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市場調査レポート
商品コード
1674518
ゲーミングヘッドセット&アクセサリー市場の展望Gaming Headsets & Accessories Market Outlook |
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ゲーミングヘッドセット&アクセサリー市場の展望 |
出版日: 2024年12月11日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 45 Pages
納期: お問合せ
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シミュレーションアクセサリーやアフターマーケットのゲームパッドを含む世界のゲーミングアクセサリーの市場規模は、数年の不調から復活を遂げ、2024年に前年比4%増の1億5,800万ユニットを記録する見込みです。世界経済の不確実性は依然として消費者市場に影響を及ぼしていますが、2024年の市場は、消費者信頼感に影響を及ぼしているさまざまな金融問題が緩和されます。世界のゲーミングアクセサリー市場は前年比減少が複数年続きましたが、経済状況の改善とゲーミングハードウェアおよびソフトウェア市場の活況により、再び活況を呈しています。
当レポートでは、世界のゲーミングヘッドセット&アクセサリーの市場を調査し、ヘッドセット、スピーカー、マウス、キーボードなどの市場規模と今後の成長可能性を評価しています。また、競合情勢、市場の発展を形成する主な要因などもレビューしています。
This gaming headset market and gaming accessories market report evaluates the scale and future growth potential of this lucrative sector, including headsets, speakers, mice and keyboards. The competitive landscape of this category is reviewed, alongside the key drivers shaping the development of the market.
This report provides a strategic framework for any enterprise with an interest in the gaming accessories market.
The data and insight in this report was collected through a dedicated program of primary research conducted by Futuresource analysts who specialise in monitoring the audio equipment and gaming markets. Interviews were undertaken with key industry participants including gaming headset vendors, games software publishers and the retail and distribution communities.
In 2024, the global gaming accessories market (including simulation accessories and aftermarket gamepads) will see a resurgence after numerous years of decline, growing by 4% year over year to record 158m units across all categories. Although global economic uncertainty is still impacting consumer markets, the market in 2024 saw an alleviation of the various financial issues impacting consumer confidence. After multiple years of y-o-y decline in the global gaming accessories market, improving economic conditions and a buoyant gaming hardware and software market are providing a renewed surge in gaming accessories.
Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.
Any business operating within the gaming space and related sectors will benefit from this report, particularly: