市場調査レポート
商品コード
1476295

家事とランドリーにおける「クリーンラベル」の進化

The Evolution of "Clean Label" in Household Care and Laundry


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GlobalData
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英文 25 Pages
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家事とランドリーにおける「クリーンラベル」の進化
出版日: 2024年03月05日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 25 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

クリーンラベル属性は、環境意識が高く倫理志向の強い消費者にますます求められるようになっており、健康、環境、倫理的要素にまたがることが多いです。

範囲

  • ブランドは、ビタミンに対する消費者の好意的な感情を利用することができます。健康に対する影響は購買決定に重要な影響を与えるため、ブランドは製品パッケージで、ニキビや日焼けの治療など、レチノールのさまざまな健康上の利点を強調することができます。
  • 食品・飲料やパーソナルケアのブランドは、視力や免疫力など健康の特定の側面に関連する特定のマーケティングで消費者をターゲットにすることで、レチノールの多くの機能性を活用し、よりソリューション志向のアプローチを強調することができます。
  • 多くの消費者がオンラインで製品を購入する前に幅広く調査し、成分に非常に高い関心を払っていることを考えると、ブランドは製品パッケージに明確な成分情報を表示すべきです。また、製品に含まれる成分の信頼性をさらに高めるために、認証取得に投資すべきです。
  • パーソナルケアブランドは、加齢に否定的なイメージを抱かせる加齢症状を予防するのではなく、優雅な加齢を支援するものと製品を位置づけることで、若年層の加齢に関連した懸念に対処すべきです。
  • ブランドは、シンプルな天然由来の成分や配合により、クリーンラベルアプローチに移行する可能性を探るべきです。そうすることで、健康や持続可能性に関心の高い多くの消費者の関心を引くことができる可能性があります。

当レポートでは、世界の消費財産業について調査し、クリーンラベルの台頭と、ブランドや消費者に対するその影響を分析しています。

目次

  • 「クリーンラベル」の進化
  • 消費者の促進要因
  • メッセージング、戦略
  • 主観性
  • 製品のイノベーション
  • 要点

付録

目次
Product Code: GDCG240013HT

This report investigates the rise of clean label and its implications for brands and consumers.

Clean label attributes are increasingly demanded by eco-concious and ethically-minded consumers, and often span health, environmental, and ethical factors.

Scope

  • Brands can capitalize on the positive consumer sentiment towards vitamins. As impact on health is a key influence on purchasing decisions, brands can emphasize the various health benefits of retinol on product packaging, such as acne and sun damage treatment.
  • Food and beverage and personal care brands can leverage the many functionalities of retinol by targeting consumers with specific marketing related to certain aspects of health, such as vision or immunity, highlighting a more solution-oriented approach.
  • Given that many consumers research extensively before buying products online and pay a very high amount of attention to ingredients, brands should display clear ingredient information on product packaging. They should also invest in achieving certifications to further authenticate the ingredients within their products.
  • Personal care brands should address age-related concerns in younger cohorts by positioning products as assisting in aging gracefully, rather than preventing aging symptoms, which attaches a negative perception to aging.
  • Brands should explore the potential of moving towards a clean label approach, with simple and naturally derived ingredients and formulations. This may pique the interest of a large segment of health- and sustainability-conscious consumers.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that drive and support innovation success so you can tap into what is really impacting the industry.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product development.

Table of Contents

Table of Contents

  • The Evolution of "Clean Label"
  • Consumer Drivers
  • Messaging and Strategies
  • Subjectivity
  • Product Innovations
  • Takeaways

Appendix