表紙:工業・製造業の企業に影響を与えるマクロおよびミクロ要因と各種技術による対策
市場調査レポート
商品コード
1276989

工業・製造業の企業に影響を与えるマクロおよびミクロ要因と各種技術による対策

The Macro and Micro Factors Impacting Industrial and Manufacturing Firms and How Technologies Can Help Tackle Them

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 35 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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工業・製造業の企業に影響を与えるマクロおよびミクロ要因と各種技術による対策
出版日: 2023年04月03日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、マクロおよびミクロ要因による工業・製造業の企業への各種影響を調査し、これらの影響を緩和する各種技術についての分析をまとめています。

レポートのメリット

  • 工業・製造業の企業への外部要因の影響の度合いを理解できます
  • これらの問題が個々の垂直市場にどのような影響を与えるかを評価できます
  • 工業・製造業の企業への影響を軽減し、将来の計画を立てる上でさまざまなデジタル技術がどのように役立つかを特定できます

主な質問への回答

  • どのような外部要因が経営幹部や業務担当者にもっとも大きな影響を与えるか
  • もっとも圧力の大きいのはどの垂直市場か
  • これらの圧力を軽減するため、さまざまな技術をどのように位置づけるか

調査ハイライト

  • さまざまな要因が意思決定者に与える影響の強さのランク付け
  • もっとも圧力のかかる垂直市場の特定
  • 各部門の圧力ポイントを比較できるスパイダーダイアグラム
  • 圧力緩和のためのデジタル化のユースケース

目次

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

外部要因

  • マクロ要因とミクロ要因
  • 要因間の相互関係

垂直市場に影響を与える要因

  • 個々の垂直市場への影響の対比
  • 垂直市場に関するサマリー

外部要因に対処するためのデジタル投資

目次
Product Code: PT-2708

Actionable Benefits:

  • Understand the extent that external factors are affecting Industrial and Manufacturing (I&M) firms.
  • Assess how these issues affect individual vertical markets.
  • Identify how different digital technologies can help I&M firms mitigate their impact and plan for the future.

Critical Questions Answered:

  • Which external factors are the most impactful on executive thinking and operational staff?
  • Which vertical markets are under the most pressure?
  • How to position different technologies to alleviate the pressures?

Research Highlights:

  • Ranking the intensity that different factors have on decision makers.
  • Identification of the vertical markets under the most pressure.
  • Spider diagrams enabling readers to compare the pressure points on individual sectors.
  • Digitalization use cases to alleviate the pressures.

Who Should Read This?

  • Strategists responsible for improving how their organizations engage with individual sectors.
  • System integrators that need to evaluate requirements at their client sites.
  • Marketing leaders looking to understand ways to position their digital technologies.

Table of Contents

Introduction

Executive Summary

External Factors

  • Macro and Micro Factors
  • Inter-Relationships between the Factors

Factors Affecting Vertical Markets

  • Contrasting Impacts on Individual Vertical Markets
  • Vertical Summaries

Digital Investments to Address the External Factors