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市場調査レポート
商品コード
1535860

インタラクティブホワイトボード市場:技術別、フォームファクター別、プロジェクション技術別、スクリーンサイズ別、最終用途別、予測、2024年~2032年

Interactive Whiteboard Market - By Technology (Infrared, Resistive Membrane, Electromagnetic Pen, Capacitive), By Form Factor, By Projection Technique (Front Projection, Rear Projection), By Screen Size, By End Use & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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インタラクティブホワイトボード市場:技術別、フォームファクター別、プロジェクション技術別、スクリーンサイズ別、最終用途別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月19日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インタラクティブホワイトボード市場は、リモートワークやハイブリッドワーク環境の急増に牽引され、2024年から2032年にかけて5%以上のCAGRを記録します。

ノッタによると、リモートワークの人気は劇的に上昇しており、リモートワークの選択肢の数は2021年半ば以降1100%以上急増しています。組織が柔軟な勤務形態や分散型チームに適応するにつれ、シームレスなコラボレーションやコミュニケーションを促進するテクノロジーへの需要が高まっています。インタラクティブホワイトボードは、リアルタイムのコラボレーション、ブレーンストーミング、プレゼンテーションのためのプラットフォームを提供することで、オフィス内と遠隔地の従業員のギャップを埋める重要な役割を果たしています。これらのツールは、物理的な場所に関係なくチームが効率的に共同作業を行うことを可能にし、生産性とエンゲージメントを高めます。

発展途上地域の教育部門や企業部門がインフラの近代化に投資するにつれ、インタラクティブホワイトボードの需要が急速に高まっています。教育技術に対する政府の取り組みや資金援助は、インタラクティブな学習やコラボレーション・ツールの利点に対する意識の高まりと相まって、市場の成長に拍車をかけています。

インタラクティブホワイトボード産業は、技術、フォームファクター、プロジェクション技術、スクリーンサイズ、最終用途、地域によって分類されます。

静電容量式インタラクティブホワイトボード分野は、高い応答性と精度により、シームレスで直感的なユーザー体験を可能にするため、2032年まで急成長します。抵抗膜方式とは異なり、静電容量式ホワイトボードは複数のタッチポイントを同時に検出できるため、複数のユーザーが同時にボードを操作する共同作業に最適です。この技術は、インタラクティブな学習アプリケーションをサポートする能力から教育機関で、また会議やプレゼンテーションの効率を高めるために企業環境で非常に好まれています。

リアプロジェクションは、優れた画質と影の干渉の少なさといった明確な利点を提供し、大規模な会場や講堂に非常に適しているため、2032年までかなりの成長が見込まれます。この技術では、スクリーンの背後から画像を投影するため、周囲光の影響を受けず、より鮮明で鮮やかなディスプレイが得られます。リアプロジェクション・ホワイトボードは、会議室、講義室、研修センターなど、画像の鮮明さと視認性が最も重要な環境でますます利用されるようになっています。

欧州のインタラクティブホワイトボード産業は、教育インフラへの旺盛な投資と技術の進歩により、2024年から2032年にかけて急成長します。英国、ドイツ、フランスなどの国々は、生徒の学習意欲と学習成果の向上におけるインタラクティブ学習ツールの利点を認識しています。さらに、欧州の企業部門では、より効果的な会議やプレゼンテーションを促進し、生産性とコラボレーションを高めるために、インタラクティブホワイトボードの導入が進んでいます。この地域の技術革新への注力と、さまざまな産業における先端技術の採用は、さらに市場全体の成長に寄与しています。

目次

第1章 調査範囲と手法

  • 市場スコープと定義
  • 基本推定と計算
  • 予測パラメータ
  • データソース
    • 1次データ
    • 2次データ
      • 有料情報源
      • 公的情報源

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • インタラクティブ機能によるプレゼンテーションの強化への注目の高まり
      • デジタル・プラットフォームとの統合の高まり
      • インタラクティブで生徒中心の学習方法へのシフト
      • ホワイトボードのタッチ技術や感度の向上
      • インタラクティブホワイトボードにおけるAIやMLアルゴリズムの利用の増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 初期コストの高さ
      • インタラクティブホワイトボードと既存のITインフラとの統合課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 赤外線
  • 抵抗膜
  • 電磁ペン
  • 静電容量式
  • その他

第6章 市場推計・予測:フォームファクター別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 固定型
  • ポータブル

第7章 市場推定・予測:プロジェクション技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • フロントプロジェクション
  • リアプロジェクション

第8章 市場推計・予測:スクリーンサイズ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 69インチまで
  • 70~90インチ
  • 90インチ以上

第9章 市場推計・予測:最終用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 教育
  • 企業
  • 商業
  • その他

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • BenQ
  • Clevertouch
  • Epson
  • Genee World
  • Hitachi Ltd.
  • Hitevision
  • IQBoard
  • Julong Educational Technology
  • LG Electronics
  • Mimio(Boxlight)
  • Newline Interactive
  • Panasonic
  • PolyVision
  • Promethean
  • Ricoh
  • Samsung Electronics Co, Ltd.
  • Sharp
  • Smart Technologies
  • TouchIT Technologies
  • ViewSonic
目次
Product Code: 9925

The Interactive Whiteboard Market will record over 5% CAGR during 2024-2032, driven by the surge in remote and hybrid work environments. According to Notta, remote work has seen a dramatic rise in popularity, with the number of remote job options skyrocketing by over 1100% since mid-2021. As organizations adapt to flexible work arrangements and distributed teams, there is a heightened demand for technology that facilitates seamless collaboration and communication. Interactive whiteboards play a crucial role in bridging the gap between in-office and remote employees by providing a platform for real-time collaboration, brainstorming, and presentations. These tools enable teams to work together efficiently regardless of their physical location, enhancing productivity and engagement.

As educational and corporate sectors in developing regions invest in modernizing their infrastructure, the demand for interactive whiteboards is rapidly increasing. Government initiatives and funding for educational technology, coupled with the increasing awareness of the benefits of interactive learning and collaboration tools, are fueling the market growth.

The interactive whiteboard industry is classified based on technology, form factor, projection technique, screen size, end-use, and region.

The capacitive interactive whiteboards segment will grow rapidly through 2032, owing to high responsiveness and precision, allowing a seamless and intuitive user experience. Unlike resistive touchscreens, capacitive whiteboards can detect multiple touch points simultaneously, making them ideal for collaborative tasks where multiple users can interact with the board at the same time. This technology is highly preferred in educational institutions for its ability to support interactive learning applications, and in corporate settings for enhancing meeting and presentation efficiency.

The rear projection segment will witness decent growth through 2032, as they offer distinct advantages, such as superior image quality and minimal shadow interference, making them highly suitable for large venues and auditoriums. This technique involves projecting images from behind the screen, resulting in a clearer and more vibrant display that is not affected by ambient light. Rear projection whiteboards are increasingly being utilized in environments where image clarity and visibility are paramount, such as conference rooms, lecture halls, and training centers.

Europe interactive whiteboards industry will grow at a rapid pace during 2024-2032, driven by strong investments in educational infrastructure and technological advancements. Countries such as the UK, Germany, and France are recognizing the benefits of interactive learning tools in enhancing student engagement and learning outcomes. Additionally, the corporate sector in Europe is increasingly adopting interactive whiteboards to facilitate more effective meetings and presentations, thereby boosting productivity and collaboration. The region's focus on innovation and the adoption of advanced technologies in various industries further contribute to the overall market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Scope & Methodology

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast parameters
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360º synopsis, 2024 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Technology & innovation landscape
  • 3.4 Patent analysis
  • 3.5 Key news and initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Growing focus on enhancing the presentation with interactive features
      • 3.7.1.2 Rising integration with digital platforms
      • 3.7.1.3 The shift toward interactive and student-centered learning methods
      • 3.7.1.4 Rising technology in touch and sensitivity of whiteboards
      • 3.7.1.5 Increasing usage of AI and ML algorithms in interactive whiteboards
    • 3.7.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.7.2.1 High initial cost
      • 3.7.2.2 Integration challenges in interactive whiteboards with existing IT infrastructure
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
    • 3.9.1 Supplier power
    • 3.9.2 Buyer power
    • 3.9.3 Threat of new entrants
    • 3.9.4 Threat of substitutes
    • 3.9.5 Industry rivalry
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Technology, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Infrared
  • 5.3 Resistive membrane
  • 5.4 Electromagnetic pen
  • 5.5 Capacitive
  • 5.6 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Form Factor, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Fixed
  • 6.3 Portable

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Projection Technique, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Front projection
  • 7.3 Rear projection

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Screen Size, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Up to 69 inches
  • 8.3 70 - 90 inches
  • 8.4 Above 90 inches

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Education
  • 9.3 Corporate
  • 9.4 Commercial
  • 9.5 Others

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 Saudi Arabia
    • 10.6.3 South Africa
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 BenQ
  • 11.2 Clevertouch
  • 11.3 Epson
  • 11.4 Genee World
  • 11.5 Hitachi Ltd.
  • 11.6 Hitevision
  • 11.7 IQBoard
  • 11.8 Julong Educational Technology
  • 11.9 LG Electronics
  • 11.10 Mimio (Boxlight)
  • 11.11 Newline Interactive
  • 11.12 Panasonic
  • 11.13 PolyVision
  • 11.14 Promethean
  • 11.15 Ricoh
  • 11.16 Samsung Electronics Co, Ltd.
  • 11.17 Sharp
  • 11.18 Smart Technologies
  • 11.19 TouchIT Technologies
  • 11.20 ViewSonic