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市場調査レポート
商品コード
1528932

ボリュメトリックディスプレイ市場:ディスプレイタイプ別、技術別、エンドユーザー産業別、予測、2024年~2032年

Volumetric Display Market, By Display Type, By Technology, By End-User Industry & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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ボリュメトリックディスプレイ市場:ディスプレイタイプ別、技術別、エンドユーザー産業別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月07日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ボリュメトリックディスプレイの市場規模は、没入的でインタラクティブな視覚体験に対する需要の高まりとともに、医療画像、自動車設計、エンターテインメントなどの分野での用途拡大により、2024年から2032年の間にCAGR 30%超を記録すると予想されています。

例えば、2024年6月、Gracia AIは、空間コンピューティングのためのフォトリアリスティックなボリューメトリックビデオの作成を可能にし、6自由度の視聴を可能にするAI搭載ソリューションを発表しました。

自動車設計では、ボリュメトリックディスプレイが複雑な車両モデルやシミュレーションをリアルタイムで視覚化し、設計検証やプロトタイプ開発を支援します。ゲームやバーチャルリアリティ(VR)を含むエンターテインメントでは、これらのディスプレイは、より自然でリアルな視覚体験を提供することで、ユーザーの没入感を高めます。また、ホログラフィック・ディスプレイやライトフィールド・ディスプレイなど、ディスプレイ技術の進歩も市場の成長を後押しします。

ボリュメトリックディスプレイ産業は、ディスプレイタイプ、技術、エンドユーザー産業、地域に分類されます。

ディスプレイタイプに基づくと、静的ボリュメトリックディスプレイの市場規模は、可動部品やウェアラブルデバイスなしで3次元画像を作成できることから、2024年から2032年にかけて大きなCAGRを記録する予定です。スタティック・ボリュメトリック・ディスプレイは、ホログラフィーやライトフィールド技術などの技術を使用して、定義された体積内の空間を占めるように見える静的なボリュメトリック画像を生成します。

エンドユーザー産業別では、自動車分野のボリュメトリックディスプレイ市場が2032年まで適正な成長率を記録すると予測されています。これは、車両設計、安全性、 促進要因体験を向上させるための高度な視覚化技術の統合が進んでいることが背景にあります。ボリュメトリックディスプレイは、自動車設計者やエンジニアに、複雑な3Dモデルやシミュレーションをリアルタイムで視覚化する能力を提供し、自動車部品やシステムの設計や検証を支援します。

アジア太平洋のボリュメトリックディスプレイ産業は、技術の進歩と産業用途の拡大により、2024年から2032年にかけて有利な成長を遂げる見通しです。自動車設計では、ボリュメトリックディスプレイは、設計検証のための車両プロトタイピングとシミュレーションのための高度な視覚化技術を促進し、ARインタフェースでユーザー体験を向上させています。アジア太平洋の産業界も、ゲーム、デジタルサイネージ、建築ビジュアライゼーションなどの革新的なアプリケーションのために、ボリュメトリックディスプレイ技術の探求と実装を続けており、この地域の市場成長を刺激しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 没入型エンターテインメント体験に対する需要の増加
      • ホログラフィックおよびライトフィールドディスプレイ技術の進歩
      • 医療用画像処理とシミュレーションにおける用途の拡大
      • 拡張現実と仮想現実(AR/VR)の採用増加
      • エンジニアリングとデザインにおける3Dビジュアライゼーションの拡大
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • ディスプレイシステムにおけるエネルギー消費と放熱の課題
      • 代替没入型ディスプレイ技術との競合
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:ディスプレイタイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 静止型ボリュームディスプレイ
  • スイープボリュームディスプレイ
  • マルチプレーナーボリュームディスプレイ

第6章 市場推計・予測:技術別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • デジタル光処理(DLP)技術
  • 液晶オンシリコン(LCOS)技術

第7章 市場推計・予測:エンドユーザー産業別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 家電
  • ヘルスケア
  • メディア・エンターテインメント
  • 航空宇宙・防衛
  • 自動車
  • 石油・ガス
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • 3dicon Corp.
  • Alioscopy
  • Burton Inc.
  • Holografika KFT
  • Holoxica Limited
  • Jiangmen Seekway Technology Ltd.
  • Leia Inc
  • Lightspace Technologies
  • Looking GlassAlioscopy
  • Voxon
  • Zebra Imaging
目次
Product Code: 9383

Volumetric display market size is expected to register over 30% CAGR between 2024 and 2032 driven by increasing applications in fields, such as medical imaging, automotive design, and entertainment, along with the rising demand for immersive and interactive visual experiences. For instance, in June 2024, Gracia AI launched its AI-powered solution that enabled the creation of photorealistic volumetric videos for spatial computing, allowing 6 degrees of freedom viewing.

In automotive design, volumetric displays facilitate real-time visualization of complex vehicle models and simulations for aiding in design validation and prototype development. In entertainment, including gaming and virtual reality (VR), these displays enhance user immersion by providing a more natural and realistic visual experience. The ongoing advancements in display technologies, such as holographic and light-field displays will also drive the market growth.

The volumetric display industry is classified into display type, technology, end-user industry, and region.

Based on display type, the market size from the static volumetric display segment is slated to witness significant CAGR during 2024-2032 due to its ability to create three-dimensional images without moving parts or wearable devices. Static volumetric displays use techniques, such as holography or light-field technology to generate static, volumetric images that appear to occupy space within a defined volume.

By end-user industry, the volumetric display market from the automotive segment is predicted to record a decent growth rate through 2032. This is driven by the rising integration of advanced visualization technologies to enhance vehicle design, safety, and driver experience. Volumetric displays offer automotive designers and engineers the ability to visualize complex 3D models and simulations in real time, aiding in the design and validation of vehicle components and systems.

Asia Pacific volumetric display industry is poised to depict lucrative growth during 2024-2032 attributed to technological advancements and expanding industrial applications. In automotive design, volumetric displays are facilitating advanced visualization techniques for vehicle prototyping and simulation for design validation and enhancing the user experience with AR interfaces. Industries across Asia Pacific are also continuing to explore and implement volumetric display technologies for innovative applications, including gaming, digital signage, and architectural visualization, stimulating the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Volumetric display industry 360° synopsis, 2021 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for immersive entertainment experiences
      • 3.8.1.2 Advancements in holographic and light-field display technologies
      • 3.8.1.3 Growing applications in medical imaging and simulation
      • 3.8.1.4 Rising adoption of augmented and virtual reality (AR/VR)
      • 3.8.1.5 Expansion of 3D visualization in engineering and design
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Energy consumption and heat dissipation challenges in display systems
      • 3.8.2.2 Competition from alternative immersive display technologies
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Display Type, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Static volumetric displays
  • 5.3 Swept-volume displays
  • 5.4 Multi-planar volumetric displays

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Technology, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Digital light processing (DLP) technology
  • 6.3 Liquid crystal on silicon (LCOS) technology

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By End-User Industry, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Consumer electronics
  • 7.3 Healthcare
  • 7.4 Media and entertainment
  • 7.5 Aerospace and defense
  • 7.6 Automotive
  • 7.7 Oil and gas
  • 7.8 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 3dicon Corp.
  • 9.2 Alioscopy
  • 9.3 Burton Inc.
  • 9.4 Holografika KFT
  • 9.5 Holoxica Limited
  • 9.6 Jiangmen Seekway Technology Ltd.
  • 9.7 Leia Inc
  • 9.8 Lightspace Technologies
  • 9.9 Looking GlassAlioscopy
  • 9.10 Voxon
  • 9.11 Zebra Imaging