市場調査レポート
商品コード
1198858

ジェンダーニュートラルがもたらす成長機会

Growth Opportunities Driven by Gender Neutrality

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 53 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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ジェンダーニュートラルがもたらす成長機会
出版日: 2022年12月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ここ数年、性別によって誰かを識別するという習慣は重要性を失っています。Z世代とミレニアル世代がこのジェンダーニュートラルのムーブメントを後押しし、Z世代を中心にジェンダーニュートラルな製品やサービスに対する好みが高まっています。2030年には、Z世代が労働年齢人口および消費者の双方で最大の割合を占めるようになるため、ジェンダーニュートラルな政策や戦略は、企業や政府にとって優先事項となっています。

当レポートでは、社会と企業におけるジェンダーニュートラルの動向を調査し、ジェンダーニュートラルの受け入れの世代間の傾向、ジェンダーニュートラルに焦点を当てた戦略、アイデア、製品、ビジネスモデルの分析、成長機会の分析などをまとめています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長課題
  • The Strategic Imperative 8 (TM)
  • 戦略的必須要件トップ3の影響
  • GrowthPipelineEngine (TM) を推進する成長機会

エグゼクティブダッシュボード

  • 当社のメガトレンド領域:ジェンダーニュートラルからの成長機会
  • 主要調査結果
  • 将来の成功に不可欠な成長機会

トレンド機会分析

  • トレンドの機会の概要:ジェンダーニュートラルの拡大
  • トレンドの機会の概要:各世代でのジェンダーアイデンティティのトレンド
  • トレンドの機会の概要:各国のジェンダーニュートラルの展望
  • トレンド機会の概要:ジェンダーニュートラルに関する将来の認識
  • トレンドの機会の概要:各産業におけるジェンダーニュートラルの拡大
  • 職場でのジェンダーニュートラル:実行中のポリシー/戦略
  • 職場におけるジェンダーニュートラル:影響・事例
  • 教育におけるジェンダーニュートラル:政策・戦略
  • 教育におけるジェンダーニュートラル:事例
  • 小売におけるジェンダーニュートラル:実行中のポリシー/戦略
  • 小売におけるジェンダーニュートラル:事例
  • 各地域におけるジェンダーニュートラルポリシーの評価
  • トレンド機会:地域的露出
  • トレンド機会の推進因子:2030年までの変化の原動力
  • トレンド機会の影響・確実性分析
  • トレンド機会のディスラプションインデックス
  • トレンドディスラプションの魅力度スコア
  • トレンド機会成長指数
  • 成長魅力スコア
  • トレンドBEETSの影響

成長機会の領域

  • 成長機会:AIを活用した人事管理プラットフォーム
  • 成長機会:ジェンダーニュートラルなデジタル音声アシスタント
  • 成長機会:ジェンダーニュートラルなWebページのデザインとコンテンツ
  • 重要な成長成功要因
  • 総論

次のステップ

付録

目次
Product Code: PDA8-36

Gender-sensitive Business Models for Transformational Growth

In the last few years, the practice of identifying someone based on their gender has lost importance. People have realized the extent of gender-based discrimination in society, in the workplace, and in the marketplace. More and more people have chosen to declare themselves nonbinary, to avoid being confined by the traditional definition of male or female. Gen Z and millennials have driven this gender-neutral movement and boosted the preference for gender-neutral products and services, primarily Gen Z. By 2030, Gen Zs will make up the largest percentage of both the working-age population and the consumers; therefore, gender-neutral policies and strategies will be a priority for businesses and governments. Gender-neutral products and services, gender-neutral pronouns, nonbinary workplace strategies, gender-neutral textbooks, and activities are some of the major strategies that will be implemented within the retail, education, and business administration space.

This study highlights gender-neutrality trends across societies and businesses. It offers a comprehensive analysis of the strategies, ideas, products, and business models focusing on gender neutrality. The study starts with an analysis of the shifting trend among the generations toward the adoption of gender neutrality. It also includes how countries have been accepting nonbinary norms over the years. Next, it highlights sectors where this movement has been adopted already. The study also offers a detailed analysis of the strategies/ policies driving the gender-neutrality movement across the sectors. It also identifies the role of companies or businesses, organizations, and governments in driving the gender-neutrality movement. The study also highlights three growth opportunities, which will have a huge impact in the years to come.

Key Issues Addressed:

  • What are the major drivers of the gender neutrality movement?
  • How has the gender neutrality movement been accepted across generations and regions?
  • What are the major sectors where this movement has impacted heavily?
  • What are the major policies or strategies designed to cater to this nongendered movement? What is the role of governments here?
  • What is the regional reach of this movement today and in the future?
  • What are the critical success factors that companies seeking to cater to this trend should consider?

Table of Contents

Strategic Imperative

  • Why is Growth Becoming Increasingly Difficult to Achieve?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Our Mega Trend Universe-Overview
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Executive Dashboard

  • Our Mega Trend Universe-Growth Opportunities from Gender Neutrality
  • Main Findings
  • Growth Opportunities Vital to Future Success

Trend Opportunity Analysis

  • Trend Opportunity Overview-Increasing Gender Neutrality
  • Trend Opportunity Overview-Gender Identity Trends Across Generations
  • Trend Opportunity Overview-Scope of Gender-neutrality Across Countries
  • Trend Opportunity Overview-Future Perception Concerning Gender Neutrality
  • Trend Opportunity Overview-Increasing Gender Neutrality Across Sectors
  • Gender Neutrality at Workplaces-Policy/Strategies at Play
  • Gender Neutrality at Workplaces-Impact and Case Examples
  • Gender Neutrality in Education-Policy/Strategies at Play
  • Gender Neutrality in Education-Case Examples
  • Gender Neutrality in Retail-Policies/Strategies at Play
  • Gender Neutrality in Retail-Case Examples
  • Gender-neutral Policy Assessment Across Regions
  • Trend Opportunity-egional Exposure
  • Trend Opportunity Levers-Drivers of Change Until 2030
  • Trend Opportunity Impact and Certainty Analysis
  • Trend Opportunity Impact and Certainty Analysis (continued)
  • Trend Opportunity Disruption Index
  • Trend Disruption Attractiveness Score
  • Trend Opportunity Growth Index
  • Growth Attractiveness Score
  • Trends BEETS Implications

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-AI-enabled HR Management Platform
  • Growth Opportunity 1-AI-enabled HR Management Platform (continued)
  • Growth Opportunity 2-Gender-neutral Digital Voice Assistant
  • Growth Opportunity 2-Gender-neutral Digital Voice Assistant (continued)
  • Growth Opportunity 3-Gender-neutral Webpage Design and Content
  • Growth Opportunity 3-Gender-neutral Webpage Design and Content (continued)
  • Important Success Factors for Growth
  • Conclusion

Next Steps

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Your Next Steps
  • About the Growth Pipeline ModelTM

Appendix

  • Our Mega Trend Universe
  • Our Mega Trend Universe (continued)
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer