デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1535872

PMSおよび月経ヘルスサプリメント市場:製品別、消費者グループ別、剤形別、流通チャネル別、世界予測(2024年~2032年)

PMS and Menstrual Health Supplements Market - By Product (Combined, Single [Vitamins, Minerals]), Consumer Group (Premenstrual Syndrome, Perimenopause), Formulations (Tables & Capsules, Powder), Distribution Channel, Global Forecast (2024 - 2032)

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 186 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
PMSおよび月経ヘルスサプリメント市場:製品別、消費者グループ別、剤形別、流通チャネル別、世界予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年06月19日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

PMSおよび月経ヘルスサプリメントの市場規模は、医療専門家や専門家による取り組みの高まりにより、2024年から2032年の間にCAGR 5.8%を記録します。

例えば、2023年8月、シンガポールのMoom Health社は、PMSと月経の悩みと戦うためのサプリメント・ポートフォリオを拡張しました。

また、いくつかの著名な企業は、医師、栄養士、その他のヘルスケアプロバイダーと協力して、PMSや月経健康サプリメントの信頼性を高め、情報に基づいた推奨を提供しています。急速な技術の進歩は、生物学的利用能や吸収技術の強化など、成分送達システムの革新によって、これらのサプリメントの開発に影響を与えています。

PMSおよび月経ヘルスサプリメント産業は、製品、消費者グループ、製剤、流通チャネル、地域に区分されます。

製品別では、単一栄養サプリメントセグメントの業界価値が2032年まで有利な成長を遂げると思われます。単一栄養サプリメントは、特定のPMSや月経の症状を緩和するために特定の栄養素や成分を提供することに焦点を当てています。この的を絞ったアプローチにより、消費者は気分の落ち込み、けいれん、疲労といった特定の問題に、複数の栄養素を配合したものよりも効果的に対処することができます。

製剤に基づくと、PMSおよび月経健康サプリメントの市場規模は、粉末セグメントが2024年から2032年にかけて大幅な拡大を遂げると思われます。粉末サプリメントは、水、スムージー、ジュースなどの飲料に混ぜることができるため、消費に柔軟性があります。また、粉末は錠剤やカプセルに比べ溶解が早く、消化器官での吸収も早いです。サプリメントの効果を高め、PMSや月経の症状を素早く緩和する強力な能力は、同分野の成長を後押しすると思われます。

地域的には、欧州のPMSおよび月経健康サプリメント産業は、2032年まで大幅なCAGRを示す可能性があります。同地域ではeコマースや消費者直販チャネルが台頭し、オンライン・プラットフォームがサプリメントの主要な購入手段となりつつあり、企業はデジタル・マーケティングを活用して消費者にアプローチしています。女性の健康とウェルネスに対する意識の高まりも、この地域の製品消費を促進すると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 月経の健康に対する意識の高まり
      • PMSおよび月経障害の罹患率の増加
      • サプリメント製剤の技術的進歩
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 厳しい規制と承認プロセス
  • 成長可能性分析
  • 規制状況
  • 技術的展望
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場プレーヤーの競合分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:製品別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 複合栄養サプリメント
  • 単一栄養サプリメント
    • ビタミン
    • ミネラル
    • ハーブサプリメント
    • その他の単品栄養サプリメント

第6章 市場推計・予測:消費者グループ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 月経前症候群(PMS)
  • 更年期障害

第7章 市場推計・予測:剤形別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 錠剤・カプセル
  • 粉末
  • ソフトジェル
  • その他の剤形

第8章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 小売薬局
  • 病院薬局
  • オンライン薬局

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Amway
  • Archer Daniels Midland
  • Country Life
  • CVS Health
  • DM Pharma
  • HealthBest
  • Herbalife International of America, Inc.
  • InStrenghth
  • JS Health
  • Looni
  • Nature's Bounty
  • Nature's Craft
  • Pharmavite LLC
  • Power Gummies
  • Purify Life
目次
Product Code: 9938

PMS and Menstrual Health Supplements Market size will record 5.8% CAGR between 2024 and 2032, on account of the rising efforts by healthcare professionals and experts. For instance, in August 2023, Singapore's Moom Health extended its supplements portfolio to battle PMS and menstrual woes.

Several prominent companies are also working with doctors, nutritionists, and other healthcare providers to enhance credibility of PMS and menstrual health supplements to provide informed recommendations. Rapid technological advances are influencing the development of these supplements with innovations in ingredient delivery systems, such as enhanced bioavailability and absorption technologies.

The PMS and menstrual health supplements industry is segmented into product, consumer group, formulation, distribution channel, and region.

By product, the industry value from the single nutrition supplements segment will witness lucrative growth through 2032. Single-nutrition supplements focus on offering specific nutrients or ingredients to alleviate specific PMS or menstrual symptoms. This targeted approach is also allowing consumers to address specific issues, such as mood swings, cramps, or fatigue, more effectively than multi-nutrient formulations.

Based on formulation, the PMS and menstrual health supplements market size from the powder segment will accrue significant expansion from 2024 to 2032. Powdered supplements offer flexibility in consumption as they can be mixed into beverages like water, smoothies, and juices. Powders also dissolve more quickly and are absorbed faster in the digestive system as compared to tablets and capsules. The strong ability to enhance the effectiveness of the supplements and provide quicker relief from PMS and menstrual symptoms will boost the segment growth.

Regionally, the Europe PMS and menstrual health supplements industry value may witness substantial CAGR through 2032, attributed to growing focus on sustainability and ethical sourcing of ingredients. With the rise of e-commerce and direct-to-consumer sales channels across the region, online platforms are becoming a primary method for purchasing supplements, with companies leveraging digital marketing to reach consumers. The surging awareness of women's health and wellness will also drive the regional product consumption.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Increasing awareness of menstrual health
      • 3.2.1.2 Growing incidence of PMS and menstrual disorders
      • 3.2.1.3 Technological advancements in supplement formulation
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Strict regulations and approval processes
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Technological landscape
  • 3.6 Porter's analysis
  • 3.7 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Product, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Combined nutrition supplements
  • 5.3 Single nutrition supplements
    • 5.3.1 Vitamins
    • 5.3.2 Minerals
    • 5.3.3 Herbal supplements
    • 5.3.4 Other single nutrition supplements

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Consumer Group, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Premenstrual syndrome (PMS)
  • 6.3 Perimenopause

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Formulation, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Tablets & capsules
  • 7.3 Powder
  • 7.4 Softgels
  • 7.5 Other formulations

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Retail pharmacies
  • 8.3 Hospital pharmacies
  • 8.4 Online pharmacies

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 Japan
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Rest of Latin America
  • 9.6 Middle East and Africa
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Amway
  • 10.2 Archer Daniels Midland
  • 10.3 Country Life
  • 10.4 CVS Health
  • 10.5 DM Pharma
  • 10.6 HealthBest
  • 10.7 Herbalife International of America, Inc.
  • 10.8 InStrenghth
  • 10.9 JS Health
  • 10.10 Looni
  • 10.11 Nature's Bounty
  • 10.12 Nature's Craft
  • 10.13 Pharmavite LLC
  • 10.14 Power Gummies
  • 10.15 Purify Life