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市場調査レポート
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1570952

OEMエレクトリックドライブユニット(EDU)市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

OEM Electric Drive Unit (EDU) Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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OEMエレクトリックドライブユニット(EDU)市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月09日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

OEMエレクトリックドライブユニット(EDU)の世界市場規模は2023年に130億米ドルとなり、2024年から2032年にかけてCAGR 23.2%で成長すると予測されます。

主要自動車メーカーによる電動化への急速な推進とバッテリー技術の進歩が、世界の普及を後押ししています。各国政府は排ガス規制を強化しており、いくつかの国では内燃機関車(ICE)を段階的に廃止し、電気自動車(EV)を採用することを計画しています。その結果、相手先商標製品メーカー(OEM)は電気駆動装置(EDU)の開発と生産に多額の投資を行っています。リチウムイオンバッテリーとソリッドステートバッテリーの進歩が、OEMのEDU市場を大きく押し上げています。バッテリーのエネルギー密度の向上、充電時間の短縮、ライフサイクルの延長により、より効率的で強力な電気駆動ユニットへの道が開かれつつあります。

市場セグメンテーションでは、車両タイプ別に、バッテリー電気自動車(BEV)、ハイブリッド電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)のカテゴリーが含まれます。BEV向けOEMエレクトリックドライブユニット(EDU)市場は、自動車産業における完全電動化へのシフトの高まりを反映し、2032年までに375億米ドルを超えると予測されます。BEVの採用が増加している主な要因には、航続距離の延長や充電時間の短縮を実現するソリッドステートバッテリーの開発など、バッテリー技術の継続的な発展があります。政府と民間企業が急速充電ステーションの利用可能性を拡大するために多額の投資を続けているため、充電インフラの拡大も重要です。

クーラントの種類によって、市場は水-グリコール系クーラントと油性クーラントに分類されます。油性EDU分野は、EDUの電力密度の増加により、2032年までにCAGR24.5%以上で成長すると予測されます。電気自動車が高出力と高速加速を実現するように進化するにつれ、熱によるオーバーヒートを防ぎ、最適な性能を確保するために、より効率的な冷却システムへの需要が最も重要になっています。従来の水-グリコール系クーラントに比べて優れた熱放散を提供するオイルベースのクーラントは、高性能の電気駆動装置で好ましい選択肢になりつつあります。

アジア太平洋地域のOEMエレクトリックドライブユニット(EDU)市場は、2032年までに532億米ドルを超えると予測されています。中国、インド、インドネシアなどの発展途上国では、自動車メーカーがインフラ整備を重視し、電気駆動ユニット部品の研究開発に多額の投資を行っています。競合情勢は、既存のOEMと新興新興企業が混在しており、いずれも電気駆動ユニット技術の限界に課題しています。電気自動車の普及とEV充電インフラの整備を促進する政府の取り組みは、業界の成長において極めて重要な役割を果たしています。この急成長は、エネルギー価格の上昇とエネルギー効率の高いソリューションへの志向の高まりによってさらに加速しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 規制状況
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスク&課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 戦略的展望
  • イノベーションと持続可能性の展望

第5章 市場規模・予測:車両タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • BEV
  • HEV
  • PHEV

第6章 市場規模・予測:クーラント別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 水グリコール
  • オイルベース

第7章 市場規模・予測:地域別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ノルウェー
    • ドイツ
    • フランス
    • オランダ
    • 英国
    • オーストリア
    • ベルギー
    • デンマーク
    • フィンランド
    • アイルランド
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 香港
    • ニュージーランド
    • オーストラリア
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン

第8章 企業プロファイル

  • Aisin Corporation
  • AVL
  • BorgWarner Inc.
  • C.F.R. Srl.
  • DANA TM4 INC.
  • ElringKlinger AG
  • Equipmake
  • FRIWO Geratebau GmbH
  • GKN Automotive Limited
  • hofer powertrain
  • Integral Powertrain Limited
  • LG Magna e-Powertrain
  • Magna International Inc.
  • Magnetic Systems Technology Limited
  • MAHLE Polska Sp. z o.o
  • Nidec Corporation
  • Punch Powertrain nv
  • Robert Bosch GmbH
  • Saietta Group
  • Schaeffler AG
  • Vitesco Technologies GmbH
  • Voith GmbH and Co. KGaA
  • ZF Friedrichshafen AG
  • Zytek Automotive Ltd
目次
Product Code: 10757

The Global OEM Electric Drive Unit (EDU) Market was valued at USD 13 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 23.2% from 2024 to 2032. Key automakers' rapid push towards electrification and advancements in battery technology are driving global deployment. Governments are tightening emission norms, with several countries planning to phase out internal combustion engine (ICE) vehicles in favor of electric vehicles (EVs). Consequently, Original Equipment Manufacturers (OEMs) are heavily investing in the development and production of Electric Drive Units (EDUs). Advancements in lithium-ion and solid-state batteries are significantly boosting the OEM EDU market. Enhanced battery energy density, quicker charging times, and extended lifecycles are paving the way for more efficient and powerful electric drive units.

The overall OEM Electric Drive Unit (EDU) industry is classified based on the vehicle type, coolant and region.

Segmented by vehicle type, the market includes Battery Electric Vehicles (BEV), Hybrid Electric Vehicles (HEV), and Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV) categories. The OEM Electric Drive Unit (EDU) market for BEVs is expected to exceed USD 37.5 billion by 2032, reflecting the growing shift towards full electrification in the automotive industry. Key drivers for the rising adoption of BEVs include ongoing enhancements in battery technology, such as the development of solid-state batteries that offer longer range and faster charging times. The broadening of charging infrastructure is also critical, as governments and private enterprises continue to invest heavily in expanding the availability of fast-charging stations.

Divided by coolant type, the market categorizes into water-glycol and oil-based coolants. The oil-based EDU sector is set to grow at a CAGR of over 24.5% by 2032, driven by the increasing power density in EDUs. As electric vehicles evolve to deliver higher power outputs and faster acceleration, the demand for more efficient cooling systems becomes paramount to prevent thermal overheating and ensure optimal performance. Oil-based coolants, which provide superior heat dissipation compared to traditional water-glycol coolants, are becoming the preferred choice in high-performance electric drive units.

The Asia Pacific region's OEM electric drive unit market is projected to exceed USD 53.2 billion by 2032. In developing nations like China, India, and Indonesia, automakers are heavily investing in R&D for electric drive unit components, with a pronounced focus on infrastructure development. The competitive landscape is a mix of established OEMs and emerging startups, both pushing the boundaries of electric drive unit technology. Government initiatives promoting electric vehicle adoption and the establishment of EV charging infrastructure have played a pivotal role in the industry's growth. This surge is further fueled by rising energy prices and a growing inclination towards energy-efficient solutions.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market definitions
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid
      • 1.4.2.2 Public

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Regulatory landscape
  • 3.3 Industry impact forces
    • 3.3.1 Growth drivers
    • 3.3.2 Industry pitfalls and challenges
  • 3.4 Growth potential analysis
  • 3.5 Porter's analysis
    • 3.5.1 Bargaining power of suppliers
    • 3.5.2 Bargaining power of buyers
    • 3.5.3 Threat of new entrants
    • 3.5.4 Threat of substitutes
  • 3.6 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive landscape, 2024

  • 4.1 Strategic outlook
  • 4.2 Innovation and sustainability landscape

Chapter 5 Market Size and Forecast, By Vehicle Type, 2021 - 2032 (Units, USD Billion)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 BEV
  • 5.3 HEV
  • 5.4 PHEV

Chapter 6 Market Size and Forecast, By Coolant, 2021 - 2032 (Units, USD Billion)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Water glycol
  • 6.3 Oil based

Chapter 7 Market Size and Forecast, By Region, 2021 - 2032 (Units, USD Billion)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Norway
    • 7.3.2 Germany
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Netherlands
    • 7.3.5 UK
    • 7.3.6 Austria
    • 7.3.7 Belgium
    • 7.3.8 Denmark
    • 7.3.9 Finland
    • 7.3.10 Ireland
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 India
    • 7.4.3 Japan
    • 7.4.4 South Korea
    • 7.4.5 Hong Kong
    • 7.4.6 New Zealand
    • 7.4.7 Australia
  • 7.5 Middle East and Africa
    • 7.5.1 Saudi Arabia
    • 7.5.2 UAE
    • 7.5.3 South Africa
  • 7.6 Latin America
    • 7.6.1 Brazil
    • 7.6.2 Argentina

Chapter 8 Company Profiles

  • 8.1 Aisin Corporation
  • 8.2 AVL
  • 8.3 BorgWarner Inc.
  • 8.4 C.F.R. Srl.
  • 8.5 DANA TM4 INC.
  • 8.6 ElringKlinger AG
  • 8.7 Equipmake
  • 8.8 FRIWO Geratebau GmbH
  • 8.9 GKN Automotive Limited
  • 8.10 hofer powertrain
  • 8.11 Integral Powertrain Limited
  • 8.12 LG Magna e-Powertrain
  • 8.13 Magna International Inc.
  • 8.14 Magnetic Systems Technology Limited
  • 8.15 MAHLE Polska Sp. z o.o
  • 8.16 Nidec Corporation
  • 8.17 Punch Powertrain nv
  • 8.18 Robert Bosch GmbH
  • 8.19 Saietta Group
  • 8.20 Schaeffler AG
  • 8.21 Vitesco Technologies GmbH
  • 8.22 Voith GmbH and Co. KGaA
  • 8.23 ZF Friedrichshafen AG
  • 8.24 Zytek Automotive Ltd