市場調査レポート
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1224825

デジタル化 - TrendSights消費者分析:2022年

Digitalization - Consumer TrendSights Analysis, 2022

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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デジタル化 - TrendSights消費者分析:2022年
出版日: 2022年09月27日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタル化が進み、ハイパーコネクテッド社会の中で、消費者は複数の技術の使用を生活や購買行動に取り込んでいます。デジタル化のトレンドは、健康&ウェルネス、簡単&手頃さ、サステナビリティ&倫理、個人主義&表現、快適&不確実性などといったその他のメガトレンドと関わり合い、デジタル化の進展がより広い消費者トレンドに影響を与えているという現実を明確なものにしています。

当レポートでは、デジタル化の動向と消費者トレンドへの影響を調査し、COVID-19によって強化されたデジタル経済など、デジタル化の主要な推進要因や、消費財部門全体における影響を明らかにしています。

目次

目次

  • トレンドスナップショット
  • トレンド分析
  • 何か?
  • 何故か?
  • 誰が?
  • どうやって?
  • 将来への影響

付録

目次
Product Code: GDCS220006TS

Digitalization is one of the eight mega-trends that GlobalData covers as part of our TrendSights series of consumer insight studies. It reflects that consumers integrate the use of multiple technologies into their lives and buying behaviors in a hyper-connected society.

Digitalization trends cross over with other mega-trends such as Health & Wellness, Easy & Affordable, Sustainability & Ethics, and Individualism & Expression, as well as Comfort & Uncertainty, underscoring the reality that digital developments impact wider consumer trends. This report explores key drivers of the Digitalization trend, such as the digital economy enhanced by the pandemic, to identify the impact of the trend across the consumer goods sectors.

Scope

  • Consumers' online activities have increased significantly during the COVID-19 pandemic. Being online or using online tools for shopping and communication has become essential for many consumers.
  • As consumers are 'always on and connected', digitalization has made it imperative for brands to effectively anticipate, manage, and understand consumer needs and expectations across all touchpoints.
  • The influence of Digitalization on young and mature consumers shows the most significantly difference. Indeed, some young consumers were born in the digital era, when the speed of technological development was gaining momentum.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that drive and support innovation success so you can tap into what is really impacting the industry.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product development.

Table of Contents

Table of Contents

  • Trend Snapshot
  • Trend Analysis
  • What?
  • Why?
  • Who?
  • How?
  • Future Implications

Appendix