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市場調査レポート
商品コード
1392184
トルティーヤブレッド市場規模:原材料、製品タイプ、流通チャネル、加工タイプ別&予測:2023~2032年Tortilla Bread Market Size - By Ingredients, Product Type, Distribution Channel, Processing Type & Forecast, 2023 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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トルティーヤブレッド市場規模:原材料、製品タイプ、流通チャネル、加工タイプ別&予測:2023~2032年 |
出版日: 2023年10月18日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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トルティーヤブレッドの市場規模は、世界中でエスニック料理、特にメキシカンとテックスメックスの人気が高まっていることを背景に、2023年から2032年にかけてCAGR 4.5%で拡大すると予測されています。
より健康的で汎用性の高い食品オプションへのシフトの高まりと、便利ですぐに食べられる製品への需要の高まりが、トルティーヤブレッドの需要を煽る。
トルティーヤのラップ、タコス、サンドイッチへの適応性は、多様でカスタマイズ可能な食事を求める消費者の嗜好と一致します。さらに、健康志向の消費者に対応するため、グルテンフリーや全粒粉のバリエーションも急増しています。例えば、2023年2月にRise &Puff社は、米国全域のトルティーヤ市場の大きなギャップを埋めるために、オリジナル、オーガニック、グルテンフリーの3つの主力製品を発売しました。
トルティーヤブレッド業界は、原材料、加工タイプ、製品タイプ、流通チャネル、地域に分別されます。
原材料に基づくと、小麦セグメントからの業界価値は2032年までCAGR 4.7%で増加すると予測されます。この背景には、伝統的なトルティーヤのレシピに小麦粉が広く使われていることがあります。小麦ベースのトルティーヤの本格的な味と食感に対する消費者の嗜好の高まりが、このセグメントの拡大に寄与するであろう。
加工タイプに基づくと、冷凍セグメントによるトルティーヤブレッド市場規模は2023~2032年にCAGR 4.7%を示します。この成長は、冷凍トルティーヤが提供する利便性と保存期間の延長に起因しています。忙しいライフスタイルの出現と相まって、すぐに使える製品に対する消費者の需要が高まっていることも、同分野の成長に拍車をかけると思われます。
製品タイプ別では、汎用性の高いスナックに対する消費者の関心が高まっていることから、トスターダ・セグメントの業界評価額は2032年まで4.6%の成長が見込まれます。トスターダは、便利でカスタマイズ可能な食品オプションに対する高い需要に沿いつつ、様々なトッピング用のサクサクした耐久性のあるベースを提供します。
地域別では、欧州のトルティーヤブレッド産業規模は2032年までCAGR 4.7%で拡大すると予測され、メキシコ料理とテックスメックス料理の人気の高まりと、より健康的で多様な食品選択へのシフトの増加がその要因となっています。さらに、便利ですぐに食べられる製品への高い需要、グルテンフリーや有機トルティーヤの選択肢の最適な利用可能性が、この地域の市場拡大に拍車をかけると思われます。
Tortilla bread market size is projected to expand at 4.5% CAGR from 2023 to 2032, driven by the rising popularity of ethnic cuisines, particularly Mexican and Tex-Mex across the globe. The rising shift towards healthier and versatile food options coupled with the increasing demand for convenient and ready-to-eat products will fuel the demand for tortilla bread.
The adaptability of tortillas for wraps, tacos, and sandwiches aligns with consumer preferences for diverse and customizable meals. Moreover, the acceptance of gluten-free and whole-grain variations is also surging to cater to health-conscious consumers. For instance, in February 2023, Rise & Puff launched three flagship products, the original, organic, and gluten-free tortillas for filling a tremendous gap in the tortillas market across the U.S. The growing trend of international cuisines along with the convenience of incorporating tortillas into various dishes will also complement the industry growth.
The tortilla bread industry is segregated into ingredients, processing type, product type, distribution channel, and region.
Based on ingredients, the industry value from the wheat segment is projected to increase at 4.7% CAGR through 2032. This is driven by the widespread use of wheat flour in traditional tortilla recipes. The increasing consumer preference for authentic taste and texture of wheat-based tortillas will contribute to the segment expansion.
Based on processing type, the tortilla bread market size from the frozen segment will exhibit 4.7% CAGR during 2023-2032. The growth can be attributed to the convenience and extended shelf life offered by frozen tortillas. The heightening consumer demand for ready-to-use products coupled with the emergence of busy lifestyles will add to the segment growth.
In terms of product type, the industry valuation from the tostadas segment is expected to witness 4.6% growth rate through 2032, due to the rising consumer interest in versatile snacks. Tostadas offer a crispy and durable base for various toppings whilst aligning with the high demand for convenient and customizable food options.
Regionally, the Europe tortilla bread industry size is slated to expand at 4.7% CAGR through 2032, driven by the increasing popularity of Mexican and Tex-Mex cuisines and the increasing shift towards healthier and diverse food choices. In addition, the high demand for convenient and ready-to-eat products along with the optimum availability of gluten-free and organic tortilla options will fuel the regional market expansion.