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市場調査レポート
商品コード
1667158

ハプティクス技術の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測

Haptic Technology Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 210 Pages
納期
2~3営業日
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ハプティクス技術の市場機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年予測
出版日: 2024年12月17日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のハプティクス技術市場は2024年に43億米ドルに達し、2025年から2034年にかけてCAGR3.6%で拡大すると予測されています。

ユーザーとのインタラクションに応じてハプティックフィードバックを提供するハプティクス技術は、複数の産業でゲームチェンジャーとなっています。この市場成長の原動力となっているのは、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)におけるより没入感のある体験に対する需要の高まりなど、いくつかの要因です。これらの技術が主流になるにつれて、ユーザーはより深く、よりリアルなインタラクションを求めており、ハプティックフィードバックはそのような体験を提供するために不可欠な要素となっています。

Haptic Technology Market-IMG1

さらに、コンシューマーエレクトロニクスへのハプティクス技術の統合は、その市場での存在感を著しく高めています。スマートフォン、ウェアラブル端末、ゲーム機器、タッチインターフェースはすべてハプティックフィードバックの恩恵を受けており、ユーザーにインタラクションやエンゲージメントの強化を提供しています。よりスムーズで直感的なインターフェイスへの需要は拡大しており、ハプティックフィードバックはデジタルと物理の世界を橋渡しする重要な役割を果たしています。業界がハプティックシステムの価値をますます認識するにつれ、モバイルアプリ、ゲーム、VRにおけるアプリケーションは、よりインタラクティブで没入感のあるデジタル体験を生み出す中心的存在になりつつあります。

市場範囲
開始年 2024年
予測年 2025年~2034年
開始金額 43億米ドル
予測金額 61億米ドル
CAGR 3.6%

ハプティクス技術市場は多様性に富み、主な応用分野はコンシューマーエレクトロニクス、ゲーム、自動車、ヘルスケア、ロボットなど多岐にわたります。2024年には、コンシューマーエレクトロニクス分野が市場の31%のシェアを占め、主導権を握りました。ハプティック技術は現在、スマートフォン、タブレット、スマートウォッチなどのデバイスの基本的な部分となっています。仮想キーボード、通知、タッチジェスチャーに触覚応答を提供することで、以前は不可能だった方法でユーザー体験とエンゲージメントを強化し、ユーザーにデバイスとのハプティック的な接続触覚を提供します。

さらに、ハプティックシステムは、把持可能なシステム、タッチ可能なシステム、ウェアラブルシステムなど、使用タイプによって分類されます。把持可能なセグメントは、2034年までに26億米ドルの収益を生み出すとされています。これらのデバイスは、ハンドヘルドコントローラやオブジェクトに使用されるのが一般的で、手触り、抵抗、動きなどの物理的フィードバックを再現する触感を提供します。ゲーム、ロボット工学、工業シミュレーションなど、本物そっくりのユーザー体験を作り出すことが最も重要な産業では、特に価値が高いです。

米国は世界のハプティクス技術市場を独占しており、2024年の市場シェアは87.4%という驚異的な数字を記録しています。この国のリーダーシップは、最先端のハプティックソリューション開発への多額の投資とともに、コンシューマーエレクトロニクスやゲーム分野での強い存在感によってもたらされています。VRとAR技術の人気が高まり続ける中、さまざまなアプリケーションにハプティックフィードバックシステムを統合する動きが拡大し、こうした革新的技術の主要市場としての米国の地位はさらに強固なものになると予想されます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

  • 市場範囲と定義
  • 基本推定と計算
  • 予測計算
  • データソース
    • 一次
    • 二次
      • 有料ソース
      • 公的ソース

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • 業界エコシステム分析
    • バリューチェーンに影響を与える要因
    • 利益率分析
    • 変革
    • 将来の展望
    • メーカー
    • 流通業者
  • サプライヤーの状況
  • 利益率分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 成長促進要因
      • VR・AR技術の進歩
      • コンシューマーエレクトロニクスにおけるハプティクス技術の採用拡大
      • ヘルスケアや医療機器での利用拡大
      • ウェアラブルデバイスの需要拡大
    • 業界の潜在的リスク・課題
      • 高度なハプティックデバイスの高コスト
      • 技術的限界と標準化の課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業市場シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • ハードウェア
  • ソフトウェア

第6章 市場推計・予測:フィードバック別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • フォース
  • 触覚
    • 振動触覚
    • 電気触覚
    • 超音波触覚

第7章 市場推計・予測:用途タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 把持可能
  • タッチャブル
  • ウェアラブル

第8章 市場推計・予測:用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • コンシューマーエレクトロニクス
  • ゲーミング
  • 自動車
  • ヘルスケア
  • ロボット
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第10章 企業プロファイル

  • AAC Technologies
  • Aito BV
  • Force Dimension
  • Geomagic, Inc.
  • Immersion Corporation
  • Imagis Co., Ltd.
  • Johnson Electric Holdings Limited
  • Microchip Technology Incorporated
  • Nidec Corporation
  • Onsemi
  • Precision Microdrives Limited
  • Senseg Oy
  • Synaptics Incorporated
  • TDK Corporation
  • Texas Instruments Incorporated
  • Ultraleap Limited
目次
Product Code: 2711

The Global Haptic Technology Market reached USD 4.3 billion in 2024 and is forecasted to expand at a CAGR of 3.6% from 2025 to 2034. Haptic technology, which provides tactile feedback in response to user interactions, has become a game-changer across multiple industries. This market growth is being driven by several factors, including the increasing demand for more immersive experiences in virtual reality (VR) and augmented reality (AR), where advanced haptic systems are enhancing realism and user engagement. As these technologies become more mainstream, users are seeking deeper, more lifelike interactions, making haptic feedback an essential element for delivering that experience.

Haptic Technology Market - IMG1

Moreover, the integration of haptic technology into consumer electronics has significantly boosted its market presence. Smartphones, wearables, gaming devices, and touch interfaces are all benefiting from tactile feedback, offering users enhanced interaction and engagement. The demand for smoother, more intuitive interfaces is expanding, with haptic feedback playing a key role in bridging the digital and physical worlds. As industries increasingly recognize the value of haptic systems, applications in mobile apps, gaming, and VR are becoming central to creating more interactive and immersive digital experiences.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$4.3 Billion
Forecast Value$6.1 Billion
CAGR3.6%

The haptic technology market is diverse, with key applications spanning consumer electronics, gaming, automotive, healthcare, robotics, and other sectors. In 2024, the consumer electronics segment led the charge, holding a 31% share of the market. Haptic technology is now a fundamental part of devices like smartphones, tablets, and smartwatches. By providing tactile responses to virtual keyboards, notifications, and touch gestures, it enhances user experience and engagement in ways that were previously not possible, offering users a tactile sense of connection with their devices.

Additionally, haptic systems are categorized by usage type, which includes graspable, touchable, and wearable systems. The graspable segment is set to generate USD 2.6 billion in revenue by 2034. These devices, typically used in handheld controllers or objects, deliver tactile sensations that replicate physical feedback, such as texture, resistance, or motion. They are particularly valuable in industries like gaming, robotics, and industrial simulations, where creating a lifelike user experience is paramount.

The U.S. dominates the global haptic technology market, holding an impressive 87.4% market share in 2024. The country's leadership is driven by its strong presence in the consumer electronics and gaming sectors, alongside significant investments in developing cutting-edge haptic solutions. As VR and AR technologies continue to rise in popularity, the integration of haptic feedback systems across a range of applications is expected to expand, further solidifying the U.S.'s position as the leading market for these innovative technologies.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry synopsis, 2021-2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Factor affecting the value chain
    • 3.1.2 Profit margin analysis
    • 3.1.3 Disruptions
    • 3.1.4 Future outlook
    • 3.1.5 Manufacturers
    • 3.1.6 Distributors
  • 3.2 Supplier landscape
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Key news & initiatives
  • 3.5 Regulatory landscape
  • 3.6 Impact forces
    • 3.6.1 Growth drivers
      • 3.6.1.1 Advancements in VR and AR technologies
      • 3.6.1.2 Increasing adoption of haptic technology in consumer electronics
      • 3.6.1.3 Expanding use in healthcare and medical devices
      • 3.6.1.4 Growing demand for wearable devices
    • 3.6.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.6.2.1 High cost of advanced haptic devices
      • 3.6.2.2 Technical limitations and standardization challenges
  • 3.7 Growth potential analysis
  • 3.8 Porter’s analysis
  • 3.9 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2021-2034 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Feedback, 2021-2034 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Force
  • 6.3 Tactile
    • 6.3.1 Vibrotactile
    • 6.3.2 Electro tactile
    • 6.3.3 Ultrasonic Tactile
  • 6.4 Thermal

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Usage Type, 2021-2034 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Graspable
  • 7.3 Touchable
  • 7.4 Wearable

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021-2034 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Consumer electronics
  • 8.3 Gaming
  • 8.4 Automotive
  • 8.5 Healthcare
  • 8.6 Robotics
  • 8.7 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2034 (USD Million)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Australia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 AAC Technologies
  • 10.2 Aito BV
  • 10.3 Force Dimension
  • 10.4 Geomagic, Inc.
  • 10.5 Immersion Corporation
  • 10.6 Imagis Co., Ltd.
  • 10.7 Johnson Electric Holdings Limited
  • 10.8 Microchip Technology Incorporated
  • 10.9 Nidec Corporation
  • 10.10 Onsemi
  • 10.11 Precision Microdrives Limited
  • 10.12 Senseg Oy
  • 10.13 Synaptics Incorporated
  • 10.14 TDK Corporation
  • 10.15 Texas Instruments Incorporated
  • 10.16 Ultraleap Limited