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市場調査レポート
商品コード
1674352
モバイル機器向けハプティクス技術市場:タイプ別、オファリング別、地域別Haptic Technology for Mobile Devices Market, By Type (Actuators, Drivers and Controllers, Software, Others), By Offering (Hardware, Software, Services), By Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East and Africa) |
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カスタマイズ可能
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モバイル機器向けハプティクス技術市場:タイプ別、オファリング別、地域別 |
出版日: 2025年02月18日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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モバイル機器向けハプティクス技術の世界市場は、2025年には47億3,000万米ドルと推定され、2032年には184億9,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までの年間平均成長率(CAGR)は21.5%で成長する見込みです。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
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基準年 | 2024年 | 2025年の市場規模 | 47億3,000万米ドル |
実績データ | 2020~2024年 | 予測期間 | 2025~2032年 |
予測期間:2025~2032年のCAGR | 21.50% | 2032年の金額予測 | 184億9,000万米ドル |
ハプティクス技術は、デジタルコンテンツとのインタラクション中にユーザーにハプティクス感覚を提供するために、タッチ・フィードバックとフォース・フィードバックを使用します。ユーザーに力、振動、運動を加えることで、モバイル機器のような仮想環境でハプティクスを再現するのに役立ちます。没入感のあるVR/AR体験やゲーム体験、技術革新に対する需要の高まりは、ハプティクスへの投資に拍車をかけている主要要因のひとつです。ハプティクス機能を備えたタッチスクリーンは、ジェスチャーのハプティクスフィードバックを可能にし、UI/UXとアクセシビリティの向上に役立ちます。ハプティクスの新たな用途としては、教育、トレーニング、自動車、遠隔操作などがあります。
ドライバー:VR/AR技術やイノベーションの進歩により、より没入感のあるユーザー体験に対する需要が生まれ、それが機器におけるよりリアルなハプティクスフィードバックの必要性を高めています。ゲーム中の触感嗜好の高まりも市場成長を後押ししています。
制約:ハプティクス技術の開発と小型モバイル機器への統合には高いコストがかかることが大きな課題です。小型化に伴う複雑さが普及を制限する可能性があります。
機会:ハプティクスグローブ、スーツ、外骨格の研究が進むことで、遠隔操作、理学療法、製造など多様な用途での利用機会が広がります。マイクロ流体工学とMEMSの進歩は、費用対効果の高いハプティクスソリューションの実現に役立つ可能性があります。
本レポートは、世界のモバイル機器向けハプティクス技術市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2024~2030年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR %)を提供しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のモバイル機器向けハプティクス技術市場の主要企業プロファイルを掲載しています。
本調査の対象となる主要企業には、Immersion、Texas Instruments Incorporated、Precision Microdrives Limited、Johnson Electric Holdings Limited、AAC Technologies、Analog Devices, Inc.、ALPS ALPINE CO., LTD.、Microchip Technology Inc.、Cypress Semiconductor Corporation、Methode Electronics、NIDEC COPAL ELECTRONICS、SMK ELECTRONICS CORPORATION U.S.A、Visteon Corporation、Semiconductor Components Industries, LLC、Synaptics Incorporated、Apple Inc.、Samsungなどがあります。
本レポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者を対象としています。
利害関係者は、世界のモバイル機器向けハプティクス技術市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。
Global Haptic Technology For Mobile Devices Market is estimated to be valued at USD 4.73 Bn in 2025 and is expected to reach USD 18.49 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 21.5% from 2025 to 2032.
Report Coverage | Report Details | ||
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Base Year: | 2024 | Market Size in 2025: | USD 4.73 Bn |
Historical Data for: | 2020 To 2024 | Forecast Period: | 2025 To 2032 |
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: | 21.50% | 2032 Value Projection: | USD 18.49 Bn |
Haptic technology involves the use of touch and force feedback to provide the user with tactile sensations while interacting with digital content. It helps recreate the sense of touch in virtual environments like mobile devices by applying forces, vibrations, and motions to the user. Growing demand for immersive VR/AR experiences and gaming experiences and innovations in tech are some key factors fueling investments in haptics. Touchscreens with haptics capabilities enable tactile feedback for gestures and help improve UI/UX and accessibility. Emerging applications of haptics include education, training, automotive, teleoperation, and more.
Driver: Advances in VR/AR technologies and innovations are creating demand for more immersive user experiences which is driving the need for more realistic haptic feedback in devices. Growing preference of tactile sensations while gaming is also propelling the market growth.
Restraint: High costs involved in developing haptic technologies and integrating them into small mobile devices is a major challenge. Complexities associated with miniaturization could limit widespread adoption.
Opportunity: Growing research into haptic gloves, suits, and exoskeletons open up opportunities for their use in diverse applications like teleoperation, physical therapy, manufacturing etc. Advances in microfluidics and MEMS could help deliver cost-effective haptics solutions.
This report provides in-depth analysis of the global haptic technology for mobile devices market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period (2024-2030), considering 2022 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global haptic technology for mobile devices market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Immersion, Texas Instruments Incorporated, Precision Microdrives Limited, Johnson Electric Holdings Limited, AAC Technologies, Analog Devices, Inc., ALPS ALPINE CO., LTD., Microchip Technology Inc., Cypress Semiconductor Corporation, Methode Electronics, NIDEC COPAL ELECTRONICS, SMK ELECTRONICS CORPORATION U.S.A, Visteon Corporation, Semiconductor Components Industries, LLC, Synaptics Incorporated, Apple Inc., Samsung
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global haptic technology for mobile devices market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global haptic technology for mobile devices market.