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市場調査レポート
商品コード
1798095

ビジネスコール市場:多様な展開と接続モデルへの需要が支配的

Business Calling Market: Demand for Diverse Deployment and Connectivity Models Reigns


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英文 47 Pages
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ビジネスコール市場:多様な展開と接続モデルへの需要が支配的
出版日: 2025年07月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ハイブリッド通信環境はテクノロジーソリューションおよびサービスプロバイダーに大きな課題と機会をもたらす

Frost & Sullivanの2025年IT意思決定者(ITDM)調査は、以下のエンドユーザー組織の優先事項に関する洞察を得るために実施されました。:- クラウド/モバイルPBX(Private Branch Exchange)およびUCaaS(Unified-Communications-as-a-Service)機能に対する需要 - エンタープライズテレフォニー/ビジネスコール制御環境の進化 - モバイル音声/データサービスに対する需要 - デスクトップIP(Internet Protocol)、DECT(Digital Enhanced Cordless Telecommunications)、VoWLAN(Voice over Wireless Local Access Network)、モバイルおよびソフトウェア通信エンドポイントに対する需要 - マネージドサービスの導入

この分析は、ITDMの調査に基づく追加レポートによって補完されます。:- ITの課題 - ワークスタイルとワークスペースの進化 - テクノロジー導入の現状と将来 - コミュニケーションとコラボレーションの予算 - CPaaS(Communications platform-as-a-service)の動向 - 会議室の近代化 - バーティカルコミュニケーションの課題と投資の優先順位

当社の調査手法は、2つの主要な目的を満たすように設計されています。:- 地域、国、業界、組織規模を問わず、市場動向を正確に把握するために、IT意思決定者(ITDM)の確度の高いサンプルから洞察を得ること。

技術に特化した質問には、関連する専門知識を持つ回答者、特にそれぞれの技術分野で中~高程度の知識を持つ回答者が確実に回答すること。

最初の目的を満たすため、Frost & Sullivanは、IT/電気通信分野の意思決定者または影響力を持つ1,198人の個人を対象にインタビューを実施しました。

2つ目の目的を満たすため、回答者を自己申告した以下の分野の専門知識に基づいて3つのグループに分類しました。:- エンタープライズテレフォニー(n=586)- ビデオコラボレーション(n=544)- コミュニケーションインテグレーションとCPaaS(n=570)

この調査で示された洞察は、分析の状況に応じて、ITDMの全サンプル、またはエンタープライズテレフォニーに関する知識が中~高程度のサブセットのどちらかから引き出されたものです。

目次

調査目的と調査手法

全サンプルとエンタープライズテレフォニーサンプルの比較

全サンプル回答者の属性

エンタープライズテレフォニーサンプル回答者の属性

主な調査結果

エンタープライズテレフォニー展開モデルの進化

  • クラウドPBXまたはプロバイダーホスト型電話システムへの投資
  • クラウドPBXまたはプロバイダーホスト型電話システムへの投資:地域別
  • クラウドPBXまたはプロバイダーホスト型電話システムへの投資:組織規模別
  • 過去、現在、および将来のエンタープライズテレフォニー/ビジネスコール制御環境
  • 今後のエンタープライズテレフォニー環境:地域別
  • 今後のエンタープライズテレフォニー環境:企業規模別
  • テレフォニー機能をオフィスに残す理由
  • 展開モデルの変化
  • ハイブリッドテレフォニー環境が主流に
  • ハイブリッドテレフォニーの動向:地域・組織規模別
  • ハイブリッドテレフォニーの課題と機会

モビリティと通信エンドポイントの動向

  • モバイル通話の重要性
  • モバイル通話の重要性:地域別
  • 会社支給携帯電話の普及率
  • 会社支給携帯電話の普及率:地域別
  • ビジネス向けモバイル音声およびデータサービスの普及率
  • ビジネス向けモバイル音声およびデータサービスの普及率:地域別
  • ビジネス通信サービスを利用するための主要デバイスとしての個人または会社支給の携帯電話の使用状況
  • モバイルビジネスコールアプリの携帯ソフトフォンへの投資
  • モバイルビジネスコールアプリの携帯ソフトフォンへの投資:地域別
  • デスクトップ型ビジネスコールアプリのデスクトップ型ソフトフォンへの投資
  • デスクトップ型ビジネスコールアプリのデスクトップ型ソフトフォンへの投資:地域別
  • モバイル通話戦略に望まれる改善
  • モバイル通話戦略への投資:地域別
  • デスクトップIP電話への投資
  • デスクトップフォンへの投資:地域別
  • DECT電話への投資
  • DECT電話への投資:地域別
  • VoWLAN電話への投資
  • VoWLAN電話への投資:地域別
  • ビジネスモバイル通信への需要の高まり
  • 異なるモバイル通話アプローチの共存
  • まだモバイルのみのビジネス通信の世界ではない

マネージドサービスの採用

  • マネージドサービスの利用:現在と将来
  • 将来のマネージドサービスの利用状況:地域別
  • 複雑な通信環境の課題に対応するマネージドサービス

付録

  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KBF5-64

Hybrid Communications Environments Present Significant Challenges and Opportunities to Technology Solutions and Services Providers

Frost & Sullivan's 2025 IT decision-maker (ITDM) survey was conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities: - Demand for cloud/mobile private branch exchange (PBX)and unified-communications-as-a-service (UCaaS) functionality - Evolution of enterprise telephony/business call control environments - Demand for mobile voice and data services - Demand for desktop internet protocol (IP), cordless (Digital Enhanced Cordless Telecommunications (DECT) and voice over wireless local access network (VoWLAN), mobile and software communications endpoints - Managed services adoption

This analysis will be complemented by additional ITDM survey-based reports detailing: - IT challenges - work style and workspace evolution - current and future technology adoption - communications and collaboration budgets - trends in communications platform as a service (CPaaS) - meeting rooms modernization - vertical communications challenges and investment priorities

Our survey methodology was designed to meet two primary objectives: - Capture insights from a robust sample of IT decision-makers (ITDMs) to accurately assess market trends across regions, countries, industries, and organization sizes.

Ensure that technology-specific questions were answered by respondents with relevant expertise, specifically those with moderate to high knowledge in the respective technology areas.

To fulfill the first objective, Frost & Sullivan conducted interviews with 1,198 individuals who identified as IT and/or telecom decision-makers or influencers, all of whom had visibility into IT/telecom budgets and investment priorities.

To address the second objective, respondents were segmented into three groups based on their self-reported expertise in the following areas: - Enterprise Telephony (n = 586) - Video Collaboration (n = 544) - Communications Integration and CPaaS (n = 570)

The insights presented in this study are drawn from either the full sample of ITDMs or the subset with moderate to high knowledge of enterprise telephony, depending on the context of the analysis.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

Total Sample Versus Enterprise Telephony Sample

Total Sample Respondent Demographics

Enterprise Telephony Sample Respondent Demographics

Key Findings

Enterprise Telephony Deployment Models Evolution

  • Investments in Cloud PBX or a Provider-Hosted Phone System
  • Investments in Cloud PBX or a Provider-Hosted Phone System by Region
  • Investments in Cloud PBX or a Provider-Hosted Phone System by Organization Size
  • Past, Current, and Future Enterprise Telephony/Business Call Control Environments
  • Future Enterprise Telephony Environments by Region
  • Future Enterprise Telephony Environments by Company Size
  • Reasons for Keeping Telephony Capabilities on the Premises
  • Shifts in Deployment Models
  • Hybrid Telephony Environments Are the Norm
  • Hybrid Telephony Trends by Region and Organization Size
  • Hybrid Telephony Presents Challenges and Opportunities

Mobility and Communications Endpoint Trends

  • Importance of Mobile Calling
  • Importance of Mobile Calling by Region
  • Company-Provided Mobile Phones Adoption
  • Company-Provided Mobile Phones Adoption by Region
  • Business Mobile Voice and Data Services Adoption
  • Business Mobile Voice and Data Services Adoption by Region
  • Use of Personal or Company-provided Mobile/Cellular Phones as Primary Devices to Access Business Communications Services
  • Mobile Business Calling App Mobile Soft Phone Investments
  • Mobile Business Calling App Mobile Soft Phone Investments by Region
  • Desktop Business Calling App Desktop Soft Phone Investments
  • Desktop Business Calling App Desktop Soft Phone Investments by Region
  • Desired Improvements in Mobile Calling Strategy
  • Desired Mobile Strategy Improvements by Region
  • Desktop IP Phone Investments
  • Desktop Phone Investments by Region
  • DECT Phone Investments
  • DECT Phone Investments by Region
  • VoWLAN Phone Investments
  • VoWLAN Phone Investments by Region
  • Demand for Business Mobile Communications is Rising
  • Different Mobile Calling Approaches Will Co-exist
  • It's Not a Mobile-Only Business Communications World Yet

Managed Services Adoption

  • Managed Services Use - Today and in the Future
  • Use of Managed Services in the Future by Region
  • Managed Services Address the Challenges of Complex Communications Environments

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer