デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1544701

商業用船舶排ガス規制システム市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年

Commercial Marine Emission Control Systems Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
商業用船舶排ガス規制システム市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年
出版日: 2024年07月15日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の商業用船舶排ガス規制システム市場は、厳しい環境規制と海事分野における持続可能性への関心の高まりにより、2024年から2032年にかけて7.9%以上のCAGRを示します。

米国環境保護庁(EPA)によると、2024年、船舶用エンジンに対する大気浄化法のTier III基準の施行により、窒素酸化物(NOx)の排出量を従来の基準よりも最大80%削減することを目指しています。

世界各国政府は、海運活動による環境への影響を軽減するため、より厳しい排出基準を導入しています。このため、舶用事業者は、国際規制を遵守し、二酸化炭素排出量を最小限に抑えるため、スクラバーや選択触媒還元システムなどの先進的な排出制御技術に投資することを奨励しています。さらに、気候変動に対する意識の高まりと、よりクリーンな海運慣行の必要性が、効率的な排出制御システムの需要をさらに促進しています。

商業用船舶排ガス規制システム市場は、技術、燃料、地域によって分類されます。

SCR(選択的触媒還元)分野は、規制当局の重大な関心事である窒素酸化物(NOx)排出を削減する効果があるため、2032年まで大きな成長率を記録すると思われます。大気質と温室効果ガスの排出に対処するため国際的な規制が強化される中、船舶運航会社はコンプライアンスと運航効率の両方を提供する先進的なソリューションを求めています。SCR技術は、エンジン性能を維持しながら厳しい排出基準を満たすことができるため、環境面での信頼性を高め、コンプライアンス違反に伴う潜在的な罰金を回避することを目指す船隊にとって好ましい選択肢となっています。

MDO(船舶用軽油)セグメントは、低硫黄燃料に比べて硫黄含有量が高いため、2032年までに売上高シェアが低下すると予想されます。海運会社が環境規制を遵守しながらコストと性能のバランスをとるためにMDOを好むようになり、この燃料から発生する硫黄酸化物や粒子状物質を効果的に管理できる排出制御システムの需要が高まっています。MDO燃料の採用増加により、環境への影響を最小限に抑えるための高度な技術の採用が必要となり、市場価値が高まっています。

北米の商業用船舶排ガス規制システム市場は、強固な規制枠組みと環境持続可能性への取り組みによって、2024年から2032年にかけて大きな成長率を示すと思われます。環境保護庁(EPA)の基準や国際海事機関(IMO)の要件などの厳しい規制は、船舶の排出ガス削減を義務付けており、事業者は高度な制御技術への投資を余儀なくされています。さらに、政府のインセンティブや技術革新への資金援助に支えられた、よりクリーンで効率的な海運慣行の推進が、市場の拡大を加速させています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • 業界エコシステム
  • 規制状況
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスク&課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 戦略ダッシュボード
  • イノベーションとテクノロジーの展望

第5章 市場規模・予測:技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • SCRタンクシステム
  • スクラバー
    • ウェット技術
      • オープンループ
      • クローズドループ
      • ハイブリッド
      • その他
    • ドライ技術
  • 電気集じん装置(ESP)
    • 乾式
    • 湿式
  • その他

第6章 市場規模・予測:燃料別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • MDO
  • MGO
  • ハイブリッド
  • その他

第7章 市場規模・予測:地域別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • ノルウェー
    • フランス
    • ロシア
    • デンマーク
    • オランダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • ベトナム
    • インドネシア
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • アンゴラ
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ

第8章 企業プロファイル

  • ALFA LAVAL
  • Babcock and Wilcox Enterprises, Inc.
  • Clean Marine
  • CR Ocean Engineering
  • Ecospec
  • Fuji Electric Co., Ltd.
  • Langh Tech Oy Ab
  • Tenneco Inc.
  • Valmet Corporation
  • Wartsila
  • Yara International ASA
目次
Product Code: 10236

Global Commercial Marine Emission Control Systems Market will exhibit over 7.9% CAGR between 2024 and 2032, driven by stringent environmental regulations and an increasing focus on sustainability within the maritime sector. According to the EPA, in 2024, the implementation of the Clean Air Act's Tier III standards for marine engines aims to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions by up to 80% compared to earlier standards.

Governments worldwide are implementing stricter emission standards to reduce the environmental impact of shipping activities. This encourages marine operators to invest in advanced emission control technologies, such as scrubbers and selective catalytic reduction systems, to comply with international regulations and minimize their carbon footprint. Additionally, the rising awareness of climate change and the need for cleaner shipping practices further propel the demand for efficient emission control systems.

The commercial marine emission control systems market is classified based on technology, fuel, and region.

The SCR (Selective Catalytic Reduction) segment will record a significant growth rate through 2032, due to its effectiveness in reducing nitrogen oxide (NOx) emissions, which is a significant concern for regulatory bodies. As international regulations tighten to address air quality and GHG emissions, marine operators are seeking advanced solutions that offer both compliance and operational efficiency. SCR technology helps meet these stringent emission standards while maintaining engine performance, making it a preferred choice for fleets aiming to enhance their environmental credentials and avoid potential fines associated with non-compliance.

The MDO (Marine Diesel Oil) segment will acquire a humble revenue share by 2032, due to its higher sulfur content compared to low-sulfur fuels. As shipping companies prefer MDO to balance cost and performance while adhering to environmental regulations, there is a heightened demand for emission control systems that can effectively manage sulfur oxides and particulate matter produced by this fuel. The increased adoption of MDO fuels necessitates the adoption of sophisticated technologies to minimize environmental impact, adding to market value.

North America commercial marine emission control systems market will show a significant growth rate from 2024 to 2032, driven by robust regulatory frameworks and a commitment to environmental sustainability. Stringent regulations, such as the Environmental Protection Agency's (EPA) standards and International Maritime Organization (IMO) requirements, mandate the reduction of marine emissions, compelling operators to invest in advanced control technologies. Additionally, the push for cleaner and more efficient shipping practices, supported by government incentives and funding for technological innovations, accelerates market expansion.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem
  • 3.2 Regulatory landscape
  • 3.3 Industry impact forces
    • 3.3.1 Growth drivers
    • 3.3.2 Industry pitfalls and challenges
  • 3.4 Growth potential analysis
  • 3.5 Porter's analysis
    • 3.5.1 Bargaining power of suppliers
    • 3.5.2 Bargaining power of buyers
    • 3.5.3 Threat of new entrants
    • 3.5.4 Threat of substitutes
  • 3.6 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Strategic dashboard
  • 4.3 Innovation and technology landscape

Chapter 5 Market Size and Forecast, By Technology, 2021 - 2032 (USD Billion)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 SCR
  • 5.3 Scrubber
    • 5.3.1 Wet technology
      • 5.3.1.1 Open loop
      • 5.3.1.2 Closed loop
      • 5.3.1.3 Hybrid
      • 5.3.1.4 Others
    • 5.3.2 Dry technology
  • 5.4 ESP
    • 5.4.1 Wet
    • 5.4.2 Dry
  • 5.5 Others

Chapter 6 Market Size and Forecast, By Fuel, 2021 - 2032 (USD Billion)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 MDO
  • 6.3 MGO
  • 6.4 Hybrid
  • 6.5 Others

Chapter 7 Market Size and Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Billion)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 Italy
    • 7.3.4 Norway
    • 7.3.5 France
    • 7.3.6 Russia
    • 7.3.7 Denmark
    • 7.3.8 Netherlands
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 South Korea
    • 7.4.5 Australia
    • 7.4.6 Vietnam
    • 7.4.7 Indonesia
  • 7.5 Middle East and Africa
    • 7.5.1 Saudi Arabia
    • 7.5.2 UAE
    • 7.5.3 South Africa
    • 7.5.4 Angola
  • 7.6 Latin America
    • 7.6.1 Brazil
    • 7.6.2 Argentina
    • 7.6.3 Mexico

Chapter 8 Company Profiles

  • 8.1 ALFA LAVAL
  • 8.2 Babcock and Wilcox Enterprises, Inc.
  • 8.3 Clean Marine
  • 8.4 CR Ocean Engineering
  • 8.5 Ecospec
  • 8.6 Fuji Electric Co., Ltd.
  • 8.7 Langh Tech Oy Ab
  • 8.8 Tenneco Inc.
  • 8.9 Valmet Corporation
  • 8.10 Wartsila
  • 8.11 Yara International ASA