市場調査レポート
商品コード
1268741

拡張現実(AR)の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、ディスプレイ別(ヘッドマウントディスプレイ、スマートグラス、ヘッドアップディスプレイ、ハンドヘルドデバイス)、用途別、地域別、セグメント予測、2023~2030年

Augmented Reality Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software), By Display (Head-Mounted Display, Smart Glass, Head-Up Display, Handheld Devices), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 2~10営業日

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拡張現実(AR)の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、ディスプレイ別(ヘッドマウントディスプレイ、スマートグラス、ヘッドアップディスプレイ、ハンドヘルドデバイス)、用途別、地域別、セグメント予測、2023~2030年
出版日: 2023年04月25日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

拡張現実(AR)市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界の拡張現実(AR)市場規模は、2023年から2030年にかけて39.8%のCAGRを記録し、2030年までに5,975億4,000万米ドルに達すると予想されています。

この市場の成長は、自動車、ヘルスケア、教育、建設、物流など、さまざまな業界で拡張現実(AR)技術の採用が進んでいることに起因しています。拡張現実(AR)インターフェースは、作業環境を向上させるだけでなく、効率性、生産性、安全性の面で大きなメリットを提供しながら、業務効率を最適化します。

AR技術は継続的に進化しており、技術の進歩に伴い、より身近で信頼性の高いものとなっています。いくつかの市場プレーヤーは、顧客を惹きつけ、業界で競争力を得るために、新しく、より革新的な提供物の導入に注力しています。例えば、2023年、Google LLCは、Google Cloudの顧客向けに最新のImmersive Stream for XRサービスの開始を発表しました。この新しいサービスは、拡張現実(AR)や3Dの世界に没入するために、強力なハードウェアや特別なアプリケーションを必要としないと言われています。ユーザーは、QRコードをスキャンしたり、リンクをクリックするだけで、拡張現実(AR)(XR)に入り込むことができます。

拡張現実(AR)産業の成長は、特にCOVID-19の発生をきっかけに、さまざまな業界の既存企業がAR技術ソリューションを積極的に採用していることに影響されています。例えば、AR技術は、学生の学習体験を向上させるために、教育機関全体で広く採用されています。

また、ARは買い物客に没入感のある体験を提供し、情報に基づいた購買決定を支援するため、市場は小売領域からも利益を得ています。2022年11月、Snap, Inc.はAmazon.com, Inc.と提携し、ブランドと顧客のためにオンラインでAR対応デジタル試着スタイルを開始しました。このファッションパートナーシップにより、ARショッピング体験のシームレス化が期待されています。

AR技術は、ニッチな市場で大きな支持を得ています。複数のモバイル機器ベンダーがAR対応のモバイル機器を発売しています。このように、AR技術は進化を続け、より多くの現実的な使用事例が導入されるため、拡張現実(AR)の市場は予測期間中に大きく成長するものと思われます。

オーグメンテッドリアリティ市場のレポートハイライト

  • コンポーネント別では、製造、ヘルスケア、教育、小売・eコマースなど、さまざまな用途でAR機器の導入が進んでいることから、ソフトウェア分野が予測期間中に約41.0%のCAGRを記録すると予想されます。
  • ディスプレイの分野では、スマートグラスの採用が進み、エンターテインメントの個人的な用途だけでなく、建築計画、製造プロセス、ヘルスケアなどの産業用途への採用が進んでいることから、2030年までに49.1%の顕著な成長率を記録すると予想されます。
  • アプリケーション別では、産業・製造業が2022年に約24.0%の売上シェアを占めました。これは、ARが企業において、すべてのプロセスを稼働させ、異常を発見し、生産のダウンタイムを減らすことで効率的なオペレーションを確保するために重要なアプリケーションであることがわかったからです。
  • アジア太平洋地域の拡張現実(AR)産業は、特に日本と中国における製造業、物流・輸送、自動車、ゲーム・エンターテインメント産業の急速な拡大により、2023年から2030年にかけて大きなCAGRを記録すると推定されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • セグメントスナップショット(1/2)
  • セグメントスナップショット(2/2)
  • 競合情勢のスナップショット

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因分析
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • 主要企業分析、2022年
  • 主要プレーヤーのポジショニングマトリックス、2022年
  • 拡張現実(AR)-COVID-19症の影響分析

第4章 コンポーネントの推定・動向分析

  • コンポーネントの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア

第5章 ディスプレイの推定・動向分析

  • ディスプレイの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ディスプレイ別
    • ヘッドマウントディスプレイ
    • スマートグラス
      • シネマディスプレイグラス
      • XRメガネ
    • ヘッドアップディスプレイ
    • ハンドヘルドデバイス

第6章 用途の推定・動向分析

  • 用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 用途別
    • 航空宇宙と防衛
    • 自動車
    • 教育
    • eコマースと小売
    • ゲームとエンターテイメント
    • ヘルスケア
    • 産業および製造業
    • その他

第7章 地域推定・動向分析

  • 拡張現実(AR)市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • インド
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
  • 南米
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ(MEA)

第8章 競合情勢

  • 主な参加者
      • 拡張現実(AR)ハードウェア市場のプレーヤー
    • Vuzix
    • Meta
    • RealWear, Inc.
    • Alphabet Inc.(Google LLC)
    • Nreal Technology Limited
    • Magic Leap, Inc.
    • Lenovo Group
    • Tilt Five, Inc.
    • Snap, Inc.
    • Apple, Inc.
    • Seiko Epson Corporation(Epson America Inc.)
    • Rokid, Inc.
    • Shenzhen INMO Technology Co., Ltd.
    • Xiaomi Corporation
    • MAD Gaze
    • OPPO Private Limited(Parent company-BBK Electronics Corporation)
    • Viture, Inc.
    • DreamWorld, Inc.
    • Goertek, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Qualcomm Technologies, Inc.
    • Sony Group Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
      • 拡張現実(AR)ソフトウェア市場のプレーヤー
    • TeamViewer AG
    • PTC Inc.
    • Librestream Technologies
    • OverIT SpA
    • AMA Corporation Plc
    • CareAR Holdings(Parent Company-Xerox Holding Corporation)
    • RE'FLEKT GmbH
    • Help Lightning, Inc.
    • Taqtile, Inc.
    • Atheer, Inc.
    • Scope Technologies US Inc.
    • Blippar Group Limited
    • Wikitude GmbH(Parent Company-Qualcomm Technologies, Inc.)
    • Zappar Ltd.
  • 主要市場参入企業別最近の展開と影響
  • 会社の分類
  • 参加者の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • 合併と買収
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
図表

List of Tables

  • Table 1 Augmented Reality Market Revenue Estimates and Forecast, By Component, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 2 Augmented Reality Market Revenue Estimates and Forecast, By Display, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 Augmented Reality Market Revenue Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 5 Key company categorization
  • Table 6 Company Heat Map Analysis
  • Table 7 Key companies undergoing expansions
  • Table 8 Key companies involved in mergers and acquisitions
  • Table 9 Key companies undergoing collaborations
  • Table 10 Key companies launching new products
  • Table 11 Key Companies undertaking R&D activities

List of Figures

  • Fig. 1 Augmented Reality Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Augmented Reality Market Value, 2022 (USD Billion)
  • Fig. 11 Augmented Reality- Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Augmented Reality Market Dynamics
  • Fig. 13 Key Market Driver Impact
  • Fig. 14 Key Market Restraint Impact
  • Fig. 15 Augmented Reality Market: PORTER's Five Forces Analysis
  • Fig. 16 Augmented Reality Market: Macroeconomic Analysis
  • Fig. 17 Augmented reality market, by component, key takeaways
  • Fig. 18 Component movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 Augmented reality market, by display, key takeaways
  • Fig. 20 Display movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Augmented reality market, by application, key takeaways
  • Fig. 22 Application movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 23 Regional market size estimates & forecasts, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 24 Regional movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 Key Company Categorization
  • Fig. 26 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 27 Strategic framework
目次
Product Code: 978-1-68038-820-6

Augmented Reality Market Growth & Trends:

The global augmented reality market size is expected to reach USD 597.54 billion by 2030, registering a CAGR of 39.8% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth can be credited to the increasing adoption of augmented reality (AR) technology across several industry verticals, such as automotive, healthcare, education, construction, and logistics among others. The augmented reality interfaces enhance the work environment as well as optimize operational efficiency while offering significant benefits in terms of efficiency, productivity, and safety.

AR technology has been evolving continuously and getting more accessible and reliable in line with the advances in technology. Several market players are focused on introducing new and more innovative offerings to attract customers and gain a competitive edge in the industry. For instance, in 2023, Google LLC announced the launch of its latest Immersive Stream for XR service for its Google Cloud customers. This new offering is said to eliminate the need for any powerful hardware or a special application to immerse oneself in the augmented reality or 3D world. The users can simply scan a QR code or click a link to get into extended reality (XR).

The growth of augmented reality industry is being influenced by the aggressive adoption of AR technology solutions by various industry incumbents, especially in the wake of the COVID-19 outbreak. For instance, AR technology is being widely adopted across educational institutions to enhance the learning experience for students.

The market is also benefiting from the retail domain as AR provides an immersive experience to shoppers and helps them make informed buying decisions. In November 2022, Snap, Inc. partnered with Amazon.com, Inc. to initiate AR-enabled digital try-on styles for the brands and customers online. This fashion partnership is anticipated to create an AR shopping experience seamless.

AR technology is gaining massive traction in niche markets. Several mobile device vendors are introducing AR-compatible mobile devices. As such, the market for augmented reality is poised for significant growth during the forecast period as AR technology continues to evolve and more real-life use cases are introduced.

Augmented Reality Market Report Highlights:

  • In terms of component, software segment is expected to register a CAGR of around 41.0% during the forecast period owing to the rising adoption of AR devices across various applications, including manufacturing, healthcare, education, retail & e-commerce, among others
  • In terms of display, smart glass segment is expected to register a notable growth rate of 49.1% by 2030 with the increasing adoption of smart glasses beyond personal uses of entertainment to industrial applications such as architectural planning, manufacturing processes, healthcare, and more
  • In terms of application, industrial & manufacturing segment accounted for the revenue share of around 24.0% in 2022 as AR finds important application in businesses to ensure efficient operations by keeping all processes operational, spotting anomalies, and reducing production downtime
  • Asia Pacific augmented reality industry is estimated to witness a significant CAGR from 2023 to 2030 with the rapid expansion of manufacturing, logistic & transportation, automotive, and gaming & entertainment industries, especially in Japan and China

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3. Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market driver analysis
    • 3.3.2. Market restraint analysis
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
    • 3.4.2. Macroeconomic Analysis
  • 3.5. Key Company Analysis, 2022
  • 3.6. Key Player Positioning Matrix, 2022
  • 3.7. Augmented Reality- Covid-19 Impact Analysis

Chapter 4. Component Estimates and Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Augmented Reality Market Estimates & Forecast, By Component (USD Billion)
    • 4.2.1. Hardware
    • 4.2.2. Software

Chapter 5. Display Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Display Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Augmented Reality Market Estimates & Forecast, By Display (USD Billion)
    • 5.2.1. Head Mounted Display
    • 5.2.2. Smart Glasses
      • 5.2.2.1 Cinema Display Glasses
      • 5.2.2.2 XR Glasses
    • 5.2.3. Head-Up Display
    • 5.2.4. Handheld Devices

Chapter 6. Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Augmented Reality Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
    • 6.2.1. Aerospace & Defense
    • 6.2.2. Automotive
    • 6.2.3. Education
    • 6.2.4. E-Commerce & Retail
    • 6.2.5. Gaming & Entertainment
    • 6.2.6. Healthcare
    • 6.2.7. Industrial & Manufacturing
    • 6.2.8. Others

Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Augmented Reality Market: Regional Outlook
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 North America augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.2 U.S.
      • 7.2.2.1 U.S. augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.3 Canada
      • 7.2.3.1 Canada augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.4 Mexico
      • 7.2.4.1 Mexico augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Europe augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.2 UK.
      • 7.3.2.1 UK augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.3 Germany
      • 7.3.4.1 Germany augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.5 France
      • 7.3.5.1 France augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Asia Pacific augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.2 India
      • 7.4.2.1 India augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.3 China
      • 7.4.3.1 China augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.4 Japan
      • 7.4.4.1 Japan augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.5 South Korea
      • 7.4.5.1 South Korea augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 South America augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.5.2 Brazil
      • 7.5.2.1 Brazil augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6 Middle East and Africa (MEA)
    • 7.6.1 MEA augmented reality market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1 Key Participants
      • Augmented Reality Hardware Market Players
    • 8.1.1 Vuzix
    • 8.1.2 Meta
    • 8.1.3 RealWear, Inc.
    • 8.1.4 Alphabet Inc. (Google LLC)
    • 8.1.5 Nreal Technology Limited
    • 8.1.6 Magic Leap, Inc.
    • 8.1.7 Lenovo Group
    • 8.1.8 Tilt Five, Inc.
    • 8.1.9 Snap, Inc.
    • 8.1.10 Apple, Inc.
    • 8.1.11 Seiko Epson Corporation (Epson America Inc.)
    • 8.1.12 Rokid, Inc.
    • 8.1.13 Shenzhen INMO Technology Co., Ltd.
    • 8.1.14 Xiaomi Corporation
    • 8.1.15 MAD Gaze
    • 8.1.16 OPPO Private Limited (Parent company - BBK Electronics Corporation)
    • 8.1.17 Viture, Inc.
    • 8.1.18 DreamWorld, Inc.
    • 8.1.19 Goertek, Inc.
    • 8.1.20 Microsoft Corporation
    • 8.1.21 Qualcomm Technologies, Inc.
    • 8.1.22 Sony Group Corporation
    • 8.1.23 Samsung Electronics Co., Ltd.
      • Augmented Reality Software Market Players
    • 8.1.24 TeamViewer AG
    • 8.1.25 PTC Inc.
    • 8.1.26 Librestream Technologies
    • 8.1.27 OverIT S.p.A.
    • 8.1.28 AMA Corporation Plc
    • 8.1.29 CareAR Holdings (Parent Company - Xerox Holding Corporation)
    • 8.1.30 RE'FLEKT GmbH
    • 8.1.31 Help Lightning, Inc.
    • 8.1.32 Taqtile, Inc.
    • 8.1.33 Atheer, Inc.
    • 8.1.34 Scope Technologies US Inc.
    • 8.1.35 Blippar Group Limited
    • 8.1.36 Wikitude GmbH (Parent Company - Qualcomm Technologies, Inc.)
    • 8.1.37 Zappar Ltd.
  • 8.2 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
  • 8.3 Company Categorization
  • 8.4 Participant's Overview
  • 8.5 Financial Performance
  • 8.6 Product Benchmarking
  • 8.7 Company Heat Map Analysis
  • 8.8 Company Market Share Analysis, 2022
  • 8.9 Strategy Mapping
    • 8.9.1 Expansion
    • 8.9.2 Mergers & acquisition
    • 8.9.3 Collaborations
    • 8.9.4 New product launches