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市場調査レポート
商品コード
1568412
オフショア船舶用排出規制システム市場、市場動向、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年Offshore Marine Emission Control Systems Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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オフショア船舶用排出規制システム市場、市場動向、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年 |
出版日: 2024年07月16日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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オフショア船舶用排出規制システムの世界市場規模は、厳しい環境規制と船舶排出ガス削減を目的とした国際規格に牽引され、2024年から2032年にかけてCAGR 8.3%で成長すると予測されます。
硫黄キャップや窒素酸化物(NOx)排出基準を含む国際海事機関(IMO)の規制は、船舶運航者を先進的な排出制御技術の採用へと向かわせています。例えば、2023年9月、DNVは浮体式オフショア資産に特化した脱炭素クラス表記を導入しました。
さらに、海運企業の間で持続可能性と企業責任を重視する傾向が強まっていることも、市場の成長を後押ししています。環境問題への関心が高まる中、事業者は排出制御システムへの投資を進めています。これは、環境に優しいイメージを高めるだけでなく、国内および国際的な基準への準拠を保証するものでもあります。このようなより環境に優しい慣行への軸足は、世界の持続可能性の目標と共鳴し、企業が潜在的な罰則を回避し、業務効率を維持するのに役立ちます。
技術別では、オフショア船舶用排出規制システムの市場規模は、SCR分野で2032年まで大幅な成長が見込まれています。これは、厳しい環境規制の下で最大の懸念事項であるNOx排出を抑制する効果があるためです。SCRシステムは、世界の海事当局によって義務付けられているNOx排出規制をオフショア船舶が遵守できるようにするものです。
燃料に関しては、MGOセグメントによるオフショア船舶用排出規制システム市場価値は、2032年まで力強い成長を示すと予測されています。この急増は、MGOが従来の重油と比較して硫黄含有量が少ないためです。IMOの硫黄上限規制のような国際的な指令により、海洋燃料の排出規制が強化される中、MGOは硫黄酸化物(SOx)の排出を大幅に抑制し、コンプライアントで環境に優しい選択肢として浮上しています。
アジア太平洋のオフショア船舶用排出規制システム産業は、海上貿易とオフショア活動の急速な拡大に加え、環境規制がますます厳しくなっていることから、2024年から2032年にかけて大きく成長します。中国、日本、韓国のようなAPACの主要経済国が、IMOが定めたような国際的な排出基準を遵守するための取り組みを強化しているため、APACでは先進的な排出制御技術に対する需要が高まっています。
The Global Offshore marine emission control systems market size is anticipated to grow at an 8.3% CAGR between 2024 and 2032 driven by stringent environmental regulations and international standards aimed at reducing maritime emissions. Regulations from the International Maritime Organization (IMO), including the Sulphur Cap and Nitrogen Oxides (NOx) emission standards, are pushing ship operators towards adopting advanced emission control technologies. For example, in September 2023, DNV introduced a decarbonization class notation specifically for floating offshore assets.
Furthermore, a growing emphasis on sustainability and corporate responsibility among maritime companies is set to bolster market growth. With rising environmental concerns, operators are channeling investments into emission control systems. This not only boosts their eco-friendly image but also ensures compliance with both local and international standards. Such a pivot towards greener practices resonates with global sustainability objectives, aiding companies in sidestepping potential penalties and upholding operational efficiency.
The overall industry is divided into technology, fuel, application, and region.
Based on technology, the offshore marine emission control systems market size from the SCR segment is anticipated to witness substantial growth through 2032. This is attributed to its efficacy in curbing NOx emissions, a primary concern under stringent environmental regulations. SCR systems empower offshore vessels to adhere to the escalating NOx emission standards mandated by global maritime authorities.
In terms of fuel, the offshore marine emission control systems market value from the MGO segment is projected to witness robust growth through 2032. This surge is due to MGO's reduced Sulfur content when compared with conventional heavy fuel oils. With international mandates, like the IMO's Sulfur Cap, tightening the reins on marine fuel emissions, MGO emerges as a compliant and environmentally friendly choice, significantly curtailing Sulfur oxides (SOx) emissions.
Asia Pacific offshore marine emission control systems industry will grow significantly between 2024 and 2032 attributed to the rapid expansion in maritime trade and offshore activities, coupled with increasingly stringent environmental regulations. As major APAC economies like China, Japan, and South Korea ramp up efforts to comply with international emissions standards, such as those set by the IMO, there is a growing demand for advanced emission control technologies in APAC.