表紙:ゲーミングオーディオの世界市場
市場調査レポート
商品コード
1769029

ゲーミングオーディオの世界市場

Global Gaming Audio Market


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英文 29 Pages
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ゲーミングオーディオの世界市場
出版日: 2025年06月26日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 29 Pages
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概要

このゲーミングオーディオ市場レポートは、ゲーミングヘッドセットやスピーカーなど、この有益な分野の規模と今後の成長可能性を評価しています。このカテゴリの競合情勢もレビューしています。

当レポートは、ゲーミングオーディオ市場に関心を持つあらゆる企業に戦略的枠組みを提供します。

当レポートには、6つの地域と14カ国に分け、機能の内訳、価格セグメンテーション、ブランドシェアなどのより詳細なデータを記載した詳細なスプレッドシートが付属しています。

市場動向

2024年のゲーミングオーディオ市場は、2年連続の減少を経て、5.4%増の4,090万台となっています。ゲーミングヘッドセットが需要の大半を占め、4,060万台が出荷されました。パンデミック時に購入した機器の買い替えを選択するユーザーが多く、買い替えの年となっています。経済が安定し始めたことで、消費者の信頼感も回復しつつあっています。全体として、消費者がより高度な機能を備えた製品を好むようになったため、すべての動向が0~50ドルの価格帯から51~100ドルの価格帯へと移行し、業界はプレミアム化の傾向を目の当たりにしています。ゲーミングヘッドセットでは、ワイヤレスと空間オーディオの人気が高まっています。

調査分野

  • ゲーミングオーディオ市場規模の最新見通し
  • 販売、出荷台数、インストールベース
  • 市場予測
  • ゲーミングオーディオ市場規模
  • ゲーミングスピーカー市場規模
  • ゲーミングヘッドセット市場シェア

ご存知でしたか

Futuresourceは過去30年にわたり、CE市場の追跡、調査、コンサルティングを行ってきました。本書は一連の調査レポートの1つであり、市場の全体像を企業に提供するために作成されました。

当レポートは、ゲーム分野および関連分野で事業を展開する企業にとって、特に有益なものとなるでしょう。

  • ゲームハードウェアおよびアクセサリメーカーとそのサプライヤー
  • 仲介業者およびサプライチェーン
  • ゲームハードウェア、ソフトウェア、アクセサリーの小売業者
  • CE市場戦略担当者、マーケティングおよびセールス担当者
  • 投資家

目次

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

セグメンテーションと定義

ゲーミングヘッドセット

  • 市場見通し
  • 地域概要
  • フォームファクターとゲーミングTWSの概要
  • 地域別価格
  • 価格セグメンテーション
  • 競合情勢
  • ゲーミングヘッドセットの機能

ゲーミングスピーカー

  • 市場見通し
  • 競合情勢
目次

This gaming audio market report evaluates the scale and future growth potential of this lucrative sector, including gaming headsets and speakers. The competitive landscape of this category is also reviewed.

This report provides a strategic framework for any enterprise with an interest in the gaming audio market.

This report is accompanied by a detailed spreadsheet which breaks out 6 regions and 14 countries with more granular data on feature breakouts, price segmentation and brand shares.

Market Trends:

In 2024, the gaming audio market grew by 5.4% accounting for 40.9m units, after two consecutive years of decline. Gaming headsets accounted for the bulk of demand, and shipped 40.6m units. It was a replacement year with users choosing to replace the equipment they purchased during the pandemic. Consumer confidence was returning as economies started to stabilise. Overall, the industry is witnessing a trend of premiumisation with all the regions moving away from the $0-50 price segment and into the $51-100 as consumers prefer products with more advanced features. Wireless and spatial audio are gaining more traction in gaming headsets.

Areas Explored:

  • An updated outlook on the gaming audio market size
  • Sales, shipment volumes and installed base
  • Market forecasting
  • Gaming audio market size
  • Gaming speakers market size
  • Gaming headset market share

Did you know?

Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.

Any business operating within the gaming space and related sectors will benefit from this report, particularly:

  • Gaming hardware and accessory manufacturers and their suppliers
  • Intermediaries and supply chain
  • Gaming hardware, software and accessory retailers
  • CE market strategists, marketing and sales professionals
  • Investors

Table of Contents

Introduction

Executive Summary

Segmentation & Definitions

Gaming Headsets

  • Market Outlook
  • Regional Overview
  • Form Factor & Gaming TWS Overview
  • Regional Pricing
  • Price Segmentation
  • Competitive Landscape
  • Gaming Headset Features

Gaming Speakers

  • Market Outlook
  • Competitive Landscape