![]() |
市場調査レポート
商品コード
1798095
ビジネスコール市場:多様な展開と接続モデルへの需要が支配的Business Calling Market: Demand for Diverse Deployment and Connectivity Models Reigns |
||||||
|
ビジネスコール市場:多様な展開と接続モデルへの需要が支配的 |
出版日: 2025年07月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ハイブリッド通信環境はテクノロジーソリューションおよびサービスプロバイダーに大きな課題と機会をもたらす
Frost & Sullivanの2025年IT意思決定者(ITDM)調査は、以下のエンドユーザー組織の優先事項に関する洞察を得るために実施されました。:- クラウド/モバイルPBX(Private Branch Exchange)およびUCaaS(Unified-Communications-as-a-Service)機能に対する需要 - エンタープライズテレフォニー/ビジネスコール制御環境の進化 - モバイル音声/データサービスに対する需要 - デスクトップIP(Internet Protocol)、DECT(Digital Enhanced Cordless Telecommunications)、VoWLAN(Voice over Wireless Local Access Network)、モバイルおよびソフトウェア通信エンドポイントに対する需要 - マネージドサービスの導入
この分析は、ITDMの調査に基づく追加レポートによって補完されます。:- ITの課題 - ワークスタイルとワークスペースの進化 - テクノロジー導入の現状と将来 - コミュニケーションとコラボレーションの予算 - CPaaS(Communications platform-as-a-service)の動向 - 会議室の近代化 - バーティカルコミュニケーションの課題と投資の優先順位
当社の調査手法は、2つの主要な目的を満たすように設計されています。:- 地域、国、業界、組織規模を問わず、市場動向を正確に把握するために、IT意思決定者(ITDM)の確度の高いサンプルから洞察を得ること。
技術に特化した質問には、関連する専門知識を持つ回答者、特にそれぞれの技術分野で中~高程度の知識を持つ回答者が確実に回答すること。
最初の目的を満たすため、Frost & Sullivanは、IT/電気通信分野の意思決定者または影響力を持つ1,198人の個人を対象にインタビューを実施しました。
2つ目の目的を満たすため、回答者を自己申告した以下の分野の専門知識に基づいて3つのグループに分類しました。:- エンタープライズテレフォニー(n=586)- ビデオコラボレーション(n=544)- コミュニケーションインテグレーションとCPaaS(n=570)
この調査で示された洞察は、分析の状況に応じて、ITDMの全サンプル、またはエンタープライズテレフォニーに関する知識が中~高程度のサブセットのどちらかから引き出されたものです。
Hybrid Communications Environments Present Significant Challenges and Opportunities to Technology Solutions and Services Providers
Frost & Sullivan's 2025 IT decision-maker (ITDM) survey was conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities: - Demand for cloud/mobile private branch exchange (PBX)and unified-communications-as-a-service (UCaaS) functionality - Evolution of enterprise telephony/business call control environments - Demand for mobile voice and data services - Demand for desktop internet protocol (IP), cordless (Digital Enhanced Cordless Telecommunications (DECT) and voice over wireless local access network (VoWLAN), mobile and software communications endpoints - Managed services adoption
This analysis will be complemented by additional ITDM survey-based reports detailing: - IT challenges - work style and workspace evolution - current and future technology adoption - communications and collaboration budgets - trends in communications platform as a service (CPaaS) - meeting rooms modernization - vertical communications challenges and investment priorities
Our survey methodology was designed to meet two primary objectives: - Capture insights from a robust sample of IT decision-makers (ITDMs) to accurately assess market trends across regions, countries, industries, and organization sizes.
Ensure that technology-specific questions were answered by respondents with relevant expertise, specifically those with moderate to high knowledge in the respective technology areas.
To fulfill the first objective, Frost & Sullivan conducted interviews with 1,198 individuals who identified as IT and/or telecom decision-makers or influencers, all of whom had visibility into IT/telecom budgets and investment priorities.
To address the second objective, respondents were segmented into three groups based on their self-reported expertise in the following areas: - Enterprise Telephony (n = 586) - Video Collaboration (n = 544) - Communications Integration and CPaaS (n = 570)
The insights presented in this study are drawn from either the full sample of ITDMs or the subset with moderate to high knowledge of enterprise telephony, depending on the context of the analysis.