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市場調査レポート
商品コード
1354475
ハイブリッドワークがランチタイムに与える影響 - パンデミック後も進化し続ける平日ランチのデマンドスペースImpact of Hybrid Working on the Lunchtime Occasion - Demand Spaces of the Weekday Lunch Continue Evolving Post Pandemic |
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ハイブリッドワークがランチタイムに与える影響 - パンデミック後も進化し続ける平日ランチのデマンドスペース |
出版日: 2023年08月01日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能
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ほとんどの消費者は平日に自宅で昼食を取っていますが、ハイブリッドのライフスタイルは通常の食習慣を崩壊させ、消費者が健康とウェルビーイングを心配する原因となっています。ハイブリッドのパターンはまだ解決に至っておらず、インフレによって支出に一時的な変化が生じており、地域差や世代差も顕著です。
当レポートでは、食品・フードサービス産業の消費者動向について調査分析し、ハイブリッドワークのライフスタイルがランチタイムの食品とフードサービスの需要の領域にどのような影響を及ぼしているか、また、ブランドが需要の変化にどのように対応できるかをまとめています。
This report is part of a series on key trends and issues which are currently affecting the consumer landscape in consumer goods, foodservice, and packaging. This report explains how hybrid work lifestyles are affecting areas of demand in food and foodservice during the lunchtime occasion and how brands can manage shifting demand.
Most consumers are eating lunch at home during the work week, although hybrid lifestyles have disrupted regular eating habits, causing consumers to be concerned for their health and wellbeing. Hybrid patterns are still resolving themselves with inflation also creating a temporary shift in spending, and there are some noticeable regional and generational variations.