市場調査レポート
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1544637

ゲームNFT市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年

Gaming NFT Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゲームNFT市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年
出版日: 2024年07月10日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ゲームNFT市場規模は、ゲームへのブロックチェーン技術の統合が進むことを背景に、2024年から2032年にかけてCAGR60%以上で成長すると予測されています。

NFTは、キャラクター、スキン、仮想不動産などのゲーム内資産の所有権を明確かつ検証可能な形で提供します。これにより、プレイヤーは様々なゲームやプラットフォームでこれらの資産を取引、販売、活用できるようになります。このようなイノベーションは、プレイヤーのエンゲージメントを高めるだけでなく、ゲーム開発者にとっても新たな報酬の道を開くことになります。例えば、2024年8月、The Pixelverse MultiverseはTonでEarly NFT Mintを発表し、ゲーム愛好家にとって大きな節目を迎えました。仮想世界の没入感が高まるにつれ、NFTは仮想アイテムの所有権を確立し、パーソナライズする上で極めて重要な役割を果たすようになります。また、多様なゲームや仮想領域で使用できる相互運用可能なNFTの出現も、その価値と魅力を高めています。

ゲームプラットフォームに基づくと、コンソールゲーム分野のゲームNFT市場規模は2024年から2032年にかけて成長する見通しです。この背景には、主流ゲームへのブロックチェーンとNFTの統合が進んでいることがあります。コンソールメーカーやゲーム開発者はNFTを活用してユーザー体験を豊かにし、様々なタイトルで使用可能なユニークで取引可能な資産をプレイヤーに提供しています。

機能面では、プレイヤーのエンゲージメントとロイヤルティを高める限定的な特典や体験により、アクセスパス分野のゲームNFT市場価値は2024年から2032年にかけて大幅なCAGRを記録するとみられています。アクセスパスはNFTとして発行されることが多く、ゲームへの早期アクセス、限定ゲーム内アイテム、VIPイベント、特別なゲームコミュニティへの参加など、保有者に特別な特典を提供します。

アジア太平洋地域のゲームNFT産業は、2024年から2032年にかけて顕著な成長を遂げる見込みです。モバイルゲームの普及率が高く、ブロックチェーン技術への投資が活発なこの地域は、ゲームイノベーションの肥沃な土壌となっています。現地ゲームスタジオの台頭や、人気ゲームフランチャイズへのNFTの統合は、この地域の市場成長をさらに刺激するでしょう。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • ゲームにおけるブロックチェーン導入の増加
      • プレイ・トゥ・アーンのモデルの台頭
      • 主流の受け入れと企業の関与
      • 活発なコミュニティとエコシステムの成長
      • NFTの相互運用性と標準化
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 規制の複雑さと不確実性
      • 環境への影響と持続可能性への懸念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競争情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:NFTタイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ゲーム内アセット
  • グッズ
  • トレーディングカード
  • 仮想不動産
  • 暗号通貨トークン

第6章 市場推計・予測:ゲームプラットフォーム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • PCゲーム
  • コンソールゲーム
  • モバイルゲーム
  • AR/VRゲーム
  • ウェブベースのゲーム

第7章 市場推計・予測:機能別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 純粋なコレクターズアイテム
  • リワードトークン
  • アクセスパス
  • ユーティリティベース

第8章 市場推計・予測:ブロックチェーンネットワーク別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • イーサリアム
  • バイナンス・スマートチェーン
  • フロー
  • ポリゴン
  • ソラナ
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Activision Blizzard
  • Axie Infinity
  • Bandai Namco Entertainment
  • Dapper Labs
  • Decentraland
  • Electronic Arts(EA)
  • Epic Games
  • Konami
  • Meta(formerly Facebook Gaming)
  • Microsoft(Xbox Game Studios)
  • NetEase
  • Niantic
  • Nintendo
  • Riot Games
  • Roblox Corporation
  • Sega
  • Sony Interactive Entertainment
  • Square Enix
  • Supercell
  • Take-Two Interactive
  • Tencent Games
  • Ubisoft
  • Unity Technologies
  • Valve Corporation
  • Zynga
目次
Product Code: 10172

Gaming NFT market size is anticipated to grow at over 60% CAGR between 2024 and 2032 driven by the increasing integration of blockchain technology into gaming.

NFTs provide distinct, verifiable ownership of in-game assets, including characters, skins, and virtual real estate. This allows players to trade, sell, or utilize these assets across various games and platforms. Such innovations not only boost player engagement but also open fresh remuneration avenues for game developers. For example, in August 2024, The Pixelverse Multiverse marked a significant milestone for gaming enthusiasts with its Early NFT Mint on Ton. As virtual realms grow increasingly immersive, NFTs will play a pivotal role in establishing ownership and personalizing virtual items. The emergence of interoperable NFTs, usable across diverse games and virtual domains, also amplifies their value and allure.

The overall industry is segmented into NFT type, gaming platform, functionality, blockchain network, and region.

Based on gaming platform, the gaming NFT market size from the console games segment is poised to grow between 2024 and 2032. This is fueled by the deeper integration of blockchain and NFTs into mainstream gaming. Console makers and game developers are leveraging NFTs to enrich user experiences to offer players unique, tradable assets usable across various titles.

In terms of functionality, the gaming NFT market value from the access pass segment is set to witness a significant CAGR from 2024 to 2032 owing to exclusive benefits and experiences that enhance player engagement and loyalty. Access passes, often issued as NFTs, provide holders with special privileges, such as early access to games, exclusive in-game items, VIP events, or participation in special gaming communities.

Asia Pacific gaming NFT industry is expected to accrue notable growth from 2024 to 2032. With a high penetration of mobile gaming and significant investments in blockchain technology, the region provides a fertile ground for gaming innovations. The rise of local gaming studios and the integration of NFTs into popular gaming franchises will further stimulate regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing blockchain adoption in gaming
      • 3.8.1.2 Rise of play-to-earn models
      • 3.8.1.3 Mainstream acceptance and corporate engagement
      • 3.8.1.4 Vibrant community and ecosystem growth
      • 3.8.1.5 Interoperability and standardization of NFTs
    • 3.8.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.8.2.1 Regulatory complexity and uncertainty
      • 3.8.2.2 Environmental impact and sustainability concerns
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By NFT Type, 2021 - 2032 (USD million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 In-game assets
  • 5.3 Collectibles
  • 5.4 Trading cards
  • 5.5 Virtual real estate
  • 5.6 Cryptocurrency tokens

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Gaming Platform, 2021 - 2032 (USD million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 PC games
  • 6.3 Console games
  • 6.4 Mobile games
  • 6.5 AR/VR games
  • 6.6 Web-based games

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Functionality, 2021 - 2032 (USD million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Purely collectibles
  • 7.3 Reward tokens
  • 7.4 Access pass
  • 7.5 Utility-based

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Blockchain Network, 2021 - 2032 (USD million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Ethereum
  • 8.3 Binance smart chain
  • 8.4 Flow
  • 8.5 Polygon
  • 8.6 Solana
  • 8.7 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD million)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Activision Blizzard
  • 10.2 Axie Infinity
  • 10.3 Bandai Namco Entertainment
  • 10.4 Dapper Labs
  • 10.5 Decentraland
  • 10.6 Electronic Arts (EA)
  • 10.7 Epic Games
  • 10.8 Konami
  • 10.9 Meta (formerly Facebook Gaming)
  • 10.10 Microsoft (Xbox Game Studios)
  • 10.11 NetEase
  • 10.12 Niantic
  • 10.13 Nintendo
  • 10.14 Riot Games
  • 10.15 Roblox Corporation
  • 10.16 Sega
  • 10.17 Sony Interactive Entertainment
  • 10.18 Square Enix
  • 10.19 Supercell
  • 10.20 Take-Two Interactive
  • 10.21 Tencent Games
  • 10.22 Ubisoft
  • 10.23 Unity Technologies
  • 10.24 Valve Corporation
  • 10.25 Zynga