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市場調査レポート
商品コード
1528932
ボリュメトリックディスプレイ市場:ディスプレイタイプ別、技術別、エンドユーザー産業別、予測、2024年~2032年Volumetric Display Market, By Display Type, By Technology, By End-User Industry & Forecast, 2024 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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ボリュメトリックディスプレイ市場:ディスプレイタイプ別、技術別、エンドユーザー産業別、予測、2024年~2032年 |
出版日: 2024年05月07日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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ボリュメトリックディスプレイの市場規模は、没入的でインタラクティブな視覚体験に対する需要の高まりとともに、医療画像、自動車設計、エンターテインメントなどの分野での用途拡大により、2024年から2032年の間にCAGR 30%超を記録すると予想されています。
例えば、2024年6月、Gracia AIは、空間コンピューティングのためのフォトリアリスティックなボリューメトリックビデオの作成を可能にし、6自由度の視聴を可能にするAI搭載ソリューションを発表しました。
自動車設計では、ボリュメトリックディスプレイが複雑な車両モデルやシミュレーションをリアルタイムで視覚化し、設計検証やプロトタイプ開発を支援します。ゲームやバーチャルリアリティ(VR)を含むエンターテインメントでは、これらのディスプレイは、より自然でリアルな視覚体験を提供することで、ユーザーの没入感を高めます。また、ホログラフィック・ディスプレイやライトフィールド・ディスプレイなど、ディスプレイ技術の進歩も市場の成長を後押しします。
ボリュメトリックディスプレイ産業は、ディスプレイタイプ、技術、エンドユーザー産業、地域に分類されます。
ディスプレイタイプに基づくと、静的ボリュメトリックディスプレイの市場規模は、可動部品やウェアラブルデバイスなしで3次元画像を作成できることから、2024年から2032年にかけて大きなCAGRを記録する予定です。スタティック・ボリュメトリック・ディスプレイは、ホログラフィーやライトフィールド技術などの技術を使用して、定義された体積内の空間を占めるように見える静的なボリュメトリック画像を生成します。
エンドユーザー産業別では、自動車分野のボリュメトリックディスプレイ市場が2032年まで適正な成長率を記録すると予測されています。これは、車両設計、安全性、 促進要因体験を向上させるための高度な視覚化技術の統合が進んでいることが背景にあります。ボリュメトリックディスプレイは、自動車設計者やエンジニアに、複雑な3Dモデルやシミュレーションをリアルタイムで視覚化する能力を提供し、自動車部品やシステムの設計や検証を支援します。
アジア太平洋のボリュメトリックディスプレイ産業は、技術の進歩と産業用途の拡大により、2024年から2032年にかけて有利な成長を遂げる見通しです。自動車設計では、ボリュメトリックディスプレイは、設計検証のための車両プロトタイピングとシミュレーションのための高度な視覚化技術を促進し、ARインタフェースでユーザー体験を向上させています。アジア太平洋の産業界も、ゲーム、デジタルサイネージ、建築ビジュアライゼーションなどの革新的なアプリケーションのために、ボリュメトリックディスプレイ技術の探求と実装を続けており、この地域の市場成長を刺激しています。
Volumetric display market size is expected to register over 30% CAGR between 2024 and 2032 driven by increasing applications in fields, such as medical imaging, automotive design, and entertainment, along with the rising demand for immersive and interactive visual experiences. For instance, in June 2024, Gracia AI launched its AI-powered solution that enabled the creation of photorealistic volumetric videos for spatial computing, allowing 6 degrees of freedom viewing.
In automotive design, volumetric displays facilitate real-time visualization of complex vehicle models and simulations for aiding in design validation and prototype development. In entertainment, including gaming and virtual reality (VR), these displays enhance user immersion by providing a more natural and realistic visual experience. The ongoing advancements in display technologies, such as holographic and light-field displays will also drive the market growth.
The volumetric display industry is classified into display type, technology, end-user industry, and region.
Based on display type, the market size from the static volumetric display segment is slated to witness significant CAGR during 2024-2032 due to its ability to create three-dimensional images without moving parts or wearable devices. Static volumetric displays use techniques, such as holography or light-field technology to generate static, volumetric images that appear to occupy space within a defined volume.
By end-user industry, the volumetric display market from the automotive segment is predicted to record a decent growth rate through 2032. This is driven by the rising integration of advanced visualization technologies to enhance vehicle design, safety, and driver experience. Volumetric displays offer automotive designers and engineers the ability to visualize complex 3D models and simulations in real time, aiding in the design and validation of vehicle components and systems.
Asia Pacific volumetric display industry is poised to depict lucrative growth during 2024-2032 attributed to technological advancements and expanding industrial applications. In automotive design, volumetric displays are facilitating advanced visualization techniques for vehicle prototyping and simulation for design validation and enhancing the user experience with AR interfaces. Industries across Asia Pacific are also continuing to explore and implement volumetric display technologies for innovative applications, including gaming, digital signage, and architectural visualization, stimulating the regional market growth.