![]() |
市場調査レポート
商品コード
1769029
ゲーミングオーディオの世界市場Global Gaming Audio Market |
||||||
|
ゲーミングオーディオの世界市場 |
出版日: 2025年06月26日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: お問合せ
|
このゲーミングオーディオ市場レポートは、ゲーミングヘッドセットやスピーカーなど、この有益な分野の規模と今後の成長可能性を評価しています。このカテゴリの競合情勢もレビューしています。
当レポートは、ゲーミングオーディオ市場に関心を持つあらゆる企業に戦略的枠組みを提供します。
当レポートには、6つの地域と14カ国に分け、機能の内訳、価格セグメンテーション、ブランドシェアなどのより詳細なデータを記載した詳細なスプレッドシートが付属しています。
2024年のゲーミングオーディオ市場は、2年連続の減少を経て、5.4%増の4,090万台となっています。ゲーミングヘッドセットが需要の大半を占め、4,060万台が出荷されました。パンデミック時に購入した機器の買い替えを選択するユーザーが多く、買い替えの年となっています。経済が安定し始めたことで、消費者の信頼感も回復しつつあっています。全体として、消費者がより高度な機能を備えた製品を好むようになったため、すべての動向が0~50ドルの価格帯から51~100ドルの価格帯へと移行し、業界はプレミアム化の傾向を目の当たりにしています。ゲーミングヘッドセットでは、ワイヤレスと空間オーディオの人気が高まっています。
Futuresourceは過去30年にわたり、CE市場の追跡、調査、コンサルティングを行ってきました。本書は一連の調査レポートの1つであり、市場の全体像を企業に提供するために作成されました。
当レポートは、ゲーム分野および関連分野で事業を展開する企業にとって、特に有益なものとなるでしょう。
This gaming audio market report evaluates the scale and future growth potential of this lucrative sector, including gaming headsets and speakers. The competitive landscape of this category is also reviewed.
This report provides a strategic framework for any enterprise with an interest in the gaming audio market.
This report is accompanied by a detailed spreadsheet which breaks out 6 regions and 14 countries with more granular data on feature breakouts, price segmentation and brand shares.
In 2024, the gaming audio market grew by 5.4% accounting for 40.9m units, after two consecutive years of decline. Gaming headsets accounted for the bulk of demand, and shipped 40.6m units. It was a replacement year with users choosing to replace the equipment they purchased during the pandemic. Consumer confidence was returning as economies started to stabilise. Overall, the industry is witnessing a trend of premiumisation with all the regions moving away from the $0-50 price segment and into the $51-100 as consumers prefer products with more advanced features. Wireless and spatial audio are gaining more traction in gaming headsets.
Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.
Any business operating within the gaming space and related sectors will benefit from this report, particularly: