用の拡大、オンラインデーティングに対する認識の変化、世界の独身者の増加などの要因によって牽引役となっています。

世界人口の増加に伴い、オンライン出会い系アプリケーションの需要は予測期間中に増加すると予想され、オンライン出会い系アプリケーションは、ユーザーが安全に閲覧できるような環境を提供するための措置を採用しています。

2021年の売上高構成比はサブスクリプションが60.0%以上を占め、圧倒的なシェアを獲得

サブスクリプション別では、2021年に18~25歳の年齢層が55.0%以上の収益シェアを占め、最大となっています。26~34歳の年齢層は、予測期間中に最も速いCAGRで拡大すると予測されます。これは、米国、ロシア、スイスなどの国々で離婚率が高いため、独身者が増加していることに起因している

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーション
  • 調査範囲と前提
  • 調査手法
  • データソースへのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要
    • 市場のスナップショット
  • セグメント別見通し

第3章 業界の見通し

  • オンラインデートアプリケーションの市場規模と成長見通し
  • オンラインデートアプリケーション市場力学
    • 市場促進要因分析
      • スマートフォンやインターネットの普及が進む
      • 単身成人人口の増加
      • オンラインデートに対する認識の変化
    • 市場抑制分析
      • オンライン詐欺の急増
      • データ侵害数の急増
    • 市場機会分析
      • ソーシャルメディアマーケティング
  • オンラインデートアプリケーション市場に対するCOVID-19の影響
  • オンラインデートアプリケーションの市場分析-Porter's
  • オンラインデートアプリケーションの市場分析-PEST

第4章 オンラインデートアプリケーション市場- 収益生成の推定・動向分析

  • オンラインデートアプリケーション市場:収益生成の変動分析
    • 収益創出
      • 性別
      • タイプ

第5章 オンラインデートアプリケーション市場- 市場推定・動向分析

  • オンラインデートアプリケーション市場、地域別、2021 &2030
  • 北米
    • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • 米国
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • カナダ
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
  • 欧州
    • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • 英国
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • ドイツ
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • フランス
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • イタリア
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • スウェーデン
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
  • アジア太平洋地域
    • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • 中国
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • インド
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • 日本
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
  • ラテンアメリカ
    • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • ブラジル
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • メキシコ
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
  • MEA
    • 収益創出
      • 性別
      • タイプ
    • 南アフリカ
      • 収益創出
      • 性別
      • タイプ

第6章 競合分析

  • 主要な市場参加者別最近の動向と影響分析
  • 企業/競合の分類(主要なイノベーター、マーケットリーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業の市場シェア分析、2021年
    • 市況分析
    • 競合ダッシュボード分析

第7章 競合情勢

  • Grindr LLC
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Feeld
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • 3Fun
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Lex
    • 会社概要
  • #Open
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
  • Taimi
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Tinder
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Bumble Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Plentyoffish
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
  • Okcupid
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Badoo
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
  • eHarmony, Inc.
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
  • Spark Networks SE
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
  • The Meet Group
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 戦略的イニシアチブ
  • Zoosk, Inc.
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
  • The League
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
  • Coffee Meets Bagel
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
  • Happn
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
  • rsvp.com.au Pty Ltd
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
  • Bloom Community
    • 会社概要
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Global online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Global online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Global online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 North America online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 North America online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 North America online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 North America online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 U.S. online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 U.S. online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 U.S. online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 U.S. online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Canada online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 Canada online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 Canada online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 Canada online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 Europe online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 18 Europe online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 19 Europe online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 20 Europe online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 21 U.K. online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 U.K. online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 23 U.K. online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 24 U.K. online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 25 Germany online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 26 Germany online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 27 Germany online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 28 Germany online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 29 France online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 30 France online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 31 France online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 32 France online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 33 Italy online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 34 Italy online dating application hardware market, by Age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 35 Italy online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 36 Italy online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 37 Sweden Online Dating Application Market, by Revenue Generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 38 Sweden online dating application market, by Age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 39 Sweden online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 40 Sweden online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 41 Asia Pacific online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 42 Asia Pacific online dating application market, by Age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 43 Asia Pacific online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 44 Asia Pacific online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 45 China Online Dating Application Market, by Revenue Generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 46 China online dating application market, by Age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 47 China online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 48 China online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 49 India Online Dating Application Market, by Revenue Generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 50 India online dating application market, by Age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 51 India online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 52 India online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 53 Japan Online Dating Application Market, by Revenue Generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 54 Japan online dating application market, by Age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 55 Japan online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 56 Japan online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 57 Latin America online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 58 Latin America online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 59 Latin America online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 60 Latin America online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 61 Brazil online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 62 Brazil online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 63 Brazil online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 64 Brazil online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 65 Mexico online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 66 Mexico online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 67 Mexico online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 68 Mexico online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 69 MEA online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 70 MEA online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 71 MEA online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 72 MEA online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 73 South Africa online dating application market, by revenue generation, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 74 South Africa online dating application market, by age, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 75 South Africa online dating application market, by gender, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 76 South Africa online dating application market, by type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 77 Company categorization

List of Figures

  • Fig. 1 Online Dating Application Market Segmentation
  • Fig. 2 Online Dating Application Market Report Scope
  • Fig. 3 Online dating application - Industry snapshot & key buying criteria, 2017 - 2030
  • Fig. 4 Industry Snapshot, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 5 Segmental Outlook, 2021 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 6 Segmental Outlook, 2021 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 7 Online Dating Application Market size and growth prospects (Revenue in USD Billion) 2017 - 2030
  • Fig. 8 Online Dating Application Market Analysis - Market Dynamics
  • Fig. 9 Key market driver impact
  • Fig. 10 Average number of visits on dating apps in a month (in Million)
  • Fig. 11 Key market restraint impact
  • Fig. 12 Key market opportunity impact
  • Fig. 13 Online Dating Application Market Analysis - Porter's
  • Fig. 14 Online Dating Application Market Analysis - PEST
  • Fig. 15 Online Dating Application Market - Revenue Generation movement analysis
  • Fig. 16 Online Dating Application Market - Age movement analysis
  • Fig. 17 Online Dating Application Market - Gender movement analysis
  • Fig. 18 Online Dating Application Market - Type movement analysis
  • Fig. 19 Online Dating Application Market, revenue generation revenue movement analysis, 2021 & 2030
  • Fig. 20 Online Dating Application Market, age revenue movement analysis, 2021 & 2030
  • Fig. 21 Online Dating Application Market, gender revenue movement analysis, 2021 & 2030
  • Fig. 22 Online Dating Application Market, type revenue movement analysis, 2021 & 2030
  • Fig. 23 Online Dating Application Market, by region, 2021 & 2030
  • Fig. 24 Online Dating Application Market - Key Company Market Share Analysis, 2021
  • Fig. 25 Online Dating Application Market - Market Position Analysis
  • Fig. 26 Online Dating Application Market - Competitive Dashboard Analysis 
目次
Product Code: GVR-4-68039-647-3

Online Dating Application Market Growth & Trends:

The global online dating application market size is expected to reach USD 12.25 billion by 2030, according to the new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 5.5% from 2022 to 2030. Online dating is an online service that offers a platform for its members to chat, flirt, or fall in love. Online dating has become a social trend for finding a suitable partner or expanding social contacts. The most well-known online dating applications are Tinder and Bumble. Digital messaging on these online dating applications helps to enhance communication among people. A surge in the usage of the internet is the major factor fueling the growth of this market.

There are more than 1,500 dating websites and applications across the world and several dating apps and online platforms are exploring the utilization of artificial intelligence in dating applications for better matching and suitable profile recommendations. Online dating applications are developed using algorithms that detect people with similar interests and likes. For instance, Tinder is using machine learning and it had released a feature called 'Smart Photos,' which aims at increasing users' chances of finding a match. Match.com has Lara, an AI chatbot that helps users find love based on an interpretation of hobbies, flaws, zodiac signs, etc.

Online dating applications are gaining tremendous popularity among young individuals, especially millennials. The usage of dating apps has witnessed a tremendous rise. especially among the LGBTQ+ community owing to the social stigma associated with the community in many countries. The COVID-19 pandemic has had a favorable effect on the market. In terms of the total number of COVID-19 patients worldwide, Europe and the Asia Pacific were among the worst impacted regions. Additionally, things became worse in the U.S. Governments throughout the world issued orders for a complete lockdown, staying at home, and social seclusion due to the virus's rapid spread. People's social and romantic lives were impacted by the total lockdown. As singles searched for companionship and connection amid their social isolation, the use of dating apps increased dramatically.

The subscription segment led the market and accounted for more than 60.0% share of the global revenue in 2021. The subscription segment is further sub-segmented into age, gender, and type. The subscription segment is expected to maintain its commanding share throughout the forecast period. The 18-25 years age group was the largest user group of dating apps in 2021. The 26-34 years age group is expected to be the fastest-growing segment during the forecast period. By gender, male users dominated the market in 2021 with a revenue share of more than 60.0%. The female segment is expected to expand at the highest CAGR during the forecast period. The quarterly subscription is subscribed more by the users as compared to the monthly or yearly subscription. The Asia Pacific is expected to exhibit the fastest growth rate during the forecast period. The growth in the region is primarily attributed to the large single population in the region, the growing purchasing power of the consumers, and urbanization.

Online Dating Application Market Report Highlights:

  • Online dating applications are gaining traction owing to several factors such as growing use of the internet, changing perceptions toward online dating, and the growing single population across the globe
  • Demand for online dating applications is expected to increase during the forecast period as the world population is increasing and online dating applications are adopting steps toward providing a safe environment to their users so that the users can safely browse
  • By revenue generation, the subscription segment dominated the market in 2021 and held a revenue share of more than 60.0%
  • By subscription, the 18-25 years age group held the largest revenue share of over 55.0% in 2021. The 26-34 years age group is expected to expand at the fastest CAGR during the forecast period. This is attributed to the increasing single population due to high divorce rates in countries such as the U.S., Russia, and Switzerland

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation
  • 1.2 Report Scope and Assumptions
  • 1.3 Research Methodology
  • 1.4 List to Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Summary
  • 2.2 Online dating application- Industry Snapshot & Key Buying Criteria, 2017 - 2030
    • 2.2.1 Market Snapshot
  • 2.3 Segmental Outlook

Chapter 3 Industry Outlook

  • 3.1 Online Dating Application Market Size and Growth Prospects
  • 3.2 Online Dating Application Market Dynamics
    • 3.2.1 Market driver analysis
      • 3.2.1.1 Increasing Penetration of Smartphones & Internet
      • 3.2.1.2 Increasing single adult population
      • 3.2.1.3 Changing Perception of Online Dating
    • 3.2.2 Market restraint analysis
      • 3.2.2.1 Surge In Number of Online Scams
      • 3.2.2.2 Surge in Number of data breaches
    • 3.2.3 Market opportunity analysis
      • 3.2.3.1 Social Media Marketing
  • 3.3 Impact of COVID-19 on Online Dating Application Market
  • 3.4 Online Dating Application Market Analysis - Porter's
  • 3.5 Online Dating Application Market Analysis - PEST

Chapter 4 Online Dating Application Market - Revenue Generation Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Online Dating Application Market: Revenue Generation Movement Analysis
    • 4.1.1 Revenue Generation
      • 4.1.1.1 Age
      • 4.1.1.2 Gender
      • 4.1.1.3 Type

Chapter 5 Online Dating Application Market - Market Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Online Dating Application Market, By Region, 2021 & 2030
  • 5.2 North America
    • 5.2.1 Revenue Generation
      • 5.2.1.1 Age
      • 5.2.1.2 Gender
      • 5.2.1.3 Type
    • 5.2.2 U.S.
      • 5.2.2.1 Revenue Generation
      • 5.2.2.1.1 Age
      • 5.2.2.1.2 Gender
      • 5.2.2.1.3 Type
    • 5.2.3 Canada
      • 5.2.3.1 Revenue Generation
      • 5.2.3.1.1 Age
      • 5.2.3.1.2 Gender
      • 5.2.3.1.3 Type
  • 5.3 Europe
    • 5.3.1 Revenue Generation
      • 5.3.1.1 Age
      • 5.3.1.2 Gender
      • 5.3.1.3 Type
    • 5.3.2 U.K.
      • 5.3.2.1 Revenue Generation
      • 5.3.2.1.1 Age
      • 5.3.2.1.2 Gender
      • 5.3.2.1.3 Type
    • 5.3.3 Germany
      • 5.3.3.1 Revenue Generation
      • 5.3.3.1.1 Age
      • 5.3.3.1.2 Gender
      • 5.3.3.1.3 Type
    • 5.3.4 France
      • 5.3.4.1 Revenue Generation
      • 5.3.4.1.1 Age
      • 5.3.4.1.2 Gender
      • 5.3.4.1.3 Type
    • 5.3.5 Italy
      • 5.3.5.1 Revenue Generation
      • 5.3.5.1.1 Age
      • 5.3.5.1.2 Gender
      • 5.3.5.1.3 Type
    • 5.3.6 Sweden
      • 5.3.6.1 Revenue Generation
      • 5.3.6.1.1 Age
      • 5.3.6.1.2 Gender
      • 5.3.6.1.3 Type
  • 5.4 Asia Pacific
    • 5.4.1 Revenue Generation
      • 5.4.1.1 Age
      • 5.4.1.2 Gender
      • 5.4.1.3 Type
    • 5.4.2 China
      • 5.4.2.1 Revenue Generation
      • 5.4.2.1.1 Age
      • 5.4.2.1.2 Gender
      • 5.4.2.1.3 Type
    • 5.4.3 India
      • 5.4.3.1 Revenue Generation
      • 5.4.3.1.1 Age
      • 5.4.3.1.2 Gender
      • 5.4.3.1.3 Type
    • 5.4.4 Japan
      • 5.4.4.1 Revenue Generation
      • 5.4.4.1.1 Age
      • 5.4.4.1.2 Gender
      • 5.4.4.1.3 Type
  • 5.5 Latin America
    • 5.5.1 Revenue Generation
      • 5.5.1.1 Age
      • 5.5.1.2 Gender
      • 5.5.1.3 Type
    • 5.5.2 Brazil
      • 5.5.2.1 Revenue Generation
      • 5.5.2.1.1 Age
      • 5.5.2.1.2 Gender
      • 5.5.2.1.3 Type
    • 5.5.3 Mexico
      • 5.5.3.1 Revenue Generation
      • 5.5.3.1.1 Age
      • 5.5.3.1.2 Gender
      • 5.5.3.1.3 Type
  • 5.6 MEA
    • 5.6.1 Revenue Generation
      • 5.6.1.1 Age
      • 5.6.1.2 Gender
      • 5.6.1.3 Type
    • 5.6.2 South Africa
      • 5.6.2.1 Revenue Generation
      • 5.6.2.1.1 Age
      • 5.6.2.1.2 Gender
      • 5.6.2.1.3 Type

Chapter 6 Competitive Analysis

  • 6.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2 Company/Competition Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players)
  • 6.3 Vendor Landscape
    • 6.3.1 Key company market share analysis, 2021
    • 6.3.2 Market Position Analysis
    • 6.3.3 Competitive Dashboard Analysis

Chapter 7 Competitive Landscape

  • 7.1 Grindr LLC
    • 7.1.1 Company overview
    • 7.1.2 Financial performance
    • 7.1.3 Product benchmarking
    • 7.1.4 Strategic initiatives
  • 7.2 Feeld
    • 7.2.1 Company overview
    • 7.2.2 Product benchmarking
    • 7.2.3 Strategic initiatives
  • 7.3 3Fun
    • 7.3.1 Company overview
    • 7.3.2 Product benchmarking
    • 7.3.3 Strategic initiatives
  • 7.4 Lex
    • 7.4.1 Company overview
  • 7.5 #Open
    • 7.5.1 Company overview
    • 7.5.2 Product benchmarking
  • 7.6 Taimi
    • 7.6.1 Company overview
    • 7.6.2 Product benchmarking
    • 7.6.3 Strategic initiatives
  • 7.7 Tinder
    • 7.7.1 Company overview
    • 7.7.2 Financial performance
    • 7.7.3 Product benchmarking
    • 7.7.4 Strategic initiatives
  • 7.8 Bumble Inc.
    • 7.8.1 Company overview
    • 7.8.2 Financial performance
    • 7.8.3 Product benchmarking
    • 7.8.4 Strategic initiatives
  • 7.9 Plentyoffish
    • 7.9.1 Company overview
    • 7.9.2 Financial Performance
    • 7.9.3 Product benchmarking
  • 7.10 Okcupid
    • 7.10.1 Company overview
    • 7.10.2 Financial Performance
    • 7.10.3 Product benchmarking
    • 7.10.4 Strategic initiatives
  • 7.11 Badoo
    • 7.11.1 Company overview
    • 7.11.2 Product benchmarking
  • 7.12 eHarmony, Inc.
    • 7.12.1 Company overview
    • 7.12.2 Product benchmarking
  • 7.13 Spark Networks SE
    • 7.13.1 Company overview
    • 7.13.2 Financial Performance
    • 7.13.3 Product benchmarking
  • 7.14 The Meet Group
    • 7.14.1 Company overview
    • 7.14.2 Financial performance
    • 7.14.3 Product benchmarking
    • 7.14.4 Strategic initiatives
  • 7.15 Zoosk, Inc.
    • 7.15.1 Company overview
    • 7.15.2 Product benchmarking
  • 7.16 The League
    • 7.16.1 Company overview
    • 7.16.2 Product benchmarking
  • 7.17 Coffee Meets Bagel
    • 7.17.1 Company overview
    • 7.17.2 Financial performance
    • 7.17.3 Product benchmarking
  • 7.18 Happn
    • 7.18.1 Company overview
    • 7.18.2 Product benchmarking
  • 7.19 rsvp.com.au Pty Ltd
    • 7.19.1 Company overview
    • 7.19.2 Product benchmarking
  • 7.20 Bloom Community
    • 7.20.1 Company overview
    • 7.20.2 Product benchmarking
    • 7.20.3 Recent developments