市場調査レポート
商品コード
1237809
子宮内避妊具の世界市場 - 規模、製品別、年齢層別、産業分析レポート、地域展望、成長性、応用性、競合シェア&予測、2023-2032年Intrauterine Devices Market Size, By Product, By Age Group, Industry Analysis Report, Regional Outlook, Growth Potential, Application Potential, Competitive Market Share & Forecast, 2023-2032 |
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子宮内避妊具の世界市場 - 規模、製品別、年齢層別、産業分析レポート、地域展望、成長性、応用性、競合シェア&予測、2023-2032年 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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子宮内避妊具の世界市場は、計画的な遅発妊娠への嗜好の高まりにより、2032年まで大幅な成長が見込まれています。
しかし、子宮内避妊器具は他の費用対効果の高い代替品と比較して高価であるため、市場全体の成長に負担をかけています。望まない出産の増加、中絶率の増加、健康状態の悪化などを考慮し、各国政府は知識を高め、女性に避妊の選択肢としてIUDを提供することで、その能力を拡大しようと取り組んでいます。特に発展途上地域での普及率の低さは、その取得コストの高さに阻まれています。
一方、子宮内避妊具の使用率が高まっているのは、望まない妊娠の発生率の上昇や、経口ピルなどの代替避妊法に伴う副作用が、市場成長に好影響を与えているためと考えられます。
大手企業は、市場での競争力を高めるために、妊娠を予防するための新しく高度な選択肢を作り出しています。例えば、2021年8月、Bayer AGは、子宮内避妊具(IUD)Mirena 52mgのアップグレードについて、最長7年間の妊娠予防のためのFDA承認を取得しました。この承認により、同社は子宮内避妊具の製品ラインを強化することができ、結果として収益創出の増加につながりました。
子宮内避妊具市場は、製品、年齢層、地域の観点から二分化されています。
年齢層に基づくと、20~24歳のセグメントは2023年から2032年にかけてCAGR6%で成長すると予測されています。若い成人女性は、啓発キャンペーンやこれらのデバイスが提供する追加の健康上の利点により、IUDの使用が増加しています。ホルモン性子宮内避妊具(IUD)やコッパーなどの長時間作用型避妊具を使用することで、女性の望まない妊娠の頻度を減らすことができ、若年層への普及が促進される可能性があります。
地域別では、北米の子宮内避妊具市場が2032年までに顕著に拡大すると予想されています。北米の高い市場地位は、IUDを含む革新的な避妊法に関する一般的な知識の向上や、同地域における計画外妊娠の即時減少など、さまざまな要因によるものと考えられます。米国バイオテクノロジー情報センター(NCBI)の報告書によると、米国では毎年約100万件の中絶が行われています。また、米国では2017年から2019年にかけて、家族計画プログラムの対象者の女性の約70%が何らかの避妊を行ったとされています。
Global Intrauterine Devices Market is expected to grow considerably through 2032 owing to the increasing preference for planned delayed pregnancy.
However, the high cost of intrauterine devices as compared to the other cost-effective alternatives has put a strain on the overall market growth. In light of the increased prevalence of unwanted births, growing abortion rates, health degradation, and other factors, governments are working on expanding their capabilities by raising knowledge and offering IUDs as a contraceptive option to women. Its low adoption rate, particularly in developing areas, is hampered by its high acquisition costs.
On the other hand, the increasing usage of intrauterine devices can be credited to the rising incidence of unwanted pregnancies and the adverse effects associated with alternative contraceptive methods, such as oral pills, which has favorably impacted market growth.
Leading companies are creating new and advanced options for preventing pregnancies to score a competitive edge in the market. For instance, in August 2021, Bayer AG received FDA approval for an upgrade of the Intrauterine Device (IUD) Mirena 52 mg for a maximum of seven years of preventing pregnancy. The approval has enabled the company to enhance its intrauterine device product line, resulting in increased revenue creation.
The intrauterine devices market has been bifurcated in terms of product, age group, and region.
Based on the age group, the 20-24 age segment is slated to grow at 6% CAGR from 2023 to 2032. Young adult women are increasingly using IUDs due to awareness campaigns and additional health advantages provided by these devices. The prevalence of unwanted pregnancies among women may be reduced using long-acting contraception including hormonal intrauterine devices (IUDs) and coppers, fostering the production adoption amongst young population.
From the regional perspective, the North America intrauterine devices market is speculated to witness notable expansion by 2032. The high market position held by North America can be credited to a variety of factors, including growing public knowledge of innovative contraceptive methods including IUDs, which have resulted in an immediate drop in unplanned pregnancies in the region. According to a National Center of Biotechnology Information (NCBI) report, approximately 1 million abortions take place in the United States each year. Also, approximately 70% of female family planning recipients in the United States used some kind of contraception between 2017 and 2019.