表紙:サブスクリプションクラウドゲーミングの世界市場の見通し
市場調査レポート
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1674541

サブスクリプションクラウドゲーミングの世界市場の見通し

Subscription Cloud Gaming Market Outlook - Worldwide


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サブスクリプションクラウドゲーミングの世界市場の見通し
出版日: 2024年10月10日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
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概要

近年の市場動向

Game Passサービスは、Microsoftによるデベロッパーの買収やその他のサードパーティとの契約など、継続的な投資が功を奏し、コンテンツベースと加入者数ともに3,200万人に増加し、2023年は好調に推移しました。2024年も同サービスにとって成長の年となり、加入者数は前年比9%増の3,500万人となる見込みです。

Stalker 2やMicrosoft Flight Simulatorなど、今後発売されるタイトルも2024年の成長を後押しすると予測されます。XBOXプレイヤーやGame Pass加入者は、Game Passのライブラリが今後さらに拡充され、AAAタイトルやファーストパーティ独占タイトルが含まれるようになることを切望し続けるとみられます(Microsoftは以前から、これらが十分に含まれていないことで批判されています)。

Game Passの持続可能性とその価値提案に対する懸念(特にMicrosoftがこれまで独占だったタイトルを他のゲーム機でもリリースするという、やや物議を醸す決定を下して以来)は2024年も続いており、これはMicrosoftがおそらく自社のライブラリサービスに全力で取り組んでいるためです。

当レポートでは、世界のサブスクリプションクラウドゲーミング市場について調査分析し、この拡大している部門の規模と将来的な成長可能性を評価しています。また、クラウドゲーミングの幅広いサブスクリプションとサービス、競合情勢、発展を形成し続ける主な促進要因と抑制要因についても調査しています。

目次

  • 包括的なPDFレポート
  • エグゼクティブサマリー
  • 産業情勢
  • サービスの差別化
  • サービスアクセスの差別化
  • XboxGame Pass
  • PlayStation Plus Essential/Extra/Premium
  • ピュアクラウド
  • コンテンツライブラリ
  • パブリッシャー
  • パブリッシャープラットフォームの関係
  • 成功要因と抑制要因
  • 将来の見通し
  • 付属のExcelスプレッドシート
目次
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Recent market trends:

The Game Pass service experienced a positive 2023, seeing both it's content base and subscriber count grow to 32m as Microsoft's continued investments in the form of developer acquisitions and other 3rd party deals paid dividends. 2024 will also be a growth year for the service, with subscriber numbers growing by 9% y-o-y to 35m.

Upcoming titles such as Stalker 2 and Microsoft Flight Simulator are expected to also encourage growth in 2024; XBOX players and Game Pass subscribers will continue to be eager to see the Game Pass library expand in the future to include more AAA and 1st party exclusives - something which Microsoft has previously been criticized for not including enough of.

Concerns over the sustainability of Game Pass and it's value proposition - particularly since Microsoft's somewhat controversial decision to release their previously exclusive titles on other consoles - are continuing in 2024, as Microsoft seemingly continues to go all-in on their library service.

Overview:

This global cloud gaming market report evaluates the scale and future growth potential of this lucrative and expanding sector of the video gaming industry. It also explores the wide range of cloud gaming subscriptions and services, the competitive landscape, and the key drivers and inhibitors which continue to shape the development of the market.

This cloud gaming market report provides a strategic framework for any enterprise with interests in the sector.

Areas Explored:

The current performance, sizing and trends within the subscription and cloud gaming market:

  • Market forecasting, out to 2026
  • Cloud gaming market growth
  • Cloud gaming market share

Did you Know?

Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the video gaming market.

Any business operating within the gaming space and related sectors will benefit from this report, particularly:

  • Gaming hardware and accessory manufacturers and their suppliers
  • Intermediaries and supply chain
  • Gaming hardware, software and accessory retailers
  • CE market strategists, marketing and sales professionals
  • Companies with interests in adjacent entertainment sectors
  • Investors

Table of Contents

  • Comprehensive PDF report
  • Executive summary
  • Industry landscape
  • Service differentiation
  • Service access differentiation
  • Xbox GamePass
  • Playstation Plus Essential, Extra and Premium
  • Pure cloud
  • Content library
  • Publishers
  • Publisher platform relationships
  • Enablers and inhibitors
  • Future outlook
  • Accompanying Excel spreadsheets