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市場調査レポート
商品コード
1725033
EUにおける水素ICEトラック(H2 ICE)部門のCO2排出量ライフサイクル、2024-2040年CO2 Emissions Life Cycle in the Hydrogen ICE Truck Sector, EU, 2024-2040 |
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EUにおける水素ICEトラック(H2 ICE)部門のCO2排出量ライフサイクル、2024-2040年 |
出版日: 2025年04月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 42 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クリーンなH2製造源と中間ソリューションとしてのH2 ICEの採用が、CO2排出量を大幅に削減し、変革的な成長を促進
本調査では、Frost & Sullivanは、欧州連合内の3カ国(フランス、ドイツ、スペイン)のトラック運送業界における将来の燃料としての水素に焦点を当て、二酸化炭素排出の影響を調査することで、水素ICEトラック(H2 ICE)の二酸化炭素(CO2)排出量の軌跡を包括的に探ります。分析では、まず水素を検討する根拠を示し、従来の燃料と比較してライフサイクル排出量を削減できる可能性を強調します。
Frost&Sullivanは、グレー水素から再生可能エネルギー源まで、さまざまな水素製造方法について掘り下げており、それぞれに異なるカーボンフットプリントがあります。H2 ICEの製造に伴うCO2排出量に重点を置き、H2エンジンや水素貯蔵タンクなどの部品が大きく寄与していることを指摘しています。さらに、この研究では、バッテリー電気トラック、燃料電池電気トラック、ディーゼルトラックとの比較考察を行い、トラック運行中のCO2総排出量を予測しています。
本調査は、トラック部門における大幅なCO2排出削減を達成するために、よりクリーンな水素製造方法への移行と車両製造の最適化が急務であることを強調しています。
調査期間は2023年から2030年です。
Clean H2 Production Sources and the Adoption of H2 ICE as an Intermediate Solution Will Drive Transformational Growth by Significantly Reducing CO2 Emissions
In this study, Frost & Sullivan offers a comprehensive exploration of the carbon dioxide (CO2) trail of a hydrogen ICE truck (H2 ICE) by investigating the carbon emission implications, focusing on hydrogen as a prospective fuel for the trucking industry in 3 countries within the European Union-France, Germany, and Spain. The analysis begins with the rationale for considering hydrogen, highlighting its potential to mitigate life cycle emissions in comparison to conventional fuels.
Frost & Sullivan delves into various hydrogen production methods, ranging from gray hydrogen to renewable sources, each carrying distinct carbon footprints. The emphasis is on the CO2 emissions associated with manufacturing H2 ICE vehicles, pinpointing significant contributions from components such as H2 engines and hydrogen storage tanks. Furthermore, the study projects total CO2 emissions throughout truck operations, drawing comparative insights with its battery electric, fuel cell electric truck, and diesel truck counterparts.
The study underscores the urgency of transitioning to cleaner hydrogen production methods and optimizing vehicle manufacturing to achieve substantial CO2 emission reductions in the trucking sector.
The study period is from 2023 to 2030.