デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1570569

EVプラント建設市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

EV Plant Construction Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 270 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.71円
EVプラント建設市場、機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月02日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 270 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のEVプラント建設市場は、2023年に341億米ドルと評価され、2024年から2032年までのCAGRは9%を超えると予測されています。

市場の成長を牽引しているのは、電気自動車(EV)需要の増加、気候変動に対する消費者の意識の高まり、政府の支援政策です。自動車メーカーは、需要増に対応し、よりクリーンな輸送手段へのシフトに対応するため、新たな製造施設に多額の投資を行っています。自動車メーカーはEVの普及を促進するために充電ステーションの開発に貢献しており、市場の拡大は充電インフラの成長とも密接に関連しています。

組立プラントは2023年に市場シェアの40%以上を占め、2032年には270億米ドルを超えると予測されています。これらのプラントは、高い品質基準を維持し、複雑な生産ワークフローを監督しながら、さまざまなコンポーネントを完全に組み立てられた自動車に統合します。その拡張性は、移り変わる需要に適応し、異なる車種に対応する柔軟性を提供します。組立プラントは規模の経済から恩恵を受け、単位当たりの生産コストを削減する一方、戦略的立地は物流を最適化し、サプライチェーン・オペレーションを合理化します。

2023年には、EVの組み立てと生産における自動車メーカーの役割に牽引され、自動車メーカー・セグメントが51%のシェアを占め、市場を独占します。EVの生産には、専門的で拡張性のある製造施設が必要であり、自動車メーカーは効率性を高め、需要の増加に対応するために、自動組立ラインや統合バッテリーシステムなどの先進技術に投資しています。こうした投資は、技術革新への注力とともに、市場での主導的地位を強化しています。

アジア太平洋地域は、2023年の電気自動車プラント建設市場をリードし、市場シェアの約50%を占めています。このリーダーシップは、EV採用を奨励する政府のインセンティブや政策に支えられ、急速に拡大するEV市場によってもたらされました。同地域は、バッテリーや電子機器などEVに不可欠な部品のサプライチェーンが確立されており、効率的でコスト効率の高い製造が可能です。大手自動車メーカーやハイテク企業は、成長する消費者層と広範な製造能力を利用するため、アジア太平洋地域に多額の投資を行っています。大規模な生産拠点と競争力のある人件費が、この地域のEVプラント建設の魅力をさらに高めています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • 技術プロバイダー
    • メーカー
    • エンドユーザー
    • EV建設工場リスト
  • プラントセットアップ分析
    • 原材料分析
      • サプライヤーの特定
      • 持続可能性への取り組み
    • 技術・設備分析
      • 技術導入
      • イノベーションと効率性
    • 規制遵守
      • 建築基準法
      • 許可と承認
      • 安全衛生規制
    • 財務分析
      • 原材料コスト分析
      • 技術コスト分析
      • 労働力コスト分析
    • リスク管理
      • リスクの特定
      • 軽減戦略
      • プロジェクト管理と計画
    • タイムラインとマイルストーン
      • 利害関係者の関与
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 世界のEV生産の急拡大
      • 既存の自動車工場のEV生産への改修
      • 新しいバッテリー・ギガ工場の建設
      • 充電インフラ生産施設の開発
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 重要材料のサプライチェーンにおける制約
      • 変動するEV需要
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:タイプ別2021年~2032年

  • 主要動向
  • 組立プラント
  • 電池製造プラント
  • 研究開発センター
  • 充電インフラ施設

第6章 市場推計・予測:構造別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • プラント新設
  • プラント拡張
  • 改修・アップグレード

第7章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 自動車メーカー
  • バッテリーメーカー
  • 充電インフラプロバイダー
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 既存市場
    • 米国
    • カナダ
    • 中国
    • ドイツ
    • 日本
    • 韓国
    • 英国
    • フランス
    • スウェーデン
    • インド
    • イタリア
  • 新興市場
    • スペイン
    • オーストラリア
    • ベトナム
    • インドネシア
    • タイ
    • ブラジル
    • トルコ
    • ポーランド
    • UAE
    • 世界のその他の地域

第9章 企業プロファイル

  • Acciona
  • AECOM
  • Bechtel
  • Bouygues Construction
  • Ferrovial
  • Hensel Phelps
  • Hyundai Engineering and Construction
  • Kajima Corporation
  • Kiewit
  • L&T Construction
  • Obayashi Corporation
  • PCL Construction
  • Samsung C&T
  • Shapoorji Pallonji Group
  • Shimizu Corporation
  • Skanska
  • Turner Construction
  • Vinci
  • WSP
  • Torrance Robotics
  • ZhongJi Southern Machinery Co., Ltd.
目次
Product Code: 10595

The Global EV Plant Construction Market was valued at USD 34.1 billion in 2023 and is projected to register a CAGR of over 9% from 2024 to 2032. The market's growth is driven by increasing demand for electric vehicles (EVs), growing consumer awareness of climate change, and supportive government policies. Automakers are investing significantly in new manufacturing facilities to meet rising demand and capitalize on the shift toward cleaner transportation. The market's expansion is also closely linked to the growth of charging infrastructure, as automakers contribute to developing charging stations to facilitate widespread EV adoption.

The overall EV plant construction industry is classified based on the type, construction, end-user and region.

Assembly plants held over 40% of the market share in 2023 and are projected to exceed USD 27 billion by 2032. These plants integrate various components into fully assembled vehicles while maintaining high quality standards and overseeing complex production workflows. Their scalability offers flexibility to adapt to shifting demand and accommodate different vehicle models. Assembly plants benefit from economies of scale, reducing production costs per unit, while strategic locations optimize logistics and streamline supply chain operations.

The automakers segment dominated the market with a 51% share in 2023, driven by their role in EV assembly and production. EV production requires specialized, scalable manufacturing facilities, and automakers are investing in advanced technologies such as automated assembly lines and integrated battery systems to enhance efficiency and meet increasing demand. These investments, along with a focus on innovation, have reinforced their market leadership position.

The Asia-Pacific region led the electric vehicle plant construction market in 2023, commanding around 50% of the market share. This leadership is driven by a rapidly expanding EV market, supported by government incentives and policies encouraging EV adoption. The region has a well-established supply chain for essential EV components like batteries and electronics, enabling efficient and cost-effective manufacturing. Major automakers and tech companies are investing heavily in the Asia-Pacific region to access its growing consumer base and extensive manufacturing capabilities. Large-scale production hubs and competitive labor costs further enhance the region's appeal for EV plant construction.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material supplier
    • 3.2.2 Component supplier
    • 3.2.3 Technology providers
    • 3.2.4 Manufacturers
    • 3.2.5 End-user
    • 3.2.6 List of EV construction plants
  • 3.3 Plant set up analysis
    • 3.3.1 Raw Material Analysis
      • 3.3.1.1 Identifying Suppliers
      • 3.3.1.2 Sustainability Initiatives
    • 3.3.2 Technological and Equipment Analysis
      • 3.3.2.1 Technology Adoption
      • 3.3.2.2 Innovation and Efficiency
    • 3.3.3 Regulatory Compliance
      • 3.3.3.1 Building Codes and Standards
      • 3.3.3.2 Permits and Approvals
      • 3.3.3.3 Health and Safety Regulations
    • 3.3.4 Financial Analysis
      • 3.3.4.1 Raw Material Cost Analysis
      • 3.3.4.2 Technology Cost Analysis
      • 3.3.4.3 Labor and Workforce Cost Analysis
    • 3.3.5 Risk Management
      • 3.3.5.1 Risk Identification
      • 3.3.5.2 Mitigation Strategies
      • 3.3.5.3 Project Management and Planning
    • 3.3.6 Timeline and Milestones
      • 3.3.6.1 Stakeholder Engagement
  • 3.4 Profit margin analysis
  • 3.5 Technology and innovation landscape
  • 3.6 Patent analysis
  • 3.7 Key news and initiatives
  • 3.8 Regulatory landscape
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Rapid expansion of EV production worldwide
      • 3.9.1.2 Retrofitting of existing automotive plants for EV production
      • 3.9.1.3 Construction of new battery gigafactories
      • 3.9.1.4 Development of charging infrastructure production facilities
    • 3.9.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.9.2.1 Supply chain constraints for critical materials
      • 3.9.2.2 Fluctuating EV demand
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Type 2021 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Assembly plants
  • 5.3 Battery manufacturing plants
  • 5.4 Research and development centers
  • 5.5 Charging infrastructure facilities

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Construction, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 New plant construction
  • 6.3 Plant expansion
  • 6.4 Renovation and upgrades

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By End-User, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Auto-makers
  • 7.3 Battery manufacturers
  • 7.4 Charging infrastructure providers
  • 7.5 Others

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Existing Market
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 China
    • 8.2.4 Germany
    • 8.2.5 Japan
    • 8.2.6 South Korea
    • 8.2.7 UK
    • 8.2.8 France
    • 8.2.9 Sweden
    • 8.2.10 India
    • 8.2.11 Italy
  • 8.3 Emerging Market
    • 8.3.1 Spain
    • 8.3.2 Australia
    • 8.3.3 Vietnam
    • 8.3.4 Indonesia
    • 8.3.5 Thailand
    • 8.3.6 Brazil
    • 8.3.7 Turkey
    • 8.3.8 Poland
    • 8.3.9 UAE
    • 8.3.10 Rest of the world

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Acciona
  • 9.2 AECOM
  • 9.3 Bechtel
  • 9.4 Bouygues Construction
  • 9.5 Ferrovial
  • 9.6 Hensel Phelps
  • 9.7 Hyundai Engineering and Construction
  • 9.8 Kajima Corporation
  • 9.9 Kiewit
  • 9.10 L&T Construction
  • 9.11 Obayashi Corporation
  • 9.12 PCL Construction
  • 9.13 Samsung C&T
  • 9.14 Shapoorji Pallonji Group
  • 9.15 Shimizu Corporation
  • 9.16 Skanska
  • 9.17 Turner Construction
  • 9.18 Vinci
  • 9.19 WSP
  • 9.20 Torrance Robotics
  • 9.21 ZhongJi Southern Machinery Co., Ltd.