表紙:性自認(ジェンダーアイデンティティ)- 消費者動向分析、2023年
市場調査レポート
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1395972

性自認(ジェンダーアイデンティティ)- 消費者動向分析、2023年

Gender Identity - Consumer TrendSights Analysis, 2023

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 23 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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性自認(ジェンダーアイデンティティ)- 消費者動向分析、2023年
出版日: 2023年11月15日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 23 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

ジェンダーアイデンティティに関するトレンドサイト分析では、ジェンダーの境界が曖昧になることで、現代の消費者の需要がどのように形成されるかを分析しています。この動向は、「個人主義・表現」および「人口動態」のメガトレンドの一部であり、世界の消費者がジェンダーに焦点を当てたステレオタイプな役割、偏見、マーケティング戦略をどのように再定義しているかに焦点を当てています。

消費者は従来の性別による役割分担を再定義し、それに課題しているため、「彼向け」と「彼女向け」の商品の境界を曖昧にすることが人気を集めています。より多くの消費者にリーチし、消費者の要求に応えるため、ブランドは今、市場の誰にとっても平等な製品の選択肢を受け入れています。

パーソナルケア用品、小売、子供用品などの動向は、ジェンダーに関連した色、香り、柄を使用することが多いため、ジェンダーアイデンティティトレンドの中で最大の成長の機会に直面する可能性があります。若い消費者とソーシャルメディアによるハイパーコネクションは、この動向の関連性をさらに高めると思われます。若い消費者が自分たちのニーズを公言し、世界企業がそれに沿うことを期待しているため、公開会社は高まる需要を取り込むことができるとみられています。

当レポートは、性自認(ジェンダーアイデンティティ)について取り上げ、市場の動向と課題、消費者動向、今後の見通しなどをまとめています。

目次

第1章 TrendSights:ジェンダーアイデンティティ

  • トレンドの概要
  • 何か
  • なぜ
  • どのように
  • 今後の見通し

第2章 付録

目次

Abstract

Trendsights Analysis on Gender Identity analyses how blurring the boundaries between genders shapes the demands of a modern consumer. The trend is a part of the Individualism & Expression and Demographics mega-trends, and focuses on how global consumers are redefining stereotypical gender-focused roles, biases and marketing strategies.

Consumers are redefining and challenging conventional divisions between gender roles, thus blurring the boundaries between 'for him' and 'for her' products is gaining popularity. To reach wider audience and align with consumers' demands, brands are now embracing an equal product choice for everyone in the market.

Scope

  • Categories such as personal care goods, retail and children's products can face the biggest growth opportunities within the gender identity trend, as they often use gender-associated colors, fragrances or patterns.
  • Young consumers and hyper-connection provided by social media, will drive the relevancy of this trend even further.
  • Brands will be able to capture growing demands, as younger consumers voice their needs publicly, expecting global companies to align with them.

Reasons to Buy

  • Understand the relevancy of this trend - embracing gender identity as a trend is a way to not only modernize social norms but also increase sales. By avoiding gender-focused marketing strategies and product positioning, brands can access a wider audience and reach out to consumers who were previously outside targeted demographics.
  • Identify challenges related to this trend - addressing the topic of gender inequality can be challenging for companies, as they need to show consumers the genuineness and authenticity of these claims, to not come across as only profit-driven.
  • Understand market dependencies - some categories might still successfully use gender targeting, however, a growing number of consumers look for gender-neutral options.

Table of Contents

Table of Contents

1. TrendSights: Gender Identity

  • Trend Overview
  • What?
  • Why?
  • How?
  • What Next?

2. Appendix