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市場調査レポート
商品コード
1725033

EUにおける水素ICEトラック(H2 ICE)部門のCO2排出量ライフサイクル、2024-2040年

CO2 Emissions Life Cycle in the Hydrogen ICE Truck Sector, EU, 2024-2040


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英文 42 Pages
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EUにおける水素ICEトラック(H2 ICE)部門のCO2排出量ライフサイクル、2024-2040年
出版日: 2025年04月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 42 Pages
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  • 目次
概要

クリーンなH2製造源と中間ソリューションとしてのH2 ICEの採用が、CO2排出量を大幅に削減し、変革的な成長を促進

本調査では、Frost & Sullivanは、欧州連合内の3カ国(フランス、ドイツ、スペイン)のトラック運送業界における将来の燃料としての水素に焦点を当て、二酸化炭素排出の影響を調査することで、水素ICEトラック(H2 ICE)の二酸化炭素(CO2)排出量の軌跡を包括的に探ります。分析では、まず水素を検討する根拠を示し、従来の燃料と比較してライフサイクル排出量を削減できる可能性を強調します。

Frost&Sullivanは、グレー水素から再生可能エネルギー源まで、さまざまな水素製造方法について掘り下げており、それぞれに異なるカーボンフットプリントがあります。H2 ICEの製造に伴うCO2排出量に重点を置き、H2エンジンや水素貯蔵タンクなどの部品が大きく寄与していることを指摘しています。さらに、この研究では、バッテリー電気トラック、燃料電池電気トラック、ディーゼルトラックとの比較考察を行い、トラック運行中のCO2総排出量を予測しています。

本調査は、トラック部門における大幅なCO2排出削減を達成するために、よりクリーンな水素製造方法への移行と車両製造の最適化が急務であることを強調しています。

調査期間は2023年から2030年です。

目次

トランスフォーメーション

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • 戦略的インペラティブ
  • H2 ICEトラック業界におけるCO2排出量ライフサイクルに対する戦略的インペラティブトップ3の影響

成長環境:H2エコシステム

  • H2は未来の燃料
  • H2 ICEトラックのライフサイクルCO2フロー
  • H2のさまざまな製造方法
  • 主な燃料特性の比較
  • 主なエンジンパラメーターの比較
  • H2 ICEの燃料噴射方法

調査範囲とセグメンテーション

  • 調査範囲
  • パワートレイン技術のセグメント化
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

水素製造時のCO2排出量

  • 主なH2生産方法の分析
  • H2生産経路の導入に影響を与える主な要因 - クリーンH2の生産能力と消費量の発表
  • H2生産経路の導入に影響を与える主要要因 - 欧州の水素バックボーンEHBと主要回廊
  • H2生産の導入予測 - スペイン
  • H2生産の導入予測 - フランス
  • H2生産の導入予測 - ドイツ
  • H2生産によるCO2排出量の軌跡

H2 ICEトラック製造におけるCO2排出量の軌跡

  • H2 ICEトラックの主要コンポーネント
  • 車両アーキテクチャの比較 - ディーゼル vs. H2 ICE
  • H2 ICEトラックの主要コンポーネントの重量配分
  • CO2排出量の軌跡 - H2 ICEトラックの製造

H2 ICEオペレーション時のCO2排出量の軌跡:MDT

  • MDTのユースケースの特徴と予測の前提条件
  • MDT サイクルA・H-H2消費量とCO2排出量
  • MDT サイクルA~H-1マイルあたりCO2排出量

H2 ICEオペレーション時のCO2排出量の軌跡:HDT

  • HDT使用事例の特徴と予測の前提条件
  • HDTサイクルA、火花点火SI
  • HDTサイクルA、高圧直接噴射
  • HDTサイクルH、火花点火SI
  • HDTサイクルH、高圧直噴
  • HDTサイクルA~H-kgCO2/Km

ICE、BEV、FCEV、H2 ICEのCO2排出量の軌跡の比較

  • MDT - ICE、BEV、FCEV、H2 ICEの比較サイクルA・H
  • HDT - ICE、BEV、FCEV、H2 ICEの比較サイクルA・H

主な要点

  • トップ3

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:CO2排出量の追跡
  • 成長機会2:代替の低排出技術
  • 成長機会3:水素インフラの拡大

付録・次のステップ

  • 成長機会の利点と影響
  • 次のステップ
  • 免責事項
目次
Product Code: PFQV-42

Clean H2 Production Sources and the Adoption of H2 ICE as an Intermediate Solution Will Drive Transformational Growth by Significantly Reducing CO2 Emissions

In this study, Frost & Sullivan offers a comprehensive exploration of the carbon dioxide (CO2) trail of a hydrogen ICE truck (H2 ICE) by investigating the carbon emission implications, focusing on hydrogen as a prospective fuel for the trucking industry in 3 countries within the European Union-France, Germany, and Spain. The analysis begins with the rationale for considering hydrogen, highlighting its potential to mitigate life cycle emissions in comparison to conventional fuels.

Frost & Sullivan delves into various hydrogen production methods, ranging from gray hydrogen to renewable sources, each carrying distinct carbon footprints. The emphasis is on the CO2 emissions associated with manufacturing H2 ICE vehicles, pinpointing significant contributions from components such as H2 engines and hydrogen storage tanks. Furthermore, the study projects total CO2 emissions throughout truck operations, drawing comparative insights with its battery electric, fuel cell electric truck, and diesel truck counterparts.

The study underscores the urgency of transitioning to cleaner hydrogen production methods and optimizing vehicle manufacturing to achieve substantial CO2 emission reductions in the trucking sector.

The study period is from 2023 to 2030.

Table of Contents

Transformation

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the CO2 Emissions Life Cycle in the Hydrogen ICE H2 ICE Truck Industry

Growth Environment: H2 Ecosystem

  • H2 is the Fuel of the Future
  • Life Cycle CO2 Flow of an H2 ICE Truck
  • Different Methods of Producing H2
  • Key Fuel Characteristics' Comparison
  • Key Engine Parameters' Comparison
  • H2 ICE Fuel Injection Methods

Scope and Segmentation

  • Research Scope
  • Powertrain Technology Segmentation
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

CO2 Emissions Trail During Hydrogen Production

  • Analysis of Major H2 Production Methods
  • Key Factors Impacting H2 Production Pathway Adoption-Announced Clean H2 Capacities and Consumption
  • Key Factors Impacting H2 Production Pathway Adoption-European Hydrogen Backbone EHB and Key Corridors
  • Adoption Forecast of H2 Production-Spain
  • Adoption Forecast of H2 Production-France
  • Adoption Forecast of H2 Production-Germany
  • CO2 Emissions Trail from H2 Production

CO2 Emissions Trail During H2 ICE Truck Manufacturing

  • Key Components of an H2 ICE Truck
  • Vehicle Architecture Comparison-Diesel Versus H2 ICE
  • Weight-wise Split of Major Components in an H2 ICE Truck
  • CO2 Emissions Trail-Manufacturing an H2 ICE Truck

CO2 Emissions Trail During H2 ICE Operations: MDTs

  • MDT Use Case Characteristics and Forecast Assumptions
  • MDT Cycles A and H-H2 Consumption and CO2 Emissions
  • MDT Cycles A to H-kgCO2 per Mile

CO2 Emissions Trail During H2 ICE Operations: HDTs

  • HDT Use Case Characteristics and Forecast Assumptions
  • HDT-Cycle A, Spark Ignition SI
  • HDT-Cycle A, High-pressure Direct Injection
  • HDT-Cycle H, Spark Ignition SI
  • HDT-Cycle H, High-pressure Direct Injection
  • HDT Cycles A to H-kgCO2 Per Km

CO2 Emissions Trail Comparison Among ICE Vehicles, BEVs, FCEVs, and H2 ICEs

  • MDT-ICE, BEV, FCEV, and H2 ICE Comparison Cycles A and H
  • HDT-ICE, BEV, FCEV, and H2 ICE Comparison Cycles A and H

Key Takeaways

  • Top 3 Takeaways

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: CO2 Emissions Tracking
  • Growth Opportunity 2: Alternative Low-emission Technology
  • Growth Opportunity 3: Hydrogen Infrastructure Expansion

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Legal Disclaimer