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市場調査レポート
商品コード
1568522

鉄道貨物市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年

Rail Freight Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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鉄道貨物市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024年~2032年
出版日: 2024年07月24日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の鉄道貨物市場規模は、効率的で費用対効果の高い長距離貨物輸送に対する需要の高まりにより、2024年から2032年にかけてCAGR 5%超が見込まれます。

鉄道貨物は、特にバルク貨物や重量貨物の輸送において、道路輸送に比べて信頼性が高く経済的な選択肢として際立っています。世界貿易が拡大し、サプライチェーン・ロジスティクスがより強固になるにつれ、原材料や工業製品から消費財までの輸送において重要な役割を果たす鉄道網への依存度が高まっています。例えば、郵船ロジスティクスは2024年7月、中国とベトナムを結ぶ貨物列車を活用し、ハノイから欧州への鉄道貨物輸送サービスを開始しました。

鉄道輸送は、陸上輸送や航空輸送に比べて環境負荷が少ないことが評価され、グリーン・ロジスティクスや厳しい環境規制の遵守を目指す企業にアピールしています。鉄道業界では、電化鉄道や低燃費機関車のようなエネルギー効率の高い技術の採用が拡大しており、持続可能な輸送に向けた世界のシフトとも呼応しています。

この業界は、貨物タイプ、サービスタイプ、距離、エンドユーザー産業、地域に区分されます。

貨物タイプ別では、コンテナ貨物セグメントの鉄道貨物市場規模が、2024~2032年に大幅な成長を遂げると予測されています。この急増は、コンテナ化が貨物輸送にもたらす効率性と柔軟性の向上に起因しています。積み下ろしプロセスを標準化することで、コンテナ化は鉄道、道路、海上間のスムーズな複合一貫輸送を促進します。このような標準化は、処理時間やコストを削減するだけでなく、貨物の安全性を強化し、潜在的な損害を軽減するため、鉄道貨物を貨物輸送に適した選択肢にしています。

エンドユーザー別では、農業分野の鉄道貨物市場が2032年まで大幅な成長を遂げると思われます。これは、バルク農産物の効率的でコスト効率の高い輸送の必要性によるものです。鉄道貨物は、大量の穀物、果物、野菜、その他の農産物を農村部の生産地から都市部や輸出施設へ移動させる信頼性の高い手段を提供します。

北米の鉄道貨物産業は、広範な鉄道インフラと効率的な長距離輸送ソリューションに対する需要の高まりにより、2032年まで大幅な成長が見込まれています。整備された鉄道網は、広大な距離を大量の物資が移動するのを支えており、この地域の農業、製造業、エネルギーなどの産業にとって、鉄道貨物はコスト効率が高く信頼できる選択肢となっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料サプライヤー
    • 設備メーカー
    • 鉄道インフラプロバイダー
    • 技術プロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
    • パートナーシップ/コラボレーション
    • 合併/買収
    • 投資
    • 製品上市とイノベーション
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 工業生産の増加と貿易量の増加
      • 厳しい環境維持・排出規制
      • インフラ整備と技術進歩
      • 経済の世界化と貿易協定
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 他の輸送手段との統合・調整の課題
      • 景気変動や貿易政策に対する脆弱性
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:貨物タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • コンテナ貨物
  • 非コンテナ貨物
  • 液体バルク

第6章 市場推計・予測:サービスタイプ別、2021-2032年

  • 主要動向
  • FCL
  • LCL
  • インターモーダル輸送

第7章 市場推計・予測:距離別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 短距離
  • 中距離
  • 長距離

第8章 市場推計・予測:エンドユーザー産業別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 鉱業
  • 農業
  • エネルギー
  • 製造業
  • 建設
  • 小売業
  • 自動車
  • 化学
  • 飲食品
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別、2021-2032年

  • 主要動向:地域別
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • ANZ
    • 韓国
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Aurizon
  • BNSF Railway
  • Canadian National Railway
  • Canadian Pacific Railway
  • China Railway Corporation
  • CSX Transportation
  • Deutsche Bahn(DB Cargo)
  • Ferrovie dello Stato Italiane
  • Genesee and Wyoming Inc.
  • Green Cargo
  • Indian Railways
  • JSC Kazakhstan Temir Zholy
  • Kansas City Southern
  • Norfolk Southern Railway
  • OBB Rail Cargo Group
  • PKP Cargo
  • Russian Railways
  • SNCF Logistics
  • Swiss Federal Railways
  • Union Pacific Railroad(UP)
目次
Product Code: 10378

The Global Rail Freight Market size is anticipated to witness over 5% CAGR between 2024 and 2032 driven by the rising demand for efficient and cost-effective long-distance goods transportation.

Rail freight stands out as a dependable and economical choice, particularly for bulk and heavy cargo, when compared to road transportation. As global trade expands and supply chain logistics become more robust, there is an increasing dependence on rail networks as they play a crucial role in transporting raw materials and industrial products to consumer goods. For example, in July 2024, Yusen Logistics Co., Ltd. commenced rail freight services from Hanoi to Europe, leveraging freight trains operating between China and Vietnam.

Recognized for its reduced environmental impact relative to road and air freight, rail transportation appeals to companies striving for green logistics and adherence to strict environmental regulations. The growing adoption of energy-efficient technologies, like electrified rail lines and fuel-efficient locomotives, in the rail industry also resonates with Global shift towards sustainable transportation.

The industry is segmented into cargo type, service type, distance, end user industry, and region.

Based on cargo type, the rail freight market size from the containerized segment is slated to witness significant growth during 2024-2032. This surge is attributed to the enhanced efficiency and flexibility containerization brings to cargo transport. By standardizing the loading and unloading processes, containerization facilitates smooth intermodal transitions between rail, road, and sea. Such standardization not only curtails handling times and costs but also bolsters cargo security and reduces potential damage, thereby making rail freight a preferred choice for goods shipping.

In terms of end user, the rail freight market value from the agriculture segment will foresee considerable growth up to 2032. This is due to the need for efficient and cost-effective transportation of bulk agricultural products. Rail freight provides a reliable means of moving large quantities of grains, fruits, vegetables, and other agricultural commodities from rural production areas to urban centers and export facilities.

North America rail freight industry is anticipated to witness substantial growth through 2032 attributed to the extensive rail infrastructure and the increasing demand for efficient, long-haul transportation solutions. The well-developed rail network supports the movement of large quantities of goods across vast distances, making rail freight a cost-effective and reliable choice for industries, such as agriculture, manufacturing, and energy, in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market 360º synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Equipment manufacturers
    • 3.2.3 Rail infrastructure providers
    • 3.2.4 Technology providers
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
    • 3.6.1 Partnership/collaboration
    • 3.6.2 Merger/acquisition
    • 3.6.3 Investment
    • 3.6.4 Product launch and innovation
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising industrial production and growing trade volumes
      • 3.8.1.2 Stringent environmental sustainability and emission regulations
      • 3.8.1.3 Infrastructure developments and technological advancements
      • 3.8.1.4 Economic globalization and trade agreements
    • 3.8.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.8.2.1 Integration and coordination challenges with other transport modes
      • 3.8.2.2 Vulnerability to economic fluctuations and trade policies
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Cargo Type, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Containerized
  • 5.3 Non-containerized
  • 5.4 Liquid Bulk

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Service Type, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Full carload (FCL)
  • 6.3 Less than carload (LCL)
  • 6.4 Intermodal transportation

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Distance, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Short-haul
  • 7.3 Medium-haul
  • 7.4 Long-haul

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By End-User Industry, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Mining
  • 8.3 Agriculture
  • 8.4 Energy
  • 8.5 Manufacturing
  • 8.6 Construction
  • 8.7 Retail
  • 8.8 Automotive
  • 8.9 Chemical
  • 8.10 Food and beverages
  • 8.11 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends, by region
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
    • 9.3.8 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 ANZ
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 South Africa
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Aurizon
  • 10.2 BNSF Railway
  • 10.3 Canadian National Railway
  • 10.4 Canadian Pacific Railway
  • 10.5 China Railway Corporation
  • 10.6 CSX Transportation
  • 10.7 Deutsche Bahn (DB Cargo)
  • 10.8 Ferrovie dello Stato Italiane
  • 10.9 Genesee and Wyoming Inc.
  • 10.10 Green Cargo
  • 10.11 Indian Railways
  • 10.12 JSC Kazakhstan Temir Zholy
  • 10.13 Kansas City Southern
  • 10.14 Norfolk Southern Railway
  • 10.15 OBB Rail Cargo Group
  • 10.16 PKP Cargo
  • 10.17 Russian Railways
  • 10.18 SNCF Logistics
  • 10.19 Swiss Federal Railways
  • 10.20 Union Pacific Railroad (UP)